ΚΑΡΙΕΡΑ

Σίγουρα θα ήθελες να είσαι DJ;

Ο Junior Rush μιλάει στο ONEMAN για τη δουλειά πίσω από τα decks, τα τυχερά, τα εύκολα και τα δύσκολα της νύχτας.

Μεγαλώνοντας είχα μια συγκεκριμένη άποψη για τους DJ. Ότι είναι κάτι τύποι που ντάξει μωρέ ασχολούνται από μικροί με την μουσική, βγάζουν καλά λεφτά (και μαύρα) και έχουν τις γκόμενες να τρέχουν από πίσω τους. Δεν ξέρω πόσο μπορεί να απέχει αυτό από την πραγματικότητα αλλά σίγουρα αυτή η δουλειά έχει πολλά παραπάνω. Πάρα πολλά παραπάνω.

Όπως και κάθε δουλειά άλλωστε που θεωρείς με την πρώτη ματιά ότι είναι πολύ πιο εύκολη από την δική σου. Μέχρι να καθήσεις στο ίδιο τραπέζι με έναν άνθρωπο ή να ζήσεις έναν τέτοιο επαγγελματία στην καθημερινότητά του, όπως είχα κι εγώ την τύχη να ξέρω πολλά παιδιά που παίζουν μουσική.

Ο Junior Rush είναι από τους λίγους καλούς dj house μουσικής που έχουμε σε αυτή τη χώρα. Και καταφέρνει να έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό που τον ακολουθεί στα διάφορα μπαρ που τον πετυχαίνεις τον χειμώνα μέχρι και τη Μύκονο που περνάει το καλοκαίρι του γατζωμένος στην κονσόλα στα Άστρα.

 

“Ασχολούμαι με αυτό το χώρο από το 1997, τότε που ξεκίνησα να παίζω μουσική στο Amfiteatro. Δούλευα ήδη εκεί από το ’96 σαν βοηθός στο bar. Και όταν το παιδί που άνοιγε τον Τσιλιχρήστο πήγε στρατό, με έπιασε εμένα ο Βασίλης και μου είπε να ανέβω στα decks. Σκέφτομαι τώρα αυτές τις εποχές και νοσταλγώ”.

“Δεν χρειάζεται πάντα να σε πάρει κάποιος από το χέρι και να σε βοηθήσει για να γίνεις dj. Ειδικά τώρα με την τεχνολογία, το internet και τα μουσικά προγράμματα, ακόμα και ένα παιδί 15 χρονών να φτιάξει μουσική, να στείλει ένα demo σε μια δισκογραφική έξω και να πετύχει στο εξωτερικό, πολύ πριν γίνει γνωστός στην ίδια του την πόλη”.

“Παλιά έπρεπε να μιλήσεις από κοντά με έναν DJ, να τον ψήσεις να παίξει μαζί σου, να πας να τον δεις από κοντά. Τώρα υπάρχει τόσος κόσμος που σου στέλνει ένα demo του πώς παίζει και σου λέει να συνεργαστείς μαζί του”.

 

“Υπάρχουν πολλοί DJ στο εξωτερικό που είναι γνωστοί παγκοσμίως και οργανώνουν συναυλίες και events όπως ακριβώς έκαναν μέχρι τώρα μόνο τα συγκροτήματα και οι τραγουδιστές. Ακόμα και στην Ελλάδα έρχονται πλέον πολύ συχνά μεγάλοι DJ και ο κόσμος δείχνει μεγάλη ανταπόκριση”.

“Κάθε φορά που ανέβαινα στα deck στο τέλος της δεκαετίας του 90 ένιωθα ότι ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσα να κάνω. Στο Amfiteatro, στο Kingsize, στο Venue ήξερες ότι είχες από κάτω 2.500 – 3000 κόσμο. Ήταν πολύ ωραίο συναίσθημα”.

“Μετά τα 26-27 αρχίζεις να προβληματίζεσαι για το αν θα συνεχίσεις να το κάνεις αυτό σε όλη σου τη ζωή. Μέχρι τότε δεν προλαβαίνεις καν να το σκεφτείς. Όλα γίνονται πολύ γρήγορα, περνάς καλά, βγάζεις λεφτά, δεν έχεις λόγο να το σκεφτείς. Δεν έχεις λόγο μέχρι τότε να ωριμάσεις”.

“Πάντα ήμουν προσγειωμένος με τα οικονομικά μου, ακόμα κι όταν ήμουν μικρός και έβγαζα πολλά συγκριτικά με τα έξοδά μου. Πάντα είχα στο μυαλό μου να κρατάω λεφτά στην άκρη. Αλλά αυτό είναι πάντα σχετικό των αναγκών σου, του τι παραδείγματα έχεις πάρει από το σπίτι σου και άλλα πολλά. Δεν παρασύρθηκα ποτέ”.

 

“Πάντα ένας house dj δουλεύει λιγότερο από έναν που παίζει ελληνικά ή mainstream ή RnB. Ποτέ όμως δεν σκέφτηκα να κάνω έκπτωση στη μουσική μου. Το Stay Deep που είναι το moto μου, το τηρώ”.

“Με την οικονομική κατάσταση της εποχής, η νύχτα θα χτυπηθεί πρώτη. Και να δεν θες να ασχοληθείς με κάτι άλλο η μόνη διέξοδος είναι οι παραγωγές και το εξωτερικό. Πρέπει να κάνεις κάτι αυτή την εποχή, να μην μείνεις στάσιμος”.

“Πάντα ασχολιόμουν και με δικές μου παραγωγές. Κυρίως στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή έχω ετοιμάσει ένα remix σε ένα κομμάτι του Prince και περιμένω τα δικαιώματα”.

“Αν κάνεις καλά αυτή τη δουλειά, με τα social media είναι πολύ εύκολο να φανείς και να σε βρει κάποιος. Αν είσαι καλός δεν χρειάζεται να χτυπήσεις εσύ πόρτες. Χτυπάει το τηλέφωνό σου. Δεν γίνεται να πηγαίνεις από πόρτα σε πόρτα με τους δίσκους σου”.

 

 

“Δεν πίνω, δεν καπνίζω, δεν έχω κάνει ποτέ μου ναρκωτικά και θεωρώ ότι αυτό είναι σημαντικό για να αντέχεις σε αυτή τη δουλειά, να παίζεις καθημερινά, να μην κλατάρεις”.

“Έχω παίξει με 39 πυρετό, έχω παίξει με κολάρο στο λαιμό, έχω παίξει με ραγισμένο πλευρό. Κι αυτό γιατί δεν γινόταν να λείψω. Έχεις υποχρέωση απέναντι στο μαγαζί και τον κόσμο να είσαι εκεί”.

“Αυτό το καλοκαίρι θα είναι η 6η συνεχόμενη χρονιά που θα κατέβω στα Άστρα στη Μύκονο. Μου αρέσει να παίζω κάθε βράδυ. Αντέχω γιατί είναι μεγαλύτερη η ενέργεια που παίρνω από αυτή που χάνω”.

 

“Δεν θα είχα πρόβλημα να κάνω μια πρωινή δουλειά. Ξυπνάω ούτως ή άλλως νωρίς το πρωί, ό,τι ώρα και να κοιμηθώ. Απλά μου είναι πλέον δύσκολο σαν διαδικασία να σκεφτώ το να ξυπνάω και να πηγαίνω σε ένα γραφείο στις 9. Από τα 17 μου έχω συνηθίσει να δουλεύω βράδυ”.

“Όταν είσαι επαγγελματίας, ξέρεις ότι αυτή είναι η δουλειά σου. Ότι για κάποιες ώρες θα είσαι απασχολημένος και ότι το υπόλοιπο ωράριό σου πρέπει να το κανονίσεις αναλόγως. Δεν χάνεις τη μέρα αν δεν θέλεις να την χάσεις. Εγώ δεν την χάνω ποτέ”.

 

“Τη νύχτα ο άλλος θα σου δείξει ποιός πραγματικά είναι. Τη μέρα ίσως χρειάζεται να είναι κάπως, να χρειάζεται να κρυφτεί. Το βράδυ θα πιει ένα ποτό και θα ανοιχτεί”.

“Σε αυτή τη δουλειά γνωρίζεις πάρα πολύ κόσμο. Και επειδή πολλές φορές γνωρίζεις κόσμο που δουλεύεις νύχτα, θα κάνεις και παρέες από τη νύχτα. Ανθρώπους που θα είναι ελεύθεροι το πρωί να πας για έναν καφέ”.

“Ό,τι δουλειά και να κάνεις μια σχέση με μια γυναίκα είναι θέμα εμπιστοσύνης”

“Οι πιο πολλοί λένε ότι είναι δύσκολο να κρατήσεις μια σχέση όταν δουλεύεις στη νύχτα. Ότι θα έχει σίγουρα πρόβλημα η κοπέλα σου. Όλα είναι θέμα του πόσο καλά σε ξέρει ο άλλος. Και για να θελήσει να είναι μαζί σου πάει να πει ότι έχει δει κάποια πράγματα που την κάνουν να αισθάνεται καλά”.

 

“Ίσως το όνειρο και ο στόχος είναι να γυρνάς τον κόσμο, να κάνεις τα δικά σου κομμάτια ή ακόμα και το να αποκτήσεις τον δικό σου χώρο. Οι πιο πολλοί κάνουν αργά ή γρήγορα μια επιχειρηματική κίνηση στη νύχτα, Εγώ δεν ξέρω αν το θέλω πολύ αυτό. Ούτε ξέρεις πώς θα έρθουν τα πράγματα σε λίγα χρόνια. Συνέχεια γνωρίζεις κόσμο με προτάσεις και ιδέες”.

“Δεν αγχώνομαι για το αν θα έχω δουλειά σε 10 χρόνια. Έτσι που είναι τα πράγματα στη χώρα δεν ξέρουμε τι θα γίνει τον άλλο μήνα. Αυτά που θεωρούσαμε δεδομένα ανατρέπονται από τη μία στιγμή στην άλλη οπότε δεν το θεωρώ λογικό να κάνω μακροπρόθεσμο πλάνο”.

 

“Πρέπει να ψάχνεις, να ενημερώνεσαι, να ακούς και να διαβάζεις συνέχεια. Αν σκέφτεσαι ότι αυτό είναι κάτι που σου τρώει χρόνο, τότε δεν το αγαπάς αρκετά. Κάθε μέρα βγαίνουν καινούρια κομμάτια και οφείλεις σε εκείνον που θα έρθει να σε ακούσει να ψάχνεσαι συνέχεια και όχι να παίζεις τα ίδια. Αν φυσικά θέλεις να κρατηθείς σε ένα επίπεδο”.

“Σκεπτόμενος όλα αυτά τα χρόνια μπορώ εύκολα να ξεχωρίσω το event πέρσι στο Φάληρο, τη συναυλία του Tiesto που εγώ έκανα το closing act. Ήμουν εκεί από τις 8 το απόγευμα και το έζησα από την αρχή. Μοναδική εμπειρία”.

“Ένα βράδυ που μου έχει μείνει χαραγμένο είναι το set του Shasha στο Kingsize στο Show Center. Από εκεί και πέρα είναι πολλές οι στιγμές που έχουν νιώσει ότι κάνω πράγματι αυτό που μου αρέσει”.

 

“Τη νύχτα έχεις κάποιες συμπεριφορές από επιχειρηματίες που δύσκολα θα τις συναντήσεις το πρωί. Σε μια νορμάλ επαγγελματική συμφωνία υπάρχει τρόπος να προστατευτείς. Στη νύχτα όλα εξαρτώνται από τον άνθρωπο. Δεν βάζεις το χέρι σου στη φωτιά για κανέναν αλλά περιστασιακά συναντάς επιχειρηματίες που τους εμπιστεύεσαι και γι’ αυτό δουλεύεις και μαζί τους”.

“Από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο χώρο είναι η νοοτροπία του Έλληνα επιχειρηματία. Μια νοοτροπία για το τι είναι club, για το τι μπορεί να διασκεδάσει τον κόσμο. Κι αυτό δεν μπορείς δυστυχώς να το αλλάξεις στο μυαλό του Έλληνα επιχειρηματία”.

“Το βράδυ εμένα μπορεί να μου το χαλάσει μόνο το να διακοπεί η μουσική μου χωρίς να φταίω εγώ. Επειδή εγώ παίζω με βινύλια και τα περισσότερα μαγαζιά δεν έχουν ένα κανονικό booth για dj, πολλές φορές έχω δυσκολίες. Αν κάποιος κουνήσει τα deck μου, η βελόνα θα φύγει από το βινύλιο”.

 

Τον Rush μπορείς να τον ακούσεις κάθε Παρασκευή στο Cabaret. Για άλλες εμφανίσεις μπορείς να ενημερώνεσαι από το Page του στο Facebook ή τη σελίδα του στο Twitter.