ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Μην ξεχάσω να δω το Getting my Penis Back

Το ΟΝΕΜΑΝ είδε την πρώτη βασισμένη σε κόμικ ταινία μικρού μήκους και μίλησε με τους υπεύθυνους.

Κατά τη διάρκεια του διαγωνιστικού τμήματος ελληνικών μικρού μήκους ταινιών στις Νύχτες Πρεμιέρας τον περασμένο Σεπτέμβρη, η αίθουσα σείστηκε τρεις φορές από τα γέλια και τα χειροκροτήματα. Και τις τρεις φορές, το buzz προκάλεσε μια σκηνή ή ολόκληρο το ξεδίπλωμα της ιστορίας του ‘Getting my Penis Back’, της μικρού μήκους ταινίας σε σκηνοθεσία του Κώστα Γούναρη, που βασίζεται στο ομώνυμο κόμικ του Γιώργου Γούση.

Το κόμικ και συνεπώς και η ταινία πρόκειται για μια συμβολική απεικόνιση μιας καλώς ή κακώς συχνής εξέλιξης στις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Το αγόρι, ο αντι-ήρωας του κόμικ, παραδίνεται ολοκληρωτικά στο κορίτσι που αγαπά κι εκείνο άθελά του(;) τον ‘ευνουχίζει’ ωραιότατα. Προς τιμήν του, ο αισθηματίας αντι-ήρωας, μετά τον χωρισμό, θυμάται ότι κάτι έχει ξεχάσει πίσω και επιστρέφει στο σπίτι της πρώην του να το πάρει.

 

Προσοχή! Η ταινία έχει συγκεκριμένο ήρωα, συγκεκριμένο πλαίσιο και συγκεκριμένη σχέση, την οποία πραγματεύεται. O Γιώργος που το σχεδίασε δεν τη βρίσκει με γενικεύσεις, δεν θεωρεί όλα τα κορίτσια μέγαιρες ούτε ότι όλα τα αγόρια ρέπουν στον εθελούσιο ευνουχισμό. Προφανώς, έτσι σκέφτεται και ο Κώστας. Καλό θα ήταν να δεις την ταινία πριν συνεχίσεις.

 

(Πολύ καλή και η μουσική επένδυση από τον Pan-Pan)

Το ΟΝΕΜΑΝ συνάντησε τους Κώστα Γούναρη και Γιώργο Γούση (έκτακτος καλεσμένος στη συνάντησή μας ήταν και το πέος, η  απόλυτη ατραξιόν της ταινίας), τους έσφιξε το χέρι και τους ρώτησε δυο πράγματα.

Πώς προέκυψε η αρχική ιδέα για το κόμικ; Είναι μεταφορά μιας πραγματικής (και πονεμένης) ιστορίας στο χαρτί;

Γιώργος Γούσης: “Είχα κάνει ένα ταξίδι τότε στο Παρίσι με έναν φίλο πριν μερικά χρόνια. Εκεί, είχαμε συζητήσει τη φάση του γνωστού φροϋδικού, που είσαι ερωτευμένος με μια γυναίκα και ουσιαστικά μέχρι να την ξεπεράσεις κατέχει τον εαυτό σου και κατά συνέπεια τα γεννητικά σου όργανα. Δεν μπορείς να πας με άλλη γυναίκα επειδή δεν θες να πας με άλλη γυναίκα.

Στο κόμικ, εστίασα περισσότερο στον συμβολικό ευνουχισμό, στο ποιος έχει τα ηνία της σχέσης κι έτσι έφτιαξα έναν αντι-ήρωα. Ο ήρωας αυτός κάνει μεν τη μικρή του νίκη και καταφέρνει να γυρίσει και να πάρει τα κομμάτια του, αλλά είναι βέβαιο ότι θα την ξαναπατήσει”.

Πώς είσαι τόσο σίγουρος;

Γ.Γ.: Φαίνεται από τη στάση του, αλλά αν ξαναβρεί την αντίστοιχη γκόμενα θα την ξαναπατήσει.

 

Πώς έγινε η μεταξύ σας επαφή για να γίνει ταινία όλο αυτό;

Κώστας Γούναρης: “Διάβαζα τα κόμικ του Γιώργου από παλιά. Το συγκεκριμένο το διάβασα στη Βαβέλ το 2008 και σκέφτηκα πόσο γαμάτο θα ήταν να γινόταν ταινία. Δεν ήξερα πώς να το κάνω τότε, αλλά γνώρισα έναν φίλο που κάνει σπέσιαλ εφέ, τον Προκόπη Βλασερό, ο οποίος μπορεί να φτιάξει ό,τι του ζητήσεις.

Και κάπως έτσι φτιάξαμε το πέος, μια ειδική κατασκευή που ξεπερνούσε το πρόβλημα του να έρχεται σε στύση το πέος χωρίς να γίνει παρωδία το έργο. Το έφτιαξε όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό”.

Γ.Γ.: “Μπορεί στο κόμικ να είναι όλα σχέδιο κι έτσι δύσκολα να σε σοκάρει κάτι, αλλά αν δεις στην πραγματικότητα να κρατάει κάποιος ένα πέος που σηκώνεται μπορεί να φανεί αρκετά μπρουτάλ”.

Σας απασχόλησε όπως βλέπω ο κίνδυνος να βγει παρωδία η προσπάθειά σας.

Κ.Γ.: “Υπήρχε αυτός ο κίνδυνος αν οι ηθοποιοί έπαιζαν σαν καρικατούρες. Τους βάλαμε να παίξουν όσο πιο σοβαρά γίνεται, κι αυτό βγάζει πολύ περισσότερο γέλιο, γιατί σε φέρνει σε αμηχανία”.

 

Έγινε κάστινγκ, όλα, κανονικά;

Κ.Γ.: “Έγινε κάστινγκ και υπήρξαν κάποιες δυσκολίες, γιατί αρκετοί ηθοποιοί ανησυχούσαν με το σενάριο. Παρ’ όλ’ αυτά, βρήκα πολύ σοβαρούς ηθοποιούς. Ο Θανάσης Δόβρης παίζει χρόνια στο θέατρο, ενώ η Aγγελική, που μόλις πέρασε σε δραματική σχολή, είναι πολλά υποσχόμενη”.

Υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην ταινία σε σχέση με το κόμικ;

Γ.Γ.: “Ελάχιστες. Κατά 85% είναι πανομοιότυπα. Μια αλλαγή είναι ότι το πέος δεν βρισκόταν κρυμμένο πίσω από ένα ντουλάπι στο κόμικ, αλλά στο ψυγείο για να συντηρηθεί”. (γέλια)

 

Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις για το κόμικ;

Γ.Γ.: “Το κόμικ ήταν love or hate υπόθεση”.

Κ.Γ.: “Γενικά αρέσει πιο πολύ σε άντρες, αλλά για τους λάθος λόγους”.

Γ.Γ.: “Και οι γυναίκες παρεξηγούνται επίσης για τους λάθος λόγους”.

Κ.Γ.: “Η κοπέλα δεν είναι η κακιά της υπόθεσης. Όταν ξεκινάς μια σχέση και ο χαρακτήρας σου είναι τέτοιος που δίνεσαι χωρίς να παίρνεις, τότε η άλλη (ή ο άλλος) από φυσικού της(/του), αρχίζει να το εκμεταλλεύεται χωρίς να το θέλει”.

Το Luben.tv έγραψε για την ταινία: “Από άποψη μορφής η ταινία είναι άρτια. Εντυπωσιακά καλογυρισμένη, επαρκέστατες ερμηνείες και εξαιρετική μουσική του Pan Pan. Κρίμα που από άποψη περιεχομένου κουβαλάει αντιλήψεις πιο βλακώδεις κι απ’ της Ελένης Λουκά, ντυμένές με γυαλιστερό, ντεμέκ artsy περιτύλιγμα. Δεν βαριέσαι”. Ο Κώστας ευχαρίστησε και δημόσια γι’ αυτήν την κριτική. Εσένα Γιώργο, πώς σου φάνηκε;

Γ.Γ.: “Για μένα η αναφορά της Λουκά ήταν τελείως άσχετη. Το να μην σου αρέσει κάτι, το καταλαβαίνω απόλυτα. Απλά αυτό το κομμάτι ήταν λίγο ειρωνικό και επιτηδευμένο. Αλλά είχε πλάκα. Ήταν τόσο άσχημα γραμμένο που μ’ άρεσε πολύ.

Σίγουρα αυτή η κριτική μας βοήθησε πάρα πολύ, γιατί μετά ανέβασε την ταινία και η Χολή, που έγραψε απλά ‘έπος’ από πάνω και πήραμε έξτρα προβολή. Πολλοί μπήκαν να δουν την ταινία για να καταλάβουν την αναφορά στη Λουκά”.

 

Ο χαμός στις Νύχτες Πρεμιέρας πρέπει να σας ενθουσίασε.

Κ.Γ.: “Η ταινία έφαγε τρεις φορές χειροκρότημα. Δεν ξέρω από πότε έχω να δω τόσο κόσμο να γελάει. Όλες οι αντιδράσεις πάντως είναι θεμιτές”.

Γ.Γ.: “Γελάς σίγουρα γιατί είναι ξαφνικό. Μετά το σκέφτεσαι παραπάνω. Είναι ούτως ή άλλως μια ιστορία-τραγέλαφος. Υπήρχαν κάποιοι που μου είπαν μετά την προβολή “τι βλακεία ήταν αυτή”.

Κ.Γ.: “Είτε το γουστάρεις είτε το σιχαίνεσαι, το Getting My Penis Back δεν περνάει απαρατήρητο”.

 

Τι δουλεύετε αυτόν τον καιρό;

Γ.Γ.: “Είμαι στη φάση που θέλω να δημοσιεύσω το πρώτο μου graphic novel και συζητάω με εκδότες για χρηματοδότηση κλπ. Είναι μια συνεργασία με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα αστυνομικής λογοτεχνίας, Γιάννη Ράγκο. Έχουμε γράψει μια ιστορία βασισμένη στην αληθινή ιστορία δύο ληστών, στην Ήπειρο της εποχής 1909-1930.

Βασισμένο σε αληθινούς ανθρώπους, το 70% του στόρι είναι η ζωή τους. Δεν κάνουμε βιογραφία, είναι ένα non-fiction novel και χρειαστήκαμε 6 μήνες να στήσουμε την ιστορία”.

Κ.Γ.: “Εγώ έκανα το βίντεο κλιπ των Wonky Doll and the Echo για το ‘The Cut’, για το οποίο μαζέψαμε χρήματα από το Indiegogo. Συγκεντρώθηκαν 2.500 ευρώ και ουσιαστικά ήταν διπλό το πρότζεκτ. Τα γυρίσματα που έγιναν ήταν για το κλιπ, αλλά και για μικρού μήκους ταινία βασισμένη σε αυτό, που θα ακολουθήσει. Μ’ ενδιαφέρουν πολύ τα βίντεο κλιπ τελευταία”.

Αυτό για τους Wonky Doll and the Echo ήταν το πρώτο του.

 

Περισσότερες δουλειές του Κώστα Γούναρη θα βρεις στο Facebook και το Vimeo. Για τον κομίστα Γιώργο Γούση, μπορείς να βρεις το άλμπουμ στο οποίο περιέχεται η πρωτότυπη ιστορία Getting Μy Penis Back  και να κάνεις like στη σελίδα του στο Facebook.