ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ

Λάμψη ή Καλημέρα Ζωή;

Ποια από τις δύο μεγιστες Φωσκολειάδες είναι η μεγαλύτερη; Οι συντάκτες του ΟΝΕΜΑΝ επιλέγουν Δράκο ή Θεοχάρη.

Καλή νέα σεζόν! Και μαζί με τις ευχές για νέα σεζόν τι έρχεται; Οι νέες σειρές, σωστά. Αλλά ας ταξιδέψουμε στο παρελθόν κι ας θυμηθούμε δύο κλασικές στιγμές της ελληνικής τηλεόρασης. Γιάγκος Δράκος εναντίον Θεοχάρη. Λάμψη εναντίον Καλημέρα Ζωή. Ποια σαπουνόπερα του Νίκου Φώσκολου είναι η απόλυτη; Ο λόγος στους συντάκτες.

Καλημέρα Ζωή η Ελιάνα Χρυσικοπούλου

Έτσι, από αντίδραση. Και βασικά γιατί νομίζω πως έχω δει περισσότερα επεισόδια από αυτό παρά απ’το άλλο, γιατί την ώρα της Λάμψης είχα μαθήματα πιάνου και έκλεινε η τηλεόραση. Ειλικρινά πάντως πιστεύω πώς ήταν και πιο ενδιαφέρον, διότι αντί να επικεντρώνεται γύρω από τους γεροντοέρωτες του Γιάγκου, έβαζε τους θεατές βαθιά μέσα στα άδυτα της αστυνομίας, εκεί που αυτή η τιτάνια μορφή, ο Στάθης ο Θεοχάρης, εξιχνίαζε στυγερά εγκλήματα, εξάρθρωνε τρομοκρατικές σπείρες και “έσπαγε” παρανοικούς δολοφόνους με την αλάνθαστη μέθοδο Λαβή από το γιακά-κόλλημα στον τοίχο-ΜΙΛΑ, ΣΚΟΥΛΙΚΙ-σάλια να εκτοξεύονται προς κάθε κατεύθυνση.

Δυστυχώς, (αντιγραφή από Wikipedia) “Η αντίστροφη μέτρηση για την σειρά άρχισε τον Μάρτιο του 2004, όταν ο ηθόποιος που ενσάρκωνε τον Στάθη Θεοχάρη (Γιώργος Βασιλείου) και που είχε ταυτιστεί με τη σειρά αποχώρησε, επειδή εκλέχθηκε βουλευτής στη Β΄Περιφέρεια Πειραιώς με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας”. Ο σοφός λαός μίλησε:  ο Στάθης Θεοχάρης έπρεπε να βγει από το ψεύτικο αστυνομικό τμήμα και να καθίσει στα αληθινά έδρανα της βουλής των Ελλήνων. Ήταν η μονη ελπίδα για τη σωτηρία αυτού του τόπου.

Καλημέρα Ζωή ο Ηλίας Αναστασιάδης

Έχω δει και τα δύο. Έχω γελάσει και με τα δύο. Μέχρι πριν λίγους μήνες, θα έστυβα το κεφάλι μου για να βρω τη σωστή απάντηση. Μέχρι πριν λίγους μήνες δεν είχα δει αυτή τη φωτογραφία, όταν και η επιλογή πια έγινε μονόδρομος. Η σειρά που έφερε τα άδυτα της ΓΑΔΑ στο ζεστό μας σαλόνι, η σειρά στην οποία η Μυρτώ Πισπινή (Μαριάννα Θεοχάρη) αναδείχτηκε σε μια από τις πιο κρίσιμες ηθοποιούς της ελληνικής τηλεόρασης, η σειρά του Στάθη Θεοχάρη βρε αδερφέ, κερδίζει στα σημεία τη ‘Λάμψη’ του Νίκου Φώσκολου και την άλλη του Κιούμπρικ.

Το απροσπέλαστο κύρος του Ταξίαρχου Λεβένταγα, η φανταστική μουστάκα του, η αξιότιμη οικογένεια Άρχου, ο Φαίδωνας ο Γεωργίτσης που δεν θα χρειαζόταν να ξαναξυρίσει το μουστάκι, ο Αρχηγός Χρυσολωράς, ε εντάξει ρε παιδιά. Τι άλλο χρειάζεται ένας τηλεθεατής δηλαδή; Δεκαπέντε ηθοποιούς που παίζουν εναλλάξ τον Τίμο και τον Αλέξη Δράκο; Με ποιον θα ταυτιστεί;

Ατόφιο, ρέον entertainment. Αυτό ήταν η ‘Καλημέρα Ζωή. Καλημέρα. Ζωή.

Καλημέρα Ζωή ο Άλκης Βασιλείου

Ομολογώ ότι δεν ήμουν τηλεθεατής κανενός από τα δύο έπη του κ. Φώσκολου -με εξαίρερη τα επεισόδια της Λάμψης με τον Ευλογητό, που δεν υπάρχει Έλληνας που δεν τα είδε. Είναι κάτι σαν τη δική μας βερσιόν της καταδίωξης του O.J. Simpson- όμως αν έπρεπα να διαλέξω ένα, αυτό θα ήταν με κλειστά τα μάτια το σίριαλ της ζωής του Ταξίαρχου Θεοχάρη. Όπως λέει και η κ. Χρυσικοπούλου (Ελιάνα για τους φίλους) είναι το μοναδικό φαινόμενο ενός ηθοποιού που εξελέγη βουλευτής, με τους ψηφοφόρους του να τον ψηφίζουν γιατί πίστευαν ότι… θα καθαρίσει τον Πειραιά από κακοποιούς, εγκληματίες και άλλους λοποδύτες.

Ναι αναγνώστη μου. Αυτή είναι η Ελλάδα, που ζεις, σπουδάζεις, δουλεύεις και μεγαλώνεις τα παιδιά σου. Ο Γιώργος Βασιλείου (Στάθης Θεοχάρης για τους πάντες) έκανε την Ελληνίδα νοικοκυρά να νιώθει πιο σίγουρη και ασφαλής στους δρόμους του Περαία και η νοικοκυρά αυτή -ίσως και ο σύζυγός της- τον αντάμειψε με την ψήφο της. Epic win for Greece!

Λάμψη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος

Full disclosure. Το συνολικό άθροισμα λεπτών που έχω δει κι από τις δύο σειρές, πέραν ίσως από το περιστασιακό κλιπάκι του Θεοχάρη, είναι ακριβώς ένα επεισόδιο. Δεν έχω παρακολουθήσει ποτέ τίποτα από τα δύο, αλλά ομολογώ πως είχα συντονιστεί γιατί ήθελα να δω πώς θα τελειώσει η Λάμψη. Δε γίνεται να ασχολείσαι με ποπ κουλτούρα και να μη θες τουλάχιστον αυτή τη γνώση. Μιλάμε για το έπος που έβαλε μια μελλοντική βουλευτή να σέρνει μαζί της ένα αρκουδάκι μονολογώντας τη φράση-μνημείο “σελήνη ζε μπάει άσυλο”. Η Σελήνη, ο Γιάγκοςδράκος, η ΒΙΡΝΑ, η Τζάιαντ– πρόκειται για ογκόλιθους της δικής μας ποπ κουλτούρας. Δεν έχουμε και πολλούς. Η Λάμψη ήταν μπροστά ακόμα κι όσο αφορά το stunt casting, τι διάβολο, έφερε μέχρι και την Καλομοίρα για ένα σερί επεισοδίων προς το τέλος.

Όσο για το ίδιο το τέλος; Ο παραληρηματικός Γιαγκοςδράκος που βλέπει όλη του τη νεκρή οικογένεια στις σκάλες και με παρανοϊκό χαμόγελο και μάτι που αστράφτει ζητάει από την έκπληκτη καμαριέρα να τους σερβίρει; “Είναι όλοι εδώ”;! ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΠΟΣ.

Λάμψη ο Στέφανος Τριαντάφυλλος

Με ρωτάς αν προτιμώ τη Λάμψη από το Καλημέρα Ζωή; Δηλαδή τώρα εσύ με ρωτάς αυτό το πράγμα; Oneman; Είναι δυνατόν να αναρωτιέσαι αν προτιμώ τη Λάμψη, από τι; Από το Καλημέρα Ζωή; Αυτό με ρωτάς; Λέγε! Λέγε σου λέω… Μίλα. Για το Θεό, μίλα… Σαν τι, δηλαδή; Σαν Αιώνιο Δίλημμα; Αιώνιο δίλημμα το ποιο σίριαλ προτιμώ; Ποιο παιδί του Φώσκολου; Με βάζεις να διαλέξω ένα από τα παιδιά του; Αυτό με αναγκάζεις να κάνω; Μίλα, διάολε..

*τρέμει το χείλος του

Η Λάμψη έχει 150.000 γραμμένες σελίδες διαλόγων (σύμφωνα με τη wikipedia – βέβαια αν κόψεις το “διάολε” και το “για το Θεό” θα βγουν περίπου 12.500). Η Λάμψη έχει θέση στο βιβλίο Γκίνες με 3.457 επεισόδια. Η Λάμψη είχε χτυπήσει 41% θεαματικότητα στο τελευταίο της επειόδιο. Η Λάμψη έχει τελειώσει (για όσους δεν το ξέρουν). Η Λάμψη έχει πέντε διαφορετικούς Αλέξηδες Δράκους (ξέρω μόνο τον Σπυρόπουλο). Η Λάμψη έχει Τζάιαντ, έχει Βίρνα, έχει Σέβο, έχει Γιάνγκο, έχει Αστέρη (Πετρόχειλο), έχει Σελήνη, έχει πολύ μεγάλο θέμα με τα ονόματα των πρωταγωνιστών. Η Λάμψη έχει Ευλογητό, έναν από τους χειρότερους κακούς στην ιστορία της παγκόσμιας της τηλεόρασης. Με την κακή έννοια. Το “Καλημέρα Ζωή” έχει μόνο Θεοχάρη. Λυπάμαι.

Λάμψη ο Χρήστος Χατζηιωάννου

Αγνή παιδική ανάμνηση είναι η Λάμψη. Στο σπίτι της γιαγιάς μου στην Αστυδάμαντος στο Παγκράτι, να παρακολουθούμε σιωπηλοί (ο παππούς δεν ήθελε να μιλάει κανείς την ώρα της Λάμψης και την ώρα των ειδήσεων) το δράμα της οικογένειας Δράκου. Δεν μπορεί να ξεκολλήσει από την μνήμη μου η εικόνα από τους πρώτους τίτλους αρχής, αυτούς με τα περιστέρια να ξεκινούν το πέταγμά τους μπροστά στο Υπουργείο Οικονομικών, τον Γιάγκο και τη Βίρνα Δράκου σε σκηνή από το γάμο τους, τον νεαρότατο τότε Γιώργο Βασιλείου να κάνει τα πρώτα του μεγάλα σαπουνοπερικά βήματα.

Ζούσα για τις σκηνές με την Σελήνη, ζούσα για το μυθικό κοίταγμα του φλωροτάτου Αλέξη Σπυρόπουλου. Δεν χόρταινα να ακούω τον Γιάγκο Δράκο μέσα από το γραφείο του στην Giant να μιλά για τρισεκατομμύρια δραχμές λες και μιλούσε για καραμέλες. Το όνομα Giant έγινε συνώνυμο της επιτυχίας για τον Έλληνα και ακόμα και σήμερα θα ακούσεις κόσμο να την μελετά σε εταιρείες και πλεκτάνες.

Το Καλημέρα Ζωή ήταν απλά ο Αστυνόμος Θεοχάρης. Με το σαλάκι του, την αγριοφωνάρα του και τα γαλόνια του. Το θλιβερό είναι ότι θυμάμαι πολύ πιο ζωντανά τον Μάρκο Σεφερλή να διακωμωδεί τον “Θεοχάρη” παρά τον ίδιο τον Γιώργο Βασιλείου. Ήταν πολύ νωρίς για τα γούστα μου το Καλημέρα Ζωή. Είχα να φάω δρακουλίνια εκείνη την ώρα και να παίξω με τα στρατιωτάκια μου.

Λάμψη ο Στέλιος Αρτεμάκης

Λάμψη φίλε, καμία καλημέρα ζωή. Η “Λάμψη” ήταν πρώτα, η επιτυχία της Λάμψης άνοιξε το δρόμο, η Λάμψη είχε Γιάγκο Δράκο, είχε Σπυρόπουλο, τότε ζεν πρεμιέ και σύντροφο πρώην πρώτης κυρίας Δήμητρας Λιάνη, GIANT και βλαμμένο – μετέπειτα real life βουλευτή Σελήνη. Ναι ρε φίλε, και Γιάγκο και Σελήνη. Ενώ το καλημέρα ζωή; Μόνο Θεοχάρη με σηκωμένα μανίκια. Δηλαδή αν θέλαμε να κάνουμε μια στήλη με ελληνικούς TV χαρακτήρες δε θα γέμιζε με Λάμψη. Ασε που έχει δίκιο που λέει ο Χατζηιωάννου ότι πιο πολύ θυμάται Σεφερλή να κάνει Θεοχάρη παρά το Θεοχάρη τον ίδιο.

ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΕΛΟΣ: “ΛΑΜΨΗ” ΜΕ 57,2%

Παρά την αρχική φόρα της “Καλημέρας”, η “Λάμψη” τελικά αποδείχθηκε πιο δυνατή στο φινάλε, όπως συνέβη και στην πραγματικότητα τελικά. Τζάιαντ όνομα και πράμα.

ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΣΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΔΙΛΗΜΜΑ


ή