O Woodkid λογικά είναι εξωγήινος
Ο 30χρονος Γάλλος κάνει εκατό πράγματα ταυτόχρονα, αλλά αυτό που ξέρει καλύτερα είναι να μεταμορφώνεται μπροστά στα μάτια μας.
- 21 ΙΑΝ 2014
Φοράει ως επί το πλείστον hoodies πάνω από τα πουκάμισα του και την κουκούλα πάνω απ’ τα καπέλα του. Έχει γένια και του παίρνει μόνο 4 λεπτά για να χωρέσει το ποιος είναι, τι έχει κάνει και τι σκοπεύει να κάνει σε αυτό το επικό voiceover στο βίντεο της παγκόσμιας καμπάνιας της Absolut με τίτλο ‘Transform Today”.
Η αλήθεια είναι ότι ο κατά κόσμον Yoann Lemoine, γεννημένος στο Reims, σπουδαγμένος στη Lyon και γνωστός πια σε όλο τον κόσμο με το καλλιτεχνικό Woodkid έχει μπλεχτεί με ένα σωρό πράγματα. Και όπως μας έχει μάθει η ζωή, δεν γίνεται να τα κάνουμε όλα τέλεια. Κάπου εκεί μπαίνει στην κουβέντα το ταλέντο και το τι είναι το ταλέντο και το πώς βοηθάει ή δεν βοηθάει σε multi-tasking περιπτώσεις. Ο Woodkid είναι μια τέτοια περίπτωση και με δεδομένο το πόσο προσεγμένες και διαφορετικές είναι οι δουλειές του, ναι, δεν γίνεται να τα κάνουμε όλα τέλεια, αλλά μπορούμε να κάνουμε αρκετά μαζί.
Όπως έγραψε και η Akou Auto, “ο Woodkid είναι (απ’όσο ξέρουμε) ο πρώτος σκηνοθέτης video-clip που έγινε μουσικός”. Για να επανέλθω στο respect για τον καλλιτέχνη, θα προσθέσω το ‘καλός’ και στις δύο ιδιότητες και θα παραθέσω το βίντεο του ‘Iron’ από το πρώτο ομώνυμο EP. Τέχνη.
Αυτή είναι μια πιο αθώα προσέγγιση του πώς ο Lemoine αποφάσισε να γίνει ΚΑΙ μουσικός, αφού πρώτα σκηνοθέτησε βίντεο κλιπ για τεράστια εμπορικούς σταρ όπως το ‘Teenage Dream’ της Katy Perry, ‘Mistake’ του Moby, το ‘Born to Die’ της Lana Del Rey και το ‘Take Care’ του Drake με τη Rihanna.
(κλάψτε λίγο εν τω μεταξύ)
Μια πιο ψαγμένη θεωρία λέει ότι έγινε μουσικός, όταν ο κιθαρίστας που άνοιξε την ιστορική συναυλία του Woodstock, Richie Havens, του έδωσε ένα μπάντζο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ενός βίντεο κλιπ.
(η Lana είναι η δεδηλωμένη μούσα του Woodkid)
Όποια κι αν ήταν η αφορμή, ο γραφίστας και σκηνοθέτης Lemoine έβλεπε στο πρώτο μισό του 2013 ότι η μεταμόρφωση του σε recording artist έπιανε τόπο, ή για την ακρίβεια ενθουσίαζε τα πλήθη. Το ‘Golden Age’ που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του ’13 έπιασε το νούμερο 2 των γαλλικών charts, το 4 στην Ελβετία, το 8 στη Γερμανία και το όχι κακό 38 στη Μεγάλη Βρετανία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος που ξεκίνησε να βλέπει τον εαυτό του ως μουσικό και συνέχισε γράφοντας ολόκληρο άλμπουμ είναι η επιτυχία του ‘Iron’.
Οι μουσικές του διακρίσεις δεν πλησιάζουν προς το παρόν αυτές που έχει λάβει ως σκηνοθέτης. Το 2012, ανακηρύχτηκε σκηνοθέτης της χρονιάς στα MVPA Awards στο Λος Άντζελες, ενώ ήταν υποψήφιος για 6(!) MTV VMAs. Επίσης, το 2013, ο γενειοφόρος Yoann άγγιξε το πρώτο του Grammy για το βίντεο του ‘Run Boy Run’ που ήταν υποψήφιο για Best Music Video της χρονιάς.
Με μια διαγώνια ανάγνωση των παραπάνω, κατανοείς ότι η συμμετοχή του στο ‘Transform Today’ της Absolut ήταν σχεδόν μονόδρομος. Αυτό λέει πάνω κάτω και ο VP Global Marketing της εταιρίας, Johnas Tåhlin: “Μας συναρπάζει η ικανότητα του Woodkid να ξεπερνά τα όριά του και να εξερευνά κάθε πιθανή εκδοχή του εαυτού του”.
Κατά τη διάρκεια του tour του για το ‘Golden Age’, o Γάλλος χρειάστηκε να απορρίψει προτάσεις συγκροτημάτων όπως οι Black Sabbath και οι Rolling Stones για να τους γυρίσει κάποιο κλιπ. Αυτές οι αρνήσεις δεν ήταν καθόλου εύκολες για τον Woodkid, αλλά επέμεινε μιλώντας στο Complex ότι έγιναν για καλό, ήτοι να συγκεντρωθεί στα ‘δικά’ του.
Ο Lemoine στέκεται συχνά σε μια από τις πιο κομβικές στιγμές της ζωής του, τη μετακόμιση στο Παρίσι όταν ήταν 20 χρονών. Εκεί συνεργάστηκε με τον Luc Besson και τη Sofia Coppola, εκεί άλλαξε παραστάσεις, εκεί είδε την ενέργεια και την κουλτούρα της πόλης να τον ορίζουν με έναν τρόπο που αποκλείεται να είχε φανταστεί νωρίτερα.
Ο Woodkid φαντάζεται ακόμα. Και προσδοκά. Και περιμένει. Και είναι έτοιμος για την επόμενη στροφή.
Δεν ξέρω τι μπορείς να προβλέψεις αναλογιζόμενος την όλο στροφές πορεία του τυπά με τη γενειάδα που τον Μάρτιο θα κλείσει τα 31. Ή μάλλον ξέρω. Δεν μπορείς να προβλέψεις τίποτα. Αυτή τελικά είναι η ταυτότητα του Yoann Lemoine. Η ταυτότητα του συνεχώς εξελισσόμενου. Του απρόβλεπτου.