OSCARS

Ο Michael Fassbender ένας απλός μεταλάς ήτανε

Ή 'πώς, μέσα σε πέντε χρόνια, γίνεσαι από τηλεφωνητής σε γραμμή παραπόνων ένας απ' τους πιο περιζήτητους ηθοποιούς του Χόλιγουντ' και άλλες ιρλανδογερμανικές ιστορίες.

Ο μέσος άντρας αντιδρά εμφανώς μίζερα κάθε φορά που οι γυναίκες γύρω του αναδεικνύουν κάποιον που δεν έχουν ξανακούσει σε καινούργιο ζεν πρεμιέ. Όταν εδώ και 2-3 χρόνια τα κορίτσια λιγοθυμάνε στο άκουσμα αυτού του Fassbender, η μίζερη αντίδρασή μας στηριζόταν στα επιχειρήματα ‘Μα είναι όνομα αυτό;’, ‘Μα έχει την πιο κοινότυπη φάτσα έβερ’, ‘Μα δεν είναι καν καλός ηθοποιός’. Γι’ αυτό το τελευταίο, βάζουμε ακόμα πιπέρι στο στόμα μας.

Πράγματι, ο Michael Fassbender έχει εκτοξευτεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Το ίδιο και το κασέ του. Προφανώς τα χρήματα στα οποία συμφώνησε με τον σκηνοθέτη Steve McQueen ή την παραγωγή για το ‘Hunger’ του 2008, που ανέδειξε για πρώτη φορά τα καταπληκτικά πράγματα που μπορεί να κάνει ως ηθοποιός, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που ‘έκλεισε’ για τον ‘Συνήγορο’ που παίζεται εδώ και δυο βδομάδες, ούτε για το ’12 Χρόνια Σκλάβος’ που έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη (12/12) και λογικά θα του χαρίσει την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ.

 

Το ‘Hunger’ και η καταξίωση ήρθαν μετά από πολλά μικρά ρολάκια από δω κι από κει. Ο Fassbender, του Γερμανού πατέρα Josef και της Ιρλανδής μητέρας Adele, άρπαξε απ’ τα μαλλιά τον αβανταδόρικο ρόλο του Bobby Sands (πολιτικός κρατούμενος του IRA που κατεβαίνει σε απεργία πείνας και συμπαρασύρει τους συγκρατούμενους του) και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Από τον Μάρτιο του ’11 μέχρι τον Ιούνιο του ’12, έκανε έξι ταινίες (‘X-Men:First Class’, ‘A Dangerous Method’, ‘Haywire’, ‘Jane Eyre’, ‘Προμηθέας’ και ‘Shame’) και τώρα στα τελειώματα του ’13 χτυπάει με τον ‘Συνήγορο’ και το ’12 Χρόνια Σκλάβος’, τα οποία γύρισε back to back.

Όχι κι άσχημα για έναν πρώην 17χρονο που το μόνο που τον ένοιαζε είναι να φτιάξει μια μέταλ μπάντα και που η μοναδική του συναυλία εξελίχθηκε σε σκέτο φιάσκο.

 

Η ψυχραιμία με την οποία αντιμετωπίζει ο Fassbender τις ‘εξελίξεις’ της ζωής του στις συνεντεύξεις είναι μια περίφημη επιβράβευση διάφορων γνωμικών της ζωής όπως τα εξής: “Δεν χρειάζεται να έχεις συνέχεια να πεις μια μαλακία μια φιλοσοφία για όλα”, “Ποτέ δεν είναι αργά”, “Καμιά φορά το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι κουλ και να δέχεσαι ό,τι σου φέρνει η ζωή. Κουλ πάντα”.

(κουλ και στο ‘Hunger’ o Fassbender)

Ο 36χρονος Ιρλανδός δεν έχει κάνει και λίγες δουλειές μεγαλώνοντας. Αν οι ρόλοι του μέχρι σήμερα έχουν αντίθετες αφετηρίες και κατευθύνσεις (από φυλακισμένος και απεργός πείνας, εθισμένος στο σεξ, ρομπότ, υπερήρωας βγαλμένος από κόμικ, ψυχαναλυτής μέχρι συνταγματάρχης στο ‘Inglourious Basterds’), πού να δεις τι έκανε για να βγάζει το ψωμί του όσο δεν έτρεχε σε οντισιόν (σ.σ. ο Fassbender θυμάται ακόμα την επική, πλην ευγενική χυλόπιτα από την Disney μετά από οντισιόν για έναν ρόλο ‘Pearl Harbor’).

Μπάρμαν, φορτώσεις-εκφορτώσεις, έρευνα αγοράς για λογαριασμό της Dell και υπάλληλος των βρετανικών ταχυδρομείων. Για την ακρίβεια, υπάλληλος στα τηλέφωνα παραπόνων.

 

Η γνωριμία με τον Steve McQueen άλλαξε τα πάντα. Και δεν αναφέρομαι απλά στο ‘Hunger’ που ήταν η αρχή. Οι δυο τους ξαναβρέθηκαν στο ‘Shame’ του 2011, όπου ο Fassbender έπαιξε τον sex addict τόσο καλά ώστε οι σειρήνες να έχουν δεδομένη την υποψηφιότητα του για Α’ Ανδρικό. Ο Michael το πίστεψε, ομολογουμένως την ψώνισε, αλλά η υποψηφιότητα δεν ήρθε. Όλο αυτό τον πείραξε.

 

“(σ.σ. Η υπόθεση με τα Όσκαρ) είναι κάτι τελείως ματαιόδοξο που μεγαλώνει και γίνεται σημαντικό στο μυαλό σου. Δεν θα ‘πρεπε”, δηλώνει πια μυαλωμένος, άρα οι σειρήνες που ηχούν ακόμα πιο δυνατά για ένα nomination για το ρόλο του ως σκληρός, αλλά ταυτόχρονα πονόψυχος ιδιοκτήτης του σκλάβου Σόλομον Νόρθαπ τον βρίσκουν με τα αυτιά ερμητικά κλειστά.

Τις επόμενες βδομάδες που θα φουντώνει το buzz, ο Fassbender θα βρίσκεται στη Νέα Ζηλανδία παρέα με έναν κολλητό του για τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας της εταιρίας παραγωγής που έφτιαξαν μαζί. Μετά θα έχει τα γυρίσματα για το ‘Macbeth’ με τη Marion Cotillard και γενικά λίγο χρόνο για το Όσκαρ χασομέρι.

 

‘Σκληρά εργαζόμενος’ θα προσθέταμε εμείς, αν οι φήμες ότι πριν τις πρόβες, ο Fassbender διαβάζει το σενάριο περίπου 300(!) φορές, ευσταθούν.

Μεταξύ μας, υπάρχουν και κάποιες έξτρα κίτρινες φήμες για τον ίδιον και τη φυσική του διάπλαση που -μαζί με όλο το υπόλοιπο- εκστασιάζουν τις γυναίκες, αλλά ακόμα και σε αυτό το κεφάλαιο, ο Fassbender επιδεικνύει την ίδια πειθαρχία του να μένει στη Γη.

 

Ναι, πρόκειται για γνωστό γόη που στα 36 απαντά ότι η μεγαλύτερη σχέση του κράτησε δύο χρόνια και συνέβη είκοσι χρόνια πριν και που μένει από τα 20 στο ίδιο εργένικο σπίτι στο ανατολικό Λονδίνο. Παραδέχεται την επιτυχία του με τις γυναίκες, αλλά βλέπει από πίσω της.

“Θυμάμαι, ήμουν πρόσφατα σε ένα μπαρ και μιλούσα σε ένα κορίτσι, όταν αισθάνθηκα απίστευτα βαρετός. Της το είπα, αλλά εκείνη απάντησε “Όχι, είναι τόσο ενδιαφέροντα αυτά που λες”. Της λέω λοιπόν, “Ξέρεις κάτι, πριν πέντε χρόνια δεν θα σου φαίνονταν καθόλου ενδιαφέροντα”.

Σε μια φοβερή ιστορία που θυμάται η Mia Wasikowska απ’ τις μέρες που γύριζαν μαζί το ‘Jane Eyre’, ο Fassbender είχε ανεξήγητη πέραση και στα άλογα!

 

Πέρα απ’ την πλάκα με τα άλογα που δεν ήταν και τόσο πλάκα τελικά, το μυστικό της casual (σίγουρα όχι στρατιωτικής) ισορροπίας του Fassbender όλων αυτών των ρόλων ίσως κρύβεται στον δικό του χαρακτήρα. Η κοινή αναφορά στους περισσότερους ήρωες που έχει παίξει είναι το υφέρπον σκοτάδι που βγαίνει από μέσα τους, παρότι κατά βάθος θα ‘θελαν να ‘ναι καλοί.

Όσοι τον έχουν γνωρίσει από κοντά, εντοπίζουν αυτό το σκοτάδι, το οποίο σπάει όμως με το χαμόγελο (κορίτσια, ηρεμήστε) και τη διάθεσή του να περάσει ώρες ολόκληρες τρέχοντας με γρήγορα αμάξια ή κάνοντας καρτ σαν να μην υπάρχει αύριο.

Για τον Fassbender, ο άνθρωπός του, Steve McQueen, έχει πει:

“Κανείς δεν τον ήξερε την εποχή του ‘Hunger’. Παρ’ όλ’ αυτά, μάζεψα όλο το επιτελείο της ταινίας και τους είπα: Κάποια στιγμή στη ζωή σας θα λέτε ότι έχετε δουλέψει με τον Michael Fassbender. Δεν έχει βγει άλλος σαν αυτόν απ’ την εποχή του Marlon Brando. Υπάρχει κάτι το εύθραυστο και το θηλυκό μέσα του, αλλά και η αρρενωπότητα που κυριαρχεί. Δεν στέκεσαι με δέος μπροστά του. Γίνεσαι μέρος του. Σε τραβάει μέσα. Αυτό θες από έναν ηθοποιό. Θέλεις να τον κοιτά ο θεατής και να βλέπει τον εαυτό του”.

Το ’12 Χρόνια Σκλάβος’ βγαίνεις στις αίθουσες την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου.