Τα καλύτερα hyper cars που ΔΕΝ μπορείς να αγοράσεις, γιατί τα πρόλαβαν άλλοι
Τα hyper cars τα έχουν όλα στον υπερθετικό βαθμό: αποδόσεις και επιδόσεις, εμφάνιση, και γόητρο. Σπάνια θα τα δεις και ακόμα πιο σπάνια θα τα αποκτήσεις, ακόμα και αν έχεις να διαθέσεις τα ανήθικα υψηλά ποσά που κοστίζουν.
- 18 ΟΚΤ 2015
Ως super car χαρακτηρίζεται ένα αυτοκίνητο που είναι πιο ακριβό από το 98% όσων κυκλοφορούν στους δρόμους, που έχει εμφάνιση που δεν μπορείς παρά να προσέξεις, που κοστίζει όσο η ετήσια μισθοδοσία μιας μικρής επιχείρησης την εποχή της κρίσης και που νοιώθεις ζήλια για τον οδηγό του. Για όλους τους πιθανούς λόγους που φαντάζεστε…
Τα hyper cars, ένας όρος που έχει προκύψει τελευταία στα αυτοκινητικά δρώμενα, είναι η αφρόκρεμα των super cars. Αυτά που κοστίζουν όσο 10 Lamborghini Huracan –κλασικό super car- που κατασκευάζονται σε προκαθορισμένο αριθμό και that’s it και που σε άλλες εποχές θα γίνονταν αφίσες σε εφηβικά δωμάτια. Σήμερα άντε κανά screensaver…
Τα καλύτερα hyper cars πάντως, όπως αυτά που ακολουθούν, έχουν ένα μείον: δεν μπορείς να τα αγοράσεις, ακόμα και αν είσαι ο Greek Tycoon ο ίδιος. Πολύ απλά γιατί πρόλαβαν κάποιοι άλλοι… Οπότε αυτό που μένει είναι να τα χαζεύουμε στην οθόνη. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Ferrari LaFerrari
Κατασκευάστηκαν συνολικά 499 και οι επίδοξοι ιδιοκτήτες που υπέβαλαν αίτηση αγοράς –στην κυριολεξία- ξεπέρασαν κατά πολύ τους 1.000. Το δύσκολο ήταν να σε επιλέξει η Ferrari, μιας και έπρεπε να πληρούνται αρκετές προϋποθέσεις, όπως το να έχεις ήδη αγοράσει 5 άλλα μοντέλα της Scuderia. Το ωραίο είναι ότι η Ferrari δεν έχει ανακοινώσει ποτέ την επίσημη τιμή της LaFerrari, ενώ εικάζεται πως κυμαινόταν κάπου μεταξύ 1.000.000 και 1.200.000 ευρώ. Προ φόρων εννοείται. Κατά τα άλλα υβριδικό σύστημα πρόωσης, καρδιά του οποίου είναι ο V12 των 6.000 κυβικών της μάρκας, με συνδυαστική ισχύ 972 ίππων. Που κάνουν το 0-100 υπόθεση 2,9 δευτερολέπτων. Κάτοχοι LaFerrari, μεταξύ άλλων, ο Jay Kay των Jamiroquai που έχει μια λαχανί(!), ο Lewis Hamilton κι ας είναι οδηγός της Mercedes F1 και ο Ferdinand Piech, εγγονός του Porsche και μεγαλομέτοχος του ομίλου VW. Στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων και οι Porsche, Bugatti, Lamborghini, Bentley…
McLaren P1
Οι 375 που κατασκευάστηκαν κυριολεκτικά εξαφανίστηκαν, καθώς το σχεδόν 1.000.000 ευρώ που κόστιζε δεν πτόησε κανέναν από όσους ήθελαν να αγοράσουν τη διάδοχο της εμβληματικής McLaren F1 των ’90s. Και η P1 είναι υβριδική, με τον V8 της των 3.800 κυβικών να αποδίδει 727 άλογα, που με τη βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων γίνονται 916. Το αποτέλεσμα είναι το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 2,8 δεύτερα, ενώ σε 16,5 δεύτερα, όσα χρειάζεται ένα μίνι δηλαδή για να πιάσει τα 100, το κοντέρ της McLaren P1 δείχνει 300. Και συνεχίζει μέχρι τα 350, όπου επεμβαίνει ο κόφτης. Οι φήμες λένε πως η P1 κατέχει το ανεπίσημο ρεκόρ στο Nuerburgring, που είναι το μέτρο σύγκρισης για κάθε σπορ και μη μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, με 6:47.
Porsche 918 Spyder
Η Porsche έχει μια παράδοση στο υπερ- αυτοκίνητα, η οποία ξεκίνησε με την εμβληματική 959 της δεκαετίας του ’80, συνεχίστηκε με την Carrera GT (το αυτοκίνητο με το οποίο ο Paul Walker του Fast & Furious έχασε τη ζωή του) και μέχρι στιγμής ολοκληρώνεται με την 918 Spyder. Η οποία κατασκευάστηκε 918 φορές και κόστιζε τουλάχιστον 768.020 ευρώ. Το τουλάχιστον προκύπτει από την ύπαρξη της ακόμα πιο hyper έκδοσης Weissach –το όνομα το πήρε από την πόλη που εδρεύει το ερευνητικό κέντρο της Porsche- που ζυγίζει μερικά κιλά πιο λίγο και κοστίζει 50.000 ευρώ πιο ακριβά. Αυτή είναι που πέτυχε και το επίσημο ρεκόρ των 6:57 λεπτών στο Nuerburgring. Η 918 Spyder είναι υβριδική, με θερμικό κινητήρα V8, 4.600 κυβικών και συνολική ισχύ 887 ίππων (0-100 σε 2,8 δεύτερα, τελική 345).
Bugatti Veyron
Το αυτοκίνητο που ουσιαστικά δημιούργησε τον όρο hyper car έχει κλείσει 10 χρόνια παρουσίας και είναι αυτό που κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με 430,9 χλμ./ ώρα. Εντυπωσιακό είναι πως στην ταχύτητα αυτή ο W16 της, ο πιο σπάνιος κινητήρας παγκοσμίως, των 8.000 κυβικών με τα 4 turbο, χρειάζεται 45.000 λίτρα αέρα το λεπτό! Όσα καταναλώνει με τη αναπνοή του ένας άνθρωπος σε 4 ολόκληρες ημέρες. Το ρεκόρ πέτυχε η Veyron Super Sport των 1.200 ίππων, ενώ η πρώτη εκδοχή της Veyron απέδιδε 1.001 άλογα και κόστιζε 1.225.000 ευρώ. Η Super Sport είχε φτάσει αισίως το 1.912.500 ευρώ, ενώ οι ειδικές εκδόσεις που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια για να πουληθούν και οι τελευταίες από τις συνολικά 450 που κατασκευάστηκαν (300 κουπέ, 150 ρόουντσερ), κυμαίνονταν γύρω στα 2.300.000 ευρώ. Το ενδιαφέρον είναι ότι η προσπάθεια πώλησης όλων των Veyron έγινε προκειμένου να είναι ελεύθερο το πεδίο για την παρουσίαση της Chiron των 1.500 ίππων. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις όμως στον όμιλο Volkswagen το μέλλον της είναι αβέβαιο…
Koenigsegg One:1
Η Koenigsegg είναι σουηδική, ιδρύθηκε το 1994 από τον Christian von Koenigsegg και είναι ο ορισμός του μικρού, φουλ εξειδικευμένου κατασκευαστή, καθώς τα τελευταία 12 χρόνια έχει φτιάξει μόλις 115 hyper cars. Τα 7 από αυτά είναι One:1 ή αλλιώς το αυτοκίνητο του 1 MegaWatt, που αντιστοιχεί σε 1.341 άλογα. Από τη στιγμή που το βάρος του είναι 1.341 κιλά προκύπτει η επωνυμία One:1, καθώς ένας ίππος έχει να μετακινήσει μόλις 1 κιλό. Ο κινητήρας είναι ένας V8 5.100 κυβικών με διπλά turbo, όπως και στα προηγούμενα hyper car το αμάξωμα διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι σε χαρτογραφημένες πίστες πριν από κάθε στροφή και με χρήση GPS παραμετροποιούνται τα πάντα. Από την ανάρτηση, μέχρι τη χαρτογράφηση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης. Τέσσερα από τα συνολικά 7 Koenigsegg One:1 που θα κατασκευαστούν προορίζονται για την Ασία, 2 για την Ευρώπη και 1 για τις ΗΠΑ. Φυσικά έχουν πουληθεί όλα, προς 2.500.000 ευρώ το κομμάτι.
Pagani Huayra
Η Pagani, που έχει έδρα το χωριό, στην κυριολεξία, San Cesario sul Panaro κοντά στη Modena έγινε γνωστή από τη θρυλική πια Zonda με τις εξατμίσεις που θύμιζαν το πολυβόλο του βομβαρδιστικού Α10 Thunderbolt, ενώ το δεύτερο μοντέλο της, η εντυπωσιακή Huayra, είναι πλέον sold out μετά από την παραγωγή 100 μονάδων. Κι αυτό γιατί τόσους κινητήρες προέβλεπε η αρχική συμφωνία με την AMG η οποία προμηθεύει την Pagani με τον ειδικά σχεδιασμένο για αυτήν V12 των 6.000 κυβικών που αποδίδει 730 άλογα. Εκτός απροόπτου θα προκύψουν κάποιοι επιπλέον κινητήρες, τόσο για ειδικές tailor made εκδόσεις που απευθύνονται κυρίως σε συλλέκτες και ανεβάζουν κι άλλο την αρχική τιμή του 1.300.000 ευρώ, όσο και για το ρόουντσερ που η εταιρεία έχει προαναγγείλει ότι θα παρουσιάσει πολύ σύντομα. Κάτι μας λέει όμως πως και αυτές οι επιπλέον Huayra που θα κατασκευαστούν θα είναι ήδη κλεισμένες… Έτσι για την ιστορία: 0-100 σε 3,0 δεύτερα, τελική 360.