ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι τηλεοπτικές οικογένειες που αγαπήσαμε σαν δικές μας

Το ONEMAN βρήκε εκείνες τις τηλεοπτικές οικογένειες που θα ήθελε να κάτσει στο κυριακάτικο τραπέζι τους. Και το σαλόνι τους μη σου πω.

Υπάρχουν οι φορές που βλέπεις τηλεόραση για τις πλοκές, για τους σκοτεινούς ήρωες, για τις ανατροπές- υπάρχουν όμως και οι φορές που απλώς θες να αφεθείς στη γνώριμη αγκαλιά γνώριμων προσώπων. Των τηλεοπτικών οικογενειών που από κάποια χρόνια κι ύστερα, αρχίζεις να τις νιώθεις σαν να ήταν δικές σου.

Είναι τα γνώριμα πρόσωπα, οι αντιδράσεις που σιγά-σιγά μαθαίνεις να τις προβλέπεις, το ασφαλές περιβάλλον ενός σπιτιού μες στο οποίο έχουμε γίνει μάρτυρες κάθε σημαντικού γεγονότος στη ζωή τους. Μια αγαπημένη τηλεοπτική οικογένεια μπορεί να έρχεται σε πολλά μεγέθη, χρώματα, γλώσσες ή ζεστασιά, αλλά όλες τους μοιράζονται κάτι: Υπήρξε στιγμή που φανταστήκαμε πως ήμασταν μέλη τους.

Κι από όλες μάθαμε και κάτι.

Παντρεμένοι με Παιδιά

 

Τι υπάρχει άλλο να πούμε για τον Αλ Μπάντι; Η εικόνα του Αλ να δίνει βαριεστημένα χαρτζιλίκι σε όλα τα μέλη της οικογένειάς του (τον Μπαντ, την Κέλι, την Πέγκι, ακόμα και τον… σκύλο του) έχει αποτυπωθεί για τα καλά στις συνειδήσεις των θεατών. Οι οποίοι, σε αυτή την τυπικά μεσοαστική αμερικάνικη οικογένεια βρήκαν πολλά στοιχεία χιουμοριστικής υπερβολής από τον εαυτό τους. Κάποιες φορές, θες απλά να κάτσεις στο τραπέζι και να ορμήξεις σε μια ζεστή μακαρονάδα, δίχως να έχεις καμία άλλη σκοτούρα.

The Addams Family

 

Εντάξει, δεν είναι κι ό,τι πιο συμβατικό υπάρχει στον τομέα ‘κλασικές οικογένειες’, αλλά όπως κι αν το δεις, είναι από τις διασημότερες οικογένειες στην ιστορία. Οι γονείς, Μορτίσια και Γκόμεζ, ζουν το είδος του παθιασμένου ρομάντζου που κάνει τους υπόλοιπους να νιώθουν άβολα, τα πιτσιρίκια έχουν εμμονή με τα παράξενα, και υπάρχει κάπου κι ένα Χέρι. Φυσικά και θα υπήρχε. Χιούμορ και διαφορετικότητα μαζί, σε μια από τις πρώτες οικογένειες της τηλεόρασης που μας δίδαξαν πως το παράξενο, δεν σημαίνει πως η οικογένειά σου δε μπορεί κατά βάθος, να είναι σαν τις άλλες.

The Simpsons

 

Η απόλυτη πυρηνική οικογένεια, με σατιρικά κυριολεκτικό τρόπο: Στο φανταστικό Σπρίνγκφιλντ, δίπλα σε πυρηνικό εργοστάσιο, η σατιρική ματιά του Ματ Γκρένινγκ τοποθέτησε τον Χόμερ, τη Μαρτζ, τον Μπαρτ, τη Λίσα και τη Μάγκι, την φοβερή, τρομερή και κατακίτρινη οικογένεια των Σίμπσονς, στην καρδιά όσων αντιλαμβανόμαστε ως ‘20ός αιώνας’. Από τον μπαμπά Χόμερ και τις μπύρες του μέχρι τον Μπαρτ και τις συνεχείς του τιμωρίες στο σχολείο, τα πάντα είναι αναγνωρίσιμα, και τραβηγμένα ως την απόλυτη σατιρική υπερβολή. Σίγουρα βλέπουμε όλοι κομμάτια του εαυτού μας, έστω και κάπως πιο κιτρινισμένα. Επίσης βρίσκονται στη ζωή για περισσότερα χρόνια από πολλούς σημερινούς ενήλικες.

Brady Bunch

 

Ίσως η διασημότερη, κατεξοχήν τηλεοπτική οικογένεια. Ο Μάικ παντρεύεται την Κάρολ κι έτσι δημιουργείται μια μεγάλη οικογένεια, προερχόμενη από διαφορετικά μέρη της ζωής. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους σεναριογράφους να εξερευνήσουν προσωπικά αλλά και κοινωνικά ζητήματα (όπως ο σεξισμός) σε μια εποχή όπου δεν ήταν δεδομένο πως μια σειρά για όλη την οικογένεια μπορούσε να μιλάει για τέτοια πράγματα. Για μια ολόκληρη γενιά θεατών, οι Μπρέιντι ήταν και δική τους οικογένεια.

Modern Family

 

Στον Εντ Ο’Νιλ δεν αρκούσε ένας μόνο ρόλος μέγα πατριάρχη, οπότε κάπου 2 δεκαετίες μετά τον Αλ Μπάντι, επέστρεψε ως Τζέι Πρίτσετ. Δηλαδή τον πατήρ φαμίλια των Πρίτσετ, μαζί με την λατίνα trophy wife του, την τυπική Αμερικάνικη οικογένεια της κόρης Κλερ, και τον γκέι γιο Μίτσελ που με τον σύντροφό του υιοθέτησαν ένα μωράκι απο το Βιετνάμ. Ως δήλωση εποχών που αλλάζουν, δεν υπάρχει άλλη σειρά και άλλη οικογένεια που να το κάνει πιο φυσικά και πιο καλά. Το μήνυμα είναι σαφές: Είτε η οικογένειά σου είναι old school, είτε έξω από αυτό που σκεφτόμαστε ως κοινωνικές νόρμες, η σύνδεση μεταξύ των μελών ποτέ δεν αλλάζει.

Εκμέκ Παγωτό

 

Η οικογένεια Πετράκη επιστρέφει στα πάτρια εδάφη ύστερα από χρόνια στην Αφρική. Τα μέλη πολλά, διαφορετικά, και αξέχαστα. Ο Αύγουστος, η Πιπίτσα, ο μέγας Χαρίλαος, η Αφροδίτη που φτιάχνει το φοβερό εκμέκ, κι ένα τσούρμο εγγόνια. Υποπτεύομαι πως αν ρωτούσες όλους τους Έλληνες να σου πουν πώς φαντάζονται τη γιαγιά τους αν η οικογένειά τους γινόταν ταινία, σχεδόν όλοι τη Μαρία Φωκά θα σου περιέγραφαν. Και, τελικά παρά τις προσπάθειες προσαρμογής, παρά τον μεγάλο οικογενειακό πληθυσμό, παρά τους αξιαγάπητα διαφορετικούς χαρακτήρες, με τις ιδιατερότητες και τις τρέλες του ο καθένας, τα πάντα τελικά επιστρέφουν, πού αλλού; Στη μάνα. Στο τέλος, είναι πάντα αυτή που θα μας σώζει.

Arrested Development

 

Η δυσλειτουργική οικογένεια των Μπλουθ εκπροσωπεί ό,τι είναι ποτέ δυνατόν να πάει στραβά σε ένα τεράστιο σόι, αλλά με φανταστικά κωμικό τρόπο. Όνειρα καριέρας που χάθηκαν, αποτυχημένες μεγαλο-επιχειρήσεις, φυλακές, δίδυμοι θείοι και αποστασιοποιημένες μανάδες- όμως μέσα σε όλο αυτό το καρτουνίστικο χάος, υπάρχει μια σταθερά. Η ανάγκη του ενός για τον άλλον ακόμα κι όταν δε θέλουν να το αναγνωρίσουν. “Τι έχουμε πει ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα;”, ρωτάει ο υπεύθυνος μπαμπάς Μάικλ τον γιο του. “Πρωινό,” απαντάει εκείνος. “Οικογένεια,” τον διορθώνει ο πατέρας. Ακόμα κι όταν δε σταματά να σε απογοητεύει.

Friday Night Lights

 

Σε αντίθεση με τις άλλες σειρές, οι Τέιλορ δεν είναι το Α και το Ω αυτής της σειράς, καθώς υπάρχουν ένα σωρό ακόμα χαρακτήρες και καταστάσεις να ακολουθήσει κανείς, όπως ας πούμε τα μέλη και την πορεία της  τοπικής ομάδας σχολικού φούτμπολ μιας φανταστικής, φτωχής πόλης του Τέξας. Όμως η οικογένεια του κόουτς Έρικ Τέιλορ έγινε γρήγορα μια από τις αγαπημένες μας όλων. Ο Έρικ και η Τάμι είναι το σπάνιο είδος τηλεοπτικού ζευγαριού που δεν υπάρχει απλώς ώστε να δίνει αφορμές για δράμα, με φτιαχτές συγκρούσεις. Ξεπερνούν τα προβλήματά τους σαν αληθινοί ενήλικες, και μεγαλώνουν την κόρη τους σαν αληθινοί, αβέβαιοι γονείς. Η αλήθεια είναι πως είναι υποδείγματα επειδή δεν είναι τέλειοι.

4

 

Μια σύγχρονη Ελληνική προσθήκη, με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη να γράφει και να πρωταγωνιστεί στο οικογενειακό δράμα 4 αδερφιών, διαφορετικών μεταξύ τους όσο και οι 4 εποχές, που αναγκάζονται να έρθουν ξανά κοντά ύστερα από τον θάνατο του πατέρα τους. Στη διάρκεια της σειράς ο καθένας ζει το δικό του διαφορετικό δράμα, έχει τα δικά του άγχη, τους δικούς του τρόπους να αποδρά, ερωτεύονται, απογοητεύονται, φεύγουν μακριά, έρχονται ξανά κοντά- όμως στο τέλος αυτό το κεντρικό συναίσθημα παραμένει: Όσο κι αν είμαστε διαφορετικοί (ή μάλλον, παρόλο που είμαστε, αναγκαστικά, διαφορετικοί μεταξύ μας), η οικογένεια μπορεί να παραμένει το μέρος όπου τρέχεις για να κρυφτείς, εκεί όπου πάντα θα βρίσκεις στήριγμα για όλα.

Six Feet Under

 

Η πιο λατρεμένη δυσλειτουργική οικογένεια στην ιστορία; Πολύ πιθανό. Η σειρά λειτουργεί κάτω από ένα πέπλο θανάτου- των άλλων. Καθώς οι Φίσερ λειτουργούν ένα πετυχημένο γραφείο κηδειών, το οποίο είναι ταυτόχρονα και το σπίτι τους. Τέλεια; Η επικοινωνία τους έρχεται και τελματώνει τη στιγμή που ο πατέρας πεθαίνει σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, και κάπως έτσι η σειρά αποτελεί μια σπουδή πάνω στο τι σημαίνει να ξεπερνάς μια απώλεια με τη βοήθεια των πιο κοντινών σου ανθρώπων. Το διάσημο φινάλε είναι η μεγαλύτερη συναισθηματική λύτρωση που έχει προσφέρει ποτέ η τηλεόραση, αποδεικνύοντας πως ακόμα και οι πιο δύσκολοι άνθρωποι μπορούν να βρουν ζεστασιά πίσω, στην οικογένειά τους.

 

Πες μας κι εσύ την τηλεοπτική οικογένεια που αγάπησες.