Το ‘Travelers’ είναι το απαραίτητο sci-fi που δεν βλέπεις
Στο 'Travelers', τα ηθικά διλήμματα δεν έχουν εύκολες απαντήσεις.
- 3 ΦΕΒ 2018
Σε ένα φανταστικό, μακρινό μέλλον που ξεκληρίστηκε από τις ασύδοτες αμαρτίες του 21ου αιώνα, η ανθρωπότητα βρήκε μια ακραία λύση στην ανάγκη της για επιβίωση.
Με την τεχνολογία να έχει αναπτυχθεί σε βαθμό που επιτρέπει τη μεταφορά της συνείδησης ενός ατόμου στο σώμα κάποιου άλλου ανεξαρτήτως αιώνα – και με την προϋπόθεση ότι ο οικοδεσπότης από το σήμερα βρίσκεται ούτως ή άλλως λίγες στιγμές πριν τον θάνατό του – οι τελευταίοι χιλιάδες άνθρωποι που έχουν μείνει ζωντανοί εκπαιδεύουν πράκτορες με σκοπό να ταξιδέψουν στο δικό μας παρόν και να αποτρέψουν καταστροφές. Εδώ, στη διάρκεια των λίγων στιγμών που δεν πήζουν από τα άγχη, περνούν καλύτερα από το μέλλον τους γιατί, μπορεί να μην ξέρουμε όσα θα θέλαμε για το μέλλον αυτό, αλλά ξέρουμε ότι δεν παίζει φως, σκυλιά και Coca-Cola οπότε τι να το κάνεις.
Η σύνθεση των πενταμελών ομάδων που καταφθάνουν είναι συγκεκριμένη, αν και η διαδικασία του ερχομού τους μέχρι εδώ αλλά και οι αποστολές τους πολλές φορές την αλλάζει.
Έχουμε και λέμε (από αριστερά στα δεξιά):
Ο γιατρός της ομάδας είναι προφανώς πρόσωπο-κλειδί, αφού για να γίνουν οι αποστολές πρέπει καταρχάς να μείνουν ζωντανοί οι πράκτορες. Η Marcy κουβαλάει αυτό το βάρος, αλλά και το βάρος μιας ταυτότητας που μπορεί να τη σκοτώσει. Το σώμα που τη φιλοξενεί ανήκε σε μία γυναίκα με νοητική υστέρηση και άλλες ειδικές ικανότητες που απειλούν και την κάλυψη και τη ζωή της.
Ο ιστορικός είναι εκείνος που έχει τροποποιηθεί βιολογικά για να θυμάται ατελείωτα περιστατικά σε ατελείωτες ημερομηνίες. Από χρήματα εξασφαλισμένα μέσω στοιχηματικών κερδών με γνωστή έκβαση που βοηθούν στο στήσιμο ενός αρχηγείου μέχρι παρακάμψεις που πρέπει να κάνει η ομάδα σε SOS καταστάσεις, η θέση του είναι νευραλγική αφού η κάθε κίνηση εξαρτάται από την μνήμη του. Ο Philip είναι ο ιστορικός της ομάδας που ακολουθεί η σειρά και, για κακή του τύχη, βρίσκεται σε σώμα ηρωινομανή. Σε πρώτη φάση θα νομίσεις ότι θα είναι ο σπαστικός της παρέας που θα γκρινιάζει συνεχώς για τη ζωή την άτιμη, αλλά όχι, στην πραγματικότητα απλά θέλει να απεξαρτηθεί και να προσέχει τη χελώνα του.
Ο αρχηγός τους συντονίζει όλους και απαντά στον μυστηριώδη Διευθυντή, μια φιγούρα από το μέλλον που κρύβεται πίσω από ό,τι κάνουν. Τον υποδύεται ο Eric McCormack του ‘Will & Grace’ που απομακρύνεται για λίγο από τις κωμωδίες που τον καθιέρωσαν, και κληρονομεί 1. έναν γάμο που πρέπει να διασωθεί όσο προσπαθεί να διατηρήσει και την προσωπική ερωτική σχέση που είχε ως Traveler 3468 πριν φτάσει στο σήμερα, και 2. μία πάρα πολύ χρήσιμη θέση στο FBI.
Ο ειδικός στην τακτική είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια της ομάδας και τη στρατηγική τους στο πεδίο μάχης. Εδώ ο κλήρος έπεσε στο μαχίμι ονόματι Carly που βρίσκεται να μεγαλώνει ένα παιδί που δεν είναι δικό της. Κακός οιωνός για την ψυχραιμία της που ούτως ή άλλως πάσχει.
Ο μηχανικός εφευρίσκει, επιδιορθώνει, απενεργοποιεί συσκευές και μηχανήματα που είτε χρειάζονται οι Ταξιδιώτες, είτε δεν χρειάζεται η ανθρωπότητα. Οι γνώσεις του για την τεχνολογία του μετα-αποκαλυπτικού μας μέλλοντος είναι πολύτιμες. Πολύτιμο είναι και το νέο εφηβικό που έχει Trevor, ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή ανθρώπους στην ιστορία στην πραγματικότητα που έχει ξεχάσει πώς είναι να μπορείς να τρέξεις. Η ερμηνεία του Jared Abrahamson ως υπέργηρος άνδρας που επανακαλύπτει τον κόσμο και τρώει για πρώτη φορά μπέργκερ είναι από τα highlights της σειράς.
Ο δημιουργός του ‘Travelers’, Brad Wright, δεν είναι ξένος με τους πειραματισμούς στο είδος της επιστημονικής φαντασίας. Τα στοιχεία της δουλειάς του από το εξερευνητικό ‘Stargate SG-1’ που είχε απόλυτη επίγνωση της camp φύσης του, το ‘Stargate: Atlantis’ που ήξερε πότε να τελειώσει και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και περισσότερο ακόμη απ’ τη φανταστική αναβίωση των εμβληματικών ‘Συνόρων της Φαντασίας’ στα μέσα της δεκαετίας του ‘90, είναι διάχυτα στους ‘Ταξιδιώτες’. Έχουν, όμως, ενισχυθεί με δεοντολογικές αναζητήσεις που δίνουν στο κόνσεπτ του ταξιδιού στον χρόνο μια διάσταση που δεν είχαμε δει μέχρι τώρα. Τουλάχιστον όχι ακριβώς έτσι.
Αφ’ ενός η σειρά δεν ασχολείται με το επίμονο ερώτημα που απασχολεί συνήθως την τηλεόραση όταν αποφασίζει να αλλάξει τον χρόνο. Αν δηλαδή θα έμπαινε κανείς στον πειρασμό να σκοτώσει τον Χίτλερ μωρό. Οι πράκτορες του μέλλοντος μπορούν να επηρεάσουν μονάχα το δικό μας σήμερα, γιατί αντικαθιστούν άτομα με προφίλ στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που τους επιτρέπουν να αντλήσουν πληροφορίες.
Αφ’ ετέρου τα ιστορικά αρχεία στα οποία βασίζονται είναι ακριβή μεν αλλά συχνά προκατειλημμένα εναντίον ορισμένων χαρακτήρων που θυσιάζονται στον βωμό ενός καλύτερου αύριο, κι έτσι οι ήρωες της σειράς αναγκάζονται να αναγνωρίσουν θύματα εκεί που περίμεναν θύτες.
Κυρίως όμως, η πενταμελής ομάδα που ακολουθεί το τηλεοπτικό κοινό, έρχεται αντιμέτωπη με ηθικά διλήμματα για τα οποία δεν μπόρεσε να την προετοιμάσει καμία εκπαίδευση και κανένα πρωτόκολλο. Δύο από τους κανόνες που επανέρχονται συνεχώς στη μνήμη τους, «Μην πάρεις ζωή – Μην σώσεις ζωή – Μην Παρέμβεις» και «Άσε το μέλλον στο παρελθόν», καταπατώνται συνεχώς. Η εξήγηση κρύβεται στην ανθρωπιά τους και στη νέα ζωή που καλούνται να ζήσουν στα παπούτσια άλλων.
Και όλα αυτά στην πρώτη σεζόν που διάλεξε να εστιάσει περισσότερο στις αποστολές, πριν έρθει ο 2ος κύκλος για να διευρύνει τη μυθολογία της σειράς, να πάρει ρίσκα σε σχέση με την πραγματικότητα πίσω από το παραμύθι που διδάχθηκαν οι πρωταγωνιστές στον δικό τους αιώνα, και να συστήσει νέους χαρακτήρες που βάζουν τις ικανότητες αλλά και τα λάθη τους στο παιχνίδι.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Netflix και παρά το μηδενικό της buzz, η σειρά ήταν ανάμεσα σε αυτές που το κοινό καταβρόχθισε, βλέποντας πάνω από δύο επεισόδια τη μέρα. Αυτό σημαίνει πως ο τρίτος κύκλος είναι θέμα χρόνου. Ευτυχώς όχι σχετικού όπως των ‘Travelers’.
* To ‘Travelers’ είναι διαθέσιμο στο Netflix.
* To άρθρο αναδημοσιεύεται εμπλουτισμένο από το περιοδικό TV Έθνος.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: