ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα πρώτα μου TOMS

Την στιγμή που αγόρασα το πρώτο μου ζευγάρι TOMS έσπασε η ταύτιση της μάρκας με την επαντρίγια και ανακάλυψα την υπέροχη ιστορία που κρύβεται πίσω από το brand

 

Της Μαργαρίτας Γεωργιάδου

Όταν άκουγα το όνομα TOMS πάντοτε το μυαλό μου πήγαινε κατευθείαν στις εσπαντρίγιες που αποτελούν και το πιο χαρακτηριστικό σχέδιο υποδημάτων του brand. Έτσι το περασμένο καλοκαίρι αποφάσισα να ακολουθήσω την μόδα και να αγοράσω το πρώτο μου ζευγάρι εσπαντρίγιες TOMS για την ποιότητα και την αντοχή τους σαν παπούτσια χωρίς όμως να έχω γνώση για την ιστορία και την φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το brand. Πήγα λοιπόν στο κατάστημα βρήκα ένα κλασσικό ζευγάρι μπεζ εσπαντρίγιες ιδανικό για τους καλοκαιρινούς μήνες και για όλα μου τα ρούχα. Γυρίζοντας στο σπίτι άνοιξα το κουτί και τότε είδα ένα ταμπελάκι που έγραφε One for One. Υποκινούμενη από περιέργεια διότι ήταν η πρώτη φορά που είδα κάτι τέτοιο έκανα μια έρευνα για την TOMS και την σημασία της δράσης One for One.

Τι κρύβεται λοιπόν πίσω από το όνομα TOMS; Πραγματοποιώντας μια μικρή ιστορική αναδρομή ανακάλυψα πως η TOMS δεν αποτελεί απλώς μια κερδοσκοπική εταιρεία, αλλά μία εταιρεία με καθαρά φιλανθρωπικό χαρακτήρα που δραστηριοποιείται σε πάνω από 60 χώρες παγκοσμίως. Ο ιδρυτής της Blake Mycoskie ξεκίνησε την εταιρεία όταν επισκέφθηκε ένα χωριό στην Αργεντινή το 2006 και παρατήρησε πως οι κάτοικοι του δεν φορούσαν παπούτσια λόγω φτώχειας και άθλιων συνθηκών ζωής έχοντας πληγές και μολύνσεις στα πόδια τους. Αποφάσισε λοιπόν, να ιδρύσει την εταιρεία TOMS με όραμα να μπορεί να βοηθήσει όσους έχουν ανάγκη. Το όνομα της μάρκας σημαίνει Tomorrow’s shoes και δημιουργήθηκε για να χαρίσει ένα καλύτερο αύριο. Η δράση One for One αποτέλεσε την κύρια δράση της εταιρείας όπου όταν ένας καταναλωτής αγοράζει ένα ζευγάρι παπούτσια ένα ζευγάρι δωρίζεται σε ένα παιδί που το έχει ανάγκη. Σήμερα έχουν μοιραστεί πάνω από 2 εκατομμύρια παπούτσια σε παιδιά σε όλο τον κόσμο συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας όπου έχουν δωριθεί πάνω από 70.000 παπούτσια σε περίπου 50 πόλεις της χώρας μας.

Ο ιδρυτής της TOMS αποτελεί πλέον ένα πρότυπο ηγέτη-επιχειρηματία, καθώς κατάφερε να συνδέσει τις έννοιες επιχείρηση και φιλανθρωπία και μέσα από ένα κερδοσκοπικό brand να προσφέρει βοήθεια σε όσους την έχουν ανάγκη. Ο ίδιος μάλιστα έχει δηλώσει σε συνέντευξη του πως “Δεν υπάρχει δεν γίνεται” και πως πάντα μπορείς να βοηθάς αυτούς που το χρειάζονται. Οι φιλανθρωπικές δράσεις δεν πραγματοποιούνται μόνο με τις αγορές υποδημάτων αλλά και με τα άλλα προϊόντα της TOMS. Πιο αναλυτικά, με την αγορά ενός ζευγαριού γυαλιών ηλίου ή οράσεως προσφέρονται δωρεάν εξετάσεις ματιών και μικροεπεμβάσεων σε όσους δεν έχουν την δυνατότητα να τις πληρώσουν. Η τελευταία επιχειρηματική κίνηση της εταιρείας ήταν η είσοδος της στην βιομηχανία του καφέ όπου από την αγορά 70 λίτρων καφέ προσφέρεται πόσιμο νερό για μια εβδομάδα σε μέρη όπου το έχουν ανάγκη. Στην χώρα μας υπάρχουν δύο καταστήματα TOMS (ΤOMS Flagships) για καφέ, ένα στο κέντρο της Αθήνας (Πλ. Μητροπόλεως 8) και ένα στην Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή 22) με ένα ήρεμο και εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον όπου ο καθένας μπορεί να πιει τον καφέ του και να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν ανάγκη σε όλον τον κόσμο και να μάθει για όλες τις δράσεις της TOMS.

Είναι αξιοσημείωτο στην εποχή μας να υπάρχει μια τόσο μεγάλη και επιτυχημένη εταιρεία που χτίστηκε με βάση την φιλανθρωπία και συνεχίζει πάντα προσηλωμένη σε αυτό το όραμα. Ο ιδρυτής της TOMS αποτελεί έναν πρωτοπόρο επιχειρηματία με καλό σκοπό ο οποίος αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους. Προσωπικά όταν διάβασα την ιστορία της TOMS αμέσως γέμισα ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο και ένιωσα πως βοήθησα και εγώ ένα παιδί που έχει ανάγκη. Η ιστορία της εταιρείας είναι τόσο απλή που μπορεί να διαδοθεί από στόμα σε στόμα. Είναι εύλογο να αναφερθώ επίσης στο γεγονός πως δεν έχουν καθόλου διαφημίσεις και επικοινωνούν το όραμα τους και τις δράσεις τους μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχοντας άμεση επαφή με τους καταναλωτές τους και με αυτόν τον τρόπο έρχονται πιο κοντά με τα νέα κοινά. Η TOMS δίνει την δυνατότητα στον καθένα να βοηθήσει τον συνάνθρωπο του με έναν καινοτόμο και εύκολο τρόπο αναδιαμορφώνοντας έτσι και τον επιχειρηματικό κόσμο. Θα τολμήσω να την χαρακτηρίσω με ποιητικό τρόπο ως μια ηλιαχτίδα φωτός σε έναν συννεφιασμένο κόσμο. Αυτό το συναίσθημα μου δημιούργησε καθώς με έναν τόσο απλό και άμεσο τρόπο βοήθησα και εγώ ένα παιδί ακολουθώντας τον δρόμο και το όραμα της εταιρείας.

Ανήκοντας στην γενιά των millennial και ζώντας στον κόσμο των social media που σε προσηλώνουν σε τόσα διαφορετικά πράγματα καθημερινά σήκωσα το κεφάλι και ένιωσα γεμάτη χαρά έχοντας αγοράσει αυτό το ζευγάρι TOMS και γνωρίζοντας πως έκανα την αρχή στο να βοηθήσω τους συνανθρώπους μου που έχουν ανάγκη με τους μοναδικούς τρόπους που προσφέρει η εταιρεία της TOMS. Το όραμα της εταιρείας αναδιαμόρφωσε την σκέψη μου με γέμισε θετική ενέργεια και θέληση να βοηθήσω παραπάνω και όπως λέει και ο ιδρυτής της TOMS Blake Mycoskie, “όσο περισσότερο βοηθάς, τόσο περισσότερο ζεις”.

Δείτε όλα τα κείμενα της ενέργειας στην σελίδα http://panteio-day.24media.gr/.