ODEON
OSCARS

Πώς το ‘1917’ έγινε το φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας

Το ‘1917’ έχει γίνει ο αντίπαλος που πρέπει να νικήσεις.

Το ‘1917’, όπως γράφαμε τον περασμένο Νοέμβριο αμέσως μετά την πρώτη προβολή του, ήταν η υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που δεν ξέραμε ότι θα είχαμε.

Μην χάσεις την 92η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV την Κυριακή 9/2.

Ο Sam Mendes που κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ με το ντεμπούτο του ‘American Beauty’ πίσω στο 2000, ξεκίνησε να γυρίζει το ‘1917’ μόλις τον Απρίλιο. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, είχε κερδίσει αδιανόητο buzz για το μονοπλάνο της ταινίας (στην πραγματικότητα οι σκηνές μπορεί να έχουν έως και 36 cuts), αλλά και για την ένταση του φιλμ που μας βάζει απευθείας στα χαρακώματα του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι πρώτες ενδείξεις

Με τέτοια υποδοχή και με την αδυναμία που δείχνει διαχρονικά η βιομηχανία στις πολεμικές ταινίες, το ‘1917’ κλείδωσε νωρίς τα προγνωστικά του για τα Όσκαρ και έφυγε από τις Χρυσές Σφαίρες με δύο αγαλματίδια. Αυτά του Καλύτερου Δράματος και της Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

Οι Σφαίρες βέβαια, για λόγους δομικούς και μη που έχουμε αναλύσει εδώ, μπορεί να είναι στιβαρός προπομπός για τα ερμηνευτικά βραβεία αλλά δεν είναι για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Μπορούν όμως να ενισχύσουν το προφίλ ενός φιλμ και να σπρώξουν τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας προς το μέρος του. Εκείνο το βράδυ με λίγα λόγια, το ‘1917’ εδραίωσε το στάτους του ως σοβαρός αντίπαλος. Η συνέχεια θα ερχόταν λίγο αργότερα με τις 10 υποψηφιότητές του για τα Όσκαρ.

Η αποφασιστική βράβευση του 1917

Φτάσαμε αισίως όμως στα βραβεία του Σωματείου Παραγωγών (Producers Guild of America) και το ‘1917’ δεν είναι πια απλά σοβαρός αντίπαλος. Είναι ο αντίπαλος που πρέπει να νικήσεις.

Το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας δίνεται στους παραγωγούς της κάθε φορά και το σωματείο τους έχει αποδειχθεί πολύ αξιόπιστος δείκτης για τον τελικό νικητή. Οκτώ από τους 10 τελευταίους παραγωγούς που σήκωσαν το βραβείο του σωματείου τους, σήκωσαν και αυτό της Καλύτερης Ταινίας τη μεγάλη βραδιά.

Το ‘1917’ έχει κάποιες τρύπες στις πιθανότητές του. Αρχικά, είναι σπάνιο ένα φιλμ να κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας χωρίς καμία υποψηφιότητα στις ερμηνευτικές κατηγορίες. Δεν θα είναι πάντως η πρώτη φορά. Το έχουν κάνει παλαιότερα το ‘Slumdog Millionaire’, το ‘Braveheart’ και το ‘Lord of the Rings: The Return of the King’. Είναι, επίσης, τρομερά σπάνιο να κερδίζει χωρίς υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερου Μοντάζ, αλλά το έκανε πρόσφατα το ‘Birdman’ με ένα πολύ σημαντικό κοινό σημείο. Το μονοπλάνο.

Παρότι θα μείνω για τώρα στην αρχική μου πρόβλεψη που θέλει το ‘Parasite’ νικητή, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το μομέντουμ ανήκει αυτή τη στιγμή στο ‘1917. Η μικρότερη, επίσης, περίοδος ψηφοφορίας για τα Όσκαρ που θεσπίστηκε από φέτος, εγγυάται πως εκεί θα συνεχίσει να ανήκει και για τις επόμενες ημέρες.

Την Κυριακή 9/2 στις 23.00, λίγες ώρες πριν από την έναρξη της τελετής απονομής, η σκυτάλη θα δοθεί στην εκπομπή OSCARS’ Night με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και εκλεκτούς καλεσμένους για όλες τις εξελίξεις, τα τελευταία προγνωστικά και ζωντανές συνδέσεις με το κόκκινο χαλί. Ο απεσταλμένος της COSMOTE TV στο Λος Άντζελες, Γιώργος Σατσίδης θα είναι εκεί, για να καταγράψει όλα όσα συμβαίνουν με την κάμερα της COSMOTE TV.

***

Δέκα χρόνια μετά το τέλος του Lost, έρχεται μια σειρά επεισοδίων-αφιέρωμα στο 1ο τηλεοπτικό φαινόμενο του 21ου αιώνα. Ποιος είχε την ιδέα της σειράς και ποιοι ήταν οι σωτήρες της; Ποιους ρόλους θα έπαιζαν αρχικά οι αγαπημένοι σου πρωταγωνιστές; Τι πέτυχε ο πιλότος του Lost που δεν είχαμε ξαναδεί ως τότε και πώς επηρέασε την υπόλοιπη τηλεόραση;