To Ghost of Tsushima είναι το ξεκάθαρο “Come at me Bro” του PS4 στο PS5
To παιχνίδι που θα κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι θα αποτελέσει ένα από τα τελευταία 'αναχώματα' του PS4 στην επερχόμενη έφοδο της νέας κονσόλας.
- 17 ΜΑΙ 2020
Ο Jin Sakai, o μοναδικός επιζών από τους σαμουράι της νήσου Tsushima, πλησιάζει αργά αλλά αποφασιστικά το στρατόπεδο των Μογγόλων εισβολέων. Δεν έχει σκοπό να κρυφτεί. Περπατά προς την κεντρική είσοδο και περιμένει να τον δουν. Ντυμένος με την παραδοσιακή φορεσιά ενός πολεμιστή σαμουράι, ‘ζυγίζει’ τον πρώτο του αντίπαλο, που ανεμίζει ένα εντυπωσιακό yari προς το μέρος του. Στέκεται. Δεν κάνει βιαστικές κινήσεις. Περιμένει.
Ο αντίπαλός του ‘σπάει’ το αγχωτικό stand-off και επιτίθεται με το yari, με το ακόντιο να διαπερνά σαν έμβολο τον αέρα με στόχο τα πλευρά του Jin. Ο μοναχικός σαμουράι όμως έχει ήδη κάνει την κίνησή του, με το ακόντιο να χτυπά αλλά να βρίσκει μόνο αέρα. Με ένα ξαφνικό και αστραπιαίο διαγώνιο βήμα προς τα εμπρός, αποφεύγει το yari, την ίδια στιγμή που το δεξί του χέρι βγάζει με τρομακτική ταχύτητα το katana του από την θήκη, με το οποίο καταφέρνει ένα θανατηφόρο χτύπημα στον άτυχο Μογγόλο. Οι δύο επόμενοι αντίπαλοι δεν καταφέρνουν καν να ολοκληρώσουν τις δικές του κινήσεις. Τα σπαθιά τους μένουν μετέωρα, χαμένα κάπου στην άρση τους, καθώς ο Jin συνεχίζει τον θανατηφόρο χορό με το σπαθί του. Πλέον ο συναγερμός έχει δοθεί. Δεν υπάρχει γυρισμός. Μόνος εναντίον όλων.
Όλα τα παραπάνω γίνονται σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, σε ένα αιματηρό ‘μπαλέτο’ κινήσεων που αποτελεί το κινηματογραφικό calling card του Ghost of Tsushima, του νέου τίτλου για το PS4, ένα παιχνίδι που θα κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι και θα αποτελέσει ένα από τα τελευταία ‘αναχώματα’ του PS4 στην επερχόμενη έφοδο του PS5 προς το τέλος του έτους.
Ασφαλώς και ο Jin δεν θα είναι μόνος του σε αυτήν την προσπάθεια. Οι ‘υπερασπιστές’ της τιμής του PS4 είναι heavy hitters ένας κι ένας. Το The Last of Us part 2, το Cyberpunk 2077, αλλά και το αρκετά προβληματικό (στο development stage τουλάχιστον) Avengers, κάνουν ξεκάθαρο το ότι το PS4 μπορεί να χάσει την πρωτιά της βιτρίνας, αλλά και την θέση του αγαπημένου στην καρδιά της Sony, αλλά σίγουρα αυτό δεν θα γίνει εύκολα. It ain’t going down without a fight που λένε και οι Αμερικάνοι.
Το Ghost of Tsushima όμως, δεν δείχνει τυχαία να είναι ήδη frontrunner για το Game of the Year award. Αν και υπάγεται στο χιλιοφορεμένο open world category, ο τίτλος της Sucker Punch Productions δείχνει να έχει διάθεση να πειραματιστεί (εντός σχεδίου πόλεως πάντα) με το είδος, αφαιρώντας τις ευκολίες των waypoints και παρακινώντας τους παίκτες και τις παίκτριες να εξερευνήσουν και να νιώσουν πολύ περισσότερο στο ψηφιακό ‘πετσί’ τους την πραγματικότητα του νησιού.
Τα πανοραμικά panning shots που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά, με τον άνεμο να λειτουργεί ως ‘οδηγός’ προς τον επόμενο προορισμό του Jin, ένα ενδιαφέρον mechanic του παιχνιδιού, που δείχνει ότι θέλει να εξαντλήσει τον τρόπους που μπορεί να χειριστεί το φυσικό περιβάλλον και την ατμόσφαιρα για να οδηγήσει την πλοκή του παιχνιδιού.
Για πολλούς κιόλας το timing της κυκλοφορίας των νέων εντυπωσιακά κινηματογραφικών πλάνων του Ghost of Tsushima δεν είναι τυχαίο, μιας και έρχεται σχεδόν ταυτόχρονα με την κυκλοφορία των αντίστοιχα εντυπωσιακών πλάνων του PS5, που μέσω της Unreal Engine μας προσφέρει μια γεύση από τι να μπορούμε να περιμένουμε οπτικά από την next gen κονσόλα της Sony.Το combat system όμως είναι αυτό που έχει συζητηθεί περισσότερο. Και δικαίως. Οφείλουμε να πούμε σε αυτό το σημείο ότι από αυτά που έχουμε καταλάβει και μας έχουν αποκαλυφθεί μέχρι στιγμής, το Ghost of Tsushima θα δίνει στον παίκτη την δυνατότητα να μεταλλάσσει το στυλ παιχνιδιού του, ανάλογα με τις δικές του προτιμήσεις και ασφαλώς ανάλογα με τα challenges κάθε σταδίου του παιχνιδιού.
Η Sucker Punch άλλωστε αμέσως μετά τα πλάνα που δείχνουν τον Jin να ‘καθαρίζει’ το στρατόπεδο των Μογγόλων ως one-man-samurai-army, μας προσέφερε και την άλλη πλευρά του νομίσματος: τον Jin ως το ghost του τίτλου, έναν σχεδόν-σαν-ninja χαρακτήρα που το πάει full stealth, χτυπώντας από τις σκιές και χρησιμοποιώντας κάθε τρικ που έχει στην διάθεσή του για να μπερδέψει και να τρομοκρατήσει τους αντιπάλους του σαν άλλος Μπάτμαν.
Το στοιχείο δε του Ghost, είναι ένα κομμάτι του παιχνιδιού που θα χτίζεται κατά την διάρκεια της ιστορίας, καθώς όσο πιο επιτυχημένα χτυπάς σαν ‘φάντασμα’, τόσο θα μεγαλώνει η τρομακτική φήμη σου και τόσο πιο γρήγορα θα επηρεάζονται από τις κινήσεις σου οι άτυχοι Μογγόλοι που θα βρεθούν μπροστά σου.
Είναι σχεδόν ξεκάθαρο (εκτός και αν η Sony έχει και κάποια ακόμα έκπληξη της τελευταίας στιγμής στο τσεπάκι της) πως το Ghost of Tsushima θα είναι μια από τις τελευταίες υπερπαραγωγές του PS4, ένας τίτλος που θα ‘σπρώξει’ τις δυνατότητες της κονσόλας στα όριά της και θα επιχειρήσει να χρυσώσει το χάπι για το σχετικά νεαρό PS4 Pro, σε μια προσπάθεια της Sony να μην χαθεί στο console transition η ενισχυμένη version της τωρινής της κονσόλας.
Αν είναι πάντως το PS4 να αρχίσει να κάνει χώρο για το φιλόδοξο ‘νούμερο 5’ της μαμάς εταιρίας, τότε το Ghost of Tsushima φαντάζει ένα ιδανικό send-off. Και ίσως όχι μόνο.
Φαντάζει ίσως καλύτερα σαν μια τελευταία θαρραλέα κίνηση της κονσόλας να πει “είμαι εδώ”, προσφέροντας έναν τίτλο που φαινομενικά θα έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν ένα παιχνίδι να μένει στην μνήμη των gamers: εντυπωσιακά σε σημείο κινηματογραφικού ρεαλισμού γραφικά, εξωπραγματικά συναρπαστική δράση που έχει πάρει τα καλύτερα στοιχεία από όλα τα stealth και fighting games της γενιάς του και ένα πανέμορφο περιβάλλον, που βουτάει στα βαθιά νερά της ιαπωνικής ιστορίας, χωρίς να φοβάται να παίξει και με τα πιο μυθολογικά της στοιχεία. Και αν ακόμα δεν έχετε πειστεί για ένα πιθανό καλοκαιρινό ρίσκο αγοράς, αφιερώστε στον μοναχικό Jin Sakai τα επόμενα 18 λεπτά της ζωής σας: