Στο VIP εργοστάσιο παραγωγής κάνναβης του Jay Z
Mε έκταση πάνω από 10.000 τ.μ. και παραγωγική δυνατότητα 5 τόνων premium κάνναβης ετησίως αποτελεί ένα πραγματικά βασιλικό επίτευγμα.
- 1 ΜΑΙ 2021
«Η κάνναβη υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια, αλλά εξακολουθεί να είναι μια βιομηχανία της οποίας η ιστορία εξειδικευμένης χειροτεχνίας συχνά παραβλέπεται. Δημιούργησα το Monogram για να δώσω στην κάνναβη τον σεβασμό που της αξίζει αναδεικνύοντας τη σκληρή δουλειά, το χρόνο και τη φροντίδα που χρειάζεται για να παράγεις ένα εξαιρετικό προϊόν. Και φαντάσου ότι μόλις ξεκινάμε»
Με τη λιτή αυτή δήλωση ο 51χρονος πρώτος δισεκατομμυριούχος της hip hop (και κύριος Beyonce, μην ξεχνάμε) λάνσαρε, μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο και εν μέσω πανδημίας, τη δική του premium σειρά προϊόντων κάνναβης (που για την ώρα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στην Καλιφόρνια). Και το έκανε με τον χαρακτηριστικό larger than life τρόπο του, με τα σχετικά δημοσιεύματα/ reviews να περιλαμβάνουν από την Vogue (ο συντάκτης της οποίας τα δοκίμασε και κατέγραψε την εμπειρία του) μέχρι το GQ που έκανε κανονικό tour στις high tech εγκαταστάσεις της εταιρείας στην καρδιά της Silicon Valley.
Εκεί που γίνεται φανερό ότι ο Jay Z είναι αποφασισμένος να κυριαρχήσει και σε αυτή την ανερχόμενη βιομηχανία (αξίας 4 δις ετησίως στην Καλιφόρνια και 7 δις ετησίως στη Νέα Υόρκη-πρόβλεψη για 2025) από την οποία ο μέσος Αφροαμερικάνος έχει ήδη παραγκωνιστεί (με λιγότερο από 5% των ιδιοκτητών τέτοιων επιχειρήσεων να είναι μαύροι) αφού για να μπεις και να πάρεις τις σχετικές άδειες χρειάζεσαι παραδόξως κεφάλαιο άνω του 1.000.000 δολαρίων.
To game plan του Jay Ζ ακολουθεί την πεπατημένη -για εκείνον- στρατηγική που του επέτρεψε να γίνει δισεκατομμυριούχος με τα Beats. Με το να παράγει δηλαδή ένα εξαιρετικό προϊόν, σε sleek συσκευασία, με minimal logo (ένα απλό M) και maximum promotion (με μια σειρά promo videos και celebrity endorsing με πρωταγωνιστές μεταξύ άλλων τους Jadakiss, Tinashe και N.O.R.E.).
Πίσω από το hype, ωστόσο, κρύβεται η ουσία. Μια state of the art δηλαδή παραγωγική μονάδα στο San Jose που έρχεται κομπλέ με gift shop στο ισόγειο και ένα λαβύρινθο από θερμοκήπια με εξωτικές ποικιλίες και εργαστήρια γεμάτα επιστήμονες με λευκές ποδιές που αναζητούν να βρουν εκείνο το επόμενο επίπεδο buzz και γεύσης.
Ο αέρας εδώ μυρίζει δολάρια, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ένας δημοσιογράφος που επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις.
Αν και εκείνο το feature που εντυπωσιάζει και φέρνει στο νου εικόνες από παλιά Αβάνα, είναι το ειδικό δωμάτιο όπου δυο έμπειρες τεχνίτριες ρολάρουν με το χέρι το signature προϊόν του brand, το χειροποίητο OG Handroll πούρο των 50 δολαρίων.
Με τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων να εξηγεί ότι τη διαφορά την κάνει η ατέλεια, με τις τεχνίτριες να τσαλακώνουν τα χαρτιά με το χέρι ώστε να καίγονται καλύτερα και εντός τους βάζουν άνθη σε μέγεθος μαργαριταριών και όχι σε σκόνη.
Το εργοστάσιο τεχνικά ανήκει στο The Parent Company (TPCO), ένα φιλόδοξο fund αξίας πάνω από μισό δις δολάρια (μεταξύ των επενδυτών του οποίου είναι και η Rihanna) που βρίσκεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και το οποίο έχει ήδη ενσωματώσει στο portfolio του άλλα εμβληματικά weed brands όπως το Mirayo του Carlos Santana και το Marley Natural του Bob Marley’s. Εκεί όπου ο Jay έχει δικαίως τον ρόλο του Chief visionary officer (συν μετοχές στην εταιρεία).
H γκάμα προϊόντων της Monogram, με τις χαρακτηριστικές μαύρες minimal συσκευασίες που θυμίζουν χαβιάρι, περιλαμβάνουν -διαφορετικών εντάσεων και ποικιλιών- τσιγάρα και βαζάκια με άνθη κάνναβης. Επιλέγοντας συνειδητά να μη δίνουν καμία άλλη, όπως συνηθίζεται, πληροφορία σχετικά με ένταση ή ακόμη και αν μιλάμε για indica, sativa ή κάποιο υβρίδιο.
Το όραμα του Jay Ζ, σύμφωνα με τους παρατρεχάμενούς τους, είναι να επιστρέψει το εμπόριο κάνναβης στις ρίζες του, όταν το πουλούσε και ο ίδιος στις γωνίες μέσα σε μικρά λευκά φακελάκια που είχαν απλώς πάνω τη σφραγίδα του δημιουργού του. Απλώς να το κάνει με τόνους παραπάνω luxury.
Επιπλέον η εταιρεία σκοπεύει να προσφέρει χρηματοδότηση άνω των 10 εκ. δολαρίων προκειμένου να βοηθήσει τους αφροαμερικάνους να δημιουργήσουν τα δικά τους καταστήματα.
Κάτι που, στα χαρτιά, μοιάζει παράδοξο. Το να κάνεις δηλαδή ακόμη πιο upscale μια βιομηχανία (άρα και εκτός price range για τον μέσο όρο) ενώ ταυτόχρονα βοηθάς και αυτούς που βρίσκονται στον πάτο της πυραμίδας να μην αισθανθούν άλλη μια φορά αποκλεισμένοι από τη λευκή γραφειοκρατία και κουλτούρα. Αλλά είπαμε, ο Jay Ζ έχει μάθει για τα καλά ότι ο μόνος τρόπος να πολεμήσεις το σύστημα είναι με το να είσαι εντελώς μέρος του. Για την ακρίβεια το πιο premium κομμάτι του.