Οι θεατρικές πρεμιέρες που ξεχωρίζουν αυτή την άνοιξη
Οι παραστάσεις που έρχονται στην αθηναϊκή σκηνή μέσα στον Απρίλιο και τον Μάιο.
- 7 ΑΠΡ 2022
Με το Πάσχα να είναι μπροστά και την Κυριακή των Βαΐων να σηματοδοτεί εθιμοτυπικά την ημέρα που η επίσημη αυλαία πέφτει για τη θεατρική σεζόν, αλλά και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου να έχει ήδη ανακοινώσει τον προγραμματισμό του, η αθηναϊκή σκηνή ενδεχομένως να νόμιζες ότι θα διένυε μία περίοδο χαλάρωσης. Κι όμως, οι πρεμιέρες που έρχονται μέσα στον Απρίλιο και τον Μάιο είναι πολλές.
Ξεχωρίζουμε εκείνες που αξίζουν προσοχής και θα πρωταγωνιστήσουν στον ανοιξιάτικο, πολιτιστικό χάρτη της πόλης.
Καθόμαστε Σε Ένα Τραπέζι. Ο Ένας Κοιτάει Τις Γρίλιες. Από Κάπου Ακούγεται Ο Τελευταίος Λύκος I από 02/04
Με αφορμή τον Τελευταίο Λύκο, ένα πολυσύνθετο διήγημα του σπουδαίου Ούγγρου συγγραφέα László Krasznahorkai, (γνωστότερος στο κοινό από τα σενάριά του για τον σκηνοθέτη Béla Tarr), που αφηγείται το ταξίδι ενός καθηγητή φιλοσοφίας στην Εξτρεμαδούρα της Ισπανίας, με στόχο τη συγγραφή ενός άρθρου για την ανάπλαση της περιοχής, οι Ginger Creepers (Χρήστος Καπενής και Γρηγόρης Χατζάκης) στήνουν μία θεατρική έκθεση.
Με τον όρο Exhibition theater, προτείνουν μία νέα, απόλυτα διαφορετική θεατρική εμπειρία, μία έκθεση σύγχρονης τέχνης, που λειτουργεί με θεατρικούς κώδικες, συστήνοντας τον νέο τους χώρο, την Παρένθεση.
Info: Παρένθεση (Διον. Εφέσου 3, 6943732758).
Boston Marriage I από 04/04
Η Κλερ και η Άννα, κατά τη συντηρητική και σεμνότυφη Βικτωριανή περίοδο, συνάπτουν ένα γάμο που αποκαλούνταν «Γάμος της Βοστώνης». Έτσι ονομαζόταν, την εποχή εκείνη, η σχέση μεταξύ δύο γυναικών που μπορεί να περιείχε τόσο συναισθηματική όσο και σωματική επαφή, βρίσκοντας η μια στην άλλη συντροφιά αλλά και οικονομική και συναισθηματική ασφάλεια, ανεξάρτητες από την παρουσία ανδρών.
Η ομάδα D’ Art παρουσιάζει το έργο του David Mamet, που επιχειρεί, μέσα από τους πνευματώδης διαλόγους και το γρήγορο λεκτικό χιούμορ των ηρωίδων του να εκθέσει queer, φεμινιστικά και ταξικά θέματα σκιαγραφώντας τη γυναικεία ψυχοσύνθεση. Κόντρα στη διαδεδομένη πεποίθηση ότι έγραφε μόνο για άντρες, ο Αμερικανός συγγραφέας άρπαξε το 1999 την ευκαιρία και δημιούργησε μια αντισυμβατική κωμωδία μπαίνοντας με τόλμη στη μεγάλη συζήτηση κατά της πατριαρχίας.
Info: Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, 21 0523 0267). Προπώληση εδώ.
Το θείο τραγί 2022 I από 07/04
Ένας αλήτης, ένας προκλητικός, ένας εχθρός του καθωσπρεπισμού αποφασίζει να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη για μια παλιά του αγάπη. Αυτή, παντρεμένη τώρα πια με έναν πλούσιο αστό, ζει την ευτυχία μιας γεμάτης ζωής. Ο αντι-ήρωας αυτός ραδιουργεί εναντίον μιας δοσμένης συνταγής που καθιστά τους ανθρώπους κοινωνικά «κανονικούς» και κάλπικα γεμάτους.
O Άρης Μπινιάρης σε συνεργασία με τον Joseph από τους ΑΤΗ Κids και τον Κelloggs επιστρέφει 10 χρόνια μετά στη μουσικοθεατρική παράσταση-σταθμό του, Το Θείο Τραγί, που βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Γιάννη Σκαρίμπα. Αυτή τη φορά, επιχειρεί μία νέα απόπειρα συνδιαλλαγής με την πόλη και το σήμερα.
Info: Bios Main (Πειραιώς 84, 210 3425335). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
ΜΟΤΕΛ I από 08/04
Κάπου μακριά, στη μαύρη ερημιά υπάρχει ένα φτηνό μοτέλ. Κάποιοι άνθρωποι ζουν σ’ αυτό, κάποιοι πεθαίνουν, και κάποιοι είναι απλώς περαστικοί. Γύρω του ένα πυκνό δάσος, μια σκοτεινή λίμνη και μια μικρή πόλη, γεμάτη μυστικά. Οι κάτοικοι ζουν μια απλή ζωή, κΑι έχουν μεταξύ τους μια άρρητη συμφωνία: κανείς δε μιλάει γι’ αυτά που όλοι ξέρουν. Όμως χρειάζεται μόνο ένα μικρό σπρώξιμο για να διαλυθεί μια ολόκληρη κοινωνία.
Το νέο έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου κινείται από τους αντιήρωες. Ένα κορίτσι που φαίνεται λίγο επικίνδυνο, λίγο διαταραγμένο στα μάτια των “φυσιολογικών”. Ένας άντρας που κάνει ένα περίεργο επάγγελμα, περιπλανιέται από τόπο σε τόπο, και αναλαμβάνει να “επιδιορθώσει” χώρους όπου έχουν γίνει άγρια εγκλήματα. Οι δυο τους βάζουν σε δοκιμασία τις συμβάσεις της κοινωνίας που τους περιβάλλει. Ξετυλίγουν το νήμα της ιστορίας από τον σκληρό ρεαλισμό στη μαγεία της κάθαρσης.
Info: Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν (Φρυνίχου 14, Πλάκα, 21 0322 2464). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Αριστερόχειρες I από 08/04
Ένας Κοινοτάρχης που κρατάει βίτσα και μιλάει με «νι» και «λι», μια απροσάρμοστη Τρόφιμος που της αρέσει να τρέχει, μια ανύπαντρη Ομαδάρχισσα που αμφιταλαντεύεται, μια κουρασμένη Μητέρα που ψάχνει ασταμάτητα με σεντόνια στα χέρια, ένας μαλλιαρός Άντρας που κάνει ισορροπία, μια Βασίλισσα με γούνα και υπαρξιακές αγωνίες, ένας Δημοσιογράφος που προσπαθεί να βρει την αλήθεια, συνομιλούν, μεταξύ πολλών ακόμα και διεκδικούν τη θέση τους στην Ιστορία.
Η ομάδα 4Frontal παρουσιάζει το έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη, που αντλεί την έμπνευσή του από τις Παιδοπόλεις, τα αμφιλεγόμενα ιδρύματα που ίδρυσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου πολέμου καθώς και από ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη ελληνική πολιτική πραγματικότητα, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη.
Info: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου 32, 2104143310). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Η Επανάσταση δε θα γίνει ποτέ I από 08/04
Σε ένα παλιό ξενοδοχείο, που λειτουργεί ως ένας ιδιόρρυθμος οίκος ανοχής, πολίτες πληρώνουν για να μεταμφιεστούν σε ανθρώπους με υψηλά αξιώματα και να ασκήσουν εξουσία. Στην πόλη έχει ξεκινήσει εξέγερση. Ο υποκινητής της εξέγερσης αναζητείται. Τα πρόσωπα που πληρώνουν για να υποδυθούν αυτούς τους ρόλους γίνονται τα πραγματικά πρόσωπα μιας κυβέρνησης, που σκοπό έχει να πατάξει κάθε επαναστατική κίνηση ώστε να συνεχίσει να διοικεί ανενόχλητη, παραβιάζοντας βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και λειτουργώντας υπέρ ενός συστήματος που έχει σαν βάση το χρήμα και το προσωπικό συμφέρον.
Η νεοσυσταθείσα θεατρική ομάδα ContraTiempo εμπνέεται από το Μπαλκόνι του Jean Genet, την ποιητική γλώσσα και το βρώμικο χιούμορ του και ανεβάζει σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου το έργο Η Επανάσταση δε θα γίνει ποτέ. Μία αλληγορία για τη φύση του ανθρώπου και τον σύγχρονο δυτικό κόσμο.
Info: Ξενοδοχείο Μπάγκειον (Πλατεία Ομονοίας 18). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Το γεύμα I από 11/04
Τρία ζευγάρια απολαμβάνουν ένα πλούσιο γεύμα σε μια βραδιά γιορτής. Νέοι, ωραίοι, καλλιεργημένοι, πλούσιοι και επιτυχημένοι είναι παιδιά του σύγχρονου συστήματος. Παίζουν στο χρηματιστήριο, ξέρουν να ρισκάρουν και να επιβιώνουν. Εκείνη τη βραδιά αποφασίζουν, μετά το απολαυστικό γεύμα, να παίξουν ένα παιχνίδι για να διασκεδάσουν. Αναπαριστούν μια σκηνή βιασμού που είδαν στην τηλεόραση προσπαθώντας να αποδείξουν αν το θύμα το προκάλεσε ή αν θα μπορούσε να το αποφύγει. Καθώς η βραδιά κυλά τα πράγματα αγριεύουν και αυτό που ξεκίνησε ως παιχνίδι τους οδηγεί στα άκρα. Οι ωραίοι συνδαιτυμόνες αποδεικνύονται λαίμαργοι για βία, αχόρταγοι για δύναμη, σκληροί και αδυσώπητοι…
Η ομάδα ΑΣΙΠΚΑ μεταφέρει στη σκηνή το διακεκριμένο έργο της Λείας Βιτάλη, που ξεσκεπάζει την κρυφή και φανερή βία στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου με κυρίαρχη τη βία κατά των γυναικών και την γυναικοκτονία, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου.
Info: Θέατρο οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» (Κυκλάδων 11, 21 0821 7877) Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
ΜΑΚΙΝΑΛ I από 18/04
Η ομάδα ΠΥΡ παρουσιάζει σε σκηνοθεσία Ιούς Βουλγαράκη το εμπνευσμένο από πραγματική δικαστική υπόθεση στις ΗΠΑ έργο της Sophie Treadwell που αφηγείται τη συντριβή ενός πλάσματος, το οποίο από ένστικτο θέλησε στη ζωή του κάτι διαφορετικό από όσα του έμαθαν να θέλει.
Αν και πολυπρόσωπο στη σύλληψη, το ΜΑΚΙΝΑΛ είναι ουσιαστικά ένα έργο με δύο πρόσωπα: μια Πόλη και μια Γυναίκα. Η Πόλη αποκτά υπόσταση μέσα από δεκάδες χαρακτήρες, που θα μπορούσαν να λέγονται έτσι ή αλλιώς, θα μπορούσαν να είναι αυτοί που είναι ή άλλοι, δεν έχει σημασία, συνιστούν τελικά μία οντότητα, μια κοινωνική μηχανή που ορίζει και ομογενοποιεί τις ζωές και τον ψυχισμό όλων. Η Γυναίκα, παρά την αδιάκοπη λειτουργία της μηχανής, τολμά να ονειρευτεί την ελευθερία. Η μηχανή όμως εξαφανίζει τις παρεκκλίσεις, καταπίνει τις παρορμήσεις, σβήνει τις εξάρσεις. Η μηχανή είναι ικανή να μετατρέψει ένα ανθρώπινο όνειρο σε μια τερατώδη πράξη.
Info: Θέατρο Νέου Κόσμου (Αντισθένους και Θαρύπου, 21 0921 2900). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
ARIZONA I από 26/04
Ο Παντελής Δεντάκης ανεβάζει σε πανελλήνια πρώτη το βραβευμένο έργο του Juan Carlos Rubio, με κεντρικό πρόσωπο τον Τζορτζ που παίρνει το όπλο για να προστατέψει τη χώρα του από τους Μεξικανούς που επιχειρούν να περάσουν παράνομα τα σύνορα.
Ο Carlos Rubio έγραψε το Arizona, το 2005, με αφορμή ένα δημοσίευμα που είχε διαβάσει σε εφημερίδα: «Αμερικανοί πολίτες έχουν οργανώσει περιπολίες εποπτεύοντας τα σύνορα ανάμεσα στο Μεξικό και τις ΗΠΑ, για να συγκρατήσουν το κύμα των λαθρομεταναστών… Η οργάνωση με το όνομα Minute man, είναι σύμφωνα με τους ιδρυτές της, μια οργάνωση που έχει σκοπό να συζητήσει με τους νότιους γείτονες το θέμα των συνόρων… Το ενδιαφέρον τους είναι ανθρωπιστικό και οι προθέσεις τους αγαθές». Η συγκεκριμένη οργάνωση συνεχίζει να δρα ελεύθερα στην περιοχή της Αριζόνα, ακόμα και σήμερα.
Info: Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, 21 0523 0267).
Το Βιβλίο της Σκόνης I 28/04
Δεκαοκτώ χρόνια μετά τη θεατρική μεταφορά της Τριλογίας του Κόσμου του Philip Pullman στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, ο σκηνοθέτης Nicholas Hytner επιστρέφει στο παράλληλο σύμπαν του διάσημου συγγραφέα με τη συναρπαστική διασκευή της νέας του τριλογίας του Βιβλίου της Σκόνης.
Δύο νέα παιδιά και τα δαιμόνιά τους, διακινδυνεύοντας τα πάντα, βρίσκονται στο επίκεντρο ενός τρομερού ανθρωποκυνηγητού. Υπό την προστασία τους έχουν ένα μικρό κοριτσάκι, τη Λύρα Μπελάκουα, από την οποία εξαρτάται η μοίρα του μέλλοντος. Καθώς τα φουρτουνιασμένα νερά τους περικυκλώνουν, πανίσχυροι αντίπαλοι συνωμοτούν για την κατάκτηση της Σκόνης: για ορισμένους σωτήρια, για άλλους πηγή αχαλίνωτης διαφθοράς.
Info: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 72820007). Σε μαγνητοσκοπημένη μετάδοση από το Θέατρο Bridge του Λονδίνου.
Ματωμένα Χώματα I από 29/04
Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη Μικρασιατική Καταστροφή και 113 από τη γέννηση της Διδώς Σωτηρίου, ο Γιώργος Παλούμπης σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που αγαπήθηκε από γενιές και γενιές Ελλήνων, με τους Κώστα Καζάκο, Μιχάλη Σαράντη και Αντίνοο Αλμπάνη να πρωταγωνιστούν.
Με έντονο το στοιχείο της μνήμης και μέσα από μία αλληλουχία αφηγήσεων και σκηνών, παρακολουθούμε τη ζωή του Μανώλη Αξιώτη, από την ήρεμη αγροτική ζωή στο χωριό Κιρκιντζέ, στα απάνθρωπα τάγματα εργασίας Αμελέ Ταμπουρού, το σκληρό μέτωπο του Αφιόν Καραχισάρ και το προσφυγικό ταξίδι στην Ελλάδα.
Info: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου 32, 2104143310). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Όπου κι αν πας να μη χαθείς I από μέσα Απριλίου
Βασισμένος στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Σκορίνη, ο Δημήτρης Μυλωνάς παρουσιάζει ένα πρωτότυπο θεατρικό κείμενο γεννημένο εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών.
Πότε σε πρώτο πρόσωπο και πότε σε τρίτο, άλλοτε σε μορφή προσωπικής μαρτυρίας με συχνές αναφορές στη σπαρακτική ερωτική αλληλογραφία του κεντρικού ήρωα και μετά ξανά πίσω στη γειωμένη πραγματικότητα και τα γεγονότα της πολιτικής σκηνής, το έργο του Σκορίνη λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας.
Info: Από Μηχανής Θέατρο (Ακαδήμου 13, 21 0523 2097).
Νέο Αίμα I από 03/05
Η απόπειρα του θεάτρου Πορεία να συνεισφέρει ενεργά στην ανάδειξη των νέων Ελληνίδων και Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων, φέρει τον τίτλο «Νέο Αίμα» και στο πλαίσιό της, τον Μάιο θα παρουσιαστούν στη σκηνή τα δύο θεατρικά έργα που αναδείχτηκαν ως τα εντελέστερα από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, που καθοδήγησαν ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης και ο Θανάσης Τριαρίδης.
Το πρώτο είναι το Νυχιάνγκ, μία σκοτεινή κωμωδία Νυχιάνγκ της μόλις 18χρονης σπουδάστριας Ευαγγελίας Γατσωτή, που θα σκηνοθετήσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Πορεία, Δημήτρης Τάρλοου, με τις Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου στους δύο ρόλους του έργου.
Το δεύτερο είναι το Labor, ένα έργο-σχόλιο πάνω στην αλλοίωση της ταυτότητάς μας, στην κατασκευή των αναμνήσεών μας, στα υπαρξιακά απωθημένα, στη μανιώδη ανάγκη διαιώνισης του είδους μας, στις αυτοεξαπατήσεις των γονιών που μας καταστρέφουν. Την παράσταση σκηνοθετεί η νεαρή Έμιλυ Λουΐζου, που ζει στο Λονδίνο. Παίζουν οι Στέλιος Μάινας, Ιωάννα Παππά και Ορέστης Χαλκιάς.
Info: Θέατρο Πορεία (Τρικόρφων 3, 21 0821 0991). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Να ακούς το χιόνι να πέφτει I από 04/05
Ο Δημήτρης Καταλειφός διασκευάζει έξι διηγήματα του Raymond Carver Jr., που θεωρείται ανανεωτής του διηγήματος στα τέλη του 20ου αιώνα και έχει χαρακτηριστεί ως ο Αμερικανός Chekhov.
Οι χαρακτήρες του είναι άνθρωποι ταλαιπωρημένοι, πιεσμένοι, απογοητευμένοι, άνθρωποι της διπλανής πόρτας με συνηθισμένα προβλήματα και δυσκολίες. Βυθίζονται στο αλκοόλ και στην αποχαύνωση της τηλεόρασης, αδυνατώντας να τα βγάλουν πέρα με την καθημερινή τους ζωή. Ο Carver όμως σκύβει πάνω τους με αγάπη, αφήνοντας τελικά τον αναγνώστη ή τον θεατή με μία γλυκιά αίσθηση συμπόνοιας και κατανόησης.
Info: Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια, 210-6453330).
Η Πόλη I από 05/05
Ο Κίμων και η Ελισάβετ στο διαμέρισμα ή, αν θέλετε, Εμείς σε κατάσταση Άμυνας. Η πόλη έξω από το διαμέρισμα ή, με άλλα λόγια, οι Άλλοι στην Επίθεση. Όσο ο διάλογος του ζευγαριού προχωρά αποσπασματικός, ελλειπτικός, αγωνιώδης, ένας διάχυτος φόβος ρευστοποιεί τα όρια και το «Τέρας», που μαίνεται απέξω, δεν είναι πια διακριτό, δεν εντοπίζεται και δεν ελέγχεται.
Ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Πόλη από την ομώνυμη τριλογία (Η διανυκτέρευση, Η πόλη, Η παρέλαση) της Λούλας Αναγνωστάκη, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν το 1965. Ένα έργο που μιλάει προφητικά για έναν κόσμο που νοσεί βαθιά.
Info: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος, 21 0341 855).
Η κυρία Κλάιν I από 05/05
Τρεις γυναίκες και οι τρεις ψυχαναλύτριες, μία μάνα -η περίφημη Melanie Klein, η σημαντικότερη της Ευρώπης που έκανε πρωτοπόρες έρευνες στη νηπιακή και παιδική ψυχολογία και αμφισβήτησε έντονα τον Sigmund Freud του οποίου υπήρξε μαθήτρια-, η κόρη της και η γραμματέας της περνούν μια νύχτα μαζί, στο Λονδίνο του 1934. O ξαφνικός θάνατος του γιου και αδελφού δημιουργεί άγριες συγκρούσεις, συνεχείς ανατροπές, ανταγωνισμό, ενοχές, πάθη.
Η Χρύσα Καψούλη σκηνοθετείς τις Αιμιλία Υψηλάντη, Νατάσσα Καλογρίδη και Σάρα Εσκενάζι στο έργο του Nicholas Wright που καταλήγει σε μία σύγχρονη τραγωδία.
Info: Θέατρο Αργώ (Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο, 2105201684).
Το Σφαγείο του έρωτα | από 06/05
Bασισμένος στο Αίμα της Αγάπης του Παντελή Μπουκάλα, ο Θοδωρής Γκόνης σκηνοθετεί ένα καστ νεότερης γενιάς και μαζί ανεβάζουν μία παράσταση που ξεφυλλίζει δοκίμια του προηγούμενου αιώνα πάνω στις σχέσεις των φύλων και φτάχνει ένα soundtrack από ερωτικά τραγούδια σύγχρονα, γραμμένα από σημερινούς άντρες.
«Και εκεί όπου ο Μενούσης συναντά τον John Lennon και σιγοτραγουδούν μαζί «I didn’t mean to hurt you, I’m just a jealous guy», επιχειρούμε να πιάσουμε το νήμα μιας εννιαίας αφήγησης, ενός τρόπου σκέψης που είναι ζωντανός στο εδώ και το τώρα. Φιλοδοξία μας είναι να παρουσιάσουμε το φροντιστήριο των αιώνων, εκεί όπου όλες και όλοι σαν επιμελείς μαθητές και μαθήτριες φοιτήσαμε, και προετοιμαστήκαμε να αναλάβουμε τους ρόλους μας στην σκηνή της έμφυλης σύγκρουσης ως θύτες και ως θύματα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, στο δελτίο Τύπου της παράστασης.
Info: Θέατρο οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» (Κυκλάδων 11, 21 0821 7877) Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Νίκη, απόψε στο πάρτι I από 07/05
Η Ρούλα Πατεράκη παρουσιάζει μία παράσταση αφιερωμένη σε μία σπουδαία γυναίκα του ελληνικού θεάτρου και της σκηνής, τη Νίκη Τριανταφυλλίδη. Υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη δραματουργική μεταγραφή του θεατρικού κειμένου της συγγραφέως, Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π, με τη Νάνα Παπαδάκη να ενσαρκώνει τον ρόλο της κεντρική ηρωίδας.
Πρόκειται για μια επίπονη ανασκαφή σε έναν καλλιτεχνικό ψυχισμό, ο οποίος, με συνοδοιπόρο το σύμπαν του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος που ζωντανεύει ο σκηνοθέτης και εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος, ταξιδεύει μες στο συλλογικό ασυνείδητο, τις μεταμορφώσεις της φύσης και καθρεφτίζει τη διαχρονική περιπέτεια του ανθρώπινου πνεύματος.
Info: Θέατρο Φούρνος (Μαυρομιχάλη 168, 21 0646 0748).
Φράνκενσταϊν – Ο χαμένος παράδεισος Λένα Κιτσοπούλου I από 15/05
Η Λένα Κιτσοπούλου, στη νέα δραματουργία-σκηνοθεσία της, αντλεί την πρώτη ύλη από το πιο εμβληματικό μυθιστόρημα τρόμου, το Φράνκενσταϊν ή ο σύγχρονος Προμηθέας που έγραψε η Mary Shelley στα 19 της χρόνια, όπου ο νεαρός επιστήμονας Βίκτορ Φράνκενστάιν, σαν άλλος Προμηθέας, φτιάχνει ζωή μέσα από τον θάνατο, και τιμωρείται ανελέητα για την πράξη του αυτή.
Η συγγραφέας, σκηνοθέτις, περφόρμερ και εικαστικός επιχειρεί να μιλήσει για τα τέρατα της σημερινής καθημερινότητας. Για τη μοναξιά. Για τον ναρκισσισμό. Για την απελπισία. Για τη βία. Για τους σταρ δολοφόνους. Για τους ηθικούς αυτουργούς που θεωρούνται αθώοι. Για τον χαμένο παράδεισο της νιότης. Πάνω από όλα, για τη φύση της δημιουργίας. Πάντα με αχαλίνωτο σαρκασμό και έναν ατρόμητο θίασο που μας παρασύρει όλους να δούμε το «Τέρας» -κάθε τέρας- κατάματα.
Info: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, 21 1198 1784).
Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων I από 18/05
Στο νέο έργο του Παντελή Φλατσούση, σε σύλληψη και σκηνοθεσία δική του, δύο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών σχεδίων σε μία ιστορία που τοποθετείται σε κάποια στιγμή του μέλλοντος και μετά από μία παγκόσμια καταστροφή.
Info: Θέατρο Κάμιρος (Ιθάκης 32).
Η Δημοκρατία του Μπακλαβά I από 19/05
Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη επανάληψή της, με απανωτά sold out, η σουρεαλιστική κωμωδία των Ανέστη Αζά, Γεράσιμου Μπέκα και Μιχάλη Πητίδη που πρωτοείδαμε το περασμένο καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε σκηνοθεσία του πρώτου, δίνει ξανά ραντεβού με το αθηναϊκό κοινό.
Πρόκειται για ένα απρόσμενα ξεκαρδιστικό θεατρικό ψευδοντοκιμαντέρ, που αν και αντλεί έμπνευση από τα ιστορικά γεγονότα του 1821, τοποθετείται στο σύγχρονο, ψηφιακά διασυνδεδεμένο, κόσμο μας διερευνώντας ζητήματα ταυτότητας και πολιτικής οργάνωσης, μέσα από το φίλτρο του σήμερα.
Info: Αμφι- Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου (Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Ανδριανού, Αθήνα). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.
Το OneCity είναι ο νέος οδηγός της Αθήνας. Γειτονιές, πρόσωπα, εστιατόρια και street food, τάσεις και αφίξεις σε διασκέδαση και πολιτισμό. Ό,τι συμβαίνει στην πόλη βρίσκεται στο OneCity by OneMan!