Πώς καταφέρνει το νέο Omega Speedmaster να προσφέρει απίστευτη ακρίβεια
Η τεχνολογία “Spirate” επιτρέπει σε αυτό το μηχανικό ρολόι να είναι εξίσου ακριβές με ένα quartz.
- 30 ΙΑΝ 2023
Μία από τις πλέον αναμενόμενες κυκλοφορίες του 2023 είναι ήδη εδώ και αυτό που έχει να μας δείξει είναι όντως εντυπωσιακότατο. Η Omega εδώ και αρκετό καιρό διαφήμιζε ότι «έρχεται» κάτι ριζοσπαστικό, κάτι που θα τη βοηθούσε να κάνει το επόμενο βήμα στην προσπάθειά της να πετύχει την απόλυτη ακρίβεια.
Μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν μια δεκαετία, όταν παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο που άντεχε σε μαγνητικά πεδία της τάξεως των 15.000 gauss. Αυτό, σε συνδυασμό με τον περίφημο Co–Axial σύστημα διαφυγής που βρίσκουμε στα ρολόγια της Omega από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, οδήγησε στην Πιστοποίηση Master Chronometer που απολαμβάνουν τα περισσότερα μοντέλα της.
Τώρα, με το Omega Spirate System, που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο καινούργιο της μοντέλο, Speedmaster Super Racing, η Omega καταφέρνει να φτιάξει ένα χρονογράφο που μετρά την ώρα με εγγυημένη ακρίβεια από +0 ως +2 δευτερόλεπτα την ημέρα, ένα νούμερο που μόνο ρολόγια με quartz μηχανισμούς μπορούσαν να φτάσουν ως τώρα.
Η τεχνολογία αυτή προσφέρει ρύθμιση της κίνησης του μηχανισμού μέσω ενός κουμπιού που περιστρέφεται και επιτρέπει σε έναν ωρολογοποιό να ρυθμίσει την σκληρότητα του ελατηρίου. Το εξάρτημα Spirate βρίσκεται επάνω στη γέφυρα του μπαλανσιέ και διακρίνεται εύκολα από την ανοικτή πλάτη της κάσας του καινούργιου Speedmaster. Υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι για να ρυθμιστεί το ελατήριο, αλλά η καινοτομία αυτή της Omega μοιάζει να είναι πολύ εύκολη στη χρήση για οποιονδήποτε τεχνικό που έχει τις βασικές γνώσεις.
Όπως είναι λογικό, η χρήση του Spirate System οδηγεί και σε έναν καινούργιο μηχανισμό. Αυτός είναι ο Co-Axial Master Chronometer 9920, που κάνει το ντεμπούτο του σε αυτό το «αγωνιστικό» Speedmaster, αλλά περιμένουμε να τον δούμε σύντομα και σε άλλα μοντέλα της Omega.
To Speedmaster Super Racing (με το “Super” να αναφέρεται στη φοβερή του ακρίβεια και το “Racing” να μας εισάγει στα χαρακτηριστικά ενός χρονογράφου που εμπνέεται από την αγωνιστική αυτοκίνηση) έρχεται με μεγάλη κάσα διαμέτρου 44,25 και πάχους 14,9 χιλιοστών, από ατσάλι, και πρόκειται για έναν κλασικό χρονογράφο με δύο υποκαντράν (για τα λεπτά και τις ώρες του χρονογράφου) και ένδειξη ημερομηνίας στο 6.
Με βασικά του χρώματα το μαύρο και το κίτρινο και μοτίβο κυψέλης στο καντράν, αποτίει ένα φόρο τιμής σε εκείνο το Aqua Terra που προ δεκαετίας αψήφησε για πρώτη φορά τα 15.000 gauss, όπως προαναφέραμε, το μοντέλο που έγινε γνωστό με το ταιριαστό ψευδώνυμο «μέλισσα». Η αυτονομία κουρδίσματος του νέου μηχανισμού είναι 60 ώρες και ο χρονογράφος του μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια δέκατων του δευτερολέπτου.
Το ρολόι έρχεται σε ένα ειδικό κουτί όπου, πέραν του μπρασελέ από ατσάλι που φορά κανονικά, υπάρχει ένα λουράκι τύπου ΝΑΤΟ σε μαύρο και κίτρινο χρώμα. Σκοπός της Omega είναι να το κάνει διαθέσιμο φέτος το καλοκαίρι και η τιμή του αναμένεται γύρω στις 10.000 ευρώ.