Οι Ελληνίδες «Ραπ Ντίβες» πρωταγωνιστούν στον φακό της Σίλβιας Τσομπανάκη
Η νεαρή φωτογράφος φέρνει στο προσκήνιο τις πληθωρικές προσωπικότητες των Ελληνίδων ράπερ, μέσα από μια έκθεση που φιλοδοξεί να αποτυπώσει την ταλέντο και την αισθητική τους.
- 13 ΜΑΡ 2023
“Pull up in the monster, automobile gangsta / With a bad bitch that came from Sri Lanka / Yeah, I’m in that Tonka, color of Willy Wonka / You could be the king but watch the Queen conquer”, ραπάρει η Nicki Minaj στον πιο γνωστό ίσως στίχο του “Monster” από τον δίσκο του Kanye West, “My Beautiful Dark Twisted Fantasy”. Μάλιστα, τόσο καλή ήταν η ρίμα της πρωτοεμφανιζόμενης τότε στον κόσμο της ραπ, Minaj, που ο West σκεφτόταν να μην το κυκλοφορήσει, καθώς φοβόταν ότι θα τον επισκιάσει, κάτι που τελικά έγινε.
Δεκατρία χρόνια αργότερα, οι 32 μπάρες της Minaj είναι ακόμα οι πιο γνωστές του τραγουδιού, με πολλούς χρήστες των social media να παραδέχονται πως κάνουν skip το υπόλοιπο κομμάτι και ακούνε μόνο τη Νεοϋορκέζα ράπερ.
Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, εκεί όπου η ραπ βασιλεύει εδώ και πενήντα χρόνια, μπορεί να είναι οι άνδρες εκείνοι που κυριαρχούν στον χώρο, αλλά δεν είναι λίγες οι γυναίκες που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια τις βλέπουμε να διεκδικούν όλο και περισσότερο χώρο και να έχουν εκατομμύρια streams και ακολούθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως ήταν φυσικό, η τάση αυτή ήρθε και στην Ελλάδα, όπου ολοένα και περισσότερα κορίτσια ασχολούνται με τη ραπ και το χιπ χοπ. Μπορεί να μη βρίσκονται στο επίκεντρο όπως συμβαίνει με πολλές γυναίκες στον κόσμο της τέχνης, αλλά είναι εδώ και διεκδικούν τον χώρο που τους αξίζει.
Αυτές τις «Ραπ Ντίβες» αποφάσισε να φωτογραφίσει η Σοφία Τσομπανάκη μέσα από ένα πρότζεκτ που φιλοδοξεί να αναδείξει το ταλέντο και την αισθητική τους.
«Η Σίλβια Τσομπανάκη εστιάζει σε μικρές τελετουργίες, νεύματα, βλέμματα, σκέψεις και αντικείμενα που συχνά περνούν απαρατήρητα. Τα πορτρέτα της αναδεικνύουν το represent ως δομικό κομμάτι του χιπ χοπ. Το λευκό, το μαύρο, οι τονικότητες του γκρι υποδηλώνουν την ιστορικότητα της φωτογραφίας καθώς και της ίδιας της κουλτούρας του χιπ χοπ.
Μας καλούν να εστιάσουμε σε λεπτομέρειες που υπό άλλες συνθήκες δε θα προσέχαμε. Να ανασυνθέσουμε το χρώμα στα αντιανεμικά των ράπερ, στα μαλλιά τους, στο μακιγιάζ τους, στα γκράφιτι που σπάνε το γκρίζο της πόλης. Να φανταστούμε έναν κόσμο πολύχρωμο μέσα στην ασπρόμαυρη καθημερινότητά μας», λέει το δελτίο τύπου της έκθεσης που θα φιλοξενηθεί από τις από τις 16 Μαρτίου μέχρι τις 2 Απριλίου στην «Εφημερίδα ATH».
Η νεαρή φωτογράφος «εστιάζει στην καταγραφή και σύνθεση εικόνων μιας ζωντανής κοινότητας που, σε καιρούς κρίσης, όλο και περισσότερο διεκδικεί χώρο και ορατότητα στη δημόσια σφαίρα».
Στην Ελλάδα που η ραπ και η τραπ τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί τις συζητήσεις και τα streams, τα κορίτσια δεν έχουν την έκθεση που τους αξίζει. Χρειαζόταν μια γυναίκα για να εκθειάσει το γυναικείο ταλέντο.
Info
“Ραπ ντίβες” της Σίλβιας Τσομπανάκη
16 Μαρτίου – 32 Απριλίου
Εφημερίδα ATH: Βησσαρίωνος 9 & Σίνα 6