Photo by Axelle/Bauer-Griffin/Getty Images
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Πόσες ταινίες και σειρές χωράνε σε μία ζωή; Ο Eric Roberts έχει χάσει το μέτρημα

Ο Eric Roberts έχει πάνω από 700 credits στο βιογραφικό του, όμως όπως μας είπε δεν έχει σκοπό να σταματήσει ποτέ.

Ο Eric Roberts θα έρθει τώρα στο AthensCon, αλλά μην τον ρωτήσεις σε πόσες ταινίες και σειρές έχει παίξει. Όπως μας είπε, σταμάτησε να μετράει στα 75 credits.

Στην πραγματικότητα, η σελίδα του Eric Roberts στο IMDB έχει κλείσει τα 700 credits εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, και συνεχίζουν να προστίθενται κι άλλα. Η ερώτηση λοιπόν δεν είναι αν θυμάται τι έχει κάνει ως τώρα, αλλά πότε σταματάει να δουλεύει. «Όταν κυνηγάω τη γυναίκα μου!», μας είπε σε συνέντευξη με αφορμή την άφιξή του στο AthensCon. «Δεν ανησυχώ για τον όγκο, παρότι γνωρίζω ότι είναι μεγάλος».

Ο Eric Roberts γεννήθηκε στο Biloxi του Μισισιπή και μεγάλωσε στην Τζόρτζια. Οι γονείς του διατηρούσαν μία ομάδα παιδικού θεάτρου, όμως χώρισαν όταν εκείνος ήταν 15 ετών μετά από έναν γάμο που ο ηθοποιός θυμάται ως καταστροφικό. Μετά το διαζύγιο οι αδερφές του έφυγαν για τη Σμύρνη της Τζόρτζια με τη μητέρα τους, ενώ ο ίδιος βρέθηκε στην Ατλάντα με τον πατέρα του.

Eric Roberts και Julia Roberts Με την αδερφή του, Julia Roberts, το 1986 πριν από θεατρική παράσταση / Photo by Ron Galella, Ltd./Ron Galella Collection via Getty Images
Με την αδερφή του, Julia Roberts, το 1986 πριν από θεατρική παράσταση

Ως παιδί θα δεχόταν εκφοβισμό για τον τραυλισμό του, όμως τον έσωσε η υποκριτική. Αφού διαπίστωσε πως όταν απομνημόνευε ατάκες μπορούσε να μιλάει χωρίς να τραυλίζει, πέρασε μέρος του καλοκαιριού του 1973 στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου (RADA). Μόλις έκλεισε τα 17 επέστρεψε στη Γεωργία, αλλά λίγα χρόνια αργότερα έφυγε για τη Νέα Υόρκη. Εκεί παρακολούθησε μαθήματα στην Αμερικανική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών και βρήκε αμέσως δουλειά σε μία σαπουνόπερα στην τηλεόραση, όμως απολύθηκε στην πρώτη του σεζόν γιατί, όπως υποστηρίζει, ήταν ο χειρότερος ηθοποιός σαπουνόπερας στην ιστορία.

Η τύχη του χτύπησε την πόρτα όταν συνάντησε τη διευθύντρια κάστινγκ Marion Dougherty, τη γυναίκα που ανακάλυψε τον Robert Redford, η οποία έχοντας δει τον Roberts σε ένα θεατρικό έργο στην Αμερικανική Ακαδημία τον σύστησε στον Bill Treusch, τον εκπρόσωπο του Christopher Walken και της Sissy Spacek. Ο Walken τον είχε χαρακτηρίσει “spooky”, αναφερόμενος μάλλον σε αυτή την απροσδιόριστη ένταση που φέρει εγγενώς. Ο ίδιος, όπως μας είπε, δεν την αντιλαμβάνεται καθόλου.

Τη σύζυγό του, Eliza Roberts, μία διευθύντρια κάστινγκ και ηθοποιό που έγινε γρήγορα μάνατζέρ του, τη γνώρισε στο αεροπλάνο το 1986. Εκείνη δεν ήθελε να μιλήσει για δουλειά, αλλά ο Roberts είχε μόλις προταθεί για Όσκαρ για το Runaway Train, και ήταν κάπως αναπόφευκτο. Παντρεύτηκαν έξι χρόνια αργότερα και αυτή τη στιγμή τής πιστώνει την καριέρα του, ειδικά σε ό,τι αφορά τη διάθεσή του να δουλεύει με ανερχόμενους δημιουργούς. Το όνομά του, άλλωστε, έχει συχνά οδηγήσει στη χρηματοδότηση κάποιου πρότζεκτ.

«Η γυναίκα μου με παρακινεί να δουλεύω με νεαρούς κινηματογραφιστές. Τους αγαπώ και εγώ, οπότε όταν με προσκαλούν, θέλω να ανταποκρίνομαι», περιγράφει.

Την τελευταία δεκαετία τον έχουμε δει στο Babylon του Damien Chazelle, το Inherent Vice του Paul Thomas Anderson και, φυσικά, στο Dark Knight. Ο ίδιος δεν αντιμετωπίζει τις ταινίες τέτοιου μεγέθους διαφορετικά από τις μικρότερες, ακόμα και όταν πρόκειται για τριάντα δευτερόλεπτα σε βιντεοκλίπ της Rihanna που σκηνοθέτησε η ίδια. Στο Bitch Better Have My Money, η αρχική ιδέα ήταν να υποδυθεί τον σύζυγο, όμως όπως είπε η Rihanna στη γυναίκα του, «είναι πολύ ωραίος για να δολοφονηθεί». Είχαν προηγηθεί μουσικά κλιπ για τους Killers, τον Akon και τη Mariah Carey.

Eric Roberts και Mickey Rourke Με τον Mickey Rourke σε τελετή απονομής βραβείου του πρώτου, στο θρυλικό Chinese Theatre του Λος Άντζελες / AP Photo/Matt Sayles
Με τον Mickey Rourke σε τελετή απονομής βραβείου του πρώτου, στο θρυλικό Chinese Theatre του Λος Άντζελες

«Η δουλειά μου είναι να δώσω το 100% μου, είτε είναι μικρή ταινία ή μεγαλύτερη», εξηγεί. «Έχω την εντύπωση ότι γι’ αυτό επικοινωνούν μαζί μου. Και γιατί να μην το κάνω; Με πληρώνουν καλά τις περισσότερες φορές».

Ανήκει σε μία ξεχασμένη ταινία, όμως η πιο χαρακτηριστική στιγμή της καριέρας του πρέπει να είναι το “Charlie, they took my thumb!” στο The Pope of Greenwich Village. Μία σκηνή όπου ο χαρακτήρας του θρηνεί τον αντίχειρα που του έκοψαν οι άνθρωποι στους οποίους χρωστούσε ένα μεγάλο ποσό. Μιλάμε για μία θεοπάλαβη σκηνή, με τον Eric Roberts και τον Mickey Rourke να παίζουν στις πιο υψηλές συχνότητες επί τέσσερα λεπτά (που μοιάζουν για δέκα).

«Ήταν μία από τις δυσκολότερες σκηνές που έχω παίξει ποτέ συναισθηματικά», θυμάται, «μία από τις δυσκολότερες που έχω παίξει ποτέ τεχνικά, όμως είχα υπέροχο σενάριο από τον Vinnie Patrick. Και είχα έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, τον Stewart Rosenberg, και είχα έναν υπέροχο συμπρωταγωνιστή, τον Mickey – είχα όλα τα συστατικά. Πώς θα μπορούσα να τα θαλασσώσω; Τους ευχαριστώ όλους μέχρι σήμερα».

Είχε πει κάποια στιγμή στη σύζυγό του πως, αν μπορούσε να δουλεύει κάθε μέρα ως ηθοποιός, τότε θα ήταν ευτυχισμένος, οπότε εκείνη εξασφάλισε αυτή τη συνθήκη. Αυτό που δεν μπορεί να εξασφαλίσει είναι ο ενθουσιασμός που προκαλεί ένα φρέσκο σενάριο.

«Το digital δεν σου επιτρέπει πια αυτόν τον χρόνο», αναλύει. «Σου προσφέρεται μία ταινία την Παρασκευή και ξεκινάς τα γυρίσματα το Σάββατο ή τη Δευτέρα αν είσαι τυχερός. Το να κάνεις ταινίες σήμερα είναι σαν στιγμιαίος καφές. Γρήγορο! Όταν πήγαμε στο digital και φύγαμε από το φιλμ, άρχισα να παίρνω 30-50 προσφορές καθημερινά από όλο τον κόσμο».

Το μοναδικό του απωθημένο είναι να υποδυθεί τον Nureyev αφότου σταμάτησε να χορεύει. Με αυτούς τους ρυθμούς που δεν έχει σκοπό να επιβραδύνει, μπορεί και να το καταφέρει.

«Θα σταματήσω να παίζω, όταν σταματήσουν να μου το προσφέρουν».

Ο Eric Roberts είναι καλεσμένος στο φετινό AthensCon που θα πραγματοποιηθεί 1, 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Γήπεδο Tae Kwon Do στο Φάληρο. Μεταξύ άλλων, ο ηθοποιός θα κάνει workshop για τεχνικές υποκριτικής.