Πότε θα είναι έτοιμος ο νέος ποδηλατόδρομος στα Νότια Προάστια
Σε φάση υλοποίησης περνά η κατασκευή του μεγάλου ποδηλατοδρόμου παράλληλα της Ποσειδώνος που θα αναβαθμίσει την εικόνα του παραλιακού μετώπου.
- 16 ΙΟΥΛ 2024
Πρόκειται για ένα δημόσιο έργο σχεδόν αυτονόητο, άμα υπολογίσει κανείς τα οφέλη που προσφέρει σε σχέση με το κόστος που απαιτεί: ένας συνεχόμενος, άνετος ποδηλατόδρομος που θα κινείται παράλληλα στη λεωφόρο Ποσειδώνος, παράλληλα στη θάλασσα, προσφέροντας τη δυνατότητα του πιο ευχάριστου τρόπου μετακίνησης στο πανέμορφο παράκτιο μέτωπο των Νοτίων Προαστίων.
Το σχέδιο κατασκευής του, όπως και άλλων ποδηλατόδρομων της Αττικής, είχε θεσμοθετηθεί από το 2014 και το τελευταίο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ΡΣΑ) που ψηφίστηκε καθορίζοντας τους στόχους και τις κατευθύνσεις στη χωροταξική και οικιστική οργάνωση της Αττικής, ανάμεσα στους οποίους αναφερόταν η έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα και η σημασία σύνδεσης με τη θάλασσα
Ακριβώς μια δεκαετία μετά την ιστορική στιγμή εκείνου του ψηφίσματος και ενώ το παράκτιο μέτωπο έχει περάσει πλέον σε εποχή αναπτυξιακού οργασμού, τόσο με την mega-επένδυση στο Ελληνικό όσο και τα δεκάδες επιμέρους έργα τα οποία είναι σε εξέλιξη, ο μεγάλος ποδηλατόδρομος των νοτίων προαστίων περνά σε φάση υλοποίησης.
Όπως επιβεβαιώθηκε σε εκδήλωση της Δευτέρας (15/7) που διοργανώθηκε για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, το έργο Αστικός Περίπατος (όπως έχει ονομαστεί ο παράκτιος ποδηλατόδρομος προτού προκύψει το φιάσκο με τον Μεγάλο Περίπατο στον Δήμο Αθηναίων) πρόκειται να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2025.
Θα είναι ένα «εμβληματικό έργο που θα αλλάξει την εικόνα της Αττικής», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς, κάτι που θα φέρει την πρωτεύουσα πιο κοντά σε παραδείγματα άλλων πόλεων της Ευρώπης με ανάλογους ποδηλατόδρομους δίπλα στη θάλασσα, δημιουργώντας έναν πολυδύναμο (αισθητικό και λειτουργικό) πόλο έλξης στα νότια προάστια.
Όπως αναφέρεται μάλιστα στο τεχνικό δελτίο του μεγάλου δημόσιου έργου που πλέον βρίσκεται προ των πυλών, πρόκειται να δημιουργηθεί «η μεγαλύτερη ενιαία και προσβάσιμη ακτογραμμή στην Ευρώπη, παρόμοια με τη Γαλλική και την Ιταλική Ριβιέρα, τη Βαρκελώνη, το Τελ Αβίβ, την Κωνσταντινούπολη».
Τα χαρακτηριστικά του νέου ποδηλατόδρομου
Μέχρι σήμερα και την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο παράκτιο μέτωπο, η διέλευση για ποδήλατα και πεζούς δεν ήταν συνεχής αλλά με εμπόδια και κινδύνους λόγω παράνομων εγκαταστάσεων, διασταυρώσεων με δρόμους και ράγες είτε φυσικά εμπόδια.
Στο άμεσο μέλλον (σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα), η διαδρομή που ξεκινά από την Εσπλανάδα και τον Δήμο Καλλιθέας, διασχίζει τους δήμους Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού και Γλυφάδας για να καταλήξει στον Δήμο με τα τρία «Βήτα» (Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης), πρόκειται να παραδοθεί αναβαθμισμένος και ενοποιημένος με συνολικό μήκος στα 18 χιλιόμετρα.
Από την παραπάνω έκταση της ενοποιημένης διαδρομής, τα χιλιόμετρα που θα κατασκευαστούν τώρα ανέρχονται στα 13,5. Και από αυτό το σύνολο, τα 11,9 χιλιόμετρα θα υλοποιηθούν από την Περιφέρεια Αττικής, ενώ τα υπόλοιπα χιλιόμετρα από τους επιμέρους δήμους στους οποίους εμπίπτουν οι εκτάσεις προς ανάπλαση. Να σημειώσουμε ότι ο Δήμος Γλυφάδας έχει ολοκληρώσει ήδη ένα τμήμα από τον νέο ποδηλατόδρομο.
Το έργο Αστικός Περίπατος στα Νότια Προάστια χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, έχοντας ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΣΑ), με συνολικό προϋπολογισμό 19.130.000 ευρώ.