Γιατί οι αεροσυνοδοί χαιρετούν τους επιβάτες με τα χέρια πίσω από την πλάτη
Ο λόγος ασφάλειας που γέννησε την ευγενική αυτή χειρονομία από τους αεροσυνοδούς.
- 9 ΟΚΤ 2024
Θυμάσαι τις τελευταίες φορές που μπήκες σε αεροπλάνο; Σε όποιο αεροσκάφος και αν μπεις, από την ακριβότερη, ως την πιο low cost εταιρεία, το μοτίβο κατά την είσοδό σου σε αυτό, είναι πάντα ίδιο.
Το πλήρωμα καμπίνας είναι πάντα σε ετοιμότητα όταν επιβιβαζόμαστε στο αεροπλάνο, με τους περισσότερους από αυτούς να στέκονται στην ίδια ακριβώς θέση κάθε φορά για να μας κατευθύνουν στη θέση μας. Και κάνοντάς το αυτό, οι περισσότεροι αεροσυνοδοί στέκονται με τα χέρια πίσω από την πλάτη τους. Αυτό όμως, δεν γίνεται ακριβώς εθιμοτυπικά, αλλά για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο.
Τι κάνουν οι αεροσυνοδοί όταν εισερχόμαστε στο αεροπλάνο
Είτε πρόκειται απλώς να μας πουν μια «καλημέρα» καθώς επιβιβαζόμαστε στην πτήση, είτε για να βεβαιωθούν ότι είναι όλα ΟΚ στο σαλόνι του αεροπλάνου, οι αεροσυνοδοί κάνουν ορισμένα πράγματα, που δεν καταλαβαίνουμε. Όλοι στο αεροπλάνο έχουν τον δικό τους ρόλο, με το πλήρωμα καμπίνας να διευθύνει τα πάντα που έχουν να κάνουν με το αεροπλάνο εκτός βεβαίως από το να το πετάξουν.
Πέρα από τις οδηγίες για το τι θα κάνουμε σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, οι αεροσυνοδοί πρέπει να είναι διαβασμένοι σχετικά με όλα όσα μπορούν να συμβούν σε έναν επιβάτη κατά τη διάρκεια της πτήσης. Παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για ορισμένα ζητήματα, όπως γιατί δεν πρέπει να βγάζουμε τα παπούτσια μας και φυσικά κρατούν τα χέρια τους πίσω από την πλάτη καθώς μας υποδέχονται.
Όρθιοι/ες και με τα χέρια πίσω από την πλάτη τους, μοιάζουν σαν να μας καλωσορίζουν απλώς στο αεροπλάνο με ευγενικό τρόπο. Και πράγματι έτσι είναι, αλλά στην ουσία πρόκειται για κάτι ακόμα. Το πλήρωμα καμπίνας βάζει τα χέρια του πίσω από την πλάτη του για λόγους ασφαλείας.
Όχι, δεν είναι έτοιμοι με σπρέι πιπεριού σε περίπτωση που βρεθεί ένας αγενής, μεθυσμένος επιβάτης. Αντ’ αυτού, έχουν στα χέρια τους ένα εργαλείο, που με ένα απλό κλικ, μετρά τους επιβάτες. Για να μην μπερδέψουν τον κόσμο ή να μην κάνουν εκείνοι ερωτήσεις για το τι συμβαίνει, η συσκευή παραμένει εκτός οπτικού πεδίου.
Ο σκοπός του; Μια απλή καταμέτρηση των επιβατών για να βεβαιωθούν ότι κανείς δεν έχει εξαφανιστεί και ότι ο αριθμός των επιβατών ταιριάζει με τον αριθμό όσων πέρασαν από την πύλη του αεροδρομίου.
Χρειάζονται πραγματικά τα clickers στα αεροπλάνα;
Ναι. Το 2019, μια πτήση από το αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου προς το Μπέλφαστ καθυστέρησε κατά δύο ώρες, όταν το προσωπικό αντιμετώπισε πρόβλημα με την καταμέτρηση των επιβατών. Όπως ανέφερε η Belfast Telegraph, περίπου 100 επιβάτες έμειναν όρθιοι στο δάπεδο του διαδρόμου, ενώ το πλήρωμα έκανε ό,τι μπορούσε για να επιβεβαιώσει τους αριθμούς.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες στην πτήση, το πλήρωμα καμπίνας δήλωσε ότι έπρεπε να καταγράψουν όλους τους επιβάτες πριν μπορέσουν να απογειωθούν νόμιμα. Δύο άνθρωποι θεωρούνταν αγνοούμενοι. «Φαινόταν ότι υπήρχαν δύο άτομα στην πτήση που δεν μπορούσαν να καταγραφούν. Οι αεροσυνοδοί μάς έλεγαν συνεχώς ότι νομικά δεν μπορούσαν να απογειωθούν μέχρι να έχουν τον σωστό αριθμό επιβατών», αποκάλυψε ένας επιβάτης.
Το αεροπλάνο απογειώθηκε τα μεσάνυχτα, αφού είχαν καταγραφεί όλοι- μία ώρα και 50 λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα. Έκτοτε, σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες καταγράφουν έναν προς έναν τους επιβάτες για να ταυτοποιηθεί ότι ο αριθμός εκείνων που πέρασαν την πύλη, είναι ίδιος με εκείνον των ανθρώπων που έχουν επιβιβαστεί. Η ίδια καταμέτρηση γίνεται συνήθως και με το μάτι, λίγα δευτερόλεπτα πριν ο πιλότος βάλει μπροστά τους κινητήρες, όπως ίσως έχεις διαπιστώσει.