ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ

Φωτογραφίσαμε όλες τις στάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ένα φωτορεπορτάζ με τις 13 ολοκαίνουργιες στάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης που αλλάζουν την τοπιογραφία της πόλης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Το περίμεναν πολλά, πάρα πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη και επιτέλους, τα έργα ολοκληρώθηκαν και η πόλη απέκτησε το δικό της Μετρό. Παραδόθηκε στις 30 Νοεμβρίου στους πολίτες, σημειώνοντας μάλιστα και μία πρωτιά: είναι το πρώτο Μετρό που λειτουργεί με αυτόματο σύστημα στη χώρα μας.

Σχεδόν μία εβδομάδα μετά τα εγκαίνια, ο φωτορεπόρτερ Αλέξανδρος Αβραμίδης επισκέφθηκε όλους τους σταθμούς και τους φωτογράφισε, απαθανατίζοντας ταυτόχρονα την καθημερινότητα των Θεσσαλονικιών, που από τις πρώτες κιόλας ημέρες λειτουργίας του Μέτρου φαίνεται να έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, η κίνηση στους δρόμους της πόλης έχει ήδη μειωθεί κατά 15%.

Το βασικό τμήμα της Γραμμής 1 περιλαμβάνει 13 σταθμούς, με την ημερήσια κίνηση να υπολογίζεται σε 254.000 επιβιβάσεις. Πρόκειται για τους (από τα δυτικά προς τα ανατολικά): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Δημοκρατίας-Βενιζέλου-Αγία Σοφία-Σιντριβάνι-Πανεπιστήμιο-Παπάφη-Ευκλείδης-Φλέμινγκ-Ανάληψη-25ης Μαρτίου-Βούλγαρη-Νέα Ελβετία.

Εντός του 2025, έχει ανακοινωθεί ότι θα παραδοθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά.

Σιδηροδρομικός Σταθμός

Ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης, κεντρικός σταθμός για τρένα και μετρό, λειτουργεί από το 1961. Βρίσκεται στη Μοναστηρίου και Αναγεννήσεως και είναι από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα Βαλκάνια.

Επόμενη Στάση: Δημοκρατίας

Επόμενη Στάση: Βενιζέλου

Επόμενη Στάση: Αγίας Σοφίας

Ο Σταθμός Αγίας Σοφίας περιλαμβάνει μικρό μουσείο και στην επιφάνεια, προς την Πλατεία Μακεδονομάχων, εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα. Σε αντίθεση με τον Σταθμό Βενιζέλου, τα ευρήματα μεταφέρθηκαν εκτός σταθμού. Εμφανίστηκε στον σχεδιασμό του 1987-1988, γνωστό ως "τρύπα του Κούβελα", όταν η κατασκευή ξεκίνησε αλλά σταμάτησε το 1989 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Επόμενη Στάση: Συντριβάνι

Επόμενη Στάση: Πανεπιστήμιο

Ο σταθμός Πανεπιστήμιο εξυπηρετεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Η κατασκευή καθυστέρησε λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Είναι ο βαθύτερος σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης (37 μέτρα) και είναι ο μοναδικός στο Μετρό Θεσσαλονίκης που διαθέτει τρεις εξόδους.

Επόμενη Στάση: Παπάφη

Επόμενη Στάση: Ευκλείδης

Επόμενη Στάση: Φλέμινγκ

Ο σταθμός πήρε το όνομά του από τον Σκωτσέζο επιστήμονα Αλεξάντερ Φλέμινγκ. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βρέθηκε ρωμαϊκό νεκροταφείο και ένας μικρός οικισμός, και χαρακτηρίζεται ως αρχαιολογικός χώρος χαμηλής σημασίας από την Ελληνικό Μετρό, την επιβλέπουσα εταιρεία της κατασκευής του δικτύου.

Επόμενη Στάση: Ανάληψη

Η κατασκευή του σταθμού Ανάληψη αποδείχθηκε προβληματική, λόγω της στενότητας της οδού Δελφών. Για τον λόγο αυτό, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος και μετέπειτα επικάλυψης και η οδός Δελφών έκλεισε σε μήκος 250 μέτρων το 2011. Ο σταθμός εμφανίζεται και στην πρόταση του Μετρό Θεσσαλονίκης του 1988.

Επόμενη Στάση: 25ης Μαρτίου

Επόμενη Στάση: Βούλγαρη

Πήρε το όνομά του από τον Δημήτριο Βούλγαρη, Πρωθυπουργό της Ελλάδας για οκτώ θητείες μεταξύ του 1855 και του 1875. Ο σταθμός αυτός εμφανίζεται, επίσης, στην πρόταση του Μετρό Θεσσαλονίκης του 1987-1988, που όμως εγκαταλείφθηκε τελικώς το 1989 λόγω ελλείψεως χρηματοδότησης.

Τερματικός Σταθμός: Νέα Ελβετία