iStock
ΦΑΓΗΤΟ

Πώς θα τρώμε το 2025

Οι ερευνητές της αγοράς τροφίμων δίνουν τις προβλέψεις τους για το πώς θα τρώμε το 2025 σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αν λάβουμε υπόψη μας τους ερευνητές της παγκόσμιας αγοράς τροφίμων, το 2025 θα είναι η χρονιά που οι κανόνες και η παράδοση θα αγνοηθούν.

«Είναι μια εποχή για να αδράξεις τις ευκαιρίες στη στιγμή. Σκεφτείτε τι έχουμε περάσει. Ο κόσμος έχει αλλάξει. Αν λοιπόν πρόκειται να σπάσουμε τους κανόνες, γιατί να μην ισχύει στο φαγητό και το ποτό;», δήλωσε στους NY Times, ο Andrew Freeman, πρόεδρος της AF & Co, της εταιρείας συμβούλων του Σαν Φρανσίσκο που εδώ και 17 χρόνια δημοσιεύει τη δημοφιλή έκθεση Hospitality Trends Report μαζί με την εταιρεία μάρκετινγκ Carbonate.

«Σκεφτείτε μόλις τι περάσαμε. Έχει αλλάξει όλος ο κόσμος. Και αν όλος ο κόσμος πρόκειται να σπάσει τους κανόνες, γιατί να μην το κάνει με όσα τρώει και πίνει;».

«Οι επαναστατημένοι καταναλωτές πιέζουν τα όρια με αντισυμβατικές επιλογές», λέει η Melanie Bartelme, παγκόσμια αναλύτρια τροφίμων και παρατηρήτρια τάσεων της Mintel. Ακολουθούν, λοιπόν, μερικές από τις προβλέψεις που είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν τον τρόπο που θα τρώμε το επόμενο έτος. Και αν οι κάνουν λάθος, ποιος νοιάζεται; Το 2025, όλα επιτρέπονται.

Η επόμενη πράξη του καφέ

Milo Miloezger/Unsplash

 

Ξέχνα τους καφέδες με καραμέλα, νότες κολοκύθας και σιρόπια. Τα αλμυρά ροφήματα καφέ είναι το επόμενο κύμα. Οι σεφ εμπλουτίζουν τον καφέ με αλμυρές νότες και αρωματίζουν τα ροφήματα με τζίντζερ, λεμονόχορτο και δεντρολίβανο.

Οι σάλτσες

Οι προβλέψεις θέλουν σάλτσες από διαφορετικές κουζίνες να μπαίνουν δυναμικά στην αγορά, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν «το παγκόσμιο ταξίδι γεύσεων», όπως δήλωσε η Emily Murphy, διευθύντρια merchandising στην εταιρεία ειδικών τροφίμων Baldor.

Ζεστή φιλοξενία

Τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια χρησιμοποιούν το Α.Ι. και την ανάλυση δεδομένων για να κάνουν την εξυπηρέτηση πιο προσωπική. Επίσης, τα εστιατόρια που συνδέονται με την κοινότητα και προσφέρουν ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για τους εργαζόμενους θα έχουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ.

«Αισθανόμαστε την κατήφεια. Τα δυνατά συναισθήματα», δήλωσε η Renee Wege, ειδική σε θέματα τάσεων και υπεύθυνη εκδόσεων στην εταιρεία ερευνών Datassential. «Έτσι, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, οι άνθρωποι αποζητούν αυτή τη ζεστή, ζεστή φιλοξενία και εξυπηρέτηση».

Φαγητό στον δρόμο

Vernon Raineil Cenzon/Unsplash

Τα ιαπωνικά ψιλικατζίδικα, γνωστά ως konbini, είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο και ξεχωρίζουν για τα καλά προετοιμασμένα φαγητά όπως το onigiri, το ramen και τα σάντουιτς με αυγοσαλάτα σε milk bread που λάτρευε ο Anthony Bourdain. Σύντομα, η ιαπωνική εταιρεία του 7-Eleven θα αρχίσει να εξάγει το φαγητό τύπου konbini σε ορισμένα αμερικανικά καταστήματα.

Mία ακόμα δόση πρωτεΐνης

Η πρωτεΐνη θα συνεχίσει την άνοδό της στην κορυφή της πυραμίδας της δημοτικότητας, εν μέρει λόγω των φίλων του γυμναστηρίου και της πρόσφατης «τρέλας» με το Ozempic. Οι κατασκευαστές τροφίμων έχουν αρχίσει να επισημαίνουν την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη στις συσκευασίες δημητριακών, τσιπς και άλλων προϊόντων. Τα τουρκικά πρωινά με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, τα smoothies με φυστικοβούτυρο και τα σνακ με κρέας βρίσκονται σε άνοδο.

Ποτό χωρίς αλκοόλ

Kobby Mendez/Unsplash

Τα ποτά με κάνναβη και άλλα συστατικά που αλλάζουν τη διάθεση, όπως kava (φυτό που ανήκει στις πιπεριές), guarana και ένα αμινοξύ που ηρεμεί τον εγκέφαλο, γνωστό ως GABA, θα γνωρίσουν έκρηξη, καθώς το ενδιαφέρον για το αλκοόλ θα μειώνεται, ιδίως μεταξύ των Gen Zers. Τα έξυπνα μη αλκοολούχα ποτά έχουν ήδη μεταναστεύσει από τον διάδρομο ευεξίας σε μπαρ και εστιατόρια, όπου ορισμένα είναι προσαρμοσμένα για να συνδυάζονται με συγκεκριμένα πιάτα.

«Οι νεότερες γενιές θεωρούν ότι η κάνναβη έχει λιγότερες αρνητικές παρενέργειες από το αλκοόλ», δήλωσε η Candace MacDonald, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Carbonate. «Μόλις τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αυτό επηρεάζει την κατανάλωσή τους».

Στοχευμένες διατροφές

Δυσανεξία στη λακτόζη, εμμηνόπαυση, τροφικές αλλεργίες, κτλ. Οι ανάγκες του καθενός γίνονται σημείο σύνδεσης και όχι εξοστρακισμού. «Εμφανίζονται μικροκοινότητες που βλέπουν τα άτομα με τροφικές αλλεργίες κι έχουν κάτι να τους δώσουν», δήλωσε η Bartelme της Mintel.

Το φαγητό ως τέχνη

Edward Howell/Unsplash

Καθώς ο κόσμος του takeout και του delivery συνεχίζει να επεκτείνεται, το ίδιο συμβαίνει και με τις συσκευασίες μέσα στις οποίες έρχεται το φαγητό. Τα εστιατόρια θα αναβαθμιστούν με προσεγμένες συσκευασίες που μπορούν να γίνουν Instagrammable, προσφέρονται για βίντεο (βλέπε unboxing) και μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένα διασκεδαστικό κομμάτι σε ένα δείπνο στο σπίτι. «Η συσκευασία είναι μέρος της εμπειρίας του φαγητού που παραβλέπεται», δήλωσε ο Freeman της AF & Co.

Και μερικές μίνι τάσεις

Το τουρσί θα συνεχίσει να είναι δημοφιλές και το προζύμι θα μεταπηδήσει στα ζυμαρικά.