© Jamie Squire/Getty Images/Ideal Image
SUPER BOWL

Το game over του Kendrick Lamar στο Super Bowl

Ο κορυφαίος ράπερ από το Κόμπτον δεν έχασε την ευκαιρία να αποδείξει για ακόμη μια φορά ότι θα κάνει τα πάντα με τον τρόπο του, ακόμη και σε ένα σόου ποπ μουσικής που έχει υπάρξει ως τώρα μόνο «διασκεδαστικό» και «ήσυχο».

Όποιος νόμιζε ότι ο αιχμηρός ράπερ από το Κόμπτον θα έβαζε νερό στο κρασί του για χάρη του μεγαλύτερου σόου των Ηνωμένων Πολιτειών, είχε υπολογίσει λάθος, ενώ πιθανότατα θα διέφευγε από τη μνήμη του ότι σε αντίστοιχες θεσμικές διοργανώσεις στο παρελθόν ο Kedrick Lamar έχει εμφανιστεί να ραπάρει επάνω σε περιπολικό ή να αναπαριστά τη βία της αστυνομίας ενάντια στους αφροαμερικανούς, γεμάτος μώλωπες στο πρόσωπο και με δεμένα τα χέρια.

Αντίθετα, αυτή η ανεκτίμητη ευκαιρία που του δόθηκε να αναλάβει κατά αποκλειστικότητα το σόου του ημιχρόνου του Super Bowl, ακριβώς στο απόγειο της καριέρας του, έπειτα από πέντε ακόμη Grammy που παρέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα και έχοντας παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μέσω της κόντρας με τον Drake όλο το τελευταίο έτος αποτέλεσε τελικά ακόμη μία απόδειξη.

Μια απόδειξη για το ότι ο Kedrick Lamar θα κάνει τα πάντα με τον δικό του τρόπο, ακόμη και στο πλαίσιο ενός σόου ποπ μουσικής που παραδοσιακά κρατάει αποστάσεις από πολιτικά ζητήματα και εξαντλείται στη χαρά του θεάματος.

Απ’ όταν εμφανίστηκε στη σκηνή, στην οροφή ενός θηριώδες Buick GNX του 1987 που παρέπεμπε ταυτόχρονα στο πρόσφατο άλμπουμ (GNX) του αλλά και στη χρονολογία γέννησής του, το ερώτημα ανάμεσα στα εκατοντάδες εκατομμύρια κόσμου που παρακολουθούσαν ανυπομονώντας ήταν κοινό: Θα παίξει ο Kedrick το “Not Like Us”, το κομμάτι με το οποίο κατηγόρησε τον Drake ως παιδόφιλο και λειτούργησε σαν δυναμίτης για τη μεταξύ τους «βεντέτα», φτάνοντας μέχρι τα δικαστήρια, ή θα το αποφύγει;

Τελικά, με μία μικρή αλλαγή στον επίμαχο στίχο και την αρένα να αλαλάζει από ενθουσιασμό, θα το έκανε κοντά στο τέλος της εμφάνισης, αλλά ως τότε θα είχαν προηγηθεί statements πολύ πιο σημαντικά, σε άμεση σχέση με την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Το σόου άρχισε με μια εμφάνιση-έκπληξη, όταν ο Samuel L. Jackson εμφανίστηκε με το αμερικάνικο μακρόστενο καπέλο ως σύγχρονος Θείος Σαμ να ανακοινώνει με θριαμβολογία το «μεγάλο αμερικάνικο παιχνίδι», κάτι που αποκτάει ιδιαίτερη βαρύτητα αν σκεφτούμε ότι κάπου ανάμεσα στο πλήθος, στη θέση των επίτιμων προσκεκλημένων του σόου καθόταν ο Donald Trump. Μερικά λεπτά αργότερα και αφού ο Kedrick έχει πετάξει μια δήλωση σε στίχο ότι «επέλεξαν την κατάλληλη στιγμή τον λάθος άνθρωπο», ο Θείος Σαμ θα επανερχόταν εξαγριωμένος για την «υπερβολικά γκέτο» αισθητική του σόου.

Προς απάντηση στην ηρεμία και την ευπρέπεια που ζητούσε, ακούστηκαν μερικοί από τους έντονα πολιτικούς ύμνους του Lamar, όπως το “Humble” και το “DNA”, με την αρένα να κραυγάζει από ενθουσιασμό.

 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη NFL (@nfl)

Το όλο σκηνικό παρέπεμπε άμεσα σε δρόμο, όσο εκείνος, ντυμένος με φαρδιά τζιν και δερμάτινο μπουφάν, εξαπέλυε με άνεση τις ιδιοφυείς, κοφτερές ρίμες, επιβεβαιώνοντας τον λόγο για τον οποίο βρίσκεται σήμερα στην κορυφή και αποτελεί τον μόνο ράπερ που έχει κερδίσει βραβείο Πούλιτζερ μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα, οι φόρμες του πολυμελούς χορευτικού team που πλαισίωνε με συγχρονισμένες κινήσεις τον Kedrick καθ’ όλη τη διάρκεια του σόου ήταν στα χρώματα της αμερικάνικης σημαίας, δίνοντας με ακόμη ένα στοιχείο την κριτική την οποία θέλησε να ασκήσει ο Lamar για την τρέχουσα χρονική στιγμή που διανύουμε, ενάντια σε ένα σύστημα που θα τον ήθελε «ήσυχο» και «διασκεδαστικό».

Όχι ότι δεν ήταν, αλλά χωρίς να αλλοιώσει το ηθικό του χρέος.

Ακόμη ένα απρόσμενο σημείο συνέβη όταν έφερε στη σκηνή τη σταρ της R&B, SZA, για μια αισθησιακή εκτέλεση του τραγουδιού τους “Luther” και μια εντυπωσιακή ερμηνεία του υποψήφιου για Όσκαρ “All the Stars”, προτού έρθει το «κυρίως πιάτο» το οποίο είχε παραγγείλει σιωπηλά το κοινό: με τους ήχους του “Not Like Us” να ακούγονται από τα ηχεία του σταδίου, ο κόσμος παραληρεί και εκείνος κοιτάει –μάλλον, καρφώνει– την κάμερα και χαμογελάει όλο νόημα, δείχνοντας ότι όντως το απολαμβάνει. Ίσως για να γλιτώσει τα παραπάνω νομικά «δράματα», άφησε την αρένα να κραυγάσει τη λέξη «παιδόφιλος» στον επίμαχο στίχο, αλλά δεν έκανε το ίδιο όταν έφτασε στο σημείο που λέει, «Drake, άκουσα ότι σου αρέσουν οι μικρότερες».

Κατά τη διάρκεια του κομματιού, είδαμε και την Serena Williams για μερικά δευτερόλεπτα να κάνει crip walk, ντυμένη στα μπλε, με τη θρυλική τενίστρια να αποτελεί πρώην σύντροφο του Drake και να αναφέρεται φυσικά και στους στίχους του κομματιού του Lamar, με τη φράση “better not speak on Serena”.

Πολλοί εκτίμησαν ότι με αυτούς τους συμβολισμούς, ο Lamar έδωσε το δικό του Game Over στην ιστορία με τον Drake. Η φράση αυτή εμφανίστηκε στο κοινό αμέσως μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου κομματιού, του εκρηκτικού TV Off που έκανε περφόρμ ο ράπερ μαζί με τον συνεργάτη του και παραγωγό από το Λος Άντζελες Mustard, όσο προηγουμένως, όλο το σόου ήταν «δεμένο» θεματικά επάνω στην τρίλιζα, και καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Shelley Rodgers να έχει εξηγήσει ότι «ήταν πολύ συμβολικό, ένας δικός του τρόπος για να προσεγγίσει τα νεότερης ηλικίας άτομα».

Το ερώτημα σε αυτό το παιχνίδι είναι ποιον στ’ αλήθεια είχε απέναντι. Πάντως, το ότι νίκησε είναι δεδομένο.