Γιατί περιμένουμε πώς και πώς τη νέα σεζόν της Formula 1
- 20 ΜΑΡ 2022
Όλα τα μονοθέσια της Formula 1 είναι σχεδιασμένα από την αρχή ενώ οι οδηγοί είναι έτοιμοι να τα βάλουν μπρος και να αρχίσουν να λιώνουν τα λάστιχά τους στους αγώνες. Ποια είναι, όμως, τα μέχρι στιγμής δεδομένα που κάνουν όλους να πιστεύουν πως η φετινή χρόνια θα κρύβει μεγάλες εκπλήξεις και ποιοι οδηγοί είναι έτοιμοι να παλέψουν για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή;
Οι προσπεράσεις θα είναι πιο εύκολες
Τη φετινή χρονιά πρόκειται να δούμε σαρωτικές αλλαγές στη σχεδίαση και την αεροδυναμική σε όλα τα μονοθέσια της Formula 1. Ο σχεδιασμός τους είναι πιο απλός συγκριτικά με τα προηγούμενα (απλούστερες πτέρυγες, νέοι αεραγωγοί φρένων, νέο κάλυμμα), η διάμετρος των ελαστικών έχει αλλάξει, ενώ επιστρέφει το ground effect.
Τι είναι, όμως, το ground effect και πώς πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα στους αγώνες; Η συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία είχε απαγορευτεί από την FIA το 1982, δίνει τη δυνατότητα, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής προσομοιώσεις, στα μονοθέσια να εκμεταλλευτούν το 86% της μέγιστης κάθετης δύναμης, ενώ μέχρι πέρυσι έφτανε μόλις το 55%. Έτσι τα οχήματα θα αναπτύσσουν πολύ πιο γρήγορα ταχύτητα, κάτι το οποίο θα κάνει πιο εύκολες και τις προσπεράσεις.
Αρκετοί οδηγοί, όμως, έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το ground effect. Ένας από αυτούς είναι ο George Russell, ο νέος πιλότος της Mercedes, ο οποίος δήλωσε κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών στη Βαρκελώνη πως η νέα αυτή τεχνολογία μπορεί να δημιουργήσει ζητήματα ασφάλειας των οδηγών στις πίστες.
Η αλλαγή των ισορροπιών μεταξύ των ομάδων
Μέχρι πρότινος, τα δεδομένα ήταν λίγο πολύ γνωστά. Η Mercedes και η Red Bull Racing παλεύουν για το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών ενώ οι υπόλοιπες ομάδες αγωνίζονται για ένα όσο το δυνατόν καλύτερο πλασάρισμα. Οι φετινές επίσημες δοκιμές, όμως, των μονοθέσιων έδειξαν πως τίποτα δεν είναι βέβαιο. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι δύο ομάδες οι οποίες καταφέρουν να κάνουν τους δύο καλύτερους χρόνους στην εναρκτήρια ημέρα του τριημέρου των χειμερινών δοκιμών της F1 στο Μπαχρέιν, ήταν η Alpha Tauri του Pierre Gasly και η Ferrari του Carlos Sainz.
Όπως εξηγούν οι ειδικοί της Formula 1, εξαιτίας των ανανεωμένων μονοθέσιων πρόκειται να παρακολουθήσουμε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος της FIA όταν θέσπισε τα νέα μέτρα: να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερες ομάδες και οδηγοί στη μάχη για τη νίκη και να μη γίνει ξανά το πρωτάθλημα υπόθεση μόνο δύο.
Την ίδια ώρα, η Mercedes, η οποία εμφανίστηκε στο Μπαχρέιν με τους πιο στενούς και λεπτούς αεραγωγούς που έχουμε δει στο σπορ, δείχνει να αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα. Ο Lewis Hamilton σημείωσε ότι «δεν είμαστε σε θέση σήμερα να κερδίζουμε αγώνες» ενώ ο George Russell πως «η Red Bull και η Ferrari είναι ένα βήμα μπροστά μας». Κανείς, όμως, δεν ξέρει αν είναι αλήθεια ή εάν πρόκειται για μία από τις συνηθισμένες μπλόφες της γερμανικής εταιρίας πριν από την έναρξη κάθε σεζόν.
Verstappen – Hamilton: Η μάχη για τον τίτλο
Η κόντρα μεταξύ των δύο οδηγών την περασμένη σεζόν πρόκειται να μείνει στην ιστορία. Τα επικίνδυνα προσπεράσματα, οι εκατέρωθεν δηλώσεις και η μάχη στον τελευταίο γύρο του Άμπου Ντάμπι έδωσαν και πάλι πνοή σ’ ένα πρωτάθλημα που τα τελευταία χρόνια είχε χάσει το ενδιαφέρον του. Όλοι, λοιπόν, περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τι θα συμβεί μεταξύ των δύο οδηγών τη νέα σεζόν.
Θα καταφέρει ο Max Verstappen να κατακτήσει τον δεύτερο σερί τίτλο ή ο Lewis Hamilton θα κάνει τη μεγάλη επιστροφή και θα κερδίσει το όγδοο πρωτάθλημα στην καριέρα του, αποτελώντας τον κορυφαίο οδηγό στην ιστορία της Formula 1; Μέχρι στιγμής και οι δυο τους παραμένουν φειδωλοί στις συνεντεύξεις τους. Είμαστε σίγουροι, όμως, πως η ευγενής άμιλλα μεταξύ των δυο τους θα πάει στην άκρη μετά την πρώτη εκκίνηση.
Οι Παρασκευές αποκτούν ξαφνικά νόημα
Τα sprint races, τα οποία θεσπίστηκαν για πρώτη φορά πέρυσι, πρόκειται να συνεχιστούν και φέτος αλλά με μερικές τροποποιήσεις που αναμένεται να τα κάνουν ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Η νέα αυτή διαδικασία που ήρθε να αντικαταστήσει μερικούς από τους αγώνες κατάταξης της σεζόν, θα γίνει φέτος σε τρία Grand Prix, στην Αυστρία, τη Βραζιλία και στην Ιταλία. H πιο σημαντική διαφορά είναι πως πια τα sprint races θα δίνουν κανονικά βαθμούς στους οχτώ πρώτους οδηγούς που θα κερδίσουν στον αγώνα των 100 χιλιομέτρων.
Συγκεκριμένα ο πρώτος πρόκειται να πάρει οχτώ βαθμούς, ο δεύτερος επτά και πάει λέγοντας ως τον όγδοο της κατάταξης. Επίσης, οι συγκεκριμένοι αγώνες πρόκειται να απεμπλακούν από την κατάκτηση της pole position, η οποία θα κρίνεται από τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, παίρνουν νόημα πια και οι Παρασκευές, οι οποίες ήταν, τις περισσότερες φορές, οι πιο βαρετές ημέρες των Grand Prix.