Ο Kimi Antonelli γεννήθηκε για να γίνει το νέο αστέρι της Mercedes F1
Ποιος είναι ο νεαρός Ιταλός από την Μπολόνια, που παρουσιάζεται ως ο επικρατέστερος υποψήφιος για να πιλοτάρει το αυτοκίνητο της Mercedes, στη θέση του Lewis Hamilton.
- 13 ΦΕΒ 2024
Μέχρι τώρα, δεν έχει αγωνιστεί σε πρωτάθλημα πέραν του 2023 Formula 4 Regional European Championship. Το 2024 θα είναι η ρούκι χρονιά του στη Formula 2. Θα ενηλικιωθεί στα τέλη του Αυγούστου.
H παράκαμψη μιας ολόκληρης κατηγορίας είναι κάτι που δεν κάνει η Mercedes AMG Petronas F1 Team. Παρ’ όλα αυτά, έκανε την εξαίρεση για τον Andrea Kimi Antonelli.
Οι λόγοι ήταν οι ίδιοι που τώρα κυκλοφορεί ως ο επικρατέστερος υποψήφιος για να πάρει το αυτοκίνητο της Mercedes, το οποίο θα αφήσει ο Lewis Hamilton από την επόμενη σεζόν για να πάει στη Ferrari.
Πρόκειται για εξαιρετικό ταλέντο. Τι έχουν δει όμως τα αφεντικά της Mercedes σε αυτόν τον νεαρό Ιταλό;
Μάλλον, ό,τι είδε η Red Bull στον Μax Verstappen όταν ήταν στην ίδια ηλικία και η Ferrari στον Charles Leclerc.
Η αλήθεια είναι πως οι Γερμανοί έχουν ήδη επενδύσει στον George Russell, ο οποίος ανέβηκε μια προς μία τις κατηγορίες έως τη Formula 1. Ο Verstappen πήγε από την F3 στην F1, το 2015, όταν ήταν 18 ετών. Ο Αntonelli μπορεί να τον πιάσει.
Έχει ήδη χαρακτηριστεί ως το απόλυτο σούπερ ταλέντο του σπορ. Ανήκει στην ακαδημία της ομάδας από τα 11 του χρόνια και έχει καταφέρει να συγκεντρώσει αρκετούς πόντους από όσους χρειάζεται για να πάρει τη Super Licence της FIA.
Είναι το προαπαιτούμενο για να οδηγήσει κάποιος στη Formula 1. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA, Παράρτημα L, Άρθρο 5 ο υποψήφιος οδηγός χρειάζεται:
- να έχει κλείσει τα 18, στην έναρξη της πρώτης του εμφάνισης στη F1.
- να είναι κάτοχος άδειας διαγωνισμού Διεθνούς Βαθμού Α.
- να έχει άδεια οδήγησης σε ισχύ.
- να έχει περάσει τα θεωρητικά τεστ της FIA, σχετικά με τη γνώση των αθλητικών κωδίκων και κανονισμών της F1 κατά την πρώτη αίτηση.
- να έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον το 80% κάθε μίας από τις δύο πλήρεις σεζόν οποιουδήποτε από τα Πρωταθλήματα που αναφέρονται στο Παράρτημα 1 των κανονισμών.
- να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 40 βαθμούς τις τρεις προηγούμενες σεζόν σε οποιονδήποτε συνδυασμό των πρωταθλημάτων που αναφέρονται στο Συμπλήρωμα 1 των κανονισμών.
Ο Antonelli έχει πανηγυρίσει δεκάδες τίτλους στα kart, στην ιταλική και τη γερμανική Formula 4 και στο Περιφερειακό πρωτάθλημα της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Η αλήθεια είναι πως δεν θα διάβαζες τίποτα από όλα αυτά (ή όσα ακολουθούν) αν δεν είχε τοποθετηθεί επί της πληροφορίας για προαγωγή του Antonelli, ο Toto Wolff.
Ο αρχηγός της ομάδας δήλωσε πως «ίσως να είναι η ευκαιρία να κάνουμε κάτι τολμηρό» όταν του ανέφεραν τα όσα κυκλοφορούν για τον νεαρό, στον οποίον έχει εμπιστευτεί την εκπαίδευση του 6χρονου γιου του.
Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1 ο Wolff είπε και ότι «μπορεί να γίνει πραγματικά σπουδαίος σε αυτό το άθλημα», πριν τον καλέσει να είναι προσεκτικός με όσα κάνει φέτος στη Formula 2, υπό την πίεση των προσδοκιών που δημιουργεί η υποψηφιότητα του ως αντικαταστάτη του πολυνίκη της F1.
«Ήρθε για πρώτη φορά κοντά μας το 2012 και από το 2018 έχει συμβόλαιο με την ακαδημία μας. Από τα 12 ήταν ήδη πολύ καλός και ως οδηγός και ως άνθρωπος. Μπορούσες να καταλάβεις πόσο δυνατός χαρακτήρας είναι.
Το ρεκόρ του στα go-kart ήταν εξαιρετικό και έτσι τον βάλαμε στα events για εφήβους, όπου πανηγύρισε τίτλους κάθε σεζόν από την πρώτη έως τώρα.
Πρέπει όμως, να είμαστε προσεκτικοί γιατί ασχολούνται πάρα πολύ μαζί του. Η παρουσία του στη Formula 2 είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα, καθώς τα μονοθέσια είναι βαρύτερα από ό,τι έχει οδηγήσει έως τώρα και πολύ πιο δυνατά.
Αν του δώσουμε χρόνο και δεν περιμένουμε να κυριαρχήσει κατά κράτος από την πρώτη σεζόν, νομίζω ότι μπορεί να κάνει πολύ καλή καριέρα σε αυτό το άθλημα. Είναι μόλις 17. Τόσο νέος».
Ναι, αλλά ποιος είναι ο Kimi Antonelli;
Ο πατέρας του νεαρού, Μarco είναι πρώην οδηγός αγώνων ταχύτητας και ιδιοκτήτης της AKM Motorsport (το Α είναι από το Antonelli) που μετέχει στην ιταλική F4. Είναι και μεγάλος φαν του Kimi Räikkönen, τελευταίου οδηγού που έδωσε τίτλος την Ferrari (το 2007). Εξ ου και το Andrea Kimi ως όνομα του παιδιού του.
Παρεμπιπτόντως, ο Räikkönen είχε γίνει οδηγός της F1, έπειτα από μόλις 23 αγώνες με μονοθέσια. Χρειάστηκε ειδική άδεια της FIA για να μπει στη Formula 1-, αφού δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις της Super Licence.
Ο Antonelli έκανε επίσης, ένα άλμα από τη Formula 4 στη Formula 2 -περνώντας μπάι τη Formula 3 που συνήθως πάει ‘πακέτο’ με μια υποστηρικτική θέση στη F1. Στα δοκιμαστικά του Άμπου Ντάμπι έκανε το δεύτερο καλύτερο χρόνο στην κατηγορία των ρούκι. ‘Έπιασε’ το ρυθμό του ομόσταυλου του, Ollie Bearman -πήρε δυο νίκες στην πρώτη του σεζόν στην F2.
Όλα αυτά επιτρέπουν στην ομάδα του να πιστεύει πως θα προσαρμοστεί εύκολα στις νέες απαιτήσεις.
Θα μπορούσε να είναι οδηγός της Ferrari
Έχει πει πως το πάθος του για τους αγώνες ταχύτητας το μετέδωσε ο πατέρας του. «Από όταν γεννήθηκα, με έπαιρνε μαζί του σε αγώνες. Μόλις άρχισα να οδηγώ go-kart, τα λάτρεψα και από τα 8 άρχισα να παίρνω μέρος σε αγώνες».
Το 2015 διαγωνίστηκε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκή σκηνή και πήρε την πρώτη θέση. Ήταν ο πρώτος πολλών τίτλων που ακολούθησαν.
Στα 12 τον καλοέβλεπαν δυο ομάδες: η Mercedes και η Ferrari. Γιατί διάλεξε τους Γερμανούς; Όπως έχει πει «ήμουν πολύ μικρός για να γίνω μέρος του προγράμματος οδηγών της Ferrari. Εκείνη την εποχή ο Maurizio Arrivabene (αφεντικό της Scuderia) έλεγχε τα πάντα.
«Μια ημέρα, ενώ επιστρέφαμε σπίτι με τον πατέρα μου από έναν αγώνα go-kart, δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από τη Mercedes. Με ρωτούσαν αν ήθελα να συμμετάσχω στο πρόγραμμά τους. Φυσικά, είπαμε ναι, αφού ήταν μια μεγάλη ευκαιρία».
Η ομάδα του τον βοήθησε σε δυο πράγματα: το μπάτζετ και τις προπονήσεις. Του είχαν εξηγήσει πως θα τακτοποιήσουν τα πάντα, προκειμένου να μπορεί να αφοσιωθεί στην εξέλιξη του. Κατά τη μετάβαση του σε μονοθέσια «αρχίσαμε να φτιάχνουμε ένα πλάνο μαζί για το πώς θα φτάσω έτοιμος στη Formula 1». Προέβλεπε πως θα διακρίνεται σε κάθε κατηγορία έως την ελίτ.
Τελικά, προσπέρασε μία.
Από το 2022 έχει δείξει εμπράκτως πως δεν έχει κάποιο θέμα με το άγχος. Τότε ήταν η πρώτη φορά που η Mercedes τον πίεσε να πάρει πρωτάθλημα. Ικανοποίησε το αίτημα ξανά και ξανά, λέγοντας ότι «η Mercedes πιστεύει σε εμένα και αυτό μου δίνει τεράστιο κίνητρο. Στο μυαλό μου δεν έχουν σημασία τα πόντιουμ, αλλά ο τίτλος.
Για να είμαι ειλικρινής, δεν νιώθω πίεση. Ξέρω τους στόχους, προσπαθώ να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και ξέρω ότι έτσι θα τα πάω καλά».
‘Η τουλάχιστον αυτό κάνει έως τώρα και πιάνει.