Ο Mick Schumacher δεν θα πατήσει φρένο
- 20 ΣΕΠ 2020
Ο Mick φοράει μάσκα στα χρώματα του εμβλήματος της Ferrari, καθώς έχουν ήδη περάσει 19 μήνες από το ξεκίνημά του ως οδηγός στην Ferrari Driver Academy. Έχει ήδη στο ενεργητικό του μια εμπειρία οδήγησης με την Scuderia Ferrari SF90 στο γκραν πρι του Bahrain, εκεί όπου σημείωσε προσωπικό ρεκόρ με 1:32.552 σε 30 γύρους. Στο τέλος εκείνης της ημέρας, μόνο ο Max Verstappen κατάφερε να σημειώσει καλύτερες επιδόσεις, με ατομικό ρεκόρ 1:29.379. Ο Mick Schumacher δήλωσε εκείνη τη μέρα πως ένιωσε απίστευτη οικειότητα στην οδήγηση, σαν να βρίσκεται στο γκαράζ του σπιτιού του. Οι διαδρομές, τα φρένα, το τιμόνι, ο ήχος της μηχανής, έχουν υπάρξει κομμάτι της ζωής του.
Το ‘Last Dance’ μπορεί να περιμένει
Ζούμε στην εποχή που το καλτ και το ρετρό μετουσιώνονται σε μύθους, σε ιερά τέρατα που δεν δικαιούμαστε ούτε καν να αγγίξουμε ή να κριτικάρουμε. Ο Michael Jordan με το ντοκιμαντέρ ‘Last Dance’ ανέδειξε χωρίς φόβο, τον κυνικό πυρήνα της ζωής που τον έκανε πρωταθλητή και κορυφαίο παίκτη στον κόσμο. Ύστερα σηκώθηκε από τον καναπέ του και υπό τους ήχους του ‘Present Tense’ των Pearl Jam, είπε το δικό του, συμβολικό ‘αντίο’ σε μια ολόκληρη εποχή. Ήταν ο κορυφαίος αθλητής του μπάσκετ, είναι ένα σύμβολο της pop κουλτούρας, αλλά και ένας δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας.
Τηρουμένων των αναλογιών, ο Michael Schumacher ήταν ένας Michael Jordan των αγώνων ταχύτητας: Με 7 πρωταθλήματα στο ενεργητικό του, με 91 νίκες και 155 φορές όπου βρέθηκε στο podium των νικητών, ο γεννημένος στο Hürth της Δυτικής Γερμανίας τον Ιανουάριο του 1969, ήταν και παραμένει ένας θρύλος της Formula 1, ένας άνθρωπος που από το 1988 ως το 2012 αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ένα ατύχημα, μια αλλαγή σκυτάλης
Αυτό που συνέβη στις 29 Δεκεμβρίου 2013 σε χιονοδρομικό θέρετρο των Γαλλικών Άλπεων δεν ήταν ένα απλό ατύχημα, αλλά ένας μικρός θάνατος. Ο Michael Schumacher ύστερα από μια βίαιη πρόσκρουση με βράχο, βρέθηκε στο χειρουργικό κρεβάτι, σε τεχνητό κώμα, με μια ομάδα γιατρών να παλεύει για να τον κρατήσει στη ζωή. Στην απόλυτη μάχη για τη ζωή του, κατάφερε να βγει νικητής, αν και με προβλήματα ομιλίας, με απώλεια μνήμης, με παράλυτο σώμα.
Ο αγώνας του Michael Schumacher για να σταθεί όρθιος, να μιλήσει και να σταθεί στο πλευρό του γιου του, καθώς εκείνος έκανε τα πρώτα του βήματα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν σταμάτησε ποτέ. Ο Michael Schumacher σήμερα παλεύει μεν με την οστεοπόρωση και την ατροφία μυών, ως αποτέλεσμα της εξαετούς καθήλωσης σε αναπηρικό όχημα, αλλά μπορεί με άνεση και πλήρη καθαρότητα του νου, να παρακολουθήσει αγώνες Formula 1 και να μιλήσει με τα πιο κοντινά άτομα της οικογένειας του.
Την ίδια στιγμή, ο Mick Schumacher έχει ήδη χαρτογραφήσει τη δική του διαδρομή στο δρόμο προς την κορυφή της Formula 1, αν και είναι μόλις 21 ετών. Αυτό δεν είναι ένα ‘Last Dance’ για το όνομα Schumacher στην Formula 1, αλλά μια αλλαγή σκυτάλης. Εδώ δεν θα ακούσουμε ποτέ διηγήσεις με πούρα αναμμένα από αστρονομικά ακριβούς καναπέδες. Εδώ η ιστορία συνεχίζεται και γράφει διαρκώς νέα κεφάλαια, από έναν ‘εργάτη’ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που βρίσκεται στις πίστες από την ηλικία των εννέα ετών.
Συγκεκριμένα, το 2011 και το 2012 ο Mick Schumacher κατέγραψε επίσημα τις πρώτες του συμμετοχές με το ADAC Kart Masters KF3 class, όπου τερμάτισε ένατος και έβδομος αντίστοιχα. Τις ίδιες χρονιές αγωνίστηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Kart τερματίζοντας στη τρίτη θέση, ενώ την ίδια επίδοση είχε και στο αντίστοιχο γερμανικό πρωτάθλημα το 2013. Πρόκειται για εκείνη την εποχή που ο έφηβος Mick έγινε αυτόπτης μάρτυρας του οριακά θανατηφόρου ατυχήματος του πατέρα του στις Γαλλικές Άλπεις.Ο Mick έκανε σκι με τον πατέρα του και απολάμβανε ξένοιαστες ώρες όπως κάθε κοινός έφηβος με τον πατέρα του, μέχρι που μια κακή στιγμή τα διέλυσε όλα. Ίσως εκείνη η εικόνα να έγινε το ‘καύσιμο’ για να ακουμπήσει στα βήματά του και να δημιουργήσει το δικό του μύθο. Ίσως να παραμένει μια πληγή που μέχρι και σήμερα τρέχει για να την επουλώσει.
Όντας ένας από τους τρεις κορυφαίους οδηγούς οχήματος kart παγκοσμίως, το 2015 έκανε το ντεμπούτο του σε μονοθέσιο όχημα της FIA Formula 4, με την ομάδα Van Amersfoot Racing team, με την οποία και πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Oschersleben. Τη χρονιά που ακολούθησε, έγινε μέλος της Prema Powerteam, κατακτώντας πέντε νίκες σε ιταλικό έδαφος – δύο στο Milano και τρεις στην Imola- και άλλες πέντε σε γερμανικό, αφήνοντας το στίγμα του για όσα επρόκειτο να ακολουθήσουν. Το 2017, η άνοδός του σε οχήματα Formula 3 συνδυάστηκε με μια κατάκτηση Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, ενώ το 2019 με την παρουσία του στην κατηγορία της Formula 2, κατέγραψε μια ακόμα σημαντική νίκη στην πίστα Hungaroring, εκεί όπου και ο πατέρας του είχε στεφθεί πρωταθλητής το 2020.
Μέχρι το φινάλε αυτής της χρονιάς θα επιχειρήσει να καθιερωθεί ανάμεσα στους κορυφαίους οδηγούς της Formula 2, αλλά και να γίνει ένας από τους καλύτερους ‘μαθητές’ της Ακαδημίας Οδηγών της Ferrari. Η σταυροφορία των Schumacher στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει ένα νέο μέλος, που ήδη βαδίζει προς την κορυφή. O Mick Schumacher παίζει το δικό του rock n’ roll, αυτό που εκπέμπει συμπαντική ενέργεια μέσα από τα γκάζια μιας Ferrari Scuderia. Και δεν έχει σκοπό να φρενάρει.