Οι 5 καλύτερες στιγμές του Lewis Hamilton με την Mercedes
- 4 ΦΕΒ 2024
Πολλές φορές στο παρελθόν το όνομα του Lewis Hamilton είχε συνδεθεί με την Ferrari, όμως πάντα ο Βρετανός έβρισκε τον τρόπο να δηλώνει την αφοσίωσή του στην Mercedes. Τα ξημερώματα της Πέμπτης 1η Φεβρουαρίου πολλοί έγραψαν ότι αυτή τη φορά οι φήμες δεν θα παραμείνουν φήμες. Καθώς οι ώρες περνούσαν, τα ρεπορτάζ πλήθαιναν και το βράδυ μέχρι και ο Fabrizio Romano, που έκανε ρεπορτάζ από την πατρίδα του, επιβεβαίωσε την είδηση. Ο Sir Lewis Hamilton από το 2025 αλλάζει στέγη, εγκαταλείπει την Mercedes και εντάσσεται στο δυναμικό της Scuderia Ferrari.
Στο πλευρό του ο -βάσει αριθμών- κορυφαίος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 θα έχει τον Charles Leclerc, αφού η Ferrari και ο Fred Vasseur αποφάσισαν να θυσιάσουν τον Carlos Sainz προκειμένου να πυροδοτήσουν την μεγαλύτερη βόμβα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στον 21ο αιώνα.
Για τον Lewis Hamilton οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Έχει τις περισσότερες νίκες (103), τις περισσότερες pole position (104) και τις περισσότερες παρουσίες στο podium (197) στην ιστορία της Formula 1. Μοιράζεται φυσικά με τον Michael Schumacher το ρεκόρ των περισσότερων παγκόσμιων πρωταθλημάτων έχοντας 7 παγκόσμιους τίτλους, από τους οποίους τους 6 τους κατέκτησε με την αγαπημένη του Mercedes.
H αντιπαλότητά του με την Ferrari κρατούσε βέβαια χρόνια, πριν ακόμα πάρει μεταγραφή το 2013 από την McLaren. Το 2008 σε ηλικία 23 ετών ο Lewis Hamilton κατέκτησε το πρωτάθλημα στο τελευταίο Grand Prix «κλέβοντάς» το στον τελευταίο γύρο από τον Βραζιλιάνο Felipe Massa της Ferrari και έκτοτε οι Τιφόζι βρέθηκαν απέναντί του. Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Ο Lewis Hamilton από το 2025 θα οδηγεί το μονοθέσιο της Ferrari και ευελπιστεί να φέρει τον πρώτο τίτλο στην ομάδα μετά το μακρινό 2007 και τον Kimi Raikkonen.
Πριν όμως αφήσει την Mercedes, ο Hamilton έχει ακόμα έναν χρόνο ώστε να μεγαλώσει τον μύθο του με την ομάδα, αν και αυτό μοιάζει δύσκολο με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά για το φετινό μονοθέσιό του. Εμείς σήμερα, την ώρα που οι Τιφόζι πανηγυρίζουν για την μετακίνησή του στο Μαρανέλο, θυμόμαστε τις 5 κορυφαίες κούρσες του Lewis Hamilton με την Mercedes.
Grand Prix Μπαχρέιν, 2014
Ήταν ο αγώνας στον οποίο η κόντρα Hamilton – Rosberg έγινε πιο εμφανής από ποτέ. Πρόκειται ίσως για τη μεγαλύτερη αντιπαλότητα που έχουμε συναντήσει τις τελευταίες δεκαετίες ανάμεσα σε δύο teammates, αφού για χρόνια μάχονταν και οι δύο για τον τίτλο, και ο αγώνας στο Μπαχρέιν το μακρινό 2014, ήταν κομβικός για την δημιουργία της.
Ο Hamilton και ο Rosberg ήταν από την αρχή μια κατηγορία μόνοι τους (και) στον συγκεκριμένο αγώνα άρχισαν από νωρίς τις επιθέσεις και τις άμυνες ο ένας στον άλλον. Ο Paddy Lowe της Mercedes αρνήθηκε να δώσει εντολές στον έναν ή στον άλλο και ο Nico Rosberg μπήκε στο τελευταίο μέρος του αγώνα με σαφές πλεονέκτημα στα ελαστικά, αλλά ο Hamilton κρατήθηκε με τα χίλια ζόρια για να πάρει τη νίκη.
«Ένιωσα ότι ήταν ένας από τους καλύτερα υπολογισμένους αγώνες που είχα ποτέ. Το κατάλαβα από το πώς χρησιμοποιούσα τη δύναμή μου και το πώς τοποθετούσα το μονοθέσιό μου. Με έπιανε στην πίσω ευθεία, εξακολουθούσε να είναι μαζί μου στην τελευταία στροφή και είχε DRS. Έτσι, έπρεπε να αποδεχτώ ότι θα περνούσε. Δεν μπορούσα να έρθω από μέσα και μετά να μπλοκάρω, έπρεπε να τον κρατήσω πίσω. Δεν ξέρω πώς τα κατάφερνα συνέχεια» ανέφερε ο Hamilton μετά το τέλος του αγώνα, ενώ ο Rosberg εξέφρασε τον εκνευρισμό του. Τόσο το 2014 όσο και την επόμενη χρονιά ο Hamilton κατέκτησε τον τίτλο, ενώ το 2016 ο Rosberg πήρε το πρωτάθλημα και εγκατέλειψε την Formula 1.
Grand Prix Μόντσα, 2018
Παρά το γεγονός ότι είχε το ταχύτερο μονοθέσιο, τουλάχιστον στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν ήταν όλα καλά στη Ferrari στην έδρα της. Πρώτα απ’ όλα, ήταν ο «λάθος» οδηγός στην pole position (ο Raikkonen αντί του διεκδικητή του τίτλου Vettel) ενώ η ομάδα επέλεξε επίσης να πει στον Φινλανδό ότι οι υπηρεσίες του δεν θα είναι απαραίτητες για το 2019 πριν από τον αγώνα.
Ο Raikkonen αποφάσισε να κάνει τη ζωή του Vettel εύκολη στην εκκίνηση για να κρατήσει την πρωτιά. Προφανώς ενοχλημένος, ο Vettel εξακολουθούσε να εστιάζει στον teammate του, κάτι που δεν άργησε να ωφελήσει τον Hamilton. Ο Βρετανός προσπέρασε πρώτα τον Vettel και στη συνέχεια έδωσε μια άνευ όρων μάχη με τον Φινλανδό. Προσπεράσεις, αυτοκίνητο ασφαλείας και αλλαγή γόμας ήταν μόνο μερικά από εκείνα που θυμόμαστε από τον επικό αγώνα, ενώ η βοήθεια του Bottas ήταν σπουδαία. Στο τέλος του 44ου γύρου ο Hamilton έφτασε τη Ferrari στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.
Ο Raikkonen αμύνθηκε από την εσωτερική πλευρά, αλλά ο Hamilton φρέναρε αργότερα και ολοκλήρωσε την κίνησή του από την εξωτερική πλευρά. Στη συνέχεια, η Mercedes του έφυγε μπροστά και πήρε την καρό σημαία 8,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Raikkonen. Ο Vettel πήρε την τέταρτη θέση και έμεινε ακόμη περισσότερο πίσω στη μάχη του πρωταθλήματος, αν και αγωνιζόταν εντός έδρας. Αυτή η νίκη του Hamilton έφερε απόλυτη γκρίνια στο ιταλικό στρατόπεδο και η συνέχεια για τον τίτλο ήταν πιο άνετη.
Grand Prix Σιγκαπούρης, 2018
Είναι σχεδόν αδύνατο να είσαι τέλειος, αλλά ο γύρος της pole του Hamilton στην Marina Bay της Σιγκαπούρης είναι ο πιο ολοκληρωμένος γύρος της καριέρας του. Ο αντίπαλός του στη Ferrari, Sebastian Vettel, ο οποίος κατέκτησε την τρίτη θέση, δεν μπορούσε να διανοηθεί το τι είχε κάνει μόλις ο Βρετανός. «Αυτός ο γύρος ξεκίνησε τέλεια και απλά συνέχισε να πηγαίνει έτσι. Ένιωσα ότι ήταν μαγικό. Ένιωσα ότι ήταν ένας από τους καλύτερους, αν όχι ο καλύτερος γύρος που έχω κάνει ποτέ» ανέφερε ο Hamilton στο τέλος του αγώνα που επίσης του έδωσε σημαντικό προβάδισμα για έναν από τους πιο δύσκολους τίτλους που κατέκτησε ποτέ με την Mercedes.
Το να φτάσεις στα όριά σου, χωρίς να βρεις τους τοίχους που είναι έτοιμοι να τιμωρήσουν τον παραμικρό λάθος υπολογισμό είναι το κλειδί στη Σιγκαπούρη και ο Hamilton έφερε το μονοθέσιό του στα άκρα σε κάθε στροφή. Ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1:36:01, όντας τρία δέκατα μπροστά από τον Max Verstappen, και έξι δέκατα πάνω από τον Vettel. Ένας πραγματικά επικός γύρος, που άγγιξε την τελειότητα.
Grand Prix Κωνσταντινούπολης, 2020
Ο Lewis Hamilton είχε πάντα να αντιμετωπίσει την κριτική ότι κερδίζει πάντα με το καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Όμως όλα αυτά άλλαξαν από το τουρκικό Grand Prix του 2020 και έπειτα. Σε μια ασυνήθιστη σεζόν που εμποδίστηκε από την πανδημία, η F1 έζησε ένα από τα πιο περίεργα καλεντάρια στην ιστορία και ο αγώνας στην Κωνσταντινούπολη έμοιαζε πραγματικά χαμένος για τον Lewis Hamilton. Η Mercedes ήταν κακή στην Τουρκία. Η ομάδα δεν μπορούσε να βρει ένα στήσιμο που να δουλεύει σε μια πίστα που είχε μια ολοκαίνουργια επιφάνεια, η οποία έχανε συνεχώς τα λάδια της. Αν προσθέσουμε και τη βροχή, η έλλειψη εμπιστοσύνης στο μονοθέσιο άφησε την μέχρι τότε κυρίαρχη ομάδα να παραπαίει.
Ο Hamilton θα ξεκινούσε από την έκτη θέση και ο Bottas τρεις θέσεις πιο πίσω. Τίποτα στους πρώτους γύρους του αγώνα δεν έδινε την παραμικρή ένδειξη ότι η τύχη της Mercedes θα άλλαζε. Ο Βρετανός οδηγός δεν κέρδισε καμία θέση, και όταν οι πρωτοπόροι μπήκαν στα πιτ φάνηκε μάλιστα να αποδεικνύει ότι δεν αποτελούσε απειλή, γλιστρώντας εκτός πίστας.
Όμως, ενώ οι υπόλοιποι στη συνέχεια έκαναν pit για νέα ελαστικά, καθώς τα ενδιάμεσα άρχισαν να υποφέρουν από προβλήματα υπερθέρμανσης, ο Hamilton έμεινε στον αγώνα με τα ελαστικά του, καταφέρνοντας να βρει ρυθμό από αυτά χωρίς να τα καταστρέψει. Προσπέρασε αρκετά μονοθέσια χωρίς να μπει στα πιτ και στη συνέχεια βρέθηκε στην πρώτη θέση περνώντας το Racing Point του Sergio Perez. Ο Μεξικανός θα περνούσε επίσης το υπόλοιπο του αγώνα χωρίς να μπει στα πιτς, αλλά δεν μπορούσε να πλησιάσει τον ρυθμό που ο Hamilton έβγαζε από τα ελαστικά του.
Όταν έπεσε η καρό σημαία, ο Hamilton είχε διαφορά πάνω από 30 δευτερόλεπτα, εξακολουθώντας να χρησιμοποιεί το ίδιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών σε μια ουσιαστικά στεγνή πίστα. Την ίδια στιγμή ο Bottas τερμάτισε 14ος ακολουθώντας την ίδια στρατηγική και το μεγαλείο του Hamilton έγινε ακόμα πιο εμφανές. Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton έγινε ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής και ο Sebastian Vettel εξέφρασε αυτό που όλοι περίμεναν, ότι ήταν πραγματική ευχαρίστηση να βλέπεις τον Hamilton να πραγματοποιεί μια από τις καλύτερες επιδόσεις της καριέρας του, αν όχι στην ιστορία της F1.
Grand Prix Βραζιλίας, 2021
Ο Lewis Hamilton χαρακτήρισε τη νίκη του στο Grand Prix του Σάο Πάολο το 2021 «τον πιο ξεχωριστό αγώνα της καριέρας» του, καθώς αναλογίστηκε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές από τα 11 χρόνια που αγωνίστηκε για τη Mercedes. Εκείνη την περίοδο, ο Hamilton βρισκόταν στην απόλυτη μάχη μαζί με τον Verstappen για τον τίτλο και ο Ολλανδός της Red Bull ήταν το απόλυτο φαβορί, όντας 19 βαθμούς μπροστά.
Στην ουσία ο Lewis Hamilton έπρεπε να κερδίσει όλους τους αγώνες ως το φινάλε, αν ήθελε να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Ωστόσο, στη Βραζιλία, μετά τις κατατακτήριες δοκιμές στην pole position για το Sprint, ο Hamilton αποκλείστηκε για παράβαση του DRS και έπεσε στην τελευταία θέση του grid με επιπλέον ποινή πέντε θέσεων στο grid για τον αγώνα, αφού η Mercedes τοποθέτησε νέο κινητήρα στο μονοθέσιό του. Στο σπριντ ο Βρετανός πήγε από τελευταίος στην πέμπτη θέση και ξεκίνησε τον αγώνα από την 10η.
«Νομίζω ότι είναι σίγουρα ο καλύτερος αγώνας μου και ίσως ο πιο ιδιαίτερος αγώνας της καριέρας μου. Ήμουν τόσο περήφανος που κράτησα αυτή τη σημαία στο βάθρο. Είχα προκριθεί στην pole και μετά αποκλείστηκα για μια πτέρυγα που ήταν 0,02 χιλιοστά εκτός ή κάτι τρελό σαν αυτό. Θυμάμαι ότι εκείνη τη στιγμή η καρδιά μου βυθίστηκε. Επειδή ήξερα ότι έπρεπε να κερδίσω κάθε αγώνα, και θυμάμαι ότι εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι είχε τελειώσει, ότι δεν μπορώ να κερδίσω αυτό το παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Και με όλη τη δουλειά που είχαμε κάνει μέσα στη χρονιά, ένιωσα τόσο απογοητευμένος και τόσο ανίσχυρος. Με κάποιο τρόπο, ήταν κάτι που κατάφερα να κάνω σε όλη μου την καριέρα, με κάποιο τρόπο κατάφερα να προχωρήσω. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για το παρελθόν, προχωράς μπροστά. Απλά έμεινα το βράδυ και το άφησα στην άκρη. Έκανα όλο το διάβασμα, επέστρεψα την επόμενη μέρα και οδήγησα από την τελευταία στην πρώτη θέση».
Ναι, όπως κατάλαβες, ο Lewis Hamilton κέρδισε στο Ιντερλάγκος προερχόμενος από τη 10η θέση και έδωσε νέα πνοή στο πρωτάθλημα, το οποίο κρίθηκε στον τελευταίο μυθικό αγώνα του Άμπου Ντάμπι, υπέρ του Verstappen. Έκτοτε ο Ολλανδός τα έχει σαρώσει όλα και ο Lewis Hamilton από το 2025 θέλει να επιστρέψει στη διεκδίκηση του τίτλου. Αυτή τη φορά με τα κόκκινα της Ferrari.