ΘΕΑΤΡΟ

12 παραστάσεις που πρέπει (να προλάβεις) να δεις

Μην επιτρέψεις στην αυλαία να πέσει χωρίς το δικό σου χειροκρότημα.

Μιας και εθιμοτυπικά*, η θεατρική σεζόν δίνει την τελευταία της παράσταση πριν την Μεγάλη Εβδομάδα, θέλουμε χωρίς να σπείρουμε τον πανικό να σε ταρακουνήσουμε με ένα θεατράλε ‘κουνήσου‘ τσίρισμα αλά Σαπφώ Νοταρά. Γιατί σου απομένει μόλις ενάμιση μήνας μέχρι μερικές από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής χρονιάς να ρίξουν αυλαία. Και εσύ μείνεις με το πρόγραμμα στο χέρι, να μην μπορείς να κάνεις follow up κάθε φορά που οι φίλοι σου θα συζητούν για την απίστευτα αστεία ερμηνεία του Γιώργου Χρυσοστόμου ως χολιγουντιανή σταρ ή για την αντίστοιχη καταπληκτική περιγραφή του Αργύρη Ξάφη κατά τη διάρκεια του ναυαγίου της Λαμπεντούζας ή, ή, ή.

Όχι, δεν θέλουμε να το πάθεις αυτό. Ούτε να χάσεις αυτές τις παραστάσεις. Για κανέναν λόγο.

Γι αυτό: Ένα, δύο, τρία κουδούνια. Για πάμε λίγο.

*Κάποιες από τις ακόλουθες θα συνεχιστούν και μετά το Πάσχα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

ΠΕΤΡΕΣ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΟΥ

Γιώργος Χρυσοστόμου και Μάκης Παπαδημητρίου ανεβάζουν στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου το Πέτρες στις Τσέπες του ή αλλιώς, την κωμωδία της χρονιάς. Που δεν πρέπει να χάσεις. Απλά, δεν.

 

ΒΙΚΤΩΡ Ή ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Ο Σταμάτης Κραουνάκης επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης στη σκηνή της Οδού Φρυνίχου και ανεβάζει σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη ένα από το πιο δυνατά μουσικά έργα της εποχής και της φετινής θεατρικής σεζόν.

ΛΑΜΠΕΝΤΟΥΖΑ

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου το άκρως επίκαιρο έργο του Άντερς Λουστγκάρτεν, ‘Λαμπεντούζα’. Μία παράσταση πραγματικά, άχαστη.

*Μία παράσταση που παίρνει έναν οικονομικό μετανάστη και έναν πρόσφυγα και τους φέρνει πιο κοντά σε μένα και σε σένα. Δύο εξαιρετικές ερμηνείες και ένας καταπληκτικός Αργύρης Ξάφης.

 

1984

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου κάνει πάλι το μικρό θεατρικό θαύμα της, αυτή τη φορά εμπνεόμενη από τον Τζορτζ Όργουελ, και ανεβάζει στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου το εμβληματικό 1984.

*Μία σκληρή παράσταση με πλάσματα που το έσκασαν από κινηματογραφικό σκηνικό του Tim Burton και με έναν απερίγραπτα καλό Αργύρη Πανταζάρα.

ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ

Ο Δημήτρης Καραντζάς, ο σκηνοθέτης που έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια την προσοχή μας με την εξαιρετική, μινιμαλιστική του οπτική επί σκηνής ανεβάζει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων ‘Λευτέρης Βογιατζής’ την Πλατεία Ηρώων του Τόμας Μπέρνχαρντ.

 

ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ

Ο Θοδωρής Αμπαζής ανεβάζει στο Εθνικό Θέατρο, στην σκηνή ‘Μαρίκα Κοτοπούλη’ έναν 4ωρο (περίπου) Ντοστογιέφσκιπου με τέτοια αισθητική που όσο και αν διαβάζεται απίθανο, δύσκολα θα θέλεις να τελειώσει η παράσταση.

ΜΑΥΡΟ ΧΙΟΝΙ-ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΜΑΚΑΡΙΤΗ

Ο Κώστας Φιλίππογλου ή αλλιώς ένας από τους σκηνοθέτες που ξέρει να τιμά το σωματικό θέατρο σκηνοθετεί και παίζει στο Θέατρο Πόρτα το ημιτελές (πέθανε πριν το ολοκληρώσει) θεατρικό μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, ‘Μαύρο Χιόνι -το ημερολόγιο ενός μακαρίτη’.

 

ΝΙΚΗ

Σταμάτης Φασουλής και Γιώργος Λύρας μεταφέρουν το βιβλίο του Χρήστου Χωμενίδη στη σκηνή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί στο Θέατρο Παλλάς το βραβευμένο με Pulitzer και Tony έργο του Tracy Letts, ‘Αύγουστος’ που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική θεατρική σκηνή.

ΤΡΕΙΣΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ

Ο Γιάννης Χουβαρδάς μετά από ένα όχι και τόσο καλό καλοκαίρι (όσοι είδαν την Ορέστεια κάνουν thumbs up) καταπιάνεται με το έργο του Ευγένιου Λαμπίς στο Θέατρο Πορεία και σκηνοθετεί τους ΤρειςΕυτυχισμένους κάνοντας μία τίμια επιστροφή στις καλές δουλειές του.

 

ΑΥΓΑ ΜΑΥΡΑ

Για τρίτη συνεχή χρονιά ο Αντώνης Αντωνίου σκηνοθετεί και παίζει μαζί με την Νίνα Ασίκη στο έργο του Διονύση Χαριτόπουλου, Αυγά Μαύρα στην Θεατρική Σκηνή. Ένα σκληρό έργο για τις μνήμες που αφήνει ο εμφύλιος αλλά και κάθε βίαιη αλλαγή στην ζωή ενός παιδιού που μεγαλώνει με φόβο και φοβάται μεγαλώνοντας.

*Εξαιρετικές ερμηνείες.

ΜΑΝΑ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Δήμητρα Παπαδοπούλου ‘στέλνει’ τον Θανάση Αλευρά στο Χόλιγουντ από το Θέατρο Ιλίσια γράφοντας και σκηνοθετώντας μαζί με τον Φωκά Ευαγγελινού μία από τις πιο επιτυχημένες δουλειές της σεζόν.