Ei8ht και Godfather 4: Τα 13 σίκουελ που (ευτυχώς) δεν γυρίστηκαν ποτέ
- 29 ΑΠΡ 2018
Μπορεί η παρούσα αποκαρδιωτική κατάσταση του αλλεργικού στο ρίσκο και στα φρέσκα κόνσεπτ Χόλιγουντ να μας έχει βάλει σε κατάσταση ανοσίας για κάθε νέα ανακοίνωση σίκουελ, δεν είναι όμως κανένα φαινόμενο η δεύτερη ταινία ενός franchise να είναι καλύτερη από την πρώτη.
Χωρίς να βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά για τα παρακάτω σίκουελ όμως, μάλλον καλώς έκαναν και έμειναν στο ράφι.
E.T. II: NOCTURNAL FEARS
Σε πρόσφατη συνέντευξή της κατά τη διάρκεια της προώθησης του ‘Santa Clarita Diet’, η Drew Barrymore ρωτήθηκε για τυχόν σίκουελ του ‘E.T.’ και φάνηκε να πετάει τις πιθανότητες από το παράθυρο. Κάποτε όμως υπήρχαν κι αυτές και η αρχική ιδέα από τον Steven Spielberg και τη σεναριογράφο του ορίτζιναλ, Melissa Mathison.
Το κόνσεπτ έλεγε ότι κακοί εξωγήινοι θα απήγαγαν τον Elliott και την παρέα του, με τον E.T. να είναι ο μοναδικός που μπορεί να σπεύσει για τη διάσωσή τους. Ο Spielberg όμως τελικά αποφάσισε πως ο Ε.Τ. δεν χωρούσε σε σκοτεινή ταινία και το πρότζεκτ εγκαταλείφθηκε.
BRAZZAVILLE/RETURN TO CASABLANCA
Πολλοί κριτικοί, ακόμη και πολύ σύγχρονοι, θεωρούν το ‘Casablanca’ την καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Είναι από αυτές κιόλας που αγκάλιασε και αγκαλιάζει πολύ ένθερμα το κοινό, σινεφίλ ή μη. Ποιος ξέρει πώς θα έμοιαζε η κληρονομιά του όμως εάν δεν είχε μείνει ανέπαφη;
Απ’ όσο γνωρίζουμε η πρώτη προσπάθεια επαναφοράς ήταν με το ‘Brazaville’ του Frederick Stephani (Flash Gordon). Η ταινία είχε ανακοινωθεί από τη Warner Bros. μετά το Όσκαρ του ορίτζιναλ, αλλά τελικά το στούντιο δεν ενέκρινε το κόνσεπτ του Stephani. Σύμφωνα με αυτό, ο Rick και ο Captain Renault θα αποκαλύπτονταν ως συνεργάτες των Συμμάχων εξαρχής, με τον Rick και την Ilsa να καταλήγουν μαζί αφού εκείνη έχει μείνει χήρα.
Το 2013 ανακαλύφθηκε μια πρόταση και από τον Murray Burnett, τον σεναριογράφο στου οποίου το θεατρικό βασίστηκε η ταινία, που έβρισκε τον Rick να έχει το Rick’s Café Americain στην Πορτογαλία και την επανένωσή του με την Ilsa να γίνεται 3 χρόνια μετά την τελευταία τους συνάντηση. Η βασική ιδέα ήθελε τη θετή κόρη της Ilsa να έχει πληροφορίες εναντίον των Γερμανών που την καταδιώκουν και ο Rick θα ήταν ο μόνος που θα μπορούσε να βοηθήσει.
Το 1980 ο Howard Koch, ένας από τους τρεις σεναριογράφους που μοιράστηκαν το Όσκαρ Σεναρίου της ταινίας, είχε επίσης γράψει το ‘Return to Casablanca’ με πρωταγωνιστή τον γιο της Ilsa να ψάχνει τον πατέρα του που δεν είναι ο Victor. Το τελευταίο δεν έχει τελείως αποκλειστεί και μάλιστα το 2012 βρέθηκε σε κάποιες επικεφαλίδες ως επόμενο βήμα του στούντιο.
Θα έχουν για πάντα το Παρίσι, αφήστε τους στην ησυχία τους.
GUMP & CO.
Το ‘Gump & Co.’ θα βασιζόταν στην ομώνυμη συνέχεια που εξέδωσε ο Winston Groom, συγγραφέας του βιβλίου ‘Forrest Gump’ όπου βασίστηκε η ταινία, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του φιλμ. Στο βιβλίο ο Forrest βρίσκει ξανά τον εαυτό του σε καρτποσταλικά στιγμιότυπα της Ιστορίας (ρίχνει το Τείχος του Βερολίνου!), αλλά τελικά δεν είχε την ευκαιρία να το κάνει και στη μεγάλη οθόνη. Ο οσκαρικός Eli Roth επέστρεψε για να γράψει το σενάριο, αλλά όταν παραδόθηκε το βράδυ πριν την 1η Σεπτεμβρίου, ο Tom Hanks και ο Robert Zemeckis ένιωσαν ότι η ιστορία είχε σημαντικό ρόλο να παίξει πια.
Το ‘Forrest Gump’ είναι μια βαθιά ελαττωματική, μαγική ταυτόχρονα ταινία, που κρατά μέχρι σήμερα τη θέση της στην ιστορία του κινηματογράφου. Ας μείνει έτσι.
THE BREAKFAST CLUB: 10 YEARS LATER
To 1999, σε μια συνέντευξή του στο The Hartford Courant, ο John Hughes δήλωσε πως θα ήθελε να ξαναφέρει κοντά τους πέντε ήρωές του, δέκα χρόνια μετά τη μέρα που πέρασαν μαζί τιμωρία. Από τη μία ήξερε ότι κάποιοι από τους σταρ δεν θα επέστρεφαν για το πρότζεκτ, από την άλλη ένιωθε ότι δεν θα υπήρχε δικαιολογία που θα τους τοποθετούσε στο ίδιο σημείο τόσα χρόνια μετά.
Ο ίδιος παρ’ όλα αυτά γνώριζε τι είχε συμβεί στους χαρακτήρες και είχε περάσει από το μυαλό του να το γράψει σε κάποιο short story για τους φαν. Μετά τον θάνατό του μόνο υποθέσεις μπορούμε πια να κάνουμε, ωστόσο ίσως μέρος της απάντησης κρύβεται σε μια σκηνή της ορίτζιναλ ταινίας που δεν είδαμε ποτέ.
Σύμφωνα με τη βιογραφία της Susannah Gora, ‘You Couldn’t Ignore Me If You Tried: The Brat Pack, John Hughes and Their Impact on a Generation’, σε ένα από τα πρώτα drafts του ‘Breakfast Club’ υπήρχε μια σκηνή όπου ο Carl ο επιστάτης θα είχε έναν μονόλογο όπου θα εξιστορούσε στα παιδιά πού τους έβλεπε να καταλήγουν σε 15 χρόνια (βλέπε 2000).
Ο ηθοποιός John Kapelos αποκάλυψε στο βιβλίο ότι θα τους έλεγε πως ο Nerd θα ήταν επιτυχημένος χρηματιστής και θα πέθαινε από καρδιά στα 35 του, η Princess θα ήταν νοικοκυρά και ο Rebel θα ήταν ακόμα στη φυλακή.
Μια παραλλαγή της σκηνής φαίνεται ότι θα συμπεριλαμβανόταν τελικά στην ταινία, αν η Universal δεν είχε ζητήσει από τον Hughes να κόψει μπόλικο σενάριο λόγω χρόνου. Σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε το καστ το 1999 στο περιοδικό Premiere, υπήρχε μια σκηνή όπου ο Carl θα έκανε προβλέψεις για το μέλλον των μαθητών σε δέκα χρόνια. Σε αυτή τη βερσιόν, ο Nerd είχε την ίδια μοίρα με την παραπάνω, ο Athlete θα ήταν διευθυντής πωλήσεων παντρεμένος με μια όμορφη αεροσυνοδό που στην πορεία θα γινόταν υπέρβαρη, η Basketcase θα κυνηγούσε μάταια καριέρα ποιήτριας, η Princess θα είχε κάνει έξι λίφτινγκ και δύο πλαστικές στήθους, ενώ ο Rebel θα είχε δυστυχώς αυτοκτονήσει.
FERRIS BUELLER: ANOTHER DAY OFF
Το sequel του ‘Ferris Bueller’ ήταν στα πλάνα του Hughes και είχε μάλιστα και σενάριο από τον Rick Rapier. Σ’ αυτό ο Ferris περνά τα υπαρξιακά του μιας που πλησιάζουν τα 40ά του γενέθλια, και προτείνει στον Cameron – που πλέον είναι ο business manager του – να κάνουν κοπάνα για να παρτάρουν.
Μεχ.
GLADIATOR 2: CHRIST KILLER
Russell Crowe: Καλέ μου φίλε, δεν γράφεις κάνα σίκουελ για το ‘Gladiator’;
Nick Cave: Καλέ μου φίλε, δεν πέθανες σ’ αυτό;
Russell Crowe: Καλέ μου φίλε, βγάλτα πέρα.
Κάπως έτσι φανταζόμαστε τη στιχομυθία του Crowe με τον εμβρόντητο Cave όταν ο πρώτος πρότεινε στον δεύτερο να αναλάβει το σενάριο του σίκουελ της οσκαρικής ταινίας.
Στο μακράν πιο WTF σενάριο της λίστας μας, ο νεκρός Maximus θα πήγαινε στο καθαρτήριο πριν τελικά επιστρέψει στη γη των ζωντανών για να παλέψει εκ μέρους των θεών με τον Χριστό. Έναν νέο χαρακτήρα θεϊκής προέλευσης που προκαλεί τον θάνατο των θεών λόγω της δημοτικότητάς του.
«Ήθελα να το ονομάσω ‘Christ Killer’ και στο τέλος θα μάθαινες ότι ο βασικός αντίπαλός του είναι ο γιος του, οπότε πρέπει να σκοτώσει τον γιο του, τον κορόιδεψαν οι θεοί. Γίνεται έτσι ένας αιώνιος πολεμιστής και τελειώνει με μία εικοσάλεπτη πολεμική σκηνή που ακολουθεί όλους τους πολέμους της ιστορίας, μέχρι το Βιετνάμ και όλα αυτά. Ήταν wild. Ήταν ένα αριστούργημα».
Τάδε έφη ο Cave σε συνέντευξή του στο ‘WTF with Marc Maron’, πριν συμπληρώσει ότι ο Crowe δεν ψήθηκε με το αποτέλεσμα.
«Πέρασα πολύ ωραία όταν το έγραφα γιατί ήξερα από κάθε άποψη ότι δεν θα φτιαχνόταν ποτέ. Ας το αποκαλέσουμε ένα popcorn dropper».
EI8HT
Δεν ήταν μόνο το διαφορετικό τέλος που παρατρίχα και θα συνέβαινε στο ‘Se7en’, η ταινία θα είχε και σίκουελ εάν ο David Fincher είχε την παραμικρή όρεξη να επιστρέψει στα ηνία.
(Hint: Δεν την είχε ούτε αυτός, ούτε οι Pitt και Freeman).
Το σενάριο του ‘Ei8ht’ θα ακολουθούσε το FBI όσο προσπαθούσε να πιάσει έναν σίριαλ κίλερ με τη βοήθεια ενός μέντιουμ, αλλά όταν οι συντελεστές δεν ενδιαφέρθηκαν η ιδέα μπήκε στο συρτάρι. Τελικά μετατράπηκε στο ‘Solace’ του 2015 με τον Anthony Hopkins και τον Colin Farrell.
THE GODFATHER 4
Παρά το κράξιμο για το ‘Godfather 3’, η Paramount ήθελε να συνεχίσει την γκανγκστερική εποποιία με μια τέταρτη συνέχεια. Μοναδική προϋπόθεση η συμμετοχή του Francis Ford Coppola. Ο Coppola όμως όχι μόνο δεν ήθελε να επιστρέψει, αλλά όπως δήλωσε και στο TMZ το 2011, είχε μετανιώσει και για τα δύο προηγούμενα σίκουελ.
THE BODYGUARD 2
Ερμ, τι φάση;
Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Kevin Costner, υπήρξε χρονικό σημείο στο σύμπαν όπου η Πριγκίπισσα Diana ήταν ανοιχτή στην περίπτωση συμμετοχής της σε σίκουελ του ‘Bodyguard’, στον ρόλο μιας γυναίκας με χαρακτήρα και ζωή κοντινά στα δικά της.
Δεν περιγράφουμε άλλο.
MRS DOUBTFIRE 2
Το ‘Mrs Doubtfire’ είναι λατρεμένο, αλλά είναι κι από αυτές τις ταινίες που όταν τις βλέπεις μεγαλύτερος αντιλαμβάνεσαι πόσο creepy είναι στην πραγματικότητα το κόνσεπτ τους. Ο τύπος μεταμφιέστηκε για να παρακολουθεί τη γυναίκα και τα παιδιά του στο ίδιο τους το σπίτι.
Το σίκουελ θα ήταν μάλλον ακόμη πιο creepy, αφού ο χαρακτήρας του Robin Williams θα μεταμφιεζόταν για να μπορεί να παρακολουθεί την κόρη του στο κολέγιο. Παιδιά, όχι.
Κατά καιρούς ο Williams αναφερόταν στο σίκουελ – κυρίως στο γεγονός ότι είχαν απορριφθεί όλα τα drafts του – αλλά μετά τον θάνατό του, το πρότζεκτ έχει βγει πια εντελώς απ’ την to-do list της 20th Century Fox.
CON AIRPORT
Προς έκπληξη απολύτως κανενός, το σενάριο του σίκουελ του ‘Con Air’ που θα είχε τον John Cusack να επιβλέπει ένα αεροδρόμιο με αεροπλάνα γεμάτα κατάδικους δεν ήταν καλό, οπότε πετάχτηκε στα σκουπίδια.
Έκτοτε ο σκηνοθέτης Simon West έχει δηλώσει πως θα προχωρούσε με το πρότζεκτ εάν μιλούσαμε για ένα ‘Con Air’ στο διάστημα, με τους κατάδικους να είναι ρομπότ, ή υπερ-στρατιώτες που θα μάχονταν τους καλούς (που στην πραγματικότητα θα ήταν κακοί) στα βάθη του γαλαξία.
Τη δική του εκδοχή θα τη βλέπαμε πολύ χαλαρά. Το ορίτζιναλ κόνσεπτ ας μείνει στα σκουπίδια.
Πηγές: Mental Floss, Screen Rant, What Culture
Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: