15 κλασικά λαβ στόρι που στην πραγματικότητα είναι ιστορίες τρόμου
- 25 ΜΑΡ 2018
Όχι, η λίστα αυτή δεν συμπεριλαμβάνει τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα. Ναι, προφανώς και η ιστορία τους είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Όχι όμως γιατί «πώς κάνανε έτσι μωρέ τα δεκατετράχρονα που πήγανε και πεθάνανε», αλλά γιατί ο κόσμος τους ήταν αφιλόξενος, στενόμυαλος και παράλογα φτιαγμένος για δύο πλάσματα απροετοίμαστα για τις προκαταλήψεις του. Το έργο αφορά τον θυμό και τις αμαρτίες γονέων που παιδεύουν τα τέκνα μέχρι να τα οδηγήσουν στον θάνατο, και έως ότου πάει συλλογικά η ανθρωπότητα σε έναν ψυχολόγο η αφήγησή του θα είναι για πάντα επίκαιρη.
ΦΙΟΥ.
Αυτά γιατί έχει γίνει πολύ κουλ να κράζουμε τον Σαίξπηρ. #JusticeForRomeoAndJuliet2018
Πριν προχωρήσουμε στα ζευγάρια που θα δεις παρακάτω, να ξεκαθαρίσουμε κάτι ακόμα. Τα περισσότερα απ’ αυτά, τα αγαπάμε. Ή τα αγαπήσαμε κάποτε τελοσπάντων. Μια φορά κι έναν καιρό με τρόπο αθώο που άγγιζε την άγνοια, πλέον 100% απενοχοποιημένα, έχουμε αποδεχθεί ότι θες λόγω της στρεβλής αντίληψής μας για την εμμονή που θέλουμε να ονομάζουμε αγάπη, θες λόγω της ανισορροπίας που καλύπτεται πολλές φορές με χιούμορ ή πομπώδεις, υποτιθέμενες αποδείξεις πάθους, κι εμείς όπως κι οι πρωταγωνιστές τους δεν καταφέραμε να αντισταθούμε.
Έχοντας λοιπόν στο νου ότι τις περισσότερες φορές δύο αντιθετικά πράγματα μπορούν να συνυπάρχουν κι ας μην είναι σε αρμονία, ας προχωρήσουμε στην απομυθοποίηση.
HEATHCLIFF/CATHY, ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ
Όχι της Γαρμπή, τα άλλα. Με τον ημίτρελο που πέταξε μαχαίρι στη γυναίκα του, κρέμασε το σκυλί και της διέλυσε τη ζωή, χτυπούσε τη συνονόματη με την πρώην αγαπημένη του κόρη της, ανάγκασε τους κληρονόμους των εχθρών του σε έναν γάμο χωρίς αγάπη, απεχθανόταν τον γιο του και ηρέμησε μόνο όταν πέθανε επειδή θα έβρισκε την Cathy στον θάνατο.
Το βιβλίο είναι από τα αγαπημένα μου, τις μεταφορές του τις έχω λιώσει (προτείνω το ιαπωνικό ‘Arashi ga oka’ ως πιο πιστό στην ατμόσφαιρα της πηγής) και το κεντρικό ζευγάρι είναι πραγματικά εμβληματικό. Απλά για τους λάθος λόγους.
Ο έρωτάς τους δεν είναι καταστροφικός με την έννοια μιας καταραμένης σχέσης, έχει μέσα του αγνή κακία που διαπερνά τα πάντα γύρω τους. Η Brontë δεν προσπάθησε σε κανένα σημείο να εξιλεώσει τον Heathcliff, ακόμα κι όταν έδειχνε κατανόηση για το τραυματικό παρελθόν που τον έπλασε ή του έδινε κάποια από τα χαρακτηριστικά του κλασικού ρομαντικού, γκόθικ ήρωα – και η Cathy πλήρωσε την απόρριψη που του έκανε με τη ζωή της ουσιαστικά – αλλά η ιστορία τους έχει εξιδανικευθεί απίστευτα και ενάντια στις προθέσεις της συγγραφέως που αμφισβητεί μέχρι και την είσοδό τους στον Παράδεισο. Οι δύο εραστές θα εκπροσωπούν για πάντα και επάξια την αντι-ηρωική πλευρά της λογοτεχνίας, έχουν γραφτεί με μια τρομερή συνείδηση της φύσης τους που θα ζήλευαν τα περισσότερα ζευγάρια της λίστας, αλλά η αληθινή αγάπη είναι αυτή που κλείνει τον κύκλο του μίσους στο βιβλίο.
Catherine και Hareton, ας είναι αυτή είναι η αποκατάστασή σας στο πάνθεον του ανόθευτου έρωτα.
JULIEN/SOPHIE, LOVE ME IF YOU DARE (JEUX D’ENFANTS)
Από τις ταινίες που διαχώρισαν πολύ το κοινό από τους κριτικούς. Το πρώτο το έκανε μία από τις πιο αναγνωρίσιμες επιτυχίες του γαλλικού κινηματογράφου παγκοσμίως ενισχύοντας το χολιγουντιανό crossover της Marion Cotillard που είχε ξεκινήσει με το ‘Big Fish’. Οι δεύτεροι το ισοπέδωσαν. Σε όποιο τέρμα κι αν βρίσκεσαι, η αλήθεια είναι μία. Ο Julien και η Sophie δεν είναι απλά εγωιστές, είναι κοινωνιοπαθείς. Καταστρέφουν όλους όσους μπαίνουν εμπόδιο στον κοινό τους δρόμο – εμπόδιο που επέλεξαν οι ίδιοι ας τονιστεί – και στο αποκορύφωμα αυτοκτονούν παρέα αφήνοντας πίσω και τα παιδιά τους.
HUMBERT/DOLORES, LOLITA
Ο Humbert Humbert είναι ο αναξιόπιστος αφηγητής σε ένα από τα πιο καλογραμμένα βιβλία που έχει διαβάσει ποτέ η ανθρωπότητα.
Είναι επίσης ο άνθρωπος που θεωρεί ότι είναι ok να τα φτιάχνεις με ένα δωδεκάχρονο, να σκέφτεσαι πως θα ήταν καλό να την αφήσεις έγκυο ώστε όταν σιτέψει να μπορείς να την πέσεις και στην κόρη, και να ονειρεύεσαι τον φόνο της γυναίκας σου. Αλλά εντάξει, η μικρή είναι fire of his loins και άρα για κάποιους κατά βάθος είναι ρομαντικό όλο αυτό.
Αυτοπυρπολούμαι.
PHANTOM/CHRISTINE, THE PHANTOM OF THE OPERA
Τι παραγωγή. Τι σάουντρακ. Τι μπίτσω που λένε όλη την Christine επειδή δεν γουστάρει τον τυπά που δολοφονεί κόσμο και τη φυλακίζει μαζί με τον σύντροφό της. Τίποτα δεν σημαίνει αγάπη περισσότερο από την αιχμαλωσία.
BEAST/BELLE, THE BEAUTY AND THE BEAST
Δεν μπλέκεις με πρίγκιπες της Disney.
Της Σταχτοπούτας έπρεπε να βάλει όλες τις γυναίκες της χώρας να δοκιμάσουν το γοβάκι λες και δεν έχει μάτια. Της Άριελ δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τη γυναίκα που τον έσωσε. Της Ποκαχόντας άνοιξε την πόρτα για τη μεγαλύτερη γενοκτονία της ιστορίας. Της Nala πρακτικά είναι αδερφός της. Αλλά ξέρεις κάτι; Κανένας τους δεν τις απήγαγε.
Για αιχμαλωσία μιλούσαμε μόλις τώρα, δεν θα μπορούσαν να λείπουν η Πεντάμορφη και το Τέρας. Και τους λατρεύω. Αλλά γενικά καλό θα ήταν ο έρωτας να μη γεννιέται σε κάποια χαμοκέλα ενός κάστρου όπου σε κρατάνε με το ζόρι.
Σύνδρομο της Στοκχόλμης made by Disney.
RHETT/SCARLETT, GONE WITH THE WIND
Ακόμα κι αν δεν εξέλαβες ποτέ την αμφιλεγόμενη σκηνή της πρώτης νύχτας του γάμου τους ως βιασμό όπως πολλοί άλλοι, δεν ξέρω κατά πόσο ονειρεύεσαι έναν έρωτα σαν της Scarlett και του Rhett. Η Scarlett τον χρησιμοποιούσε κατάφωρα και ο Rhett της φερόταν απαξιωτικά από την πρώτη στιγμή που τη γνώρισε. Καλό το πάθος, αλλά μόνο μ’ αυτό θα μείνεις στο χέρι όταν λείπει ο σεβασμός.
BENJAMIN/DAISY, THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουμε με πόσους τρόπους θα ήταν παράνομο κανονικά όλο αυτό, αν υπήρχε κατάλληλη νομοθεσία.
EDWARD/BELLA, TWILIGHT
Μιλώντας για ηλικίες, φτάνουμε αυθόρμητα και ωραία σε ένα από τα χειρότερα ζευγάρια που έχουν επινοηθεί ποτέ. Το πρόβλημα βέβαια, δεν είναι τόσο η διαφορά ηλικίας. Στις ιστορίες με τα βαμπίρ αυτό είναι κάτι που παίρνουμε ως δεδομένο. Ίσα-ίσα ο χρόνος ως σύμπτωμα για ένα τέτοιο πλάσμα έχει εξερευνηθεί με ενδιαφέροντα τρόπο σε άλλες δημιουργίες, όπως ας πούμε το ‘Interview With a Vampire’. Και στην τελική εάν ο δεσμός τους είχε προσεγγιστεί ως προβληματική, οριακά βίαιη σχέση θα είχε ψωμί το πράγμα.
Το θέμα με τον Edward και τη Bella είναι ότι η συγγραφέας – και αργότερα οι ταινίες – δεν τους αναγνώρισαν ποτέ ως κάτι λιγότερο από την πιο ρομαντική ιστορία έβερ. Καλά, η Bella είναι ξεκάθαρα αδιάφορη σαν χαρακτήρας, αλλά ο τύπος είναι stalker. Θέλει να τη σκοτώσει κάθε ώρα και στιγμή που είναι μαζί της. Τη χωρίζει στη μέση του δάσους και την παρατάει ημιλιπόθυμη. Τα έλεγε και ο Pattinson. “Αν ο Edward ήταν πραγματικός άνθρωπος, θα ήταν δολοφόνος με τσεκούρι”.
Απαραίτητη μνεία εδώ στον Christian και την Anastasia του ‘Fifty Shades of Grey’. Κάποτε ήταν απλά ένα fanfiction του Twilight που μετατράπηκε σε βιβλίο. Πλέον κατάφεραν με το σπαθί τους να ξεπεράσουν τους προγόνους τους σε όλα τα επίπεδα αισχρότητας. Όχι, μπράβο.
JAY/DAISY, THE GREAT GATSBY
Συνηθίζουμε να σκεφτόμαστε τον Gatsby και τη Daisy ως ένα τραγικό ζευγάρι που θα έπρεπε να μπορεί να μείνει μαζί. Ούτε καν.
Για το μισό βιβλίο εκείνη καλά-καλά δεν θυμάται την προηγούμενη ζωή τους μαζί, ενώ εκείνος την έχει μυθοποιήσει τόσο πολύ στο κεφάλι του που καμία κανονική γυναίκα (άνθρωπος, βασικά) δεν θα μπορούσε να φτάσει ποτέ στο βάθρο του. Κλασική παγίδα ερωτεύσιμης εικόνας, αλλά όχι πραγματικότητας.
TOM/SUMMER, 500 DAYS OF SUMMER
Ας αφήσουμε τον ίδιον τον Joseph Gordon-Levitt να εξηγήσει γιατί ο Tom είναι ένα χάλι ενώ η πλάση τα έβαλε με τη Summer:
“Θα έλεγα σε οποιονδήποτε αρέσει ο χαρακτήρας μου να ξαναδεί την ταινία και να διαπιστώσει πόσο εγωιστής είναι. Αναπτύσσει μια εμμονή που αγγίζει ελαφρώς την ψευδαίσθηση, για ένα κορίτσι πάνω στο οποίο έχει προβάλλει όλες του τις φαντασιώσεις. Πιστεύει ότι θα δώσει νόημα στη ζωή του γιατί δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για οτιδήποτε άλλο του συμβαίνει. Δεν είναι υγιές αυτό”.
JOANNA/DEAN, OVERBOARD
Το ‘Overboard’ είναι το κλασικό παραμυθάκι των αταίριαστων. Η πλούσια και ο φτωχός, η ξιπασμένη και το παιδί του λαού, τα ξέρεις. Είναι διαχρονικό το μήνυμα, είναι αστείες οι καταστάσεις, είναι τρομερά γοητευτικοί μαζί οι πρωταγωνιστές. Ναι, μόνο που όταν η Joanna χάνει τη μνήμη της, ο Dean την παίρνει από το νοσοκομείο, της λέει ότι είναι σύζυγός του και την πάει σπίτι του, για να τη βάλει ουσιαστικά να ξεχρεώσει την επισκευή στο γιοτ της που δεν του πλήρωσε ποτέ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ. Και ξαφνικά βρίσκεται σε ένα σπίτι με τέσσερα παιδιά που δεν είναι δικά της, να τρίβει τα πόδια ενός άντρα που δεν είναι δικός της, να ζει μια ζωή που δεν είναι η δική της. Τον ερωτεύεται όμως τελικά και τον επιλέγει όταν συνέρχεται, οπότε όλα κουλ.
WTF.
Το ‘Overboard’ θα γεννούσε τελικά διάφορες ταινίες που θα χρησιμοποιούσαν τέτοια τρικ για να δώσουν ηθικά διδάγματα στους χαρακτήρες τους, ή έστω για να παρουσιάσουν βαρύγδουπες χειρονομίες αγάπης, αλλά κατά κοινή ομολογία (που περιλαμβάνει και τους συντελεστές της ταινίας) δεν θα λειτουργούσε ποτέ χωρίς τη χημεία της Goldie Hawn με τον Kurt Russell. Εν έτει 2018, δεν θα λειτουργήσει ούτε το επερχόμενο remake του.
HENRY/LUCY, 50 FIRST DATES
Τι κάνεις όταν ανακαλύπτεις πως η κοπέλα που (προσπαθείς να) φλερτάρεις πάσχει από διαταραχή μνήμης;
Μα την κρατάς σε μια βάρκα και την πείθεις ότι σε αγαπάει με βιντεάκια που της το θυμίζουν φυσικά.
PHIL/RITA, GROUNDHOG DAY
Δεν ξέρουμε βάσει της ταινίας και μόνο ακριβώς πόσες μέρες έμεινε ο Phil στη λούπα του ‘Groundhog Day’, αλλά σύμφωνα με το ορίτζιναλ σενάριο ήταν παγιδευμένος περίπου 10.000 χρόνια. Και πολύ λιγότερο να είναι πάντως, ο άνθρωπος όπως δηλώνει κι ο ίδιος γίνεται στο μεταξύ κυριολεκτικά θεός.
Μαθαίνει σιγά-σιγά τα πάντα για τη Rita. Mπορεί να διορθώσει και το παραμικρό του λάθος για να την κερδίσει. Τα πνευματικά και συναισθηματικά εφόδια που αποκτά μέχρι να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι ασύλληπτα. Και όλα αυτά χωρίς να της έχει αποκαλύψει τίποτα. Την εξαπατά δηλαδή για αιώνες στην καλύτερη, χιλιετίες στη χειρότερη.
EDWARD/VIVIAN, PRETTY WOMAN
– “I’ve never had anyone make me feel as cheap as you did today”.
– “Somehow I find that very hard to believe”.
Έτσι. Ο άντρας ο σωστός. Υποταγή, πάει να πει θα γίνεις χώμα.
H δυσαναλογία στη δυναμική της πιο διάσημης σχέσης που έχουμε δει ποτέ σε ρομαντική κομεντί είναι εντυπωσιακή. Υπάρχουν σημεία που η ταινία το αναγνωρίζει αυτό, αλλά σε γενικές γραμμές το κόνσεπτ παραμένει ξεκάθαρο. Ένας πλούσιος άντρας μεταμορφώνει μια πόρνη σε κυρία. Την ταινία την έχουμε ομολογουμένως λατρέψει, αλλά μεγάλο μέρος μας εύχεται να είχαν πάει με το ορίτζιναλ σενάριο.
JACK/LUCY, WHILE YOU WERE SLEEPING
Το ‘While You Were Sleeping’ είναι η απόλυτη ταινία τρόμου των ‘90s.
Η πρωταγωνίστρια γουστάρει από μακριά έναν τύπο που πετυχαίνει στο τρένο. Όταν αυτός πέφτει σε κώμα λόγω δυστυχήματος, τον πηγαίνει στο νοσοκομείο.
Την ακούει η νοσοκόμα να μονολογεί «θα τον παντρευόμουν» και λέει στην οικογένειά του ότι είναι η μνηστή του. Εκείνη δεν το διαψεύδει – 1ο strike.
Συνεχίζει να τους αφήνει να το πιστεύουν γιατί δεν έχει δικούς της ανθρώπους και έτσι συγκινείται από τη συμπάθειά τους. Όταν την ερωτεύεται ο αδερφός του στον χρόνο που περνούν μαζί, τον αφήνει να νιώθει ενοχικά που θέλει την κοπέλα του αδερφού του – 2ο strike.
Όταν ξυπνά ο τραυματίας προφανώς και δεν τη θυμάται, αλλά από υποχρέωση της κάνει ξανά πρόταση γάμου. Την οποία και δέχεται. – 3o strike.
Τελικά ομολογεί την αλήθεια κατά τη διάρκεια του γάμου και τα φτιάχνει με τον αδελφό που ήθελε πραγματικά, ενώ στη δεδομένη φάση το ορίτζιναλ crush της ξέρει τα εξής: Ήταν σε κώμα, ξύπνησε με αρραβωνιαστικιά που δεν είχε ξαναδεί ποτέ στη ζωή του, η οποία τελικά αποδεικνύεται ότι ήταν απατεώνισσα, και τελικά τον παρατάει από πάνω για τον αδερφό του – ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
12 διάσημοι ηθοποιοί που δεν θυμόσουν ότι έχουν παίξει σε πασίγνωστες ταινίες
21 τοπ αγαπημένα ψεύτικα συγκροτήματα σε ταινίες και σειρές
10 πράγματα από sci-fi ταινίες που δεν είναι πια επιστημονικής φαντασίας
Αυτοί είναι οι 25 πιο δημοφιλείς ηθοποιοί στην ιστορία του Χόλιγουντ
Πράσινο Μίλι και Interstellar: 28 πασίγνωστες ταινίες που δεν έφτασαν ποτέ στο Νο.1
|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.