4 λόγοι για να δεις (και εσύ) το Late Night στο Netflix
Δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην Ελλάδα, αλλά ήταν μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο Φεστιβάλ του Sundance και τώρα στριμάρει στο Netflix.
- 14 ΙΑΝ 2023
Το Late Night ήταν η πρώτη τεράστια πώληση στο Φεστιβάλ Sundance του 2019. Παρά το γεγονός ότι η αγορά ήταν του Amazon, το Late Night βρίσκεται πλέον στο Netflix και μάλιστα αυτή τη στιγμή που γράφεται το άρθρο φιγουράρει στο Top 10 ταινιών του ελληνικού Netflix.
Με σκηνοθέτιδα τη Nisha Ganatra, σεναριογράφο τη Mindy Kaling που έχει ήδη συνεργασίες με το Netflix (The Mindy Project, Never Have I Ever) και πρωταγωνίστριες τη δεύτερη μαζί με την Emma Thompson, το Late Night ακολουθεί τον χαρακτήρα της Kaling που κάνει τα πρώτα της βήματα ως σεναριογράφος σε late night show, με παρουσιάστρια την Thompson. Η πορεία της στο μέσο θα είναι μια διαρκής μάχη που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα αν αναλογιστεί κανείς πως μόλις το 2014 προσελήφθη για πρώτη φορά μαύρη γυναίκα ως σεναριογράφος στο Late Night.
Η ταινία είναι ένα crowd pleaser που βασίστηκε στην ικανότητα της Kaling να μετατρέπει μερικές πολύ δύσκολες θεματικές σε αστείες σκηνές χωρίς να χάνουν τη βαρύτητά τους, με την Thompson όπως πάντα μαγική.
Τώρα και για πάντα, η Emma Thompson
Η Emma Thompson είναι μία από τις καλύτερες ζώσες ηθοποιούς που έχουμε. Βασικά, θα είναι για πάντα μία από τις καλύτερες ηθοποιούς που έχουμε.
Στον ρόλο της θρυλικής Katherine Newbury, πάντα φορώντας τα πιο εντυπωσιακά, tailor-made κοστούμια, έχει τη σκληρότητα που αναπτύχθηκε αναμφίβολα εντός των απαιτήσεων μίας ανδροκρατούμενης βιομηχανίας, αλλά και την εσωτερική ευαλωτότητα που αναδύεται χάρη στη σκηνοθεσία της Nisha Ganatra (Transparent) και τη φανταστική απόδοση της Thompson. Αυτή είναι μία από τις καλύτερες δουλειές της ερμηνευτικά και, με τόσα γαλόνια, αυτό λέει κάτι.
Η ματιά της Mindy Kaling
Η Mindy Kaling έγραψε τον ρόλο της Katherine συγκεκριμένα για την Emma Thompson και ήταν και οι δύο κατάλληλες. Η Thompson επειδή ξεκίνησε ως κωμικός και αυτοσχεδιαστική περφόρμερ στη σκηνή, η Kaling ως πρώην πρακτικάρια στο Late Night του Conan O’Brien και ως η μοναδική γυναίκα και μη λευκό άτομο στο writers’ room του The Office. Ήταν επίσης η βασική showrunner του Mindy Project στο Netflix.
Η σεναριογράφος και παραγωγός της ταινίας δεν βάσισε τον χαρακτήρα της Katherine σε πολύ συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά έφτιαξε μία σύνθεση από διαφορετικούς ανθρώπους, ιδέες και επιρροές. Ορισμένοι παρουσιαστές μεταμεσονύκτιων talk shows μοιράζονται ομοιότητες με την παρουσιάστρια, όπως η ανυπομονησία της και η μη επιθυμία της να γνωρίσει το προσωπικό της, όμως κάποιες από τις άλλες λεπτομέρειες όπως το γεγονός ότι είχε δώσει αριθμούς στο προσωπικό αντί να μάθει τα ονόματά τους προέρχεται από κάποιον διάσημο σταρ σε sitcom.
«Θυμάμαι πολύ ζωντανά το πώς είναι να είσαι το νέο πρόσωπο στο δωμάτιο, η μοναδική μειονότητα, σα να ήταν χθες, έστω και αν ήταν 15 χρόνια πριν», είχε μπει σε συνέντευξη στο Associated Press. «Θυμάμαι επίσης το να είμαι η σταρ και η showrunner μίας σειράς που έκανα επί 117 επεισόδια, και είχα γίνει ανυπόμονη και γκρινιάρα και πληρωνόμουν λίγο παραπάνω απ’ ότι έπρεπε και όλοι μου έλεγαν ναι όλη την ώρα και είμαι και οξύθυμη».
«Ήταν πολύ εύκολο να κάνω την έρευνα γιατί σχεδόν όλοι μου οι φίλοι έχουν απολυθεί από κάποιο late-night show», συνέχισε. «Υπάρχουν τόσες πολλές μεγάλες ιστορίες απογοήτευσης από αδιανόητους παρουσιαστές και κακόβουλα αφεντικά».
Η Kaling δεν θα μπορούσε άλλωστε να βασίσει την Katherine σε κάποια παρουσιάστρια στο late night γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει. Κανένα από τα μεγάλα, δημόσια δίκτυα στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχει γυναίκα παρουσιάστρια στη συγκεκριμένη ζώνη (το 2019 μάλιστα που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η ταινία η αμερικανική τηλεόραση είχε αποκτήσει την πρώτη της με τη Lilly Singh στο A Little Late with Lilly Singh του NBC και η εκπομπή έχει ήδη κοπεί). Για την ακρίβεια, η τελευταία φορά που κάποια γυναίκα παρουσίασε late night show ήταν πίσω στα ‘80s, όταν υπήρχε το The Late Show στο Fox με την Joan Rivers.
Δεν υπάρχουν καν πολλές γυναίκες που γράφουν για τις βραδινές εκπομπές, με εξαίρεση το Late Night With Seth Meyers. Άρα όταν ο χαρακτήρας της Kaling μπαίνει για πρώτη φορά στο writers’ room και οι άντρες σεναριογράφοι αρχίζουν να της παραγγέλνουν φαγητό δεν απέχουμε και τρομακτικά από την πραγματικότητα.
Ένα διαφορετικό love story
Η Kaling είχε ήδη γίνει εξπέρ στη ρομαντική κομεντί με το The Mindy Project (έκτοτε έχει κάνει και το τηλεοπτικό Four Weddings and a Funeral, το The Sex Lives of College Girls του HBO Max και το Never Have I Ever για το Netflix). Το ειδύλλιο του Late Night όμως δεν είναι το-κορίτσι-συναντά-το-αγόρι, αλλά το-κορίτσι-συναντά-την-καριέρα. Οι αντρικοί χαρακτήρες ήταν πάντα σε θέση να δείχνουν αφοσίωση στην καριέρα τους στο είδος αυτό, οι γυναίκες όμως όχι (ή βλέπουμε την καριέρα τους να απεικονίζεται ως εμπόδιο στην προσωπική τους εξέλιξη), και η Kaling το ξέρει.
Αυτή είναι μια από τις πολλές ανατροπές που κάνουν το Late Night να ξεχωρίζει. Η Molly είναι ερωτευμένη με την επαγγελματική της ζωή και έχει το πάθος και την ώθηση να την επιδιώξει. Είναι τόσο στέρεο αυτό το μέρος της ταινίας που οι ρομαντικές υποπλοκές του χαρακτήρα με δύο συναδέλφους της μοιάζουν αχρείαστες. Σε βαθμό που μπορεί εν μέρει και να υπονομεύουν το Late Night.
Θα έπρεπε να είχε γίνει χιτ
Η ετικέτα του Late Night στο Sundance ήταν πανάκριβη. Την ίδια χρονιά ο streamer είχε αγοράσει επίσης το αξιόλογο Brittany Runs a Marathon σε μία προσπάθεια να βρει πρότζεκτ που απεικονίζουν τη γυναικεία εμπειρία και που θα απευθύνονταν υπεύθυνα στο γυναικείο κοινό, αλλά και το στιβαρό The Report με τον Adam Driver και την Annette Bening. Το Late Night και το Report έφυγαν από το φεστιβάλ με Oscar buzz για τις ερμηνείες των πρωταγωνιστριών τους (για την Thompson και τη Bening αντίστοιχα), αλλά μέχρι να κηρυχθεί η κούρσα για τα καλά είχαν εξαφανιστεί από τη συζήτηση.
Το Report ήταν σίγουρα θύμα του Marriage Story, της έτερης ταινίας του Driver εκείνης της χρονιάς, ενός πιο σίγουρου στοιχήματος για τον ηθοποιό και ενός πιο δοκιμασμένου μηχανισμού οσκαρικά όπως ήταν του Netflix ως τότε, αλλά και του ίδιου του αλγόριθμου που κυριολεκτικά κατάπιε τελείως την ταινία.
Το Late Night που βγήκε στις αμερικανικές αίθουσες και δεν έκανε τίποτα, ήταν θύμα και του ίδιου του μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ κόστισε 33 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με ρεπορτάζ, τρεις φορές σχεδόν τα χρήματα που πλήρωσε η Amazon για την ίδια την ταινία, και δεν έκανε καμία χάρη στην ταινία τονίζοντας στα τρέιλερ την αλλά-είναι-γυναίκα! γωνία της που έχει λιγότερο σχέση με τα καλύτερα στοιχεία του Late Night. Τα αστεία μάλιστα που προβλήθηκαν στα τρέιλερ ήταν μερικά από τα πιο αδύναμα της ταινίας. Δεν έμοιαζε καν καλά-καλά με κωμωδία.
Ήταν ατυχές πραγματικά, γιατί διψάμε για καλύτερες εμπορικές κωμωδίες και η μεγάλη αίθουσα τις έχει ανάγκη. Λίγο νωρίτερα από το Late Night, το Game Night είχε εκπλήξει φέρνοντας πίσω πάνω από 115 εκατομμύρια δολάρια στο box office, το Blockers 100 εκατομμύρια και το Tag 75 εκατομμύρια. Εάν το Late Night είχε συνεχίσει το σερί, ειδικά κιόλας εφόσον μπολιάζει εξαιρετικά τα αστεία του με κοινωνικό σχολιασμό όπως ξέρουν να κάνουν οι καλύτερες ταινίες του είδους, θα μπορούσαμε να βλέπαμε περισσότερα Late Night στη μεγάλη οθόνη.
Η πανδημία θα είχε πάντοτε συμβεί, όμως το γέλιο έχει ενωτική δύναμη σε εποχές διχασμού όπως αυτές που βιώνει ο πλανήτης τα τελευταία χρόνια, και οι κωμωδίες μπορούν να γεμίσουν πιο εύκολα τις ασθένουσες αίθουσες.
Η ταινία, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, στριμάρει στο Netflix αλλά και στο Amazon Prime Video.