40 χρόνια μετά, το Return of the Jedi επηρεάζει ακόμα τα σημερινά Star Wars
- 9 ΑΠΡ 2023
Στο σπέσιαλ πάνελ που οργανώθηκε από το Star Wars Celebration λοιπόν για το Return of the Jedi, ο McDiarmid αστειεύτηκε επίσης για το γεγονός ότι δεν πίστευε πως θα επέστρεφε ποτέ από τους νεκρούς, αναφερόμενος προφανώς στο Rise of Skywalker.
Σε σχέση με τον αρχικό του θάνατο πάντως, περιέγραψε τις δυσκολίες κινηματογράφησής του. Επειδή θα χρειαζόταν να πέσει κάτω από τον αεραγωγό του Death Star, ο ηθοποιός ήταν κρεμασμένος από ένα λουρί από το οποίο τον τραβούσαν με μεγάλη ταχύτητα, για να μπορέσουν στη συνέχεια να το φιξάρουν ανάποδα στο post-production. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως σύμφωνα με τον ίδιο ήταν πως ο David Prowse, ο ηθοποιός πίσω από τον Darth Vader, δεν άρπαζε καλά τα πόδια του και έκανε την εκτίναξη να μη φαίνεται πιστευτή.
Ανέφερε επίσης πως η φωνή του Palpatine δεν ήταν εξαρχής καθορισμένη. Μόλις είδε όμως το πώς θα έμοιαζε ο χαρακτήρας, συνέλαβε την ιδέα της. Είπε πως εφόσον ο χαρακτήρας φαινόταν αηδιαστικός, θα έπρεπε να ακούγεται και αηδιαστικός. Ή αλλιώς «μια φωνή πάνω στον εμετό» όπως είπε, και η αρένα ξέσπασε σε γέλια.
Μαζί με τον McDiarmid είδαμε στο πάνελ τον Billy Dee Williams του Lando Calrissian, τον Warwick Davis του Wicket the Ewok και φυσικά τον Anthony Daniels του C-3PO που είναι εγγύηση για κάθε Star Wars Celebration.
Ο Daniels μίλησε με τη σειρά του για το πώς η πρώτη σκηνή που γυρίστηκε για το Return of the Jedi ήταν μία σκηνή όπου οι ήρωες που ανέβαιναν στο Millennium Falcon στην έρημο. Η άμμος ήταν τόσο ακατάστατη όμως στη σκηνή που έκανε τα γυρίσματα απίστευτα δύσκολα, και ακόμη και όταν είχαν κάποιες λήψεις τελικά κόπηκαν.
Ο Warwick Davis μοιράστηκε πως μέρος του λόγου για τον οποίο ο Wicket είχε ξεχωρίσει μεταξύ των Ewoks είναι πως οι περισσότεροι από τους ηθοποιούς που έπαιζαν τα Ewoks ήταν πολύ μεγαλύτεροι σε ηλικία. Ο ίδιος ήταν 11 χρονών τότε, οπότε ήταν πάντοτε στο τρέξιμο και είχε τόνους επιπλέον ενέργειας.
Οι ηθοποιοί ήταν στη σκηνή μονάχα για το ήμισυ του πάνελ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους Rob Bredow, Neil Scanlan και Doug Chiang, όλοι τους σημαντικοί συντελεστές των Star Wars πίσω από τις κάμερες. Ως Star Wars creatives λοιπόν, συζήτησαν την επιρροή αυτής της ταινίας 40 ετών στα πιο πρόσφατα πρότζεκτ.
«Για όλες τις νέες μας ταινίες τώρα, προσπαθώ πάντα να προσθέτω κάποιο φρέσκο στοιχείο σε κάτι νέο», δήλωσε ο executive creative director της Lucasfilm, Doug Chiang. «Ο σχεδιασμός όλων των Star Wars είναι πολύ καθορισμένος από αυτό που δημιούργησε ο George [Lucas], αλλά εντός αυτής της λογικής υπάρχει μεγάλη ελευθερία».
Η προσέγγιση αυτή έχει να κάνει με το να προσθέτουν νέα στοιχεία σε όσα έχουν ήδη προηγηθεί.
«Αυτό που παίρνω [από το Return of the Jedi] ήταν τα πλάσματα, τα πρακτικά εφέ, τις στιγμές που μου χάρισε ο George», ο Bredow, αναπληρωματικός Πρόεδρος του τμήματος Creative Innovation στην ILM, το πρωτοπόρο στούντιο εφέ που άνοιξε ο George Lucas αλλάζοντας για πάντα την τεχνολογική γλώσσα του σινεμά. «Και οι άλλες ταινίες τις έχουν, αλλά το Return of the Jedi έχει πολλές περισσότερες. Είναι απόλαυση να βλέπεις όλη αυτή τη δουλειά που έχουν κάνει».
Μία από τις προκλήσεις του Return ήταν η δημιουργία του Jabba the Hutt για παράδειγμα, η ακριβότερη τότε μαριονέτα στο σινεμά, με πολλαπλούς μαριονετίστες εσωτερικά της (έως και τρεις κάθε φορά), οι οποίοι είχαν, σύμφωνα με το πάνελ, έως και μπισκότα μαζί τους κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ώστε να επιβιώνουν εντός της.
Σε πρακτικό επίπεδο, τα σύγχρονα Star Wars έχουν βασιστεί σε τεχνολογίες που είχαν χρησιμοποιηθεί τότε, από τους πρώτους καινοτόμους. Είδαμε ας πούμε μία προκαταρκτική απεικόνιση (previsualization) του εμβληματικού speeder bike chase στον Endor, δημιουργημένη από τον Dennis Muren, που είχε χρησιμοποιήσει φιγούρες δράσης Kenner για να σχεδιάσει ολόκληρη τη σεκάνς.
«Οι τεχνολογίες έχουν προχωρήσει με υπερβολική ταχύτητα από τότε», είπε ο Bredow. «Αλλά οι ομάδες που έκαναν αυτό το έργο… εμπνευστήκαμε από μερικά από τα πρώτα δημιουργικά που είχαν κάνει. Χρησιμοποιούσαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας».
Σήμερα το Mandalorian χρησιμοποιεί CGI για να σχεδιάσει τις σεκάνς δράσης, όμως από πολλές απόψεις η σημερινή διαδικασία μοιάζει με το previsualization που είχε γίνει στο Return. Και αν είχε ειπωθεί κάτι ξανά και ξανά για το Mandalorian όταν είχε κάνει πρεμιέρα, ήταν το πόσο μοιάζει με old school Star Wars.
«Ο Norman Reynolds καθιέρωσε το look», είπε ο Chiang. «Χτίζουμε πάνω στο έργο εκείνων των θρύλων. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε εικόνες που ανταποκρίνονται στην κληρονομιά τους».
«Δεν είχαν ιδέα τι έκαναν», είπε ο creature supervisor της Lucasfilm, Neal Scanlan. «Κάθε μέρα ήταν μια καινούργια μέρα για αυτούς. Ήταν μια εποχή εφευρέσεων και μάθησης από λάθη. Μία πραγματικά καινοτόμα και δημιουργική στιγμή. Βρίσκω τεράστια έμπνευση από το πόσο γενναίοι ήταν. Ήταν μία πραγματικά συναρπαστική και υπέροχη περίοδος».
«Μεγάλο μέρος από τη διασκέδασή μας [στο Book of Boba Fett] ήταν ότι μπορέσαμε να χτίσουμε πάνω στο Return of the Jedi», συμπλήρωσε ο Chiang. «Καθιέρωσε τόσα πολλά εμβληματικά μέρη όπως το παλάτι του Jabba… είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την κουζίνα, το υπνοδωμάτιο του Boba, το υπόστεγο… Βασικά χτίσαμε αυτό που είχαμε δει και αγαπήσει τόσο πολύ. Ελπίζω να έχουμε περισσότερες ευκαιρίες να το κάνουμε».
Το Return of the Jedi θα προβληθεί ξανά σε επιλεγμένες αμερικανικές αίθουσες στις 28 Απριλίου. Εάν δεν κυκλοφορήσει σε αίθουσες στην Ελλάδα, μπορείς πάντα να το δεις στο Disney+, τον απόλυτο προορισμό για STAR WARS περιεχόμενο – www.disneyplus.com
Αυτό είναι το ανανεωμένο του πόστερ: