ΒΙΒΛΙΟ

5 πράγματα που μας έμαθε το Game Changer in Digital Marketing

Το παρακολουθήσαμε, το χειροκροτήσαμε, ήρθε η ώρα να δώσουμε και τα εύσημα σε εκείνους που μας πήγαν ένα βήμα πιο μπροστά.

Εξειδίκευση. Το βασικό ερώτημα και άγχος μίας ομάδας που διοργανώνει ένα συνέδριο είναι πώς αυτό στη λήξη του, δεν θα καταγραφεί ως βαρετό και ανούσιο. Πώς αυτό δεν θα ‘κουράσει’ τους συμμετέχοντές του αλλά, τουναντίον, θα τους κρατήσει ενεργούς και ευχαριστημένους με την εξέλιξή του.

 

Μέχρι την περασμένη Τετάρτη, πίστευα ότι ο παραπάνω καθόλα εύλογος προβληματισμός, παραμένει αναπάντητος, ρητορικός. Στην κατάμεστη κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, μεταξύ σημαντικών προσώπων του digital γίγνεσθαι και δυνατών, επεξηγηματικών ομιλιών εξόχως καταρτισμένων ατόμων, βρέθηκα στην ευχάριστη θέση να μπορώ να δώσω μία λύση σε όλο αυτό το σύννεφο άγχους που λέγεται ‘επιτυχημένο συνέδριο’.

(Σταύρος Δρακουλαράκος, CEO 24MEDIA, Θ.Φέσσας, Πρόεδρος ΣΕΒ, Δημήτρης Μάρης, Πρόεδρος 24MEDIA)

Ένα επιτυχημένο συνέδριο, χρειάζεται συνέπεια στο χρόνο, ενημερωμένο κοινό και εξειδίκευση των ομιλούντων του. Κυρίως, εξειδίκευση. Όταν σε ένα συνέδριο παρελαύνουν από το βήμα του ομιλητή, στελέχη των New York Times, της Viber, του Playbuzz, του Parse.ly, της Alibaba Group, της TOMS, του Copa90, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι ανταγωνιστικά καλό.

Το Game Changer in Digital Marketing, το συνέδριο που κατόρθωσε να συγκεντρώσει περισσότερους από 600 επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ και στελέχη εταιρειών και να τους δώσει την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να διδαχθούν από την εμπειρία εκείνων που διαπρέπουν και καινοτομούν στο χώρο, ήταν ένα πραγματικά επιτυχημένο συνέδριο. 

Και το γιατί, αν και δύσκολα, θα προσπαθήσω να το συνοψίσω σε πέντε σημεία.

Ήταν όλοι τους, εξειδικευμένοι

(Σταύρος Δρακουλαράκος, CEO 24MEDIA)

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τη διοργάνωση του συνεδρίου ανέλαβε η 24MEDIA, ο μεγαλύτερος Όμιλος ψηφιακών μέσων, σε συνεργασία με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας ‘Συμεών Γ. Τσομώκος’. Με άλλα λόγια, όταν είσαι γνώστης ενός αντικειμένου μπορείς ευκολότερα και καλύτερα να επιλέξεις τους ανθρώπους που θα μιλήσουν στο κοινό και θα το κάνουν να νιώθει σοφότερο.

Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να μην ξεκινήσω λέγοντας ότι οι ομιλίες από την πρώτη μέχρι την τελευταία ήταν έτσι δομημένες ώστε να έχουν η καθεμία κάτι σημαντικό να πουν. Σημαντικό πάνω στον τομέα τους, όχι μία κάποια αερολογία για τη ζωή που συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Από τον Πρόεδρο του ΣΕΒ , Θεόδωρο Φέσσα, τον ΓΓ ψηφιακής Πολιτικής, Γιάννη Ταφύλλη και τον ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Δρ. Λευτέρη Κρέτσο που άνοιξαν το συνέδριο μέχρι την συγκινητική ομιλία του Χρυσού Ολυμπιονίκη, Λευτέρη Πετρούνια, το ενδιαφέρον δεν χάθηκε σε καμία μετάφραση.

Τελικά, η ώρα μακριά από το κινητό είναι μετρήσιμη

 

Όσο και αν δεν θέλουμε να δούμε (μερικοί τουλάχιστον από εμάς) την εξαρτητική σχέση που έχουμε με το κινητό μας, με το καλησπέρα σας, ο Atanas Raykov, ο Head of Telecom Partnerships & General Manager CEE της Viber, κατάφερε να μας βάλει στο παιχνίδι όχι μόνο του να την παραδεχτούμε αλλά και να την υποστηρίξουμε.

Ανέβηκε στο βήμα, ζήτησε να ανάψουν τα φώτα για να μας βλέπει και μας ζήτησε να σηκώσουμε το χέρι όσοι τσεκάρουμε τα emails μας στο κρεβάτι. Εντάξει, προφανώς και στην αίθουσα, μπορούσαμε να κάνουμε κύμα γηπεδικό. Έπειτα, μας έδωσε νούμερα. Νούμερα για το χρόνο που κρατάμε το κινητό μας στο χέρι και απασχολούμαστε μαζί του.

Μιλάμε ότι η σχέση αυτή, παίζει να ξεπερνάει σε εξάρτηση και αυτήν που έχουμε με τη μαμά μας. Ω ναι.

Το Playbuzz τύπους δεν κοιτά ούτε κρατά

 

Μία από τις πιο ξεχωριστές παρουσίες του συνεδρίου και μία ομιλία που περιμέναμε διακαώς εμείς που το τιμάμε το κουίζ, ήταν αυτή της Yael Shafrir, της Genaral Manager MENA του Playbuzz. Ε, χωρίς υπερβολή ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες μας.

Γιατί πέρα από ενδιαφέρουσα, η Yael, κατάφερε να είναι και διασκεδαστική. Πώς; Απλά ξεκίνησε την ομιλία της ζητώντας μας να συμπληρώσουμε μαζί της ένα κουίζ φτιαγμένο -πού αλλού- στο Playbuzz. Μόλις ανέβηκε η Yael στην σκηνή, τα φώτα άναψαν και εμείς, μπήκαμε στο παιχνίδι της. Με χαρά και φυσικά, ενδιαφέρον.

Κάποιος έπρεπε να μιλήσει για μπάλα

 

Όταν ο Philip Mitchelson, Marketing Director του Copa90 της BigBalls Media, ανέβηκε στο βήμα, μας προειδοποίησε για δύο πράγματα. Ότι μιλάει πολύ γρήγορα και θα ήθελε να ζητήσει εκ των προτέρων συγγνώμη από τους μεταφραστές και ότι για το επόμενο τέταρτο θα μας μιλούσε για μπάλα και άρα, όσοι δεν παρακολοθούν μπάλα θα πρέπει να τον συγχωρήσουν για αυτό που ‘έρχεται’. Ωστόσο, μεταξύ μας τώρα, ποιος δεν παρακολουθεί μπάλα;

Η ερώτηση δεν είναι ρητορική. Αφού ο Philip είχε να μας παρουσιάσει νούμερα από views στο Youtube των πρωτότυπων βίντεο που δημιουργεί η ομάδα του.

Η δεύτερη συγγνώμη του, όπως καταλαβαίνεις, έπεσε στο κενό.

Όταν μοίρασε και έκοψε η Βίκυ Σαμαρά

 

Σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις του δεύτερου session του Game Changer, η επικεφαλής πολιτικού ρεπορτάζ του News247.gr, Βίκυ Σαμαρά, συνομίλησε με την Αίγλη Μπαλαμάτση και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη στο πλαίσιο της θεματικής ‘Digital PR & Politics’.

Η άπειρα κουλ και ανέκαθεν ευχάριστη Βίκυ ξεκίνησε την παρουσίαση με ένα αστείο για το τι κάνουν οι πολιτικοί συντάκτες στο κρεβάτι τους -και το κατά πόσο μπορεί να μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο- και στη συνέχεια μοίρασε τις πιο έγκυρες ερωτήσεις στους ‘καλεσμένους’ της. Αμφότεροι οι Μπαλαμάτση και Κυρανάκης έχουν πετύχει σημαντικά πράγματα στήνοντας μεγάλες και επιτυχημένες digital καμπάνιες για τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Κυριάκο Μητσοτάκη αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κουβέντα να είναι ταυτόχρονα ουσιαστικά και μοντέρνα. Από την κουβέντα, προφανώς δεν έλειπε και ο Μπαράκ Ομπάμα.

*Χορηγός του πρώτου Game Changer in Digital Marketing ήταν η WIND ενώ ως υποστηρικτές συμμετείχαν η Tempo OMD Hellas, η Globe One Digital, η Generation Y, το BCA College, το Athens Tech College. Επίσημος αερομεταφορέας της εκδήλωσης ήταν η AEGEAN.

Χορηγοί Επικοινωνίας του συνεδρίου ήταν η Direction Business Network με το AdBusiness, Business Today, Αdvertising.gr, Βusinessnews.gr και η Huffington Post Greece.

Το Game Changer in Digital Marketing πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα των: GRECA, ΕΔΕΕ, ΕΕΔΕ, ΕΝΕΔ, ΙΑΒ, ΣΔΕ.