7 γεγονότα της ελληνικής ιστορίας που επιβάλλεται να γίνουν ταινίες
Όσοι οι άλλοι θα βλέπουν Game of Thrones, εμείς θα βλέπουμε την κάθοδο των Μυρίων και τη σφαγή των Μηλίων.
- 29 ΙΟΥΝ 2018
Καλές οι Δουνκέρκες και τα Περλ Χάρμπορ, αλλά κάτι κάνουν λάθος στο Hollywood. Έχουν κολλήσει στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο κι έχουν αφήσει εκτός κινηματογραφικών studios γεγονότα της ελληνικής ιστορίας που αν γυρίζονταν ταινίες θα έσπαγαν κάθε μπλοκμπαστερικό ρεκόρ.
Δεν ξεχνάμε τον ‘Μέγα Αλέξανδρο‘ και τους ‘300‘, ωστόσο με μια πρόχειρη ματιά στην ιστορία μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλά ακόμα διαμαντάκια. Ξεσκονίσαμε τα βιβλία μας και σας παρουσιάζουμε 7 προτάσεις με ελαφρώς διασκευασμένα σενάρια που ελπίζουμε να δούμε σύντομα στην μεγάλη οθόνη.
Όλα εμείς;
1. Ο ΛΟΙΜΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Το τρέιλερ: ”430 π. Χ. Η κοιτίδα του πολιτισμού. Το καμάρι των Ολύμπιων Θεών. Η σπουδαιότερη πόλη του πλανήτη βρίσκεται σε εμφύλια διαμάχη με τη (σχεδόν) βάρβαρη Σπάρτη. Έχει περάσει μόλις ένας χρόνος από την έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου κι ο Περικλής αποφασίζει να μαζέψει το στρατό του πίσω από τα τείχη της πόλης και ν’ αφήσει το περήφανο ναυτικό να κάνει τη δουλειά που ξέρει καλύτερα από τον καθένα στη Μεσόγειο. Ώσπου αγνώστου προέλευσης θανατικό πέφτει στην πόλη και θερίζει τους κατοίκους της. Κατάρα του Δία για την έπαρση των Αθηναίων; Βιολογικό όπλο των Σπαρτιατών; Δάχτυλος των Περσών; Τρεις επιφανείς άνδρες: ο Περικλής, ο Ιπποκράτης κι ο Θουκυδίδης καλούνται να δώσουν τις απαντήσεις. Δύο θα επιβιώσουν. Ένας θα καταφέρει να διηγηθεί την ιστορία”.
2. Η ΣΙΚΕΛΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Το τρέιλερ:”Ο λοιμός έχει θερίσει την πόλη, ενώ τα ‘ά-ου α-ου’ των Σπαρτιατών ακούγονται ως τα προπύλαια. Και τι με αυτό; Οι Αθηναίοι, υπό την καθοδήγηση του Αλκιβιάδη, αποφασίζουν πως ο σοφότερος τρόπος για να κερδίσουν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο είναι ν΄αφήσουν τον Παρθενώνα στα γυναικόπαιδα και να επιτεθούν στην άλλη άκρη του τότε γνωστού κόσμου, στη Σικελία. Εκατοντάδες τριήρεις με χιλιάδες οπλίτες ξεκινούν για τις ελληνικές αποικίες της Κάτω Ιταλίας, της οποίας οι κάτοικοι δεν τους υποδέχονται με γλυκό περγαμόντο, αλλά τους σφάζουν μέχρι ενός. Την ίδια ώρα όσοι Αθηναίοι έμειναν πίσω προσπαθούν να καταλάβουν αν ο Αλκιβιάδης τους πούλησε στους Σπαρτιάτες, στους Σικελούς, στους Πέρσες ή στους Βησιγότθους”.
3. Η ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΜΗΛΙΩΝ
Το τρέιλερ:
”Αθηναίοι: Αποφασίστε! Θα γίνεται δούλοι μας κατευθείαν ή αφού σκοτώσουμε πρώτα τους μισούς από εσάς;
Μήλιοι: Ώπα. Μισό λεπτό. Δεν γίνεται να μείνουμε αμέτοχοι στον πόλεμο (βλ. Πελοποννησιακό) και να μας χαρίσετε την ελευθερία μας;
Αθηναίοι: ΟΧΙ.
Μήλιοι: Γιατί;
Αθηναίοι: Επειδή έχετε σπαρτιατικές πινακίδες (η Μήλος ήταν σύμμαχος των Σπαρτιατών).
Μήλιοι: Όντως, είχαμε στο παρελθόν, αλλά δεν θέλουμε να πάρουμε μέρος σε αυτό τον πόλεμο.
Αθηναίοι: Δεν μας νοιάζει. Έχετε σπαρτιατικές πινακίδες.
Μήλιοι: Και ποιος το λέει αυτό;
Αθηναίοι: Ο Αγαπήνωρ ο κοπίς και ο Ευρυδάμας ο λέων.
Ακολουθεί πολιορκία και πρωτοφανής σφαγή όλων των αρσενικών Μηλίων από τους Αθηναίους και πώληση των γυναικόπαιδων ως δούλων. Σαν να μην έφτανε αυτό οι Αθηναίοι στέλνουν 500 εποίκους για τουριστική εκμετάλλευση του Παπάφραγκα για τα επόμενα 2500 χρόνια”.
4. Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΜΥΡΙΩΝ
Το τρέιλερ: ”13.000 Έλληνες στρατιώτες στην καρδιά της Περσίας. Δεν βρέθηκαν εκεί για να κατακτήσουν την Περσέπολη, ούτε τα Σούσα. Βρέθηκαν εκεί για να βγάλουν λεφτά πολεμώντας ως μισθοφόροι τον Αρταξέρξη (νόμιμο βασιλιά της Περσίας) για χάρη του Κύρου (αδερφού του Αρταξέρξη). Ο κύρος πεθαίνει στη μάχη, ενώ οι στρατηγοί τους αποκεφαλίζονται από τους Πέρσες. 13.000 Έλληνες τυχοδιώκτες, φτωχοί, εξόριστοι και λοιπά κουμάσια (που στην ουσία απάρτιζαν το ελληνικό στράτευμα) υπό την καθοδήγηση του Ξενοφώντα ξεκινούν για την Ελλάδα κόντρα στους Πέρσες, άγριους νομαδικούς λαούς, τον καυτό ήλιο και τους ίδιους τους τους εαυτούς. Όσοι καταφέρουν να επιβιώσουν στη διαδρομή από την μυθική Βαβυλώνα μέχρι τον Εύξεινο Πόντο, όπου θα φωνάξουν το θρυλικό ‘θάλαττα, θάλαττα’ δεν θα βγουν ξανά από τους σπίτι τους ούτε για τσιγάρα”.
5. Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Το τρέιλερ: ”Εκείνοι τον φθονούν. Αυτός τους αγαπά. Εκείνοι τον πολεμούν. Αυτός τους αγκαλιάζει. Εκείνοι τον δικάζουν. Αυτός περιμένει στωικά την καταδίκη του. Ένας Χριστός πριν το Χριστό και το σπουδαιότερο μυαλό που θα γνωρίσει ο πλανήτης τα επόμενα 2500 χρόνια, ο Σωκράτης, αρκεί να ικετεύσει για τη σωτηρία του και οι δικαστές θα του χαρίσουν τη ζωή. Μέλη της Ηλιαίας λαδώνονται με μνες και μαθητές του τον απαρνούνται για μια βραδιά με τον Αλκιβιάδη, ενώ εκείνος δείχνει συμβιβασμένος με το τέλος που πλησιάζει. Όσο κουνάει το πήλινο ποτήρι με το κώνειο για να κατακάτσει το δηλητήριο ξετυλίγει το κουβάρι της ζωής του και σκέφτεται το ενδεχόμενο της δραπέτευσης. Η θύμηση της Ξανθίππης τον επαναφέρει στην πραγματικότητα”.
6. Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΑ
Το τρέιλερ:”Μετά από 10 χρόνια με εισιτήριο διαρκείας στους Βένετους, ο Ιουστινιανός αποφασίζει να μείνει για πρώτη φορά εκτός Ιπποδρόμου και ν’ ασχοληθεί με το αυτοκρατοριλίκι. Η απουσία του από την σουίτα του Ιπποδρόμου σε συνδυασμό με την καταδίκη οργανωμένων των Βένετων και Πράσινων σε θάνατο, ξεσηκώνει το οπαδικό κίνημα της Πόλης. Για πρώτη φορά στην ιστορία του πρωταθλήματος Βένετοι και Πράσινοι ενώνονται και κάνουν την Πόλη λαμπόγυαλο. Ο Ιουστινιανός τα χάνει. Δεν θέλει να τα βάλει με όσους έτρωγε σάμαλι κάθε Κυριακή στα τσιμέντα του Ιπποδρόμου και σκέφτεται να εγκαταλείψει τη Βασιλεύουσα. Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, όμως, δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Η γυναίκα η οποία έχει διδάξει τον έρωτα στον μισό πληθυσμό της Πόλης πείθει (πώς άραγε;) τον Ιουστινιανό να σφάξει οτιδήποτε κι αν σφάζεται”.
7. Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΣΑΓΓΑΡΕΙΟ
Το τρέιλερ: ”Ξημερώματα 23ης Αυγούστου του 1921 και ο πρωτοσύγκελος της Αγίας Σοφιάς τρέχει ξυπόλυτος προς τον ελληνικό μαχαλά. ‘Χαμογέλασε. ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΕ. Χ-Α-Μ-Ο-Γ-Ε-Λ-Α-Σ-Ε η εικόνα της Παναγιάς’, φωνάζει δεξιά και αριστερά. Τα χαρμόσυνα νέα φτάνουν σαν σφαίρα πολυβόλου στα ελληνικά στρατεύματα στην Κιουτάχεια κι οι ανώτεροι αξιωματικοί αποφασίζουν ν’ αξιοποιήσουν το θεόσταλτο σημάδι και να ξεκινήσουν την προέλαση προς την Άγκυρα. Σε μια πεζοπορία που θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα μέσα στην Αλμυρή έρημο οι Έλληνες στρατιώτες θα έρθουν αντιμέτωποι με τους κρυφούς φόβους και πόθους τους. Την ίδια ώρα ο Κεμάλ πίνοντας τούρκικο καφέ σ’ ένα παραπόταμο του Σαγγάρειου με το βλέμμα προς τα ελληνικά στρατεύματα σιγοψιθυρίζει χαμογελαστός: ‘γκελ μπουρντά’.”
|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ: