ΛΙΣΤΕΣ

7 λάθη στις ‘Σειρήνες στο Αιγαίο’ που αν τα έκανες ως φαντάρος, θα υπηρετούσες ακόμα

Ξαναείδαμε την ταινία του Νίκου Περάκη και παρατηρήσαμε μερικές στρατιωτικές αστοχίες για βαριές καμπάνες.
“Δεν το κουνάω απ’ επαέ αν δε μου πέψουνε τ’ απολυτήριο απ’ το τάγμα”. Νομίζω πως κάθε φορά που βλέπω τη “Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο”, μπαίνω ασυναίσθητα στο ρόλο του Κρητικού Σταυρακομαθιακάκη (Ορφέα Αυγουστίδη) και προσπαθώ να μιμηθώ τη φωνή του.

Η ταινία του Νίκου Περάκη είναι από τις πιο αγαπημένες των τελευταίων ετών και ένα άξιο remake της υπέροχης κωμικής ταινίας του 1984.

Παρόλα αυτά, ξαναβλέποντάς την με καθαρό μυαλό και έχοντας απολυθεί σχετικά πρόσφατα από το στρατό (πριν ένα χρόνο και κάτι) παρατήρησα κάποια λάθη, που αν κάποιος φαντάρος τα έκανε μέσα στο στρατόπεδο, πιθανότατα δεν θα απολυόταν ποτέ.

Ας τα δούμε αναλυτικά.

1. Ασκεπείς στο κέντρο του νησιού


Η ταινία εκτυλίσσεται στην ακριτική, αλλά τουριστική (είναι 15αύγουστος) Κω. Σε ένα από τα πρώτα πλάνα, λοιπόν, βλέπουμε τρεις φαντάρους σε ένα στρατιωτικό τζιπάκι, με τους δύο από αυτούς να είναι χαλαροί και χωρίς τα τζόκεϊ στο κεφάλι. Αν τους έπιανε η στρατονομία, πόσες μέρες θα ‘έτρωγε’ άραγε ο καθένας;

2. Ο Τζιμπιτζίδης δεν κλειδώνει ποτέ το όπλο του


Σε επόμενο πλάνο βλέπουμε τον στρατιώτη Τζιμπιτζίδη (σ.σ. νεαρό τότε Γιάννη Τσιμιτσέλη), να μπαίνει στο θάλαμο φουριόζος, προκειμένου να αλλάξει ρούχα και να βγει εξοδούχος.

Μόνο που με το που μπαίνει μέσα, αφήνει το όπλο του στον οπλοβαστό, χωρίς καν να το κλειδώσει. Πού πας βρε ψάρακα;

3. Το τζόκεϊ του Μπακάκου έχει πάρει τον ανήφορο


Ξεκάθαρα από τις μορφές του στρατοπέδου. Ο ΧΙΠΙΣ Μπακάκος σίγουρα πρέπει να ήταν παλιός στο στρατόπεδο, αλλιώς δεν εξηγείται η τόση χαλαρότητά του. Από την άλλη, βέβαια, αν κάποιος ανώτερος τον έβλεπε με τα πόδια πάνω στο τραπέζι και το καπέλο γυρισμένο προς τα πάνω δεν θα το έπαιρνε και πολύ χαλαρά.

4. Η ρημαγμένη στολή του Σταυρακομαθιακάκη


Ο Σταυρακομαθιακάκης ήταν από τους καλύτερους χαρακτήρες της ταινίας. Κρητικός, του άρεσε να μένει στη βραχονησίδα αιώνια, αλλά κάτι μου λέει πως αν όντως τα έκανε όλα αυτά ένας κανονικός φαντάρος, ακόμα στη βραχονησίδα θα ήταν.


Η στολή του ήτα σκισμένη από πάνω μέχρι κάτω. Είχε κάνει το παντελόνι, βερμούδα, είχε κόψει τα μανίκια από το χυτώνιο, ενώ είχε σβήσει κι από το τζόκεΐ του το εθνόσημο.


5. Το μαλλί του Τζιμπιτζίδη προφανώς και δεν προβλέπεται


Ρίχνουμε πού και πού κανένα κουρεματάκι. Ειδικά όταν είσαι στο στρατό ας πούμε, το να έχεις μαλλί σαν του Τζιμπιτζίδη δεν το λες και ό,τι πιο προβεπέ.

6. Φανελάκι άλλου χρώματος


Ρε πάτε καλά ρε; Από τα πρώτα που σου μαθαίνουν στο στρατό είναι πως για να είσαι προβλεπέ με τη στολή σου, πρέπει να φοράς μέσα από το χιτώνιο ένα φανελάκι στα χρώματα της παραλλαγής.

Ούτε άσπρο, ούτε μαύρο, ούτε ροζ. Κι εδώ εκτός από στρατιώτη, σε λάθος έχει πέσει και ο λοχίας Χάμπος.

7. Αγγλίδα στο στρατόπεδο


Σαν να μην έφταναν όλα τα άλλα, το πιο ακραίο απ’ όλα ήταν η είσοδος της Αγγλίδας τουρίστριας μέσα στο στρατόπεδο του νησιού.

Την έφερε ο Μπακάκος μετά από έξοδο στην Κω, την άφησε να κοιμηθεί στο κρεβάτι του στρατού και την άλλη μέρα έτρεχε και δεν έφτανε. Εντάξει, κάπου εδώ σκίζουμε τα απολυτήριά μας.

Παρουσιάζοντας στη μικρή οθόνη καλλιτεχνικά τηλεοπτικά πρότζεκτ στη λογική κινηματογραφικών παραγωγών, η HBO μεταμόρφωσε το μέσο της τηλεόρασης. Το POP για τις Δύσκολες Ώρες ακολουθεί τα βήματα του δικτύου εγκαινιάζοντας μια νέα σειρά-αφιέρωμα – από τη γέννησή του στα ‘60s και την επέλαση του ‘Sopranos’, μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε του ‘Six Feet Under’ και το σάρωμα του ‘Band of Brothers’.

Exit mobile version