REVIEWS

Αχ! και Να ‘ξερες τι έχανες αν δεν έβλεπες αυτή τη σειρά

Ένας δημοσιογράφος του Oneman αποτίει φόρο τιμής στην υποτιμημένη κωμωδία του Πάνου Κοκκινόπουλου.

Διαβάζοντας το όνομα του Πάνου Κοκκινόπουλου, είμαι σίγουρος ότι στο νου σου έρχεται η 10η Εντολή, η πετυχημένη σειρά – θρίλερ, η οποία έκανε φέτος τη μεγάλη της επανεμφάνιση στην ελληνική τηλεόραση. Αν είσαι λιγάκι πιο μυημένος, ίσως σκεφτείς και τον Κόκκινο Κύκλο, τον προάγγελο ουσιαστικά της 10ης Εντολής.

Δεν λέω, εξαιρετικές σειρές και οι δυο και αρκετά πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα. Έχω ξενυχτήσει άλλωστε πολλές φορές παρακολουθώντας κάποια από τις αληθινές ιστορίες που διηγούνται, τις έχω συζητήσει με φίλους, έχω ψάξει στο ίντερνετ να βρω τα στοιχεία της πραγματικής ιστορίας που περιγράφεται στο κάθε επεισόδιο.

 

Παρά το all star cast, η σειρά η οποία προβλήθηκε από τον Alpha δεν σημείωσε ιδιαίτερα υψηλά νούμερα τηλεθέασης και δεν συνεχίστηκε για δεύτερη σεζόν. Το αρκετά καμμένο για την εποχή χιούμορ εκτιμήθηκε από λίγους αλλά φανατικούς οπαδούς της σειράς, ενώ δεν σου κρύβω πως κι εγώ δεν το πήρα χαμπάρι τη χρονιά που προβλήθηκε αλλά δυο χρόνια μετά, κατά τη διάρκεια των μεταμεσονύκτιων επαναλήψεων.

Το “χρυσό” και περήφανο για τη χώρα καλοκαίρι του 2004, ήταν για μένα σημαδιακό για ακόμη έναν λόγο, καθώς εκείνη τη χρονιά τελείωσα το σχολείο. Ήταν επίσης το καλοκαίρι όπου μαζευόμασταν αργά το βράδυ στο σπίτι κολλητού για να δούμε τις επαναλήψεις του Αχ! και Να ‘ξερες, οι οποίες δεν προβάλλονταν καν την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Τη Δευτέρα μπορεί να το πετύχαινες στις 2 το πρωί και την Τρίτη στις 3 παρά. Αλλά εμείς ήμασταν πάντοτε εκεί για να το περιμένουμε. Τόσο true.

Δεν είναι εύκολο να σου μεταδώσω το κλίμα, την ατμόσφαιρα και το χιούμορ της σειράς χωρίς να την έχεις παρακολουθήσει. Θα κάνω όμως μια προσπάθεια, ώστε να σε πείσω να την αναζητήσεις και να την δεις κι εσύ με τη σειρά σου.

Πριν από αυτό όμως, λίγα λόγια για το έργο: Στη σειρά παρακολουθούμε δυο αστυνομικούς της ΕΥΠ, τον Αντώνη (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) και τον Τάσο (Γεράσιμος Γεννατάς), οι οποίοι παρακολουθούν τον μυθικό καλτ ήρωα Γαργαμπίκα, έναν επιχειρηματία με ύποπτες δραστηριότητες. Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης, ο Αντώνης ερωτεύεται την μνηστή του γιου του επιχειρηματία (Παναγιώτα Βλαντή) κι ο Τάσος διαπιστώνει ότι ο επιχειρηματίας την πέφτει στη γυναίκα του (Σμαράγδα Καρύδη). Όπως θα έγραφα αν δούλευα σε κάποιο τηλεοπτικό περιοδικό, “έτσι, οι ήρωές μας μπλέκονται σε μια σειρά από παρεξηγήσεις και αστεία σκηνικά”.

 

Μια απλή αστυνομική ιστορία δηλαδή, με μπόλικο χιούμορ. Τι την έκανε λοιπόν τόσο ξεχωριστή; Μα φυσικά οι παρακάτω λόγοι:

Το τραγούδι των τίτλων αρχής σου κολλούσε για μέρες

Τι πιο ταιριαστό απ’ το να αρχίσω με τους τίτλους αρχής, κατά τη διάρκεια των οποίων ακούγαμε το ομώνυμο, εθιστικό κομμάτι που ερμήνευσε ο Γιάννης Κούτρας;

Δεν νομίζω ότι έχει υπάρξει ποτέ παρέα η οποία παρακολούθησε τους τίτλους αρχής χωρίς να καταλήξει να τραγουδάει δυνατά τους στίχους “ Αχ και να ‘ξερες, πόσο κοντά σου είμαι, αχ και να γύριζες λιγάκι προς τα εδώ”. Fun fact: Τους στίχους έγραψε ο ίδιος ο Πάνος Κοκκινόπουλος! Αμέ.

Θα μου πεις ότι το κομμάτι των τίτλων αρχής δεν είναι επιχείρημα για την ποιότητα της σειράς. Δεκτό, αλλά είναι μια πολύ καλή αρχή καθώς σε προδιαθέτει θετικά, ενώ προσθέτει και πόντους σε μια καλή σειρά.

 

 

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μας χάρισε το ρόλο της ζωής του

 

Θεωρώ τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη έναν εξαιρετικό ηθοποιό κι έχω παρακολουθήσει με ενδιαφέρον αρκετές από τις τηλεοπτικές σειρές στις οποίες πρωταγωνιστεί. Στο Αχ! και Να ΄ξερες όμως είναι απλά απολαυστικός.

Στο ρόλο ενός πράκτορα της ΕΥΠ, ο Μαρκουλάκης δίνει ρέστα. Υποδύεται το άξεστο, χύμα παρτάλι που ερωτεύεται την κάπως σνομπ και λεπτεπίλεπτη Παναγιώτα Βλαντή. Δεν ξέρω αν είναι έτσι στην πραγματική του ζωή ο ηθοποιός και πολύ αμφιβάλλω, αλλά η αλήθεια είναι ότι με το τσαλακωμένο πουκάμισο, το σπίτι αχούρι και τις αμήχανες ατάκες προς την Βλαντή, βγάζει προς τα έξω έναν τρομερά συμπαθή χαρακτήρα.

Θέλω να πω, ακόμη και καμία σχέση να μην έχει με την περσόνα του Αντώνη, όπως λεγόταν στη σειρά, είμαι σίγουρος ότι ο Μαρκουλάκης αγάπησε αυτό τον ρόλο και χάρηκε κάθε δευτερόλεπτο στο οποίο αναγκάστηκε να φορέσει τσαλακωμένα πουκάμισα και να λερώνεται τρώγοντας στο αυτοκίνητο, ενώ παρίστανε το γιατρό για να ρίξει τη Βλαντή. Κι αυτό έβγαινε προς τα έξω.

Η Παναγιώτα Βλαντή μας αποκαλύφτηκε σε όλο της το μεγαλείο

Δεν έχασε μόνο ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης τα μυαλά του με την Παναγιώτα Βλαντή αλλά κι όλοι όσοι παρακολουθούσαμε τη σειρά.

Δεν είναι ότι δεν την γνωρίζαμε ήδη, αλλά κατά τη διάρκεια του Αχ! και Να ‘ξερες (στην περίπτωσή μου δηλαδή δυο χρόνια μετά την πρώτη προβολή), την αγαπήσαμε πραγματικά. Μαζί με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη νιώσαμε ότι την παρακολουθούμε κι εμείς (ναι, καταλαβαίνω πόσο disturbing είναι αυτό που γράφω) και όποτε γδυνόταν κοκκινίζαμε μαζί με τον πρωταγωνιστή.

Οι γυμνές σκηνές της τότε συντρόφου του σκηνοθέτη, την μετέτρεψαν στο μυαλό μας από μια όμορφη γυναίκα σε ένα σέξι σύμβολο. Μόνο και μόνο για την αναγνώριση στο πρόσωπο (και διάφορα άλλα μέλη του σώματος) της Παναγιώτας Βλαντή, η σειρά αυτή δικαιολογεί απόλυτα την ύπαρξή της. Εύγε.

 

O Γαργαμπίκας

 

Αν το να θεωρώ το ρόλο του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στη σειρά ως το ρόλο της ζωής του, σου ακούγεται αρκετά υπερβολικό, στην περίπτωση του Γιώργου Γιαννόπουλου ισχύει στο έπακρο.

Αρκεί να σου πω ότι αναζήτησα το όνομα του ηθοποιού στο ίντερνετ γιατί πολύ απλά όλα αυτά τα χρόνια τον αποκαλούσα “Ο Γαργαμπίκας”. Αποτέλεσε σίγουρα την κορυφαία φιγούρα της σειράς. Διεφθαρμένος επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικής ομάδας με βασικό επιθετικό τον χαζό γιο του, τον οποίο ενσάρκωνε ο Κωνσταντίνος Καζάκος, νευρικός και ερωτευμένος με την αδερφή της Παναγιώτας Βλαντή στη σειρά, Σμαράγδα Καρύδη.

Χαρακτηριστική του έκφραση ήταν το “γαμώ” και οι σκηνές οι οποίες τον περιελάμβαναν ήταν πάντοτε οι κορυφαίες. Με το που έβλεπες Γαργαμπίκα, απλά περίμενες το αστείο να έρθει. Μας χάρισε επικές ατάκες, έναν αξέχαστο καυγά με τον Γιώργο Γεωργίου, ο οποίος έκανε ένα cameo υποδυόμενος τον εαυτό του (για τόσο μυθική σειρά μιλάμε) και ενσάρκωσε επάξια το κλασικό ελληνικό λαμόγιο του ελληνικού ποδοσφαίρου και όχι μόνο. Γενικά ήταν γαμώ.

 

 

O Γαργαμπίκας γέννησε τη δική του spin-off σειρά

Πόσοι χαρακτήρες ελληνικής σειράς μπορούν να περηφανεύονται ότι έχουν αποτελέσει την έμπνευση για spin-off σειρά; Το Αχ! και Να ‘ξερες είναι η μοναδική ελληνική σειρά που απέκτησε ένα μικρό αδερφάκι, το οποίο γεννήθηκε με διαφορά μόλις ενός χρόνου και βαφτίστηκε “Πεθαίνω για Σένα”. Η σειρά περιστρεφόταν γύρω από τον Γαργαμπίκα αλλά δεν γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία ενώ η αλήθεια είναι ότι ήταν αρκετά κατώτερη των προσδοκιών. Ίσως γνώριζε μεγαλύτερη επιτυχία αν λεγόταν απλά “Περισσότερος Γαργαμπίκας”.

Οι ντετέκτιβ Τάσος και Αντώνης έτρωγαν για πρωινό όλα τα δίδυμα του True Detective

 

Πρόσφατα μας ζητήθηκε στο Oneman να γράψουμε για τον ντετέκτιβ που θα εμπιστευόμασταν για να λύσει μια δική μας υπόθεση. Πριν καταλήξω στον Λέστερ Φρίμον του Wire, οι πρώτοι που μου ήρθαν στο μυαλό ήταν ο Αντώνης κι ο Τάσος του “Αχ και Να ‘Ξερες”.

Γιατί ο Αντώνης κι ο Τάσος ήταν δικά μας παιδιά. Με τα προβλήματά τους, τις εμμονές τους, τους έρωτές τους. Ο Τάσος μανιακός σε βαθμό ψύχωσης με την καθαριότητα και την τάξη, ο Αντώνης το ακριβώς αντίθετο. Ο Αντώνης χύμα και κυνηγός ο Τάσος πιστός και μετρημένος. Ο Τάσος επαγγελματίας, ο Αντώνης τεμπελάκος. Μαζί όμως, δημιουργούσαν ένα δίδυμο που συμπλήρωνε ο ένας τον άλλο και με τα χίλια ζόρια έφταναν πάντα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Και το σημαντικότερο είναι ότι μέχρι να φτάσουν εσύ είχες λιώσει στα γέλια με τις ατάκες και τις αναποδιές που τους έβρισκαν.

Τώρα που το σκέφτομαι, αν ο Αντώνης κι ο Τάσος ήταν οι χαρακτήρες πάνω στους οποίους είχε χτιστεί το spin-off, τώρα δεν θα υπήρχε κανένα True Detective.

Έπαιζαν γυναικάρες

 

Γιατί να το κρύψουμε, όταν σε μια σειρά παίζουν ωραίες γυναίκες έχουμε έναν παραπάνω λόγο να την παρακολουθούμε φανατικά.

Στο Αχ! και Να ‘ξερες μπορεί την παράσταση να έκλεβε η Παναγιώτα Βλαντή με τις αποκαλυπτικές της σκηνές, όμως δεν ήταν η μόνη γυναικάρα του καστ. Η σταθερή αξία Σμαράγδα Καρύδη ομόρφαινε τη σειρά, ειδικότερα από τη μέση και μετά, όταν και κούρεψε το συντηρητικό για τις ανάγκες του ρόλου της μαλλί και αποχωρίστηκε τα γυαλιά της. Η Ειρήνη Μπαλτά σαν “Εξάρχειο”, όπως την αποκαλεί σε ένα επεισόδιο ο Γαργαμπίκας βγάζει ένα σέξινες που τουλάχιστον σε εμένα δεν είχε καταφέρει να το περάσει στις προηγούμενες εμφανίσεις της, ενώ προς το τέλος της σειράς στο καστ προστίθεται και η Νόνη Δούνια. Η προσθήκη της Δούνια ήταν τόσο δυνατή που έφτασε στο σημείο να κερδίσει την παρουσία της ως πρωταγωνίστρια στο spin-off. Και μπράβο της.

Οι αφανείς ήρωες των δεύτερων ρόλων

Το μυστικό για κάθε καλή σειρά είναι πέρα από τους δυνατούς πρωταγωνιστικούς ρόλους να διαθέτει και εξίσου σημαντικούς δεύτερους ρόλους. Τους αφανείς ήρωες που θα εμφανιστούν λίγο σε κάθε επεισόδιο ωστόσο θα φροντίσουν να κάνουν κάθε δευτερόλεπτο της παρουσίας τους να μετρήσει.

Στο ρόλο των αφανών ηρώων του Αχ! και Να ‘ξερες μπορούμε να εντάξουμε δυο εξαιρετικές φιγούρες. Τον αστυνομικό Ρούλη, τον οποίο ενσάρκωνε ο Κωνσταντίνος Μάνος και τον πατέρα της Παναγιώτας Βλαντή και της Σμαράγδας Καρύδη, τον οποίο ενσάρκωνε ο Αντώνης Αντωνίου.

Ο Ρούλης προσπαθούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της σειράς να κόψει το κάπνισμα, διαρκώς έβριζε αλλά κατά βάθος έτρεμε τη γυναίκα του και δημιουργούσε μια μαγική τριάδα όποτε ένωνε τις δυνάμεις του με τον Αντώνη και τον Τάσο.

 

Ο δεύτερος αφανής ήρωας, ήταν ο πεθερός του Τάσου, Αργύρης. Ο Αντώνης Αντωνίου ενσάρκωσε έναν συμπαθέστατο παππού με άνοια και έδωσε ρέστα βρίζοντας και κυνηγώντας Γερμανούς με το τουφέκι του. Κάθε σκηνή εγγυημένο γέλιο και οι λιγοστές συνυπάρξεις με τον Γαργαμπίκα οφείλουν να μπουν στο πάνθεον των ελληνικών σίριαλ.

 

Οι σκηνές- μύθοι

Δεν θα πω ψέμματα, από το 2004 μέχρι σήμερα έχω παρακολουθήσει ξανά τα αγαπημένα μου επεισόδια και τις αγαπημένες μου σκηνές αρκετές φορές. Ακόμη και αν είχα αντισταθεί στον πειρασμό όμως (που είναι αδύνατο), υπάρχουν μερικές σκηνές οι οποίες δεν θα φύγουν ποτέ από το μυαλό μου και τις θυμάμαι σχεδόν αυτούσιες από την πρώτη φορά που τις είδα.

Ο καυγάς του Γεωργίου με τον Γαργαμπίκα, ο τροβαδούρος που συνθέτει τον ύμνο “Λίτσα Λίτσα, πασχαλίτσα” για την ποδοσφαιρική ομάδα του επιχειρηματία, ο παππούς που κυνηγάει τους Γερμανούς, είναι σκηνές που έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.

Καταλαβαίνω πως αν δεν έχεις παρακολουθήσει τη σειρά αυτή τη στιγμή νομίζεις ότι διαβάζεις κινέζικα, είμαι όμως σίγουρος πως ανήκεις σε αυτό το κλειστό γκρουπ που αγάπησαν αυτή τη σειρά, ένα πλατύ χαμόγελο έχει σχηματιστεί στο πρόσωπό σου, καθώς θυμάσαι αυτές τις στιγμές.

 

Η καλτ διάσταση

Το πόσο λίγο αναγνωρίστηκε αυτή η τιτάνια σειρά φαίνεται και από το γεγονός ότι αναζητώντας στο YouTube μερικές από τις αγαπημένες μου σκηνές, έκανα μια τρύπα στο νερό. Αντίθετα, μια απλή αναζήτηση για το Κωνσταντίνου και Ελένης μου έβγαλε πάνω από 10.000 αποτελέσματα και σχεδόν όλες τις χαρακτηριστικές σκηνές της σειράς. Αυτές είναι οι αδικίες.

 

Ποτέ δεν είναι όμως αργά για να μεγαλώσει αυτή η παρέα. Κι επειδή δεν ξέρω αν ο Alpha σκοπεύει να επαναφέρει ποτέ στο πρόγραμμά του τη σειρά, κάνε έναν κόπο και αναζήτησε μερικά επεισόδια στο μαγικό κόσμο του διαδικτύου. Είμαι σίγουρος ότι δεν θα το μετανιώσεις και θα πεις “Αχ! και να ‘ξερα” αυτή τη σειρά λίγα χρόνια νωρίτερα.

Exit mobile version