© ANT1
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Μπρίκια με Μεγαλέξανδρο και χρονομηχανή: Οι ήρωες της πρεμιέρας του Dragon’s Den

Ένα luxurious μπρίκι με έμπνευση τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο και οι σημαδούρες «κατσεμπρεθ» έλαμψαν στην πρεμιέρα του Dragon’s Den, του νέου ριάλιτι στη συχνότητα του ANT1.
Τι κοινό έχουν οι περισσότερες διαφημίσεις στα κανάλια του ελληνικού YouTube το τελευταίο έτος με τη νέα εκπομπή του Σάκη Τανιμανίδη στη συχνότητα του ΑΝΤ1; Απλώνουν τον δίσκο με το τυράκι της ευκαιρίας του επιχειρείν – ότι με μία σωστά μελετημένη επιχειρηματική στρατηγική, άμα έχεις ιδέα και όραμα, μπορείς να ξεφύγεις απ’ τη μετριότητα, να λάμψεις σαν αυτοδημιούργητο αστέρι και να πάψεις πια να μελετάς με τις ώρες τα ταμπελάκια στα ράφια του σούπερ μάρκετ για τις προσφορές. Μπορείς να γίνεις πλούσιος, ακόμη κι από το μηδέν! Φύκια για μεταξωτές κορδέλες, με άλλα λόγια, αφού το ριάλιτι (το οποίο με προσωπικό ρίσκο επέμεινε να φέρει στην Ελλάδα ο Τανιμανίδης) απευθύνεται σε επενδυτές και αγοραστές μιας οικονομίας της «περιφέρειας», που μετά τον Covid19 και την ενεργειακή κρίση βυθίζεται αργά αλλά σταθερά σε ένα τοπίο κρίσης, ανάλογο με εκείνο του 2009. Τι θα σε σώσει από τον βούρκο; Τα εκατομμύρια που προτίθενται να επενδύσουν από το προσωπικό τους κεφάλαιο οι επενδυτές της εκπομπής, οι οποίοι λειτουργούν ως κριτική επιτροπή:

Η λογική στο Dragon’s Den, όπως έχει εγκαθιδρυθεί εδώ και 19 σεζόν στο BBC, είναι ότι φιλόδοξοι, συνήθως εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες έρχονται στο πλατό για να παρουσιάσουν μέσα σε λίγα λεπτά την το προϊόν είτε την υπηρεσία που προσφέρει η εταιρεία τους, με στόχο να κλείσουν ένα καλό deal με τους επενδυτές.

Να εξασφαλίσουν δηλαδή το κεφάλαιο (προσφέροντας ως αντάλλαγμα μερίδιο επί των πωλήσεων) – για τους υποψήφιους entrepreneurs είναι ζεστό χρήμα, για τους επενδυτές είναι ένα ποντάρισμα για να αυγατέψουν τα κέρδη τους.

Ποιο είναι το starter pack του σωστού επιχειρηματία για να πείσει, όπως φάνηκε από την πρεμιέρα; Να κατέχει το business λεξιλόγιο με φράσεις για growth, revenues, funds κλπ, πάθος και όρεξη, γερό στομάχι και μια οκά από έτοιμες inspirational ατάκες, όπως αυτές που μοίρασαν αφειδώς οι κριτές-επενδυτές με το που συστήθηκαν: στην άλλη πλευρά του πλατό βρίσκονται ο σκληρός Χάρης Βαφειάς που πιστεύει στις «σωστές αποφάσεις τη σωστή στιγμή», ο Πωλ Ευμορφίδης, οι Λιλή Περγαντά, Μαρία Χατζηστεφανή και Λέων Γιοχάη, όλοι τους «μεγάλα κεφάλια» της εγχώριας αγοράς.

Ακολουθούν οι ιδέες που ξεχώρισαν από την πρεμιέρα, φανερώνοντας το αθάνατο ελληνικό δαιμόνιο του επιχειρείν και της πατέντας.

Μακεδονία ξακουστή σε ένα μπρίκι


Εδώ μιλάμε για «μία πατέντα worldwide», ένα προϊόν που πραγματικά λείπει και μέσα σε 12 μήνες προβλέπεται να πιάσει 2 εκ. κέρδος, βάσει του προλόγου από τον εφευρέτη της, Νίκο Παργινό. Έχοντας περάσει 28 χρόνια στην Αμερική και τρέφοντας μεγάλη αγάπη για τη λαμπρή Ελλάδα, έφτιαξε ένα μοναδικό, luxurious προϊόν που συμπυκνώνει την ελληνική ταυτότητα και ιστορία – έχει πάνω μακεδονικά σχέδια με έμπνευση τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο, έχει το χερούλι το αποσπώμενο (πράγμα που θα φέρει επανάσταση στην αγορά), είναι χειροποίητο, είναι μοντέρνο, κάνει για όλες τις περιστάσεις και κοστίζει 150 ευρώ, το λιγότερο.

Τι είναι; Ένα μπρίκι. Αλλά «καμία σχέση με το κοινότυπο μπρίκι δεν έχει», σαν να συμπυκνώνει το αθάνατο ελληνικό δαιμόνιο: με ένα κλικ, μετατρέπεται άξαφνα σε ποτήρι, άσε που κάνει για όλες τις εστίες και για όλες τις παρασκευές. Λες και τα υπόλοιπα μπρίκι, κάνουν μουτράκια άμα βράσεις αυγό.

Δεν έγινε δεκτή η πρόταση για 250.000 ευρώ, οπότε φεύγοντας ο κύριος Παργιανός, εμφανώς εκνευρισμένος και πικραμένος από το αποτέλεσμα, αποκάλεσε τους κριτές «ντενεκέδες».

Telemarketing για θαλάσσια μπάνια


«Κατσεμπρεθ»: διαβάζεται μεμιάς, χωρίς ανάσα από τον εφευρέτη Σωτήρη Μπουζιάνη, ίσως για να δώσει παραπάνω έμφαση στην κατάσταση πνιγμού, από την οποία σώζει το ευφάνταστο προϊόν. Είναι μια πατέντα κατοχυρωμένη που έχει βρει τον δρόμο της σε νησιωτικούς δήμους του Αιγαίου αλλά και της Αττικής, η οποία καθόλου κακή δεν είναι για να είμαστε δίκαιοι: «πλωτήρες ανάπαυσης λουομένων», σαν σημαδούρες μέσα στο νερό, που «δίνουν τη δυνατότητα στον κουρασμένο κολυμβητή να απλώσει το χέρι του και να ξεκουραστεί».

Δεν ξέρω εάν θα σώσει την υφήλιο από τους πνιγμούς, όπως φιλοδοξεί (αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των θανάτων μέσα στη θάλασσα έρχονται από σπορ), αλλά σίγουρα έσωσε την πρεμιέρα του Dragon’s Den από τη βαρεμάρα: με ένα σικ κοστούμι, έχοντας διαβάσει όλο το how-to για να πείσει τους επενδυτές, ο κύριος Μπουζιάνης παρουσίασε με καθαρό λόγο και ύφος telemarketing την πατέντα του, κερδίζοντας τελικά τη χρηματοδότηση.

Για λίγο επέμενε πως η εταιρεία του ξεκίνησε το 1917, οπότε όλοι απορήσαμε μήπως ήρθε στο στούντιο με χρονομηχανή.

Exit mobile version