Zach Dilgard/Apple TV+
ΣΕΙΡΕΣ

City on Fire: Η Νέα Υόρκη στις φλόγες, στο νέο crime drama του Apple TV+

Η νέα σειρά της πλατφόρμας έρχεται από τους δημιουργούς του Gossip Girl και είναι βασισμένη στο ομώνυμο best seller βιβλίο του 2015.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Αμερικανός σεναριογράφος και τηλεοπτικός παραγωγός Josh Schwartz συνεργάζεται με την Καναδή συνάδελφό του, Stephanie Savage. Από το 2003 έως το 2007 δούλεψαν μαζί για το The O.C., με εκείνον στο κομμάτι της συγγραφής της ιστορίας και εκείνη σε αυτό της παραγωγής. Με το που έπεσε το φινάλε της σειράς, που έφερε στο προσκήνιο τους Ben McKenzie, Mischa Barton και Adam Brody, συνέχισαν τη συνεργασία τους, γράφοντας από κοινού το σενάριο του Gossip Girl με τους Blake Lively και Penn Badgley, που έτρεξε για έξι σεζόν, από το 2007 μέχρι το 2012.

Τώρα, το επιτυχημένο συγγραφικό δίδυμο στο τηλεοπτικό teen drama genre μόλις παρέδωσε την επόμενη, φιλόδοξη δουλειά του: το City on Fire, που αποτελεί το νέο crime drama του Apple TV+. Τα πρώτα τέσσερα από τα οκτώ συνολικά επεισόδια είναι ήδη διαθέσιμα στην πλατφόρμα (κάθε Παρασκευή ανεβαίνει και ένα καινούργιο επεισόδιο).

Οι Schwartz και Savage βασίστηκαν για τη συγγραφή του City on Fire στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Garth Risk Hallberg, από τα πιο εμβληματικά της περασμένης δεκαετίας, που έγινε best seller και αποτέλεσε μάλιστα, το εκδοτικό φαινόμενο του 2015. Ο 36χρονος τότε συγγραφέας του ήταν από τα πρόσωπα εκείνης της χρονιάς για τον κόσμο του βιβλίου.

Το Πόλη στις Φλόγες (εκδ. Κέδρος), όπως είναι ο ελληνικός του τίτλος, είναι μία ωδή 1.040 σελίδων στην αστική αποσύνθεση, τις προσωπικές επαναστάσεις, την τέχνη και τον έρωτα, τις υπόγειες δυνάμεις που κινούν τον κόσμο με φόντο τη “sex, drugs & punk rock” Νέα Υόρκη των 70s. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη δολοφονία μίας εφήβου στο Σέντραλ Παρκ, που συμβαίνει την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, στις 31 Δεκεμβρίου του 1976 με τις προσπάθειες για τη διαλεύκανση της υπόθεσης να απλώνεται μέχρι το περίφημο μπλακ άουτ που βύθισε την πόλη στο σκοτάδι και το χάος, τον Ιούλιο του 1977. 

Στην τηλεοπτική του μεταφορά, το συγγραφικό δίδυμο κρατά ίδιο τον τόπο, κάνει όμως μία μετάβαση στον χρόνο και μεταφέρει τη δράση από το 1977 στο 2003 και στους εορτασμούς της 4ης Ιουλίου (Ημέρα Ανεξαρτησίας των Η.Π.Α.). 

Το βράδυ εκείνης της ημέρας κι ενώ ο ουρανός της Νέας Υόρκης φωτίζεται από τα δεκάδες πυροτεχνήματα, η φοιτήτρια Samantha φεύγει από το μπαρ όπου παίζουν μουσική οι φίλοι της με την μπάντα τους για να συναντήσει κάποιον. Υπόσχεται ότι θα επιστρέψει σύντομα. Δεν επιστρέφει όμως ποτέ. Λίγες ώρες αργότερα, βρίσκεται πυροβολημένη στο κεφάλι στο Σέντραλ Παρκ. 

Οι αστυνομικές αρχές ξεκινούν να ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν στοιχεία για να λύσουν την υπόθεση του φόνου της. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της έρευνας, έρχονται αντιμέτωποι με μυστηριώδεις διασυνδέσεις της Samantha με ένα εύπορο ζευγάρι μεσιτών, που συμβιώνει σε έναν ταλαιπωρημένο γάμο γεμάτο μυστικά. Παράλληλα, ανακαλύπτουν ότι η δολοφονία της συνδέεται κατά κάποιον τρόπο και με μία σειρά από μυστηριώδεις πυρκαγιές.

«Δεν υπάρχουν μυστικά στην πόλη της Νέας Υόρκης. Υπάρχουν παντού κάμερες, οι κλήσεις καταγράφονται, εισιτήρια για πάρκινγκ που καταγράφουν τις κινήσεις μας. Κάποιος είδε κάτι, άλλος άκουσε κάτι. Η πόλη πάντα ξέρει τι συμβαίνει στην πόλη», ακούγεται να λέει ο Omid Abtahi που κρατά τον ρόλο του ντετέκτιβ Ali Parsa στην προσπάθειά του να βρει τον ένοχο. Μέχρι που συνειδητοποιεί ότι σε αυτή την υπόθεση δεν υπάρχει ένας ένοχος, όλοι είναι ένοχοι. Είναι σαν κάποιο περίεργο τρόπο ολόκληρη η πόλη να πάτησε τη σκανδάλη για να σκοτώσει τη νεαρή γυναίκα.

Τη Samantha υποδύεται η Chase Sui Wonders, που ομολογουμένως παραδίδει μία πολύ καλή ερμηνεία. Όπως και ο Abtahi, άλλοτε αθόρυβα και άλλοτε εκρηκτικά. Εκείνη όμως που ξεχωρίζει σύμφωνα με την πλειοψηφία των κριτικών είναι η ερμηνεία της Jemima Kirke. 

Apple TV+

Η Jessa από τη σειρά Girls της Lena Dunham παίζει τη Regan Hamilton Sweeney, τη σύζυγο του πλούσιου ζευγαριού, που προαναφέραμε και η οποία ανακαλύπτει ότι ο άντρας της, Keith (Ashley Zukerman) την απατά. Σύμφωνα με το Collider, η Kirke «ξεδιπλώνει τη βεντάλια του πληθωρικού της ταλέντου και ταυτόχρονα, η ηρωίδα της τις πολλές, διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα της: της συζύγου, της μητέρας, της επιχειρηματίας, της υποστηρικτικής φίλης, αλλά και του καλού και του κακού».

Οι κριτικές πάντως για το City on Fire είναι, προς το παρόν, τουλάχιστον, διχαστικές τόσο από το κοινό -στο IMDb, η βαθμολογία της σειράς αγγίζει το 6,2/10, στο rottentomatoes το 85%, ενώ στο metacritic το απογοητευτικό 44%-, όσο και από τους κριτικούς. 

Η Guardian κάνει λόγο για δυνατή πλοκή και υπέροχες ερμηνείες που σε βυθίζουν στις μυριάδες δυνατότητες μίας πόλης να γίνει η καλύτερη και η χειρότερη εκδοχή της. Την ίδια στιγμή, το Collider υποστηρίζει ότι ενώ η σειρά φέρνει στο τραπέζι της συζήτησης πολύ σοβαρά ζητήματα, αποτυγχάνει να κάνει κάποιο statement, αναπτύσσοντας επιφανειακά την ιστορία. Το Variety με τη σειρά του κινείται στο ίδιο μήκος κύματος: ότι το City on Fire αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει την επιτυχία που κέντησε η πένα του Hallberg, αλλά και κάτι ακόμα: η μεγαλύτερη αποτυχία του σχετίζεται με το πώς απεικονίζεται η Νέα Υόρκη των 00s, περισσότερο στερεοτυπικά και λιγότερο, στην πραγματική της διάσταση.