Dark: Αναλύουμε το μεγάλο φινάλε της σειράς
- 30 ΙΟΥΝ 2020
Και σε αυτήν τη σεζόν του ‘Dark’ όπως και στη δεύτερη, η Αποκάλυψη ήταν το κέντρο βάρους της σειράς ως γεγονός, μόνο που αυτή τη φορά είχε ήδη συμβεί σε κάποια timelines, προκαλώντας την καταστροφή, τον θάνατο, και ένα ακόμη πιο καταθλιπτικό Winden. Ο Jonas και η Martha του παράλληλου σύμπαντος που γνωρίσαμε στο περασμένο φινάλε ήταν η νέα ομάδα που προσπαθούσε να αποτρέψει την Αποκάλυψη και να κόψουν τον κόμπο, ενώ ο Adam, η Eva και η Claudia έκαναν τη δική τους απόπειρα ο καθένας για να κατευθύνουν τους δυο τους με τρόπο που θα εξυπηρετούσε τα δικά τους σχέδια.
Η ύπαρξη παράλληλων κόσμων ήταν τελικά η πιο καθοριστική εξέλιξη στο ‘Dark’, με το τρίτο σύμπαν να έχει προοικονομηθεί υπογείως από την πρώτη σεζόν. «Τίποτα δεν είναι ολόκληρο χωρίς την τρίτη διάσταση», ανέφερε τότε ο Tannhaus. «Δεν πηγαίνεις μόνο επάνω ή κάτω. Υπάρχει και το κέντρο. Ο Einstein και ο Rosen παρέβλεψαν κάτι. Μια σκουληκότρυπα δεν ενώνει μόνο δύο, αλλά τρεις διαστάσεις. Ενώνει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον».
Η αποκάλυψη του τρίτου κόσμου ήρθε αργά μες στη σεζόν, πολύ αργά για να λειτουργήσει άψογα σε μία σειρά που συνέχισε να μας πετάει μία σπαζοκεφαλιά μετά την άλλη (αναπολογητικότατα βέβαια, το οποίο και εκτίμησα), όμως εκείνος ο κόσμος ήταν που θα έσωζε τελικά την παρτίδα. Ας δούμε όμως τι συνέβη στο φινάλε:
Η Απαρχή
Η νέα Martha πήρε τις αφέλειές της και ήρθε στον κόσμο του Jonas με έναν σκοπό – να τον βοηθήσει να βρει την ‘Απαρχή’. Δεν ήξερε περί τίνος πρόκειται εξαρχής, έμαθε όμως λίγο μετά τα μισά της σεζόν από τον Adam που είχε κι ο ίδιος πασχίσει να βρει τη συγκεκριμένη απάντηση επί 66 χρόνια. Η Eva, η μεγαλύτερη σε ηλικία εναλλακτική Martha, δεν την είχε στείλει πίσω στον χρόνο για να αποτρέψει την Αποκάλυψη, αλλά για να δημιουργήσει τον καρπό της – τον γιο της με τον Jonas. «Αυτό που μεγαλώνει μέσα σου είναι η γέφυρα μεταξύ των δύο κόσμων», της εξήγησε ο Adam. Ήταν η αρχή του κόμπου και ταυτόχρονα το τέλος του – η Απαρχή. Στην πορεία θα τη σκότωνε πιστεύοντας πως έτσι σκοτώνει και την Απαρχή, τον ανώνυμο γιο της Martha με τον Jonas, ωστόσο έκανε λάθος.
Στο φινάλε του ‘Dark’, η Claudia ανέλυσε ότι η Απαρχή υπάρχει εκτός και των δύο κόσμων, σε έναν τρίτο.
Claudia Tiedemann, η MVP
Επί δύο σεζόν, η Claudia είχε κηρύξει πόλεμο εναντίον του Adam. Στις αρχές του τρίτου κύκλου όμως, αποκαλύφθηκε ότι ο λόγος που εκείνη και ο Adam είναι στις αντίθετες πλευρές αυτής της σύγκρουσης, είναι επειδή η Eva είχε υποσχεθεί στην Claudia ότι θα σώσει την κόρη της, τη Regina, και όλους στο Winden από την Αποκάλυψη. Για όσο καιρό όμως βοηθούσε την Eva να διατηρήσει τον κόμπο, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Η Regina πέθαινε, ενώ ο ηλικιωμένος εαυτός της τής είχε πει κάποτε: «Αν όλα πάνε σωστά, η Regina θα ζήσει». Έτσι αντιλαμβάνεται ότι η Eva δεν της λέει την αλήθεια.
Όταν η Claudia, λοιπόν, σκοτώνει την Claudia του δεύτερου κόσμου και παρεισφρέει στο σύμπαν της Eva, μαθαίνει ότι υπάρχει ένα κλάσμα δευτερολέπτων κάποια λεπτά πριν την Αποκάλυψη όπου ο χρόνος μένει ακίνητος. Αυτό το κλάσμα επιτρέπει σε όλους να βγαίνουν από τον κόμπο. Η Eva, αντίθετα από τον Adam, έχει γνώση αυτής της λεπτομέρειας και έτσι την εκμεταλλεύεται για να στείλει μία Martha προς μία συγκεκριμένη πορεία και μία άλλη Martha προς άλλη.
Η Claudia χρησιμοποιεί ακριβώς την ίδια τρύπα στο σύστημα και ταυτόχρονα συνειδητοποιεί ότι οι δύο κόσμοι δεν θα έπρεπε ούτως ή άλλως να υπάρχουν. Δημιουργήθηκαν μέσα από ένα λάθος που έκανε ο Tannhaus στον αρχικό κόσμο όταν προσπάθησε να φτιάξει τη χρονομηχανή του προκαλώντας την triquetra – τον κόμπο του δικού του κόσμου, μαζί με τον κόσμο του Adam και της Eva που φτιάχτηκαν επιτόπου.
Από τη στιγμή που την είδαμε στην πρώτη σεζόν ως Λευκό Διάβολο να ανατινάζει όλους τους κανόνες που είχαμε μάθει για το time travel ως τότε, ότι δηλαδή δεν πρέπει να επεμβαίνουμε στα γεγονότα του παρελθόντος, η Claudia Tiedemann έγινε άμεσα ο πιο ενδιαφέρων χαρακτήρας του show. Η τρίτη σεζόν άργησε να της δώσει την προσοχή που της άξιζε, όμως ως το φινάλε, η Claudia είχε αναδειχθεί ως αναμφισβήτητη MVP του ‘Dark’.
Ο αρχικός κόσμος
Πίσω στα ‘80s, ο Tannhaus χάνει τον γιο του Marek, τη νύφη και την εγγονή του σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Απεγνωσμένος και πεπεισμένος ότι μπορεί να κατακτήσει το ταξίδι στον χρόνο, φτιάχνει μία χρονομηχανή για να τους φέρει πίσω. Την ενεργοποιεί στις 21 Ιουνίου του 1986, όμως αντί να σώσει τους συγγενείς του, ανοίγει το πέρασμα για πρώτη φορά και γεννά τους δύο νέους κόσμους του ‘Dark’.
Η Martha και ο Jonas πρέπει να ταξιδέψουν στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και να κρατήσουν την οικογένεια του ωρολογοποιού στη ζωή, ώστε να μη θελήσει ποτέ να φτιάξει τη χρονομηχανή του. Ο μόνος τρόπος να το πετύχουν αυτό είναι να βρίσκονται στο πέρασμα την ίδια στιγμή που το ανοίγει ο Taunhaus, ώστε να μπορέσουν να οδηγηθούν μέσα από ψυχεδελικά φώτα στον αρχικό κόσμο. Αφού το πετυχαίνουν, αποτρέπουν τον γιο του Taunhaus από το να εγκαταλείψει το Winden εν μέσω κακοκαιρίας, προειδοποιώντας τον ότι η γέφυρα που πρέπει να περάσει είναι κλειστή λόγω καταιγίδας. Έτσι ο Marek επιστρέφει στο πατρικό του και δεν πεθαίνει ποτέ.
Όλη αυτή η διαδικασία βέβαια, σημαίνει ότι ο Jonas και η Martha δεν θα υπάρξουν όπως τους γνωρίσαμε, οπότε αρχίζουν και διαλύονται παράλληλα με τον Adam, την Eva, τον Noah και την Claudia, αποκαθιστώντας την ισορροπία. Μαθαίνουμε, επίσης, ότι η Charlotte είναι η εγγονή του Tannhaus, επιβεβαιώνοντας τις υποψίες μας για εκείνο το ρολόι τσέπης μια και καλή.
Το τέλος του ‘Dark’
Πριν πέσουν οι τελευταίοι τίτλοι του ‘Dark’, είδαμε μια έγκυο Hannah παντρεμένη με τον Wöller, σε δείπνο με την Katharina, τον Peter Doppler, τη Regina, και τη Benni. Φαίνονται όλοι τους να έχουν μεγαλώσει στον αρχικό κόσμο του Tannhaus. Η Regina είναι υγιής, ο Wöller έχει το μάτι του, και η παρέα το διασκεδάζει μέχρι που μία ισχυρή καταιγίδα ρίχνει το ρεύμα τους. Σε εκείνο το σημείο αρχίζουν να μιλούν για το déjà vu που ένιωσε να βιώνει η Hannah κοιτώντας το κίτρινο αδιάβροχο που είχε κρεμαστεί στις σκάλες, ενώ λέει στους φίλους της πως σκέφτεται να ονομάσει τον γιο της Jonas:
«Νομίζω είναι ένα πολύ όμορφο όνομα».
Έξι μήνες και μία καραντίνα αργότερα, το POP για τις Δύσκολες Ώρες διαλέγει τις 30 καλύτερες από τις ταινίες που πρόλαβαν να βρουν τον δρόμο τους στις αίθουσες, αλλά και τις ταινίες που έγιναν διαθέσιμες εν μέσω πανδημίας μέσω streaming.