Ο Dev Patel δεν έφυγε ποτέ. Φέτος όμως θα συμβεί ξανά
Η επικείμενη Patelaissance έχει ξεκινήσει. Ήταν καιρός.
- 16 ΦΕΒ 2020
Για τον Dev Patel αισθάνομαι προσωπική υπερηφάνεια. Από το βρετανικό teen show ‘Skins’ αποφοίτησαν πολλοί σημερινοί σταρ της βρετανικής βιομηχανίας που μεταπηδούν συχνά και στο Hollywood (η Hannah Murray και ο Joe Dempsie του ‘Game of Thrones’, ο Nicholas Hoult του Λάνθιμου, των X-Men και του ‘Mad Max’, η Kaya Scodelario των ‘Maze Runner’ και του ‘Crawl’ είναι μονάχα τέσσερις).
Kανείς τους όμως δεν μας συστήθηκε όπως ο Patel:
Started from the bottom now we ‘re here, Dev μου.
Κανείς τους, επίσης, δεν ήταν Βρετανός ινδικής καταγωγής, με όλες τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται για τη διαθεσιμότητα ρόλων στη βιομηχανία θεάματος. Ο Patel όμως νίκησε τις πιθανότητες και, από το τεράστιο χιτ ‘Slumdog Millionaire’ που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και μετά, έχει καταφέρει να δουλεύει με συνέπεια.
Ο περιορισμός του στις επιλογές σημαίνει δυστυχώς υποχρεωτικά ότι, εκτός από αξιόλογα χιτ όπως το ‘Newsroom’, το ‘Lion’, τις ταινίες του franchise ‘Exotic Marigold Hotel’, το ‘Hotel Mumbai’ και το πρόσφατο υποψήφιο για Όσκαρ ‘I Lost My Body’, ήρθαν στον δρόμο του και πρότζεκτ μέτριας εισπρακτικής ή ποιοτικής απόδοσης όπως το ‘Last Airbender’, το ‘Chappie’ ή το ‘The Man Who Knew Infinity’. Ας συνυπολογίζουμε πάντα και το γεγονός ότι, ακόμα και ανάμεσα στις επιτυχημένες περιπτώσεις, οι ρόλοι του είναι συνήθως δεμένοι με την καταγωγή του.
Αυτή την άνοιξη όμως, ο Patel επανέρχεται με δύο φιλμ που τον αποδεσμεύουν από τα συνήθη του εμπόδια και, βάσει συντελεστών τουλάχιστον, έχουν όλα τα φόντα να γίνουν δυνατές εισαγωγές στη φιλμογραφία του.
Ξεκινάμε με το ‘The Personal History of David Copperfield’. Η ταινία έχει κυκλοφορήσει ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα ξεκινήσει τον γύρο του υπόλοιπου πλανήτη από την άνοιξη και είχε μία υποψηφιότητα στα φετινά BAFTA – για το Καλύτερο Καστ και όχι για το αδιανόητο μαλλί του πρωταγωνιστή του αλλά δεν πειράζει, ό,τι πάρεις καλό είναι.
Το φιλμ είναι μία μοντέρνα ανάγνωση του ομώνυμου βιβλίου του Charles Dickens από τη σατιρική ματιά του Armando Iannucci. Από το ‘Veep’ μέχρι το ‘The Death of Stalin’, κανένα ιστορικό πρόσωπο και κανένας πολιτικός ρόλος δεν είναι αρκετά σοβαρός για να ξεφύγει από την πένα του Iannucci. Ο Dickens δεν θα είναι η εξαίρεση.
Αμέσως μετά όμως, θα ακολουθήσει ένα ακόμη πιο τολμηρό πρότζεκτ για τον Patel, αυτή τη φορά με την υποστήριξη του οσκαρικού στούντιο A24. Ο ηθοποιός δεν είναι η πρώτη σκέψη που κάνουν οι σκηνοθέτες όταν καταπιάνονται με τον αρθούριο μύθο, αλλά φαίνεται πως ο David Lowery δεν εγκλωβίζεται με τους πρωταγωνιστές του με τον ίδιο τρόπο που δεν εγκλωβίζεται και με τα είδη ιστοριών που τον ενδιαφέρουν. Μπορεί να σου δώσει το στοχαστικό ‘A Ghost Story’, μπορεί να σου δώσει το μεγαλόκαρδο ‘Pete’s Dragon’, μπορεί να σου δώσει την old school περιπέτεια ‘The Old Man & The Gun’.
Στο ‘Green Knight’ θα διαβάσει διαφορετικά τον διάσημο μύθο του Sir Gawain και του Green Knight. Μία ιστορία που έχει αντέξει στον χρόνο και ακολουθεί έναν ιππότη της Στρογγυλής Τραπέζης που αποδέχεται την πρόκληση ενός άλλου, μυστήριου ιππότη.
Τα visuals του trailer είναι καθηλωτικά.
Μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανοιξιάτικη Patelaissance;
***
Στον απόηχο των Όσκαρ, μιλάμε με τον Μιχάλη Σαράντη για το ‘Parasite’, τη διαχρονικότητα του Joker και, για κάποιον λόγο, το βραβευμένο Ηχητικό Μοντάζ του RoboCop.