Είδα ένα επεισόδιο του ‘Τατουάζ’ μπας και καταλάβω γιατί αρέσει στη μάνα μου
- 6 ΜΑΡ 2019
Η μόνιμη κουβέντα τα τελευταία χρόνια σχετικά με την ελληνική τηλεόραση πάει πάνω-κάτω κάπως έτσι: “το επίπεδο έχει πέσει δραματικά, δεν υπάρχουν πια σειρές, τα ριάλιτι βασιλεύουν, όλες οι εκπομπές είναι κακέκτυπα, οι νέοι έχουν κλείσει τους δέκτες κλπ κλπ”.
Πραγματικά, δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά, θεωρώ πράγματι πως η ποιότητα της ελληνικής τηλεόρασης βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό και δεν είμαι καν αισιόδοξος όπως η Ναστάζια ότι η επόμενη μεγάλη εμμονή θα αφορά κάποια πραγματικά καλή ελληνική σειρά που θα έρθει σύντομα.
Τα νούμερα άλλωστε δεν λείπουν και τώρα από τις ελληνικές σειρές, με καλύτερο παράδειγμα το ‘Τατουάζ’, την καθημερινή σαπουνόπερα που υπογράφει ο Ανδρέας Γεωργίου και είναι κάτι σαν το ‘Game of Thrones’ των μανάδων μας. Πραγματικά, μπορεί εσύ κι εγώ να μην έχουμε ιδέα τι αφορά η συγκεκριμένη σειρά, όμως πίστεψέ με, στην ηλικία των γονιών μας κάνει όντως εντυπωσιακά νούμερα, σε βαθμό που το γεγονός πως το καλοκαίρι θα τελειώσει να προκαλεί είδηση(!).
Τι είναι όμως αυτό που κάνει την σειρά τόσο δημοφιλή σε αυτό το target group; Τι υπόθεση έχει, διαθέτει όντως κάποια καλά στοιχεία και πώς την αντιμετωπίζει ένας 30άρης που θυμάται τις παλιές καλές ελληνικές σειρές και έχει εκπαιδευτεί πια στις ξένες;
Για να λύσω όλες αυτές τις απορίες, αποφάσισα να δω ένα επεισόδιο από το ‘Τατουάζ’ (το υπ’ αριθμόν 172, το πιο πρόσφατο δηλαδή όταν μπήκα στο web TV του ALPHA) και να γράψω τις εντυπώσεις μου. Τα μόνα που ήξερα πριν πατήσω το play, ήταν πως πρωταγωνιστεί ένας δολοφόνος που σκοτώνει γυναίκες, πως παίζει ο Ντάνος και πως σημειώνει καλά νούμερα. Σαν σκονάκι, μελέτησα την σύνοψη του επεισοδίου, πήρα μια βαθιά ανάσα και βούτηξα στα βαθιά.
Η σύνοψη: Η απόφαση της Αμαλίας να επιλέξει τη θεραπεία του τεχνητού κώματος, σοκάρει τον Θεοχάρη, ενώ η Άννα και ο Σέκερης δεν ξέρουν τίποτα ακόμα γι’ αυτές τις εξελίξεις, αφού η επιθυμία της είναι να τους το κρατήσει κρυφό. Στο μεταξύ, η κατάθεση του Σωκράτη ότι βρισκόταν μαζί με τη Νατάσα Παπαδέα το βράδυ πριν ..
Μάλιστα. Δεν έχω ιδέα ποιοι είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι, αλλά ήδη η επιλογή ενός χαρακτήρα να πέσει σε τεχνητό κώμα με έχει ιντριγκάρει, το παραδέχομαι. Επίσης, κάθε σαπουνόπερα που σέβεται τον εαυτό της έχει ένα Θεοχάρη και τουλάχιστον έναν φόνο, ενώ χειροκροτάω το γεγονός πως η σύνοψη περιλαμβάνει clickbait, αφού ολοκληρώνεται με αποσιωπητικά. Επαγγελματίες σε όλα τους.
Ξεκινάμε δυνατά, με τον Ντάνο, την Γερονικολού, ένα κοριτσάκι και μερικούς ακόμα να γελάνε σε έναν καναπέ, χωρίς να έχουμε ιδέα γιατί. Σοβαρά, το επεισόδιο ξεκινάει με την παρέα να γελάει ήδη, ενώ το γεγονός ότι μαζί τους γελάει και το κοριτσάκι με ανησυχεί τρομερά. Δηλαδή, τι μπορεί να είναι τόσο αστείο και για 35αρηδες και για ένα μικρό κορίτσι; Τέλος πάντων, η παρέα κανονίζει να πάει για κυνήγι τρούφας (δεν έχω ιδέα πώς κυνηγάς τρούφα) και το κοριτσάκι δεν θα πάει επειδή είναι κρυωμένο.
Στο επόμενο subplot, ο Γκλέτσος κάθεται αγκαλιά με την Αλικάκη σε ένα καφενείο, σαν να τους έχει χτυπήσει η μεγαλύτερη συμφορά στην ιστορία. Η μία από την παρέα που θα πάει να κυνηγήσει τα μανιτάρια είναι η κόρη της Αλικάκη και την παίρνει τηλέφωνο για να παρακολουθήσουμε μια τρομερά αμήχανη συζήτηση που δεν οδηγεί πουθενά, όσο ο Γκλέτσος κοιτάζει αμίλητος. Από το context, η Αλικάκη υποτίθεται πως είναι στο Λονδίνο, αλλά πραγματικά αυτό το καφενείο δεν παίζει να υπάρχει στην πόλη.
Μετά την πρώτη δόση αμίλητου Γκλέτσου, ήρθε η ώρα να περάσουμε και στο φόνο της Νατάσας Παπαδέα, με έναν νεαρό που τον λένε Σωκράτη να καταθέτει στην αστυνομία πως ήταν μαζί της σε μια μουσική σκηνή το βράδυ που δολοφονήθηκε και πως την έβαλε σε ένα ταξί επειδή το αμάξι της έμεινε από μπαταρία. Την κατάθεση διενεργούν δύο γυναίκες αστυνόμοι, με την μία να μιλάει με ανεξήγητα έντονη κρητική προφορά. Λίγο πριν φύγει ο Σωκράτης, στο δωμάτιο μπαίνει άλλη μια αστυνόμος με πολιτικά που φαίνεται να τον γνωρίζει και μιλάει με τρομερά στεναχωρημένο ύφος. Γενικά, αν εξαιρέσεις την παρέα του Ντάνου, όλοι οι άλλοι συζητάνε σαν να έχουν μόλις μάθει ότι έχει συμβεί κάτι φρικτό.
Ακόμη ένας ήρωας της τηλεόρασης των ‘90s, ο Γιώργος Παρτσαλάκης, κάνει την εμφάνισή του σε μια παραλιακή ταβέρνα, αναφέροντας για πρώτη φορά και τον δολοφόνο της σειράς, Ορφέα, που είναι στη φυλακή και κάνει ότι κάθε κρατούμενος που σέβεται τον εαυτό του: κοιτάζει έξω με βλοσυρό ύφος κρατώντας τα κάγκελα του κελιού.
Μετά τον θυμό, ήρθε και πάλι η ώρα να στεναχωρηθούμε, βλέποντας έναν έξαλλο γιο να ζητάει από την μητέρα του να απολύσει έναν καπετάνιο, μια κλασική συζήτηση σε κάθε ελληνικό σπίτι. Όσο ο γιος μιλάει με εκφράσεις Φουσέκη όπως “άσε να ξέρω εγώ καλύτερα”, η Κοραλία Καράντη χαμηλώνει όλο και πιο πολύ την ένταση της φωνής της, η τέλεια τακτική για να τον κάνει όλο και πιο έξαλλο.
Μετά την Καράντη, επιτέλους, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, επιστρέφουμε σε μία σκηνή και σε χαρακτήρες που είχαμε ήδη δει, γιατί πραγματικά είχα αρχίσει να πιστεύω πως όλο το επεισόδιο θα κυλήσει με 20 διαφορετικές σκηνές. Όχι όμως, έχουμε επιστρέψει στο τμήμα, με τις τρεις γυναίκες και τον διοικητή να συζητάνε για την δολοφονία της Παπαδέα, την Κρητικιά να καυλαντίζει ξεδιάντροπα τον διοικητή και να ενοχοποιεί τον Σωκράτη και την τρίτη γυναίκα να φοράει πια στολή και να παραμένει τρομερά σοβαρή και στεναχωρημένη. Το θέμα είναι πως ο Ορφέας είναι πια στη φυλακή και οι φόνοι συνεχίζονται, άρα τι, υπάρχει κι άλλος δολοφόνος; Χμμμμ.
Στη συνέχεια, μάντεψε, καινούριοι χαρακτήρες, πόσους ηθοποιούς πληρώνει πια αυτή η σειρά. Ο τύπος που το γράφει προσπαθεί τρία λεπτά να βγάλει ένα γαμπριάτικο κοστούμι από τη θήκη του, όσο η μάνα του, του λέει κλαίγοντας πόσο σέξι είναι(!). Η σκηνή καταλήγει με μάνα και γιο να κοιτάζονται έτσι:
Μάνα και γιος
Επιστροφή στην ταβέρνα του Παρτσαλάκη, με τον ηθοποιό να ταΐζει στο στόμα φρουτάκι στην ενήλικη κόρη του. ΤΙ ΦΑΣΗ με τη σχέση γονιών-παιδιών σε αυτή τη σειρά ρε παιδιά; Ο διοικητής της αστυνομίας πάλι, τηλεφωνεί στην Αλικάκη, επιτέλους αρχίζουν κάπως να συνδέονται οι χαρακτήρες.
Στη σειρά εμφανίζεται και η Εβελίνα Παπούλια, μιλάμε για το απόλυτο ‘90s dream team cast, αν ήταν εδώ ο Mr. Peanutbutter θα έλεγε “what is this, a crossover episode?”. Ο Mr. Peanutbutter δεν είναι, είναι όμως ο Γκλέτσος και συζητάει με την Παπούλια για το τεχνητό κώμα στο οποίο θα πέσει η Αλικάκη που επιμένει ότι είναι στο Λονδίνο.
Όσο το υπόλοιπο καστ πέφτει σε τεχνητό κώμα και λύνει φόνους, ο Ντάνος κάνει ζωάρα και βόλτες στο δάσος, όλα πάνε υπέροχ..Άκυρο, η Γερονικολού είναι αλκοολική. Πίσω στη φυλακή, ο Ορφέας μιλάει για τις δολοφονίες του στο μαγνητοφωνάκι δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι είναι παρανοϊκός: δαγκώνει συνέχεια το χείλος του και θολώνει το βλέμμα του. Όση ώρα ξεσπά, ο συγκρατούμενος τον κοιτάζει έντρομος από το κρεβάτι του.
Καλή τηλεόραση
Στο Ντανόσπιτο, εξακολουθούν να συζητάνε για το κυνήγι τρούφας, μιλάμε σίγουρα για ρεκόρ αναφορών κυνηγιού τρούφας στην ιστορία της παγκόσμιας τηλεόρασης, ενώ έχουμε και το πρώτο σεξ του επεισοδίου, χωρίς ιδιαίτερα πλάνα, παρά μόνο τα προκαταρκτικά και ατάκες τύπου “βγάλε το φούτερ για να μην ζεσταίνεσαι”.
Ο Γεωργίου ετοιμάζεται να παντρευτεί στο μεταξύ και έχουμε το πιο θλιβερό μπάτσελορ όλων των εποχών, με αυτόν, την μάνα του και τον κουμπάρο που του λέει ότι πάει για κρέμασμα και φέρνει στρίπερ για έκπληξη. Επαναλαμβάνω, φέρνει στρίπερ σε μπάτσελορ που είναι ο γαμπρός κι η μάνα του, αυτοί που κοιτάζονταν πριν στα μάτια. Τι διάολο συμβαίνει σε αυτή τη σειρά; Η νύφη πάλι, κάνει μπατσελορέτ με τον διοικητή της αστυνομίας και την Κρητικιά αστυνόμο που εξακολουθεί να του την πέφτει. Κανείς δεν έχει φίλους σε αυτή τη σειρά;
Η παρέα του Ντάνου πάει επιτέλους για κυνήγι τρούφας, ειλικρινά βαρέθηκα αυτή την ιστορία. Μάλλον βαρέθηκε και η Γερονικολού που το έριξε στο ποτό. Στην ταβέρνα του Παρτσαλάκη που είναι μονίμως άδεια για κάποιο λόγο, συζητάνε για την βιογραφία του Ορφέα του δολοφόνου, που όπως φαίνεται τα είχε με την κόρη του Παρτσαλάκη και άλλης μιας ηθοποιού από το Καλημέρα Ζωή (πόσο γλυκά δένουν όλα).
Πίσω στο τμήμα, εκτός από την δολοφονία της Παπαδέα συζητάνε και την αρπαγή μιας 7χρονης από το πάρκο, με τον διοικητή να δίνει ρεσιτάλ, χτυπώντας το χέρι του στο γραφείο και ουρλιάζοντας “αυτό μυρίζει κύκλωμα παιδικής πορνογραφίας”. No shit, Sherlock.
Στα γρήγορα, η Ντανοπαρέα μαζεύει μανιτάρια (ειλικρινά, τι κόλλημα με αυτό), η Καράντη είναι σε κακό χάλι και υψώνει την φωνή της σε μια υπάλληλο και ο Γκλέτσος, η Αλικάκη, η Παπούλια κι ένα αγοράκι τρώνε σε ένα σπίτι που υποτίθεται ότι είναι στο Λονδίνο. Ο Γεωργίου πάλι, το πρωί πριν το γάμο του επαναλαμβάνει τόσες φορές ότι αυτή τη φορά θέλει να πάνε όλα τέλεια που είμαι σίγουρος ότι κάτι θα στραβώσει.
Τυπικό λονδρέζικο σπίτι
Η παρέα του Ντάνου πλέον ψήνει και τρώει τα μανιτάρια στο δάσος, στο πιο ανούσιο storyline στην ιστορία της τηλεόρασης, το οποίο κλείνει με τις 2 κοπέλες να χαϊδεύουν έναν σκύλο και να συζητάνε random trivia πληροφορίες για το κυνήγι(!), λες και παρακολουθούμε ντοκιμαντέρ. Ο Ντάνος με τον φίλο του σχολιάζουν τις τιμές και την σπανιότητα της τρούφας και λένε να επενδύσουν πάντως.
Ο μεγάλος γάμος πλησιάζει, ο κουμπάρος αργεί, ο διοικητής με τη νύφη (δεν έχω καταλάβει τη σχέση τους) τα πίνουν και όταν ο κουμπάρος επιστρέφει βλέπουμε ότι στη μηχανή του έχει δεμένο ένα τσαντάκι με ένα όπλο μέσα. Το τσαντάκι υπήρχε πάνω στη μηχανή όλη την ώρα, τι πιο φυσιολογικό. Ξεκινάνε για την εκκλησία, ο Γεωργίου με τη μάνα του (προφανώς) και ο κουμπάρος χώρια και ένα λευκό βανάκι τους μπλοκάρει, 2 τύποι βγαίνουν με όπλα και απαγάγουν τον γαμπρό και την μάνα του. ΣΟΚ, ποιος το περίμενε κάτι τέτοιο, ειδικά όσο έπαιζε δραματική μουσική πριν καν τους απαγάγουν.
Κάπου εκεί, με το απόλυτο cliffhanger, το επεισόδιο τελείωσε και εγώ έβγαλα τα συμπεράσματά μου. Σαν μια πιο μοντέρνα Λάμψη, το Τατουάζ παρουσιάζει basic, απλές ιστορίες που είναι εύκολο να τις παρακολουθήσεις, ακόμα κι αν χάσεις μερικά επεισόδια. ΟΚ, εγώ με ένα επεισόδιο δεν κατάλαβα και πολλά, αλλά νιώθω πως αν έβλεπα μερικά ακόμα, όλα θα έδεναν και θα το παρακολουθούσα χωρίς πρόβλημα.
Ο Ντάνος έχει μόλις δοκιμάσει μανιτάρι
Αν σκοπεύω να το συνεχίσω; Όχι, σε καμία περίπτωση. Αν κατάλαβα γιατί το βλέπουν οι γονείς μας; Ναι, προφανώς, είναι εύκολο και απλό, κάτι ξεκούραστο για να το δεις και να μην σε νοιάζει να σε πάρει ο ύπνος.
Αν είναι τέλος, καλός ηθοποιός ο Ντάνος; Θα πω απλά, ότι στη σειρά παίζουν πολύ χειρότεροι ηθοποιοί από εκείνον.