EMMY AWARDS

Τα Emmys δεν έχουν ιδέα τι να κάνουν μετά το ‘Game of Thrones’

Κι αυτό μπορεί να είναι καλό! Οι περσινοί μεγάλοι νικητές δεν είναι πια στον αέρα. Ποια θα είναι η επόμενη μεγάλη λατρεμένη σειρά των Emmy;

Πάντα έχει πλάκα όταν συμβαίνει αυτό, κυρίως επειδή τα τηλεοπτικά βραβεία είναι τόσο πολύ βραβεία συνήθειας. Βραβεία επαναλαμβανόμενα, που σειρές, κυρίως οι πολύ διάσημες, οι πολύ μεγάλες σειρές, μπορεί να κερδίζουν χρονιά μετά τη χρονιά, σαν από συνήθεια, σε αυτόματο πιλότο.

Έχει πλάκα λοιπόν όταν συμβαίνει αυτό: Φέτος, οι μεγάλοι νικητές των περσινών βραβείων σε δράμα και κωμωδία (δηλαδή ‘Game of Thrones’ και ‘Fleabag’) έχουν ολοκληρωθεί, που σημαίνει πως το πεδίο είναι ανοιχτό. Τι θα αγαπήσουν τα Emmy τώρα; Και μάλιστα, σε μια στιγμή στο χρόνο με τόσες διαφορετικές προσφερόμενες επιλογές;

Καταρχάς το ποια είναι μάλλον αναμφίβολα η σειρά της χρονιάς για τα Emmy φαίνεται αν ρίξουμε μια γενικότερη ματιά. Πρώτο σε υποψηφιότητες είναι το φανταστικό ‘Watchmen’ του Damon Lindelof για το ΗΒΟ, απλώς λόγο της δηλωμένης απόφασης να μην υπάρξει συνέχεια, διαγωνίζεται όπως είναι λογικό ως μίνι σειρά. Εκεί, μοιάζει να μην έχει αντίπαλό, σαρώνοντας με 26 υποψηφιότητες σε κάθε πιθανή κατηγορία.

Αν διαγωνιζόταν στις κατηγορίες δραματικής σειράς και πάλι θα ήταν εκκωφαντική η παρουσία του, κι ας μην μας ξεγελά η καταβαράθρωση του ‘Big Little Lies’. Το δράμα του ΗΒΟ για την τελικά κακή 2η σεζόν του περιορίστηκε σε μόλις δύο, λίγο ως πολύ αυτόματες υποψηφιότητες, για Β’ Γυναικείο Ρόλο με τις Meryl Streep και Laura Dern. Η μία πήρε μόλις Όσκαρ κι η άλλη είναι η Meryl Streep, οπότε πρακτικά είναι σα να πήρε η σειρά μηδέν υποψηφιότητες. Φαντάζεστε η Meryl Streep να έπαιζε έναν δεύτερο ρόλο στη 2η σεζόν μιας ράντομ τηλεοπτικής σειράς και να μην προτεινόταν καν για Emmy;

Τελοσπάντων, θέλω να καταλήξω πως οι υποψηφιότητες του ‘Watchmen’ δεν λένε ψέματα. Είναι η σειρά της χρονιάς για τα Emmy κι αυτό θα φανεί και τη βραδιά της απονομής, αλλά καλώς ή κακώς η βιτρίνα της βιομηχανίας είναι οι σειρές-φαινόμενα, αυτές που κρατάνε τους θεατές για χρόνια και δίνουν τροφή για καιρό στα έντυπα του entertainment. (Βλέπει και πέρυσι, το ‘Chernobyl’ σάρωσε στις κατηγορίες του αλλά ακόμα στο ‘Game of Thrones’ μένουμε ως μέτρο σύγκρισης.)

Τι βλέπουμε σε αυτές τις δύο μεγάλες κατηγορίες, στο δράμα και την κωμωδία; Αρκετή αμηχανία, νομίζω. Φυσικά το ‘Succession’, η καλύτερη κωμωδία στην τηλεόραση, χτίζεται μεθοδικά από την Ακαδημία ως το επόμενο πολυβραβευμένο δράμα. Είναι στο ΗΒΟ, έχει σπουδαίο καστ τα μισά μέλη του οποίου προτάθηκαν για βραβεία ερμηνείας (Kendall, αγόρι μου… μας κάνεις όλους περήφανους), και είναι σειρά που όποτε προβάλλεται είναι το κυρίαρχο θέμα τηλεοπτικής συζήτησης για κανά τρίμηνο.

Θα πρέπει όμως να προσέχει πολύ το ‘Ozark’, το οποίο πέρσι έκανε σιωπηλό over-perform στις βραβεύσεις, κερδίζοντας 1-2 Emmy έκπληξη, φτάνοντας φέτος με τις 18 υποψηφιότητες (όσες και το ‘Succession’) να ηγείται στο πεδίο του δράματος. Η Ακαδημία ανέκαθεν λάτρευε τις αντιηρωικές ιστορίες ηθικής για γκρίζους ήρωες και το ‘Ozark’ μοιάζει να είναι για τα Emmy το succession στόρι του ‘Breaking Bad’, περισσότερο τελικά από το ίδιο το ‘Better Call Saul’ που φέτος ξεφουσκώνει στα βραβεία χάρη σε ηχηρές ερμηνευτικές απουσίες.

 

Και το ‘Succession’ και το ‘Ozark’ έρχονταν με φόρα από πέρσι λοιπόν και φαίνονταν έτοιμα να παλέψουν για τον Iron Throne, με την Ακαδημία να φαίνεται διχασμένη κάπου ανάμεσα στο πρεστίζ πολυπληθές upscale ΗΒΟ δράμα (σαν το ‘Sopranos’) και στο αντιηρωικό δράμα ενός ηθικά γκρίζου οικογενειάρχη (σαν το ‘Sopranos’). Είναι σαν μετά το ξύπνημα από την περίοδο κυριαρχίας του ‘Game of Thrones’, τα Emmy να ψάχνουν την ασφάλεια ακριβώς εκεί που είχαν μάθει να την βρίσκουν. Εντάξει, είναι ανθρώπινο.

Ωστόσο ας αναζητήσουμε αν υπάρχει κάτι φρέσκο, ή διαφορετικό ή μη αναμενόμενο. Το ‘Crown’ είναι εκεί, πιστό στο καθήκον. Ωραία. Το ‘Killing Eve’ μπορεί να γίνεται κάθε σεζόν χειρότερο αλλά σταθεροποιείται στις μεγάλες κατηγορίες και με αυτές τις πρωταγωνίστριες πάντα θα διεκδικεί κάποιο βραβεία. Το ‘Handmaid’s Tale’ είναι ακόμα εκεί σε μια τροχιά α λα ‘Homeland’, ενώ το ‘Westworld’ είναι νεκρό.

Το ‘Stranger Things’, ξεκαρδιστικά, συνεχίζει να προτείνεται για Καλύτερο Δράμα. Από όλες αυτές τις σειρές είναι εκείνη που βεβαιότερα θα αναφέρεται στο μέλλον ως «πω θυμάσαι το στρεήντζερ θινγκς; λολ», το οποίο δεν το λέω για κακό, η σειρά είναι αυτό που είναι και καλά κάνει, αλλά πλέον δεν έχει τον παραμικρό λόγο να βρίσκεται εδώ.

Τo πολύ ενδιαφέρον ‘Morning Show’ της Apple συζητήθηκε και δίχασε και έκανε #πραγματάκια και τελικά προτείνεται για 4 ερμηνευτικά Emmy (μεταξύ των οποίων για τους πρωταγωνιστές Jennifer Aniston και Steve Carell) όπως και Σκηνοθεσίας. Αλλά δεν χώρεσε στις 8(!) υποψηφιότητες για Emmy Καλύτερης Δραματικής Σειράς, όπως ούτε και το πολύ δυνατό ‘Euphoria’ που πάντως προτάθηκε για Α’ Γυναικείο για την εκπληκτική (μελλοντική νικήτρια Όσκαρ) Zendaya, αλλά ως εκεί- επειδή προφανώς το Netflix έδινε στα μέλη της Ακαδημίας προσημειωμένα ψηφοδέλτια με το ‘Stranger Things’ όπως στις εκλογές δίνουν πολλοί έτοιμα ψηφοδέλτια με σταυρούς για να μην ψάχνει εκείνη την ώρα ο παππούς.

Το μεγαλύτερο νέο entry είναι για κάποιο λόγο το ‘Mandalorian’, με το οποίο μια χαρά πέρασα αλλά δε θα μου ερχόταν ποτέ στο μυαλό αν σκεφτόμουν κάτι που να αντιστοιχεί σε οποιαδήποτε από τις λέξεις “Καλύτερη”, “Δραματική”, και ακόμα και “Σειρά” μη σου πω. Είναι ΟΚ. Είναι φαν. Είχε τον baby Yoda. Ήταν από τα ωραιότερα extras που έχουν γυριστεί ποτέ. Ήταν, για να μην το ψάχνουμε πολύ, η σειρά με την οποία λάνσαρε η Disney το Disney+ της, και πάνω στην οποία είχε ρίξει όλη την επικοινωνία και το branding του νέου της streaming κομματιού, οπότε καταλαβαίνεις.

Κατά τα άλλα το θέαμα εξακολουθεί να είναι αστείο. Σε μια πληθώρα κατηγοριών με 6, 7, 8 υποψηφιότητες η κάθε μία, τα Emmy δεν έχουν να προτείνουν παρά τις ίδιες 5-6 σειρές παντού. Είναι τρομερό- τόσους μήνες είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια και βλέπουμε σειρές, σειρές, σειρές, θα περίμενε κανείς πως τα Emmys θα είχαν δει λίγη παραπάνω τηλεόραση από αυτήν που είδαν πέρσι.

(Τουλάχιστον αν κερδίσει το ‘Succession’ θα πρόκειται για τον καλύτερο νικητή εδώ και χρόνια!)

Στην κωμωδία τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο χαοτικά επειδή τις 3 τελευταίες χρονιές υπήρξαν ισάριθμοι νικητές, εκ των οποίων οι 2 (‘Veep’, ‘’Fleabag) έχουν ολοκληρωθεί. Προς τεράστιο σοκ όλων, η τρίτη από αυτές τις σειρές, το ‘Marvelous Mrs. Maisel’ παίρνει αυτόματα το χρίσμα των περισσότερων υποψηφιοτήτων, με 20. Η κατηγορία της Κωμωδίας είναι αρκετά περίεργη, κι όχι μόνο επειδή απουσιάζει η αληθινή καλύτερη κωμωδία (το ‘Succession’). Είναι μια μίξη από δοκιμασμένες σταθερές (‘Maisel’, ‘Curb Your Enthusiasm’), από σειρές που συμπαθεί η Ακαδημία και όλο και κανά βραβείο παίζει να αρπάξουν εδώ κι εκεί (‘Dead to Me’ για το οποίο προτάθηκε για Emmy η λατρεμένη Linda Cardellini του ‘Freaks and Geeks’, ‘The Kominsky Method’, αλλά και το ‘Insecure’ που πήρε επιτέλους προαγωγή).

Υπάρχει μια τρομερά ευχάριστη έκπληξη, το ‘What We Do in the Shadows’ που είχε φέτος μια πραγματικά θαυμάσια σεζόν, αλλά όμως δεν έχει πολλές ακόμα υποψηφιότητες, ενώ αντιστρόφως σειρές σαν το ‘Good Place’ βρίσκονται σε πολλές κατηγορίες αλλά όχι στην μεγάλη. Δεν πειράζει, έτσι, να υπάρχει κίνηση. Εδώ όμως μπορεί κανείς παρατηρήσει πως η πιο ευχάριστη έκπληξη όλων είναι μεν περσινή προσθήκη στην watchlist της Ακαδημίας, όμως η φετινή της εμφάνιση επιβεβαιώνει τα πάντα.

Μιλάμε για το επικό ‘Schitt’s Creek’, το οποίο πέρσι εμφάνισε κάποιες λιγοστές αλλά μεγάλες υποψηφιότητες και φέτος για τον αποχαιρετισμό του πρόλαβε προφανώς πάνω στην κατάλληλη στιγμή να εξελιχθεί σε ντε φάκτο αγαπημένο των μελών της Ακαδημίας, καθώς προτάθηκε για Σειρά, Σενάριο, Σκηνοθεσία ΚΑΙ για τις 4 ερμηνευτικές κατηγορίες. Αυτή θα είναι η πιο ευχάριστα χαοτική εξέλιξη όλων- τα Emmy να στέψουν διαφορετική Κωμωδία για 4η συνεχή χρονιά, και μάλιστα μια κωμωδία που στέκεται τόσο απολαυστικά στα σύνορα του παλιομοδίτικου με το αναπολογητικά μοντέρνο.

Η έξαφνη, ραγδαία άνοδος και ακόμα περισσότερη μια πιθανή στέψη για το ‘Schitt’s Creek’ θα επιβεβαίωνε αυτό που εδώ και κάποια χρόνια είναι εμφανές: Όσο στις δραματικές κατηγορίες κατηγορίες τα Emmy πάνε στον αυτόματο, στις κωμωδίες η Ακαδημία μοιάζει πολύ πιο έτοιμη να δοκιμάσει και να προτείνει πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, με τις σειρές-οδοστρωτήρες των τελευταίων ετών εκτός εικόνας πλέον, τα Emmy είναι ελεύθερα να κοιτάξουν όπου θέλουν. Και έχει ενδιαφέρον: Άλλοτε κοιτάζουν αμήχανα προς τα πίσω, άλλοτε μοιάζουν αναποφάσιστα, κι άλλοτε, γουέλ, σκάνε στα γέλια με την θεά Catherine O’ Hara. Τι να πω, όλα αυτά ανθρώπινα είναι.

Τα βραβεία Emmy θα απονεμηθούν 21 Σεπτεμβρίου και όλες οι υποψηφιότητες βρίσκονται εδώ.