REVIEWS

Έρωτας Μετά, η ένοχη τηλεοπτική απόλαυση της σεζόν

Έχοντας βαρεθεί να μου μιλάνε όλοι για το ερωτικό θρίλερ του Alpha, αναγκάστηκα να το παρακολουθήσω.

Ένας διαζευγμένος 50άρης πολιτικός μηχανικός με αριστερή κουλτούρα, πέντε διαφορετικές εταιρίες με 20 ανοιχτά project ανά την Ελλάδα και 15 λεπτά ελεύθερο χρόνο την ημέρα για πάρτη του. Μια 40άρα παντρεμένη pilates instructor με ένα αγόρι στην εφηβεία, 20 απαιτητικές πελάτισσες και έντονη κοινωνική ζωή (βλέπε δεν είναι ποτέ σπίτι και, αν είναι, δεν ανοίγει την τηλεόραση παρά μόνο για Netflix). Η 80άρα μάνα μου και οι υπόλοιπες χαροκαμμένες χήρες στην πολυκατοικία που μεγάλωσα στην Καλλιθέα (παρότι μετά αναρωτιούνται τι ακριβώς συνέβη). Και, λαστ μπατ νοτ λιστ, ένα νιόπαντρο 30χρονο ζευγάρι ελευθέρων επαγγελματιών (με φρέσκο μωρό) από το Παλαιό Φάληρο.

Όχι, οι παραπάνω δεν αποτελούν μέλη του cast του Έρωτας Μετά (ή, όπως το αποκαλώ εγώ, το επόμενο βήμα της Βάσως Λασκαράκη μετά το Σόι μου), αλλά ένα μικρό δείγμα από τους ανθρώπους που, σε άσχετες στιγμές, με έχουν πιάσει το τελευταίο διάστημα και μου έχουν πει, στο ψιθυριστό, ότι αυτό είναι που παρακολουθούν φέτος φανατικά στην τηλεόραση. Ψιθυριστά και με λίγο ‘φόβο’, σε περίπτωση που τους ‘κράξω’ για το ότι, στη χρυσή εποχή της τηλεόρασης, ‘χαραμίζουν’ το χρόνο τους με κάτι ελληνικό.

Δεν μπορείς, πραγματικά, να καταλάβεις την -παιδική, ανείπωτη- χαρά τους όταν, λίγο συγκαταβατικά ομολογώ, τους ρωτάω ‘τι παίζει με το έργο;’. Με τις απαντήσεις τους να συγκλίνουν στο ότι πρόκειται για μια ανθρώπινη ιστορία με πρωταγωνιστές δυο παντρεμένα ζευγάρια με παιδιά, γεμάτη μυστήριο και έρωτα, που εναλλάσσεται ανάμεσα στο τώρα και στο τι συνέβη πριν από τρία χρόνια, και σε κάνει να μην ξεκολλάς από την οθόνη. Αρχίζοντας μετά κάτι ακατάληπτα για το ‘Ποιος σκότωσε την Άννα;’ και ‘Tι κάνεις αν ερωτευτείς -κατά λάθος- τη γυναίκα/ τον άντρα φίλου/ ης;’

Αυτό, ο τρόπος που φωτίζεται το πρόσωπό τους, ήταν που με έπεισε να κάτσω να το παρακολουθήσω μονομιάς (είμαστε αισίως στο 37ο επεισόδιο). Μην δίνοντας την παραμικρή σημασία στο πώς τα πάει από πλευράς τηλεθέασης. Τι χρειάζεται να ξέρεις; Ότι πρόκειται για ένα ερωτικό θρίλερ, βασισμένο στη σειρά της Telefe ‘Amar despues de amar’, που ξεκινάει με ένα τροχαίο που αφήνει τον άντρα επιβάτη σε κώμα (ο Αντώνης Καρυστινός ως βαριεστημένος κληρονόμος και CEO μιας μεγάλης αλιευτικής εταιρίας) και τη γυναίκα (η Βάσω Λασκαράκη ως απελπισμένη νοικοκυρά και πρώην δασκάλα χορού) εξαφανισμένη.

Οι δυο τους είναι ζευγάρι. Κάτι που, όταν αποκαλύπτεται, δεν το παίρνουν και πολύ καλά ούτε ο working class hero σύζυγος (πρώην αστυνομικός, νυν εργολάβος και εσαεί αυταρχικός μπαμπάς) της Λασκαράκη, τον οποίον υποδύεται ο Μάριος Αθανασίου, ούτε η ψυχαναγκαστικά τελειομανής ζωγράφος σύζυγος του Καρυστινού, με την αγάπη για το ποτό, την οποία υποδύεται η Έμιλυ Κολιανδρή.

Πέρα από τον πόνο των δυο απατημένων συζύγων (και της Ελληνίδας μάνας/ ψυχρής υπολογίστριας CEO, στον οποίο διαπρέπει η Μπέττυ Λιβανού), που είναι φάτσα φόρα, στο Έρωτας Μετά υπάρχουν και άλλα επίπεδα στην ιστορία.

Εδώ ρόλο παίζουν επίσης τα φράγκα. Αυτά είναι ο λόγος που τα δυο ζευγάρια έρχονται εξαρχής σε επαφή (η γυναίκα του επιχειρηματία -χωρίς να ξέρει ότι βγάζει τα μάτια της- προσλαμβάνει τον εργολάβο για μια ανακαίνιση και την Λασκαράκη για να της διδάξει ταγκό).

Αυτά είναι που εντάσσουν στο παιχνίδι τον Γιώργο Παπαπαύλου (με το βλέμμα που γυαλίζει) ως τον ξάδελφο/ συνέταιρο του πρωταγωνιστή ο οποίος τον κατακλέβει. Και την Γωγώ Καρτσάνα (βλέπε την όμορφη μελαχρινή από το Σόι μου) ως την διπρόσωπη λογίστρια της εταιρείας με την προϋπηρεσία στον Κορυδαλλό (με ένα τόνο σέξι παραπάνω από ότι την είχαμε συνηθίσει-εύγε της).

Ενώ κομβικό ρόλο στην ιστορία παίζει τόσο ο αστυνομικός ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση, όσο και η Ευγενία Σαμαρά ως η γυναίκα του που τον βοηθάει ανεπίσημα να βγάλει άκρη προκειμένου να γράψει το δικό της μυθιστόρημα.

Με το cast να συμπληρώνει ο διαχρονικός Νίκος Γαλανός ως ο πατέρας του πρωταγωνιστή, η πολύπειρη Αλεξάνδρα Παλαιολόγου ως η διευθύντρια του εργοστασίου παραγωγής της αλιευτικής εταιρείας και ο Κώστας Κόκλας σε ένα ρόλο έκπληξη.

Εννοείται πως, όπως σε όλα τα καλά θρίλερ μυστηρίου, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται εξαρχής. Και όντως, από το 5ο-6ο επεισόδιο και μετά, μπαίνεις στο τριπάκι να θέλεις να συζητήσεις γύρω από τον ψύκτη του γραφείου τι πιστεύεις ότι θα συμβεί μετά.

Αν και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της σειράς είναι μάλλον η πειστικότητα των ερμηνειών των βασικών πρωταγωνιστών.

Εκεί που τη μεγαλύτερη έκπληξη αποτελούν -πέρα από την Γωγώ Καρτσανά που πολύ, μα πολύ της πάει το femme fatale- το δίδυμο Λασκαράκη-Αθανασίου σε ρόλους που δεν τους είχαμε συνηθίσει. Εκείνος είναι αρσενικό παλιάς κοπής. Και εκείνη, αρχικά, τόσο ευάλωτη που καταλαβαίνουμε γιατί είναι αδύνατον για κάποιον να μην την καψουρευτεί. Κοίτα να δεις που όλοι αυτοί που για τους οποίους σου μίλησα στην αρχή παίζει και να είχαν δίκαιο. Kοίτα να δεις που ψήνομαι να μάθω τι συμβεί στο τέλος. Κοίτα να δεις που, παίζει να την πατήσεις και εσύ έτσι.

***

Class of ’99: Το αφιέρωμά μας στο θρυλικό σινεμά του 1999 ολοκληρώνεται στο νέο επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες, με τις 35 ταινίες που διαμόρφωσαν την καλύτερη χρονιά του κινηματογράφου!