© Warner Bros./ZUMA Press/VISUALHELLAS.GR
ΕΙΔΩΛΟ

Έτσι θα θυμόμαστε τον Paul Sorvino

Ο Paul Sorvino ήταν ένας γκάνγκστερ της οθόνης, ήταν τραγουδιστής όπερας, ήταν γλύπτης και ζωγράφος. Πάνω απ’ όλα όμως ήταν πατέρας.
Δεν μπορώ ποτέ να κόψω το σκόρδο σε λεπτές φέτες, αλλά όταν το έχω μάταια προσπαθήσει σκέφτομαι πάντα τον Paul Sorvino στο Goodfellas. Ο άνθρωπος δίδαξε σε γενιές και γενιές πώς κόβεται σωστά το ρημάδι το σκόρδο. Δίδαξε επίσης το πώς παίζουν τον ήρεμο, σχεδόν ευγενή, επικίνδυνο άνδρα σε ταινίες όπως το Goodfellas, το Bloodbrothers και το Dick Tracy, και σε σειρές όπως το Law & Order όπου είχε υποδυθεί τον αρχιφύλακα Phil Ceretti για μία σεζόν. Δεν ήθελα να φύγει από τη σειρά τόσο γρήγορα, όμως είχε βρει τον ρυθμό των γυρισμάτων δύσκολο και τη διαδικασία επιβλαβή για τη φωνή του.

Γιατί ο Paul Sorvino είχε εκπαιδευτεί στο τραγούδι από τα 8 του χρόνια, εμπνευσμένος από τη μητέρα του που είχε κάποτε υποτροφία για το περίφημο καλλιτεχνικό Julliard αλλά δεν κατάφερε ποτέ να πάει γιατί την εμπόδισε η μητέρα της. Το τραγούδι «ήταν επάγγελμα για πόρνες». Ο μικρός μεγάλωσε με τη φωνή και τις μελωδίες που έπαιζε στο πιάνο τους, και στα 17 του άκουσε τον Robert Weede στην πρώτη παραγωγή του μιούζικαλ The Most Happy Fella και ένιωσε πως ήξερε πια το κάλεσμά του.

Το 2001, έχοντας εγκαταλείψει για πολλά χρόνια το τραγούδι, αρχικά λόγω του άσθματος που είχε ξεπεράσει εκπαιδεύοντας τον εαυτό του να αναπνέει σωστά, και αργότερα λόγω γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης που αποδυνάμωνε τις φωνητικές του χορδές, ο Sorvino εγχειρίστηκε για να διορθώσει το πρόβλημα και επέστρεψε στις συναυλίες και το τοπικό θέατρο. Το 2006 είχε κάνει κιόλας το ντεμπούτο του στην Όπερα της Νέας Υόρκης, παίζοντας ο ίδιος πια τον Tony του Most Happy Fella.

Ήταν τραγουδιστής όπερας λοιπόν, γλύπτης, ζωγράφος, συγγραφέας, και όχι απλά ο γκάνγκστερ που φοβόταν ότι τον είχε χαρακτηρίσει ως ρόλος στην καριέρα του.


Getty Images

Τον Paulie του Goodfellas κιόλας τον είχε σχεδόν εγκαταλείψει, γιατί για μεγάλο διάστημα δεν μπορούσε να συνδεθεί μαζί του. Ήταν ένας άνδρας που κινούταν αργά όπως έλεγε ο χαρακτήρας του Ray Liotta στην ταινία, «αλλά μόνο επειδή δεν χρειαζόταν να κινηθεί για κανέναν», και ο Sorvino δεν αισθανόταν ότι μπορούσε να βρει το κέντρο του.

Μέχρι που μία μέρα κοιτάχτηκε στον καθρέφτη του ισιώνοντας τη γραβάτα του και εντόπισε το φονικό του βλέμμα.

Εκτός από ιδρυτής του Sorvino Foundation για το Άσθμα, ο ηθοποιός είχε επίσης ιδρύσει μαζί με την κόρη του, Amanda, μία οργάνωση για υιοθεσίες σκύλων που είχε ονομάσει DogFellas, γιατί προφανώς και θα την ονόμαζαν έτσι.

Ο πιο σημαντικός ρόλος του Sorvino όμως ήταν αυτός του πατέρα και μέσα από αυτόν θα τον θυμάμαι περισσότερο. Κατά τη διάρκεια της νικητήριας ομιλίας της όταν κέρδισε το Όσκαρ Β΄Γυναικείου για το Mighty Aphrodite, η Mira Sorvino είχε ευχαριστήσει τον πατέρα της λέγοντας πως της είχε μάθει ό,τι ήξερε για την υποκριτική και ο Sorvino είχε λυθεί στο κλάμα.

«Όταν μου δίνετε αυτό το βραβείο τιμάτε τον πατέρα μου, Paul Sorvino, που μου έμαθε ό,τι γνωρίζω για την υποκριτική», είχε πει συγκινημένη. «Σε αγαπώ πάρα πολύ, μπαμπά».

«Πέθανε ο πατέρας μου ο σπουδαίος Paul Sorvino», έγραφε χτες στο Twitter της. «Η καρδιά μου έχει ραγίσει – μία ζωή αγάπης και χαράς και σοφίας μαζί του έχει τελειώσει. Ήταν ο πιο υπέροχος πατέρας. Τον αγαπώ τόσο πολύ. Στέλνω αγάπη στ’ αστέρια μπαμπά, όσο ανηφορίζεις».


Με την κόρη του, Mira Sorvino / AP Photo/Kathleen Voege, File

Με την κόρη του, Mira Sorvino

Ο Sorvino είχε επίσης στηρίξει τη Mira όταν είχε αποκαλυφθεί πως ήταν ο Harvey Weinstein που είχε εμποδίσει την πολλά υποσχόμενη και εδραιωμένη ως τα ‘90s καριέρα της από το να εξελιχθεί. Η ηθοποιός είχε παρενοχληθεί σεξουαλικά από τον παραγωγό και ήταν μία από τις σταρ που μίλησαν ανοιχτά για την εμπειρία της κατά το ξέσπασμα του #MeToo.

Ο πατέρας της λοιπόν είχε σχολιάσει τον Weinstein δημόσια και διόλου ψύχραιμα, λέγοντας πως «έβαλε το κορίτσι μου στη μαύρη λίστα, θα τον σκοτώσω τον γ@μημένο».

Ο Paul Sorvino έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με τη σκοτεινή κωμωδία Where’s Poppa ενώ σχεδόν ταυτόχρονα πέρασε και στο θέατρο, και συνέχισε με έναν ρόλο στο Made for Every Other που τράβηξε την προσοχή. Ήταν στο Reds του Warren Beatty, ήταν ο Henry Kissinger στο Nixon του Oliver Stone, ήταν ο έκρυθμος πατέρας της Ιουλιέτας στο Romeo + Juliet του Baz Luhrmann.

Οι τελευταίοι του ρόλοι στην οθόνη ήταν το 2019, στο Welcome to Acapulco όπου είχε παίξει έναν διεφθαρμένο γερουσιαστή και στο Godfather of Harlem με τον ρόλο του Frank Costello.

Exit mobile version