Η Ελλάδα φέτος στη Eurovision ξεπέρασε τον εαυτό της
- 7 ΜΑΡ 2019
Σκέφτομαι τις αποστολές μας στη Eurovision από το 2001 και μετά οπότε και άρχισα να την παρακολουθώ, και οι επιλογές είτε είναι με ανάθεση, είτε προφανείς – Παπαρίζου, Ρουβάς, Βίσση, Demy – είτε είναι από σπόντα επειδή έτυχε να είναι επίκαιροι – Σαρμπέλ, Ελευθερία Ελευθερίου, Μαρία Έλενα Κυριακού, Λούκας Γιώρκας. Υπήρξε τα τελευταία χρόνια και η “στροφή” στην “παράδοση” με τους Argo και τη Γιάννα Τερζή. Η επιλογή με απευθείας ανάθεση της Κατερίνα Ντούσκα είναι πράγματι παράξενη για την ΕΡΤ. Το όνομα της Ντούσκα είναι γνωστό τα τελευταία χρόνια στους εναλλακτικούς ποπ κύκλους, αλλά κανείς δεν θα περίμενε -ούτε η ίδια όπως έχει πει σε συνέντευξή της- να της προτείνουν να πάει στη Eurovision. Άλλοι τόσοι δεν θα περίμεναν να δεχτεί, μιας που η Eurovision έχει τη ρετσινιά του μη εναλλακτικού.
Όλο αυτό φυσικά πηγάζει από την τάση να διαχωρίζουμε τα πράγματα σε ποιοτικά και μη ποιοτικά, να ταυτίζουμε το μαζικό με το μη ποιοτικό και το εναλλακτικό με το ποιοτικό, αλλά και να βαφτίζουμε κάτι ως εναλλακτικό ή μη εναλλακτικό, τις περισσότερες φορές επειδή ακόμα δεν το έχουμε μάθει. Το ακατανόητο επίσης περνάει πολλές φορές ως πιο ποιοτικό, λίγες φορές επειδή είναι και πολλές φορές επειδή απλά είναι ακατανόητο.
Eχτές λοιπόν κυκλοφόρησε επιτέλους το ‘Better Love’ της Κατερίνας Ντούσκα και της φετινής συμμετοχής μας στη Eurovision.
ΚΑΠΟΥ ΣΕ ΞΕΡΩ
Σε πολλούς το ‘Better Love’ έφερε θύμησες από το παρελθόν.
Ομολογώ και εμένα μου θύμισε ‘Florence and the Machine’. Δεν το σκέφτηκα ως κάτι κακό αυτό, όπως δεν το σκέφτηκαν ως κακό οι περισσότεροι σχολιαστές. Τα περισσότερα τραγούδια που βγαίνουν θυμίζουν κάποιο άλλο τραγούδι. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τους Axis of Awesome που είχαν ξεμπροστιάσει όλη την ποπ πριν μια δεκαετία, λέγοντας πώς όλα τα ποπ τραγούδια που έχουν γραφτεί έχουν ακριβώς τις ίδιες 4 συγχορδίες.
‘Αλλωστε και η Eurovision στις περισσότερες συμμετοχές της θυμίζει τον εαυτό της. Γι’ αυτό κιόλας μπορούμε να πούμε για κάποιο τραγούδι “α, αυτό το τραγούδι είναι πολύ γιουροβίζον”. Και η ίδια η Eurovision έχει τον δικό της ήχο και μπορείς από αυτό τον ήχο να φτιάξεις κάτι καλό ή κάτι κακό. Πχ. το ‘Secret Combination’ ήταν ένα πολύ γιουροβιζιονίστικο τραγούδι, όπως και το ‘Aphrodisiac’. To πρώτο με πολύ καλό τρόπο και το δεύτερο με αρκετά χειρότερο.
Το σίγουρο είναι ότι το ‘Better Love’ είναι ένα τραγούδι ασυνήθιστο για Eurovision και τα ασυνήθιστα – όταν μάλιστα υπάρχει και τόσο καλή παραγωγή – πάνε πεντάδα.
ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ EUROCLIP ΕVER
Το βιντεοκλίιπ είναι ένα έπος. Το καλύτερο που έχουμε στείλει ποτέ στη Eurovision. Όταν είδα ότι η Έφη Γούση θα σκηνοθετήσει το κλιπ, δεν περίμενα βέβαια τίποτα λιγότερο από εκείνη. Η ίδια σκηνοθέτησε και την ‘Παπαρούνα’ της Nalyssa Green, το αγαπημένο μου ελληνικό κλιπ της δεκαετίας. Μου αρέσει πολύ που η Γούση δεν έκανε καμία έκπτωση στην αισθητική της για να ταιριάξει σε ένα πιο υποτίθεται mainstream μάτι για το κλιπ του ‘Better Love’.
Αυτό που κατάλαβα και από το τραγούδι και από το κλιπ, είναι ότι η ΕΡΤ πράγματι έδωσε δημιουργική ελευθερία στην ομάδα της Ντούσκα. Γι’ αυτό και το αποτέλεσμα βγήκε τόσο άρτιο ηχητικά και αισθητικά.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ