SOCIAL MEDIA

Το Facebook απαντάει στο Netflix για το ‘Social Dilemma’, είναι εμφανώς τσαντισμένο

Το ‘Social Dilemma’ βρίσκεται σταθερά στο Top 10 του Netflix και το Facebook έχει σαφέστατο πρόβλημα με αυτό.
Το ‘Social Dilemma’ βρίσκεται σταθερά στο Top 10 του αμερικανικού και του ελληνικού Netflix από τα μέσα Σεπτεμβρίου, και το Facebook έχει πρόβλημα με αυτό.

Το ντοκιμαντέρ του Jeff Orlowski, του βραβευμένου κινηματογραφιστή που μας έχει δώσει τα διακεκριμένα ντοκιμαντέρ περιβαλλοντολογικού ενδιαφέροντος ‘Chasing Ice’ και ‘Chasing Coral’, απέδειξε ότι ακόμα και για τις πιο δοκιμασμένες συνταγές, σημασία έχει η εκτέλεση. Στο ‘Social Dilemma’ δεν ανακάλυψε την πενικιλίνη. Οι ‘αστέρες’ της τεχνολογίας που παρακολουθούν οι θεατές να κατακεραυνώνουν τη στρατηγική των social media, την εθιστική τεχνολογία τους που μεταβάλλει αδιόρατα την συμπεριφορά μας online, και την ανικανότητά τους να εμποδίσουν την εξάπλωση των fake news, ανάμεσά τους και το Facebook, δεν μίλησαν για πρώτη φορά στην κάμερα του Orlowski.

Ο πρώην σχεδιαστής της Google, Tristan Harris, ο Justin Rosenstein που δημιούργησε το like του Facebook, ο κεφαλαιούχος Roger McNamee που επένδυσε στο Facebook από τις πρώτες του ημέρες, ο πατέρας του virtual reality Jaron Lanier, έχουν υπάρξει όλοι τους, εδώ και πολλά χρόνια, επικριτές των δημιουργημάτων τους και whistleblowers απέναντι σε εταιρείες όπου εργάστηκαν ή/και αγάπησαν. Το ‘Social Dilemma’ διαφοροποιείται γιατί τους έδωσε το παγκόσμιο βήμα να απευθυνθούν ταυτοχρόνως στους χρήστες του διαδικτύου με ένα κοινό μήνυμα, βγάζοντάς τους από τη σκηνή του TEDx, ή από κάποια απ’ τις συνεντεύξεις που δίνουν κατά καιρούς σε αμερικανικά και όχι μόνο δίκτυα, ή τις συνεδριάσεις του Κονγκρέσου όπου κάποιοι έχουν βρεθεί για να καταθέσουν. Στο Netflix μπορούν να βροντοφωνάξουν και να τους ακούσουν εκατομμύρια συνδρομητές σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Γι’ αυτό ίσως το Facebook, σε μία κίνηση νομίζω άνευ προηγουμένου με την εξαίρεση της προσωπικής κριτικής που έχει κάνει ο Mark Zuckerberg στο οσκαρικό ‘The Social Network’, αισθάνθηκε την ανάγκη να δώσει τη δική του απάντηση στο ντοκιμαντέρ. Στην ανακοίνωση ‘What the ‘Social Dilemma’ Gets Wrong’ που δημοσίευσε, το κοινωνικό δίκτυο αναφέρει πως η ταινία «δίνει μία διαστρεβλωμένη ματιά στο πώς λειτουργούν οι πλατφόρμες των social media ώστε να δημιουργήσει έναν βολικό αποδιοπομπαίο τράγο στη θέση δύσκολων και περίπλοκων κοινωνικών προβλημάτων».

Η ανακοίνωση τονίζει επίσης ότι το ‘Social Dilemma’ δεν συμπεριέλαβε κανέναν σημερινό υπάλληλο των social media ή ειδικούς με διαφορετική άποψη που θα μπορούσαν να παρέχουν αντίλογο, και σχολιάζει συγκεκριμένα:

Για τον εθισμό στο Facebook:

«Οι ομάδες μας του News Feed δεν κινητοποιούνται προς την κατεύθυνση κατασκευής features που αυξάνουν τον χρόνο που περνά κανείς με τα προϊόντα μας. Αντιθέτως θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι προσφέρουμε αξία στον κόσμο, και δεν δίνουμε ώθηση απλώς στη χρήση. Για παράδειγμα, το 2018 αλλάξαμε το ranking στο News Feed μας ώστε να δίνεται προτεραιότητα σε ουσιαστικές κοινωνικές διαδράσεις και να μη δίνεται προτεραιότητα σε πράγματα όπως τα viral videos. Συνεργαζόμαστε με κορυφαίους ειδικούς στην ψυχική υγεία, οργανισμούς και ακαδημαϊκούς, και οι ομάδες έρευνάς μας είναι αφοσιωμένες στην κατανόηση της επίδρασης που μπορεί να έχουν τα social media στην ευημερία των ανθρώπων».

Για τον άνθρωπο ως προϊόν:

«Το Facebook είναι πλατφόρμα που υποστηρίζεται από τις διαφημίσεις, που σημαίνει ότι η πώληση διαφημίσεων μάς επιτρέπει να προσφέρουμε τη δυνατότητα σύνδεσης δωρεάν για όλους […] Παρέχουμε reports στους διαφημιστές για τους τύπους ανθρώπων που βλέπουν τις διαφημίσεις τους και το πώς τα πάνε οι διαφημίσεις, αλλά δεν μοιραζόμαστε πληροφορίες που σας προσωποποιεί εκτός αν μας δώσετε την άδεια. Δεν πουλάμε τις πληροφορίες σας σε κανένα. Μπορείτε πάντα να δείτε τα ‘interests’ που σας έχουν αποδοθεί στις προτιμήσεις διαφημίσεων και, αν το θέλετε, να τις αφαιρέσετε».

Για τον αλγόριθμο του Facebook:

«Το Facebook χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να βελτιώσει την εμπειρία όσων χρησιμοποιούν τα apps μας, όπως οποιοδήποτε dating app, το Amazon, το Uber και αμέτρητες άλλες consumer-facing εφαρμογές με τις οποίες ο κόσμος έρχεται καθημερινά σε επαφή. Αυτό περιλαμβάνει και το Netflix που χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να καθορίσει ποιοι πιστεύει ότι θα έπρεπε να δουν το ‘Social Dilemma’ και μετά τους το προτείνει.

Οι αλγόριθμοι και το machine learning βελτιώνουν τις υπηρεσίες μας. Για παράδειγμα στο Facebook, τα χρησιμοποιούμε για να δείξουμε περιεχόμενο που σχετίζεται καλύτερα με όσα ενδιαφέρουν τον κόσμο, είτε posts από φίλους ή ads. Το να παρουσιάζονται οι αλγόριθμοι ως ‘τρελοί’ μπορεί να είναι καλό υλικό για συνομωσιολογικά ντοκιμαντέρ, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ λιγότερο διασκεδαστική.

Για τα δεδομένα μας:

«[…] Παρά τα όσα υπονοεί [το ‘Social Dilemma’], έχουμε πολιτικές που απαγορεύει στις επιχειρήσεις να μας στέλνουν ευαίσθητα δεδομένα για τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για την υγεία τους ή τον αριθμό κοινωνικής ασφάλισης, μέσα από εργαλεία όπως το Facebook Pixel και το SDK. Δεν θέλουμε τέτοια δεδομένα και κάνουμε βήματα για να εμποδίσουμε πιθανώς ευαίσθητα δεδομένα που αποστέλλονται από επιχειρήσεις από το να χρησιμοποιηθούν στα συστήματά μας. Έχουμε καλέσει δημοσίως ρυθμιστικούς φορείς σε όλο τον κόσμο να συνταχθούν μαζί μας στο να βοηθήσουν στη θέσπιση σωστών κανόνων στο ίντερνετ και υποστηρίζουμε τις ρυθμίσεις που μπορούν να καθοδηγήσουν τη βιομηχανία συνολικά. Αυτό είναι κάτι που ζητάμε από ηγέτες, δεν το αποφεύγουμε».

Για την πόλωση:

«[…] Μειώνουμε την ποσότητα περιεχομένου που μπορεί να οδηγήσει σε πόλωση στην πλατφόρμα μας, συμπεριλαμβανομένων των clickbait τίτλων ή την παραπληροφόρηση. Κάνουμε τη δική μας έρευνα – και χρηματοδοτούμε άμεσα αυτή των ανεξάρτητων ακαδημαϊκών – για να καταλάβουμε καλύτερα το πώς τα προϊόντα μας μπορεί να συμβάλλουν στην πόλωση ώστε να συνεχίζουμε να διαχειριζόμαστε υπεύθυνα το ζήτημα».

Για τις εκλογές:

«Έχουμε αναγνωρίσει ότι κάναμε λάθη το 2016. [Το ‘Social Dilemma’] όμως αφήνει έξω όσα έχουμε κάτι από το 2016 και μετά για να χτίσουμε γερές άμυνες που σταματούν τον κόσμο από το να χρησιμοποιεί το Facebook για να επέμβει σε εκλογές. Βελτιώσαμε την ασφάλειά μας και τώρα έχουμε κάποιες από τις πιο ανεπτυγμένες ομάδες και συστήματα παγκοσμίως για να αποτρέπουν επιθέσεις. Αφαιρέσαμε πάνω από 100 δίκτυα σε όλο τον κόσμο που σχετίζονταν με συντονισμένα πλαστή συμπεριφορά τα δύο περασμένα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων και περιπτώσεων πριν από άλλες μεγάλες εκλογές μετά το 2016».

(σ.σ. η ανακοίνωση αναφέρεται σε αυτό το σημείο στην Ad Library που δημιουργήθηκε το 2018 για να κάνει τις πολιτικές διαφημίσεις πιο διαφανείς, στις πολιτικές που ακολουθούνται ενάντια στην καταπίεση των ψηφοφόρων, και σε περαιτέρω προσπάθειες που γίνονται υπέρ της ψήφου και των εγκεκριμένων εκλογικών πληροφοριών)

Για την παραπληροφόρηση στο Facebook:

«Η ιδέα ότι επιτρέπουμε τη γιγάντωση της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα μας, ή ότι με κάποιο τρόπο επωφελούμαστε από τέτοιο περιεχόμενο, είναι λάθος. Το Facebook είναι η μοναδική social media πλατφόρμα με παγκόσμιο δίκτυο από πάνω από 70 fact-checking συνεργατών, που αξιολογούν περιεχόμενο σε διαφορετικές γλώσσες σε όλο τον κόσμο. Το περιεχόμενο που αξιολογείται ως λανθασμένο από τους συνεργάτες μας χαρακτηρίζεται και πέφτει στην κατάταξη του News Feed. Η παραπληροφόρηση που έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει σε επαπειλούμενη βία, σωματική βλάβη, και καταπίεση των ψηφοφόρων αφαιρείται εντελώς, συμπεριλαμβανομένης και της παραπληροφόρησης για τον COVID-19. Δεν θέλουμε ρητορική μίσους στην πλατφόρμα μας και δουλεύουμε για να την απομακρύνουμε, παρά τα όσα λέει [το ‘Social Dilemma’]».

Τα παραπάνω είναι αποσπάσματα χάριν συντομίας. Διάβασε ολόκληρη την ανακοίνωση εδώ.

Exit mobile version