GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘Oathbreaker’: The Past Is a Grotesque Animal

Όσα είδαμε στο 3ο επεισόδιο της 6ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 3o επεισόδιο της 6ης σεζόν, ο Τζον Σνόου παίρνει αποφάσεις για το μέλλον του, η Σέρσεϊ με τον Τζέιμι αρχίζουν να κοιτούν μπροστά, την ώρα που ο Μπραν κοιτά προς τα πίσω. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο ‘Oathbreaker’.

Ξέχνα το Winter is Coming. Φέτος λέμε The dead are coming κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα – ταυτόχρονα με την Αμερική – στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες. Ο έκτος κύκλος Game of Thrones είναι εδώ.

***

Η ποσότητα filler υλικού έφτασε κρίσιμο σημείο αυτή τη βδομάδα, είχαμε χαρακτήρες να αράζουν σε καράβια, χαρακτήρες να αράζουν στο σαλόνι, χαρακτήρες να αράζουν σε παγκάκια, γενικά χαλαρή η φασούλα, όμως υπήρξαν 2-3 σημεία που μας προετοιμάζουν για φοβερές εξελίξεις, είχαμε κι άλλους σοκαριστικούς θανάτους, απρόσμενες επιστροφές, τρελό hype γύρω από την πιο δημοφιλή θεωρία της σειράς, οπότε την έκανε τη δουλειά του το επεισόδιο.

Μια γενική παρατήρηση για τη δομή των επεισοδίων: Όλα τα φετινά μέχρι στιγμής αρχίζουν και τελειώνουν με δράση στο Τείχος και δικαιολογημένα κιόλας γιατί οι περί Τζον Σνόου εξελίξεις είναι πολύ πιο σημαντικές και ενδιαφέρουσες από οτιδήποτε άλλο. Όμως αναρωτιέμαι αν θα ήταν ίσως πιο χρήσιμο να είχαμε ένα επεισόδιο περισσότερο εστιασμένο εκεί- θα ήταν πιο καλή η μετάβαση στην ανάσταση και δε θα χρειαζόταν εν μέσω τόσο σημαντικών εξελίξεων να έχουμε σκηνές uber-filler όπως Η Ντενέρις Περπατάει ή Ο Σαμ Τα Λέει Με Τη Γκίλι.

Θέλω να πω, είναι τόσο εμφανέστατα περισσότερο το υλικό σε αυτή την ιστορία, που δημιουργείται μεγάλη αφηγηματική ανισότητα προχωρώντας τα πάντα τόσο παράλληλα. Όπως και νά’χει, υποθέτω είναι ψιλοσίγουρο ότι το απαραίτητο, ετήσιο μπλοκμπάστερ επεισόδιο προς το τέλος της σεζόν θα αφορά πάλι τον Τζον Σνόου (θα είναι ή αυτό ή το Βουνό να σφάζει κόσμο στο King’s Landing επί 40 λεπτά, το οποίο επίσης στηρίζω). Μέχρι τότε, υπομονή.

Πάμε να τα πάρουμε όλα με τη σειρά, ξεκινώντας από το άλλο πάρα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι του επεισοδίου (και τη σεζόν γενικότερα), και αφήνοντας σταθερά τον Τζον και το Τείχος για το τέλος.

FAKE PLASTIC TREES

Είναι τα δέντρα!!

Όχι, δεν αρχίσαμε να μιλάμε για το ‘The Happening’ χωρίς προφανή λόγο, αλλά για τα ολοένα και πιο ενδιαφέροντα ταξίδια του Μπραν στο παρελθόν παρέα με τον Μαξ φον Σίντοφ, τα οποία από όσο μπορώ να καταλάβω πετυχαίνει μπαίνοντας μες στα δέντρα με παρεμφερή τρόπο που κάνει warg σε ζώα. Ζωντανός οργανισμός ο ένας, ζωντανός οργανισμός κι ο άλλος, amirite.

Ο Μπραν λοιπόν καλωδιώνεται στις ρίζες του δέντρου του φον Σίντοφ και, στην ουσία, βλέπει ό,τι έχουν δει τα δέντρα, ή κάτι τέτοιο. Αυτό που βλέπει εδώ είναι ένα ακόμα φλάσμπακ με πρωταγωνιστή τον νεαρό Νεντ Σταρκ, ο οποίος κατά τα φαινόμενα στο πέρασμα των δεκαετιών δεν ψήθηκε ποτέ να αλλάξει στυλ στα μαλλιά του, κάτι που φυσικά και δεν κρίνω, απλά το παρατηρώ.

 

Ο Μπραν πιάνει τη δράση έξω από τον πύργο στον οποίο μάλλον κρατείται η αδερφή του Νεντ, Λιάνα, την οποία είδαμε στο προηγούμενο επεισόδιο να φέρεται καλά στον Χόντορ/Γουίλις. Τον πύργο φυλάνε δύο πάρα πολύ ψαρωτικοί στρατιώτες της φρουράς του Έρις Ταργκάριεν, εκ των οποίων ο ένας (Άρθουρ Ντέιν) είναι υποτίθεται ξακουστός μαχητής με σπαθί- πόσο μάλλον με δύο σπαθιά, όπως θα δούμε ευθύς αμέσως. Ο Νεντ και το entourage του αρχίζουν τα dissαρίσματα στους δύο φρουρούς του πύργου, ρωτώντας τους γιατί δεν ήταν εκεί να προστατέψουν τον βασιλιά τους, ο οποίος είναι νεκρός.

Μαθαίνουμε πως και ο Mad King και ο Ρέγκαρ Ταργκάριεν είναι νεκροί, κάτι που τοποθετεί το φλάσμπακ κάπου στο τέλος της επανάστασης του Βασιλιάς Ρόμπερτ. Ο Άρθουρ απαντά πως οι διαταγές ήταν να προστατεύει αυτό τον πύργο, ο Νεντ ρωτάει πού είναι η αδερφή του, από πάνω ακούγονται κάτι ουρλιαχτά, τελοσπάντων 1+1 κάνουν 2 και επίσης ο καθένας μπορεί να υποθέσει ποια είναι εκεί στον πύργο και γιατί ο Ταργκάριεν είχε βάλει προστασία απέξω.

 

Σε αυτό το σημείο ακολουθεί μια από τις καλύτερες μάχες που έχει κάνει η σειρά, τιμώντας απόλυτα τη φήμη και το όνομα των συμμετεχόντων. Ο σκηνοθέτης Ντάνιελ Σάκχαϊμ βουτάει την κάμερα και την κουνά παράλληλα με την διστακτική κίνηση της ομάδας του Νεντ καθώς περικυκλώνουν τον Άρθουρ Ντέιν αλλά δεν βρίσκουν άνοιγμα προς αυτόν και καταλήγει να τους σφάζει έναν-έναν με εντυπωσιακούς τρόπους, πριν τη φάει πισώπλατα κι ενώ ήταν έτοιμος να σκοτώσει και τον Νεντ.

Ο Μπραν πρώτα σοκάρεται σε φάση ‘μα εγώ αλλιώς τα ήξερα και omg τον σκότωσαν πισώπλατα noooo’ αλλά το ξεπερνάει γρήγορα καθώς ο πατέρας του τρέχει να ανέβει στην κορυφή του πύργου για να βρει τη Λιάνα. Θέλει να ακολουθήσει μα ο Μαξ φον Σίντοφ τον κόβει στεγνά επειδή είμαστε ακόμα στο τρίτο επεισόδιο, αφήνοντάς τον σε ένα cliffhanger πιο εξοργιστικό κι από οποιοδήποτε της σειράς. Αυτό που ο Μπραν μπορεί να δει όλο το παρελθόν αλλά ο φον Σίντοφ δεν τον αφήνει είναι όπως όταν μπορείς να στρημάρεις ολόκληρη σεζόν ‘House of Cards’ στο Netflix αλλά έχεις να πας στη δουλειά και πρέπει αναγκαστικά να το κλείσεις παρόλο που έχει ήδη βγει η οθόνη αυτόματης εκκίνησης του επόμενου επεισοδίου σε 5… 4… 3… ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΕ THREE-EYED RAVEN!

Παρόλαυτά ο Μπραν πριν αποσυνδεθεί από το Matrix προλαβαίνει να φωνάξει ένα παθιασμένο “πατέρα!!” το οποίο κάνει τον Νεντ να κοντοσταθεί και να κοιτάξει προς τα πίσω. Ωπα, κάλμα, να το συζητήσουμε λίγο.

 

Ο φον Σίντοφ λέει κιόλας στον Μπραν πως ο Νεντ (και γενικότερα κάθε άνθρωπος τον οποίο παρακολουθούν από τα δέντρα) ίσως τον άκουσε απλά ως αέρα. Αυτό βγάζει ένα συναρπαστικό νόημα: Αν κάνοντας warg στα ζώα μπορείς να γαβγίσεις, να γρυλίσεις ή να κάνεις ό,τι κάνει το εκάστοτε ζωντανό, τότε μέσα από τα δέντρα οι φωνές του Μπραν θα ακούγονταν ως, ξερωγώ, θροϊσματα φύλλων; Τέλειο. Μην το πει κανείς στον Μ. Νάτι Σιάμαλαν γιατί θα έχουμε κακά ξεμπερδέματα.

Επίσης, ο Νεντ πάντα γύρναγε το κεφάλι; Το θρόισμα-Μπραν ήταν πάντα εκεί όταν συνέβαινε αυτή η σκηνή; (Η χωροχρονική περίπτωση Δρ. Μανχάταν δηλαδή.) Ή ο Μπραν παρακολουθώντας το παρελθόν κατάφερε όντως να το αλλάξει; Μπορεί η σειρά να εισάγει κάτι τόσο γιγάντιο, τόσο κοντά στο τέλος της; Ακόμα και για ένα ημιτελές φλάσμπακ που τήζαρε ένα μεγάλο μυστήριο αλλά απέκρυψε την ουσία, αυτή η σκηνή μας έδωσε πολύ πράμα.

Και μια πάρα πολύ κουλ μάχη, φυσικά.

KID A

Κάπου στα ανοιχτά του Αιγαίου ο Σαμ παθαίνει ναυτία και ξερνάει σε έναν κουβά.

Επίσης λέει στη Γκίλι ότι θα την αφήσει στην πεθερά μαζί με τον μικρό όσο αυτός εκπαιδεύεται για να γίνει μάστερ.

Τοπ επιλογή σκηνής για ανάμεσα στο άνοιγμα στο Τείχος και στο φλάσμπακ του Μπραν.

PYRAMID SONG

Αν μέχρι τώρα είχαμε ιδιαίτερες αμφιβολίες πως αυτή θα είναι μια ακόμα σεζόν σκοτώματος χρόνου για τον Ντενέρις κάπου εδώ θα πρέπει να έχουν αρχίσει να σβήνουν. Στο πρώτο επεισόδιο είχε εκείνη τη διασκεδαστική, οριακά σίτκομ σκηνή με τον ανθυπο-Καλ Ντρόγκο, στο δεύτερο επεισόδιο δεν εμφανίστηκε καν, κι εδώ τη βλέπουμε απλώς να φτάνει στο κέντρο αναψυχής των Καλίσιζ.

Εκεί την περιμένει η Ντος Καλίν, η οποία προσπαθεί να την αποδυναμώσε (χωρίς να σημαίνει πως έχει κακές προθέσεις). “Ήσουν γυναίκα ενός σπουδαίου Καλ, νόμιζες πως θα κατακτούσε τον κόσμο με εσένα πλάι του,” της λέει. “Δεν το έκανε.” Η γενική ιδέα είναι πως θα είναι τυχερή η Ντενέρις άμα της επιτρέψουν να μείνει εκεί μαζί με τις άλλες χήρες. Η υπομονή της Ντενέρις με αυτό το στόριλαϊν αρχίζει να μοιάζει όσο εξαντλημένη είναι κι η δική μας.

RECKONER

Νιώθετε κι εσείς πως κάνει κοιλιά το κείμενο με όλα αυτά τα storylines διαδοχικά; Εγώ φοβάμαι πως ναι, ας μας βοηθήσει λίγο ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ κι η φεντόρα του.

 

Αν συνεχίσει έτσι το επεισόδιο θα χρειαστεί να καταφύγω στην Αριάνα Γκράντε, αλλά για τώρα ας μιλήσουμε απλώς για τον Τύριον.

Ο Τύριον μπορεί να διασώσει τα πάντα. Κάθεται κι αράζει στον χώρο υποδοχής του προεδρικού μεγάρου της Μερίν όσο ο Βάρυς κάνει τα κουμάντα του μέσα, και καβλαντίζει με τη Μισαντέι και τον Grey Worm. Η σκηνή αυτή ήταν χρυσάφι. “Δηλαδή όταν αράζετε εσείς για τι μιλάτε;”, ρώτησε ανάμεσα στις γουλίτσες του. Νομίζω κάθε storyline της σειράς θα γινόταν 17% καλύτερο αν είχε και τον Τύριον να πίνει. Φανταστείτε στο Τείχος τον Ντάβος και τη Μελισάνδρη να αγχώνονται για το αν θα αναστηθεί ο Τζον Σνόου και στο background του δωματίου να καθόταν ήσυχα ο Τύριον γεμίζοντας το ποτήρι του. Ή σκεφτείτε τον Μπραν και τον Μαξ φον Σίντοφ στα φλάσμπακς τους να συζητάνε σκυθρωποί και προβληματισμένοι για τη σημασία όσων βλέπουν ενώ ο Τύριον λίγο πιο πίσω προσπαθεί να ανοίξει ένα καινούριο μπουκάλι.

Σας ικετεύω, κάποιος, πληζ, δεν ξέρω ποιος, ο άνθρωπος που έβαλε τον Τραβόλτα να κοιτάζει απορημένος τα πάντα, ας προσθέσει τον drinking Τύριον σε κάθε σκηνή της σειράς. Θα είναι μαγικό.

Όση ώρα ο Τύριον πίνει και αναρωτιέται τι στα κομμάτια μπορεί να σχολιάζουν ο Grey Worm κι η Μισαντέι σε μια εποχή χωρίς Netflix και CW, ο Βάρυς κάνει στιβαρή δουλειά ντετέκτιβ και μαθαίνει ποιοι βρίσκονται πίσω από την εξέγερση της Μερίν. Είναι όλες οι τριγύρω πόλεις, βασικά. Τρομερό ε.

*πίνει συμπαραστεκόμενος στον Τύριον*

HOW TO DISAPPEAR COMPLETELY

Η Άρυα συνέχισε το storyline της έχοντας επιστρέψει στο γυμναστήριο του Might Mick και εξακολουθώντας να τρώει ξυλιές μέχρι να καταφέρει επιτέλους να απαντήσει σε μία. Όταν, σαν σωστός Ματ Μέρντοκ, κόβει μια επίθεση, ο Τζάκεν κάνει νεύμα στην Stick της υπόθεσης να αποσυρθεί ησύχως και επιστρέφει στην Άρυα την όρασή της.

Το κρυφά ενδιαφέρον εδώ είναι ότι πρώτα είχαν βάλει την Άρυα να επιδοθεί σε ένα μικρό previously on, θυμίζοντας όλα τα ονόματα που έχει στη Λίστα της προς εκδίκηση: Σέρσεϊ, Βουνό και Γουάλντερ Φρέι. Ο Σκύλος ήταν λέει επίσης στη λίστα αλλά βγήκε.

Τι ωραία που περνάγαμε με τον Hound και την Άρυα ρε φίλε.

Τελοσπάντων, η Άρυα έχει ξανά την όρασή της και ο Τζάκεν έχει έτοιμη μια εκτελέστρια χωρίς όνομα. Γιατί το βλέπουμε όλο αυτό δεν ξέρω να σου πω. Ίσως πρέπει να αρχίσουν να τα λένε στο τσατ η Άρυα με τη Ντενέρις.

KARMA POLICE

Ψηλά στη λίστα των εν δυνάμει αγαπημένων ενδο-spin-offs της σειράς έχει σκαρφαλώσει και η φάση στο King’s Landing. Τα αδέρφια/εραστές που διψούν για εκδίκηση κι έχουν στη διάθεσή τους μια ανίκητο, αθάνατη πολεμική μηχανή: Το βίαιο αστυνομικό, ερωτικό procedural που είχαμε ανάγκη.

Η Σέρσεϊ κι ο Τζέιμι είναι σε φάση ανασύνταξης, που σημαίνει πως αρχίζουν να απαιτούν θέση στο συμβούλιο, ρίχνοντας στο τραπέζι κιόλας το ίνφο πως οι Σαντς έχουν πάρει την κυριαρχία του Ντορν. Μαζί τους κουβαλούν το Βουνό, που κάθε άνθρωπος στη σειρά κοιτάζει με αληθινό τρόμο καθώς περνά από δίπλα του. Υπογείως, τα αδέρφια έχουν άλλο ένα όπλο, τον στρατό πιτσιρικιών του Κάιμπερν, ένα ανθρωπόμορφο meta-twitter που ενημερώνει το βασιλικό ζεύγος για ό,τι ύποπτο πράγμα συμβαίνει στο King’s Landing, ένα χειροκίνητο δίκτυο NSA θα λέγαμε.

Μάλλον έτσι έμαθε τόσο γρήγορα ο Βουνός τι έλεγε ο παλιάτσος στο προηγούμενο επεισόδιο και πήγε κατευθείαν και του έκανε το κεφάλι βαφή τοίχου. Ωραίο το παρεάκι που σχηματίζεται και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα το αντιμετωπίσει το συμβούλιο των Παϊσέλ, Ολένα και λοιπών δυνάμεων.

Επίσης θα περιμένουμε να δούμε και πώς θα αντιδράσουν σε αυτό οι φονταμενταλιστές του Σπουργίτη, γιατί σίγουρα το Team Cersei δε θα είναι πολύ χαρούμενο με τα σπουργίτια να πετούν ανεξέλεγκτα. Για την ώρα πάντως ο Τόμεν επισκέφτηκε τον Σπουργιτότατο με έξαλλο ύφος και τρία λεπτά ο Σπουργιτότατος εντελώς τον είχε τουμπάρει τον πιτσιρικά, τέτοιο γλέντι δεν έχει ξαναγίνει.

λολ

Ας ευχηθούμε ο Βουνός να πιάσει δουλειά γρήγορα.

CREEP

Τώρα κάθε βδομάδα με τον Ράμσεϊ Μπόλτον θα ασχολούμαστε; Εντάξει είναι για μικρές δόσεις αλλά μην ξεφεύγουμε κιόλας.

Ο Τζόφρι 2.0 αρχίζει να κάνει στρατηγικές κινήσεις που θα του αποφέρουν μια κάποια σιγουριά στο Βορρά, που θα τη χρειαστεί ειδικά αφού έχασε τη Σάνσα. Συναντιέται με έναν δυσαρεστημένο σύμμαχο των Σταρκ που είναι έξαλλος με την απόφαση του Τζον Σνόου να αφήσει τα wildlings να περάσουν το Τείχος και προσπαθεί να συνάψει συμμαχία με τον πιο ανισόρροπο των Μπόλτονς.

Σαν δείγμα καλής θέλησης, του παρουσιάζει δύο χαρακτήρες που είχαν χαθεί στο χρόνο, τον Ρίκον Σταρκ και την Όσα. Παιδιά; Δε θυμάμαι ποιος είναι ο Ρίκον Σταρκ. Δηλαδή θυμάμαι ότι υπάρχει σαν οντότητα, αλλά τι κάνει; Τι ψάχνει; Ποια είναι η υπερδύναμή του; (Την Όσα τη θυμάμαι κυρίως επειδή είναι φίλη του σάιτ.) Ο Ράμσεϊ στην αρχή δεν πείθεται, είναι όλο “και πού ξέρω εγώ ότι αυτός είναι ο Ρίκον;” αλλά ο άλλος αφήνει στο τραπέζει το κεφάλι του λύκου του Ρίκον κι ο Ράμσεϊ μάλλον πείστηκε..; ΟΚ, καταρχάς μπορούμε να μιλήσουμε λίγο για την αρρωστημένη πρακτική που apparently έχουν στο Γουέστερος, να χρησιμοποιούν σφαγμένα κατοικίδια ως απόδειξη ταυτότητας; Ας τους μιλήσει κάποιος για δακτυλικά αποτυπώματα.

 

Δεν εννοούσα αυτό Χρήστο Δάντη, φύγε από το recap.

Τελοσπάντων, ο Ράμσεϊ δεν πτοείται που του φέρανε τον Ζέππο των Σταρκς και είναι κάπως ανησυχητικά ενθουσιασμένος με αυτή την εξέλιξη, κυρίως επειδή το πακετάκι περιλαμβάνει την Όσα. Άσχημο. Ελπίζω η κατάβαση των wildlings να μην αργήσει.

EXIT MUSIC (FOR A FILM)

Λοιπόν, για πάμε. Το επεισόδιο ξεκινά με τον Τζον Σνόου να ξυπνά γυμνός πάνω στο τραπέζι. Σόρι, απλά τόσες βδομάδες υπέθετα πως θα του είχαν μια πετσετούλα ριγμένη απάνω ή κάτι τελοσπάντων. Όχι; ΟΚ, όχι, sure, πάμε παρακάτω.

Ο Τζον λοιπόν ανασταίνεται μπροστά στα μάτια του σιωπηλά σοκαρισμένου Ντάβος, με τη Μελισάνδρη να έρχεται πίσω γρήγορα για να δει προς τι η φασαρία. Επειδή φυσικά ο φανατικός άνθρωπος δε μπορεί να αφήσει μια στιγμή να περάσει χωρίς να την κάνει άβολη, η Μελισάνδρη προσπερνά κάθε πιθανή φυσιολογική αντίδραση χαράς και προσγειώνεται κατευθείαν στο “α τελικά μαλακία, δεν ήταν ο Στάννις ο Εκλεκτός, μάλλον είσαι εσύ, ομμμμ, ομμμμ”. Ο Ντάβος επειδή είναι πολύ ευγενικός δεν κάνει eye-roll αλλά το νιώθεις νοητά, κι απλά της ζητά διακριτικά να τους αδειάσει λίγο τη γωνιά για να μιλήσουν οι μη φρενοβλαβείς εκεί μέσα λίγο.

Ο Τζον λέει στον Ντάβος πως θυμάται να πεθάνει, θυμάται τον Όλι να τον μαχαιρώνει και φαίνεται συντετριμμένος- αλλά δε θυμάται τίποτα από το μετά. Το βασικό ερώτημα, δικό μας αλλά και του Ντάβος υποθέτω, είναι αν η Μπάφι εδωπέρα γύρισε πίσω με τα πάντα στη θέση τους. Αν ο Τζον που σηκώθηκε είναι δηλαδή ίδιος με τον Τζον που σωριάστηκε. Εκτός από τις πάρα πολύ κουλ μαχαιριές στο σώμα του, έχει κι άλλα ανοιχτά τραύματα, νοητικά; Ας το ψάξουμε λίγο.

Για αρχή, η πιο ωραία σκηνή είναι αυτή που ακολουθεί: Ο Τζον βγαίνει από το δωμάτιο μπροστά στο σιωπηλό, εμβρόντητο πλήθος, με την κάμερα να προσλαμβάνει όλο το δέος της στιγμής και τη μουσική του Ραμίν Τζαουάντι να παραπέμπει σε εμβληματικά θρησκευτικά έπη. Ο Τζον κατεβαίνει ανάμεσα στο σιωπηλό πλήθος και πλησιάζει τους αποστόλους του, τον Εντ με τον οποίο μοιράζεται μια εγκάρδια αγκαλιά, και ακόμα πιο πριν τον Τόρμουντ που του λέει πως οι wildlings τον θεωρούν θεό. Ακολουθεί και lame αστειάκι, με τον Τόρμουντ να λέει “αλλά ξέρω πως δεν είσαι γιατί έχω δει το πουλί σου”.

Το καταλάβατε το αστείο; Γιατί οι Γουέις και Μπένιοφ δεν είναι σίγουροι ότι το πιάσατε, οπότε ο Τόρμουντ συνεχίζει, “Ποιος θεός θα την είχε τόσο μικρή;”

To πέος του. Εννοεί το πέος του.

 

Ιδέα μου ή ο Τζον αγκάλιασε πιο ένθερμα τον Εντ; Ελπίζω να μην προσβλήθηκε από το αστείο του Τόρμουντ, γιατί μου αρέσουν πολύ ως σύμμαχοι.

Αν αυτή η σκηνή μας αφήνει κάπως αβέβαιους ως προς την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Τζον, η τελευταία του επεισοδίου είναι σίγουρα ένα ντεμί σοκ. Το ίδιο απόγευμα, ο Τζον ως Lord Commander εκτελεί την ποινή θανάτου που αυτόματα επιβάλλεται στον Άλισερ και το χαζό παρεάκι του επειδή εκτέλεσαν μια πράξη προδοσίας. Στους 4 του Άλισερ συμπεριλαμβάνεται κι ο Όλι, το οποίο κάποια στιγμή έπρεπε να συμβεί (για την Ύγκριτ, διάολε), αλλά λόγω της σχέσης του με τον Τζον ξέραμε πως θα ήταν δύσκολο.

Ο Τζον εδώ μοιάζει πολύ πιο ψυχρός από τον Τζον που λίγες στιγμές νωρίτερα δεν πίστευε ότι ο Όλι τον πρόδωσε. Ακούει τις τελευταίες λέξεις του καθενός (απολαύσαμε για τελευταία φορά την μαγευτική προφορά του Άλισερ) αλλά το πιο επίπονο ήταν οι λέξεις που δεν ήρθαν: Ο Όλι παρέμεινε σιωπηλός, να τον κοιτάζει, να τον κρίνει.

 

Ο Τζον 2.0 δεν φάνηκε να πτοείται ιδιαίτερα. Κατέβασε το σπαθί ρίχνοντας τους 4 προδότες στο θάνατό τους, κι όχι μόνο δε φάνηκε να πολυσκάει, αλλά κάθισε και κοίταξε τον, νεκρό πια, Όλι καθώς τον κοίταζε με τα κρυστάλλινα άψυχα μάτια του, με τη θηλιά να του έχει πάρει τη ζωή. Έχουμε δει πολλούς φρικιαστικούς θανάτους στη σειρά, αλλά αυτή ήταν από τις πιο ζόρικες στιγμές.

Αμέσως μετά, ο Τζον βγάζει τη γούνα, την οποία εμφανώς δε χρειάζεται πια επειδή the cold never bothered him anyway, την αφήνει στον Εντ τον οποίο χρίζει νέο Lord Commander και αποχωρεί εμφατικά δηλώνοντας πως ο όρκος του δεν ισχύει πια.

 

Είναι κάτι που το περιμέναμε από το προηγούμενο επεισόδιο: Τεχνικά, ο όρκος των μελών της Φρουράς ισχύει μέχρι το θάνατό τους. Ο Τζον όντως πέθανε, έστω και για λίγο, οπότε πράγματι, his watch is ended. Ακόμα κι έτσι, ο παλιός Τζον δε θα αποχωρούσε από την ευθύνη του ως Lord Commander με τόσο drama queen τρόπο- όλα δείχνουν πως επέστρεψε λίγο πιο ψυχρός, ίσως λίγο λιγότερο ψυχούλα από όσο πριν.

Δεν ξέρω, ίσως να είναι και καλό αυτό. Οι καιροί είναι δύσκολοι. Το θέμα είναι, ωραία, έκανε τη δραματική του έξοδο, αλλά πού πάει, με ποιον, πώς, γιατί; Το storyline αυτό συνεχίζει να κινείται με αστρονομικούς ρυθμούς σε σχέση με τα υπόλοιπα της σειράς, κάτι που σημαίνει πως λογικά έχουμε πάρα πολλές εξελίξεις ακόμα μπροστά μας. Αλλά κάθε σενάριο ξεκινά στο τι θέλει να κάνει τώρα ο Τζον.

Κάθε εβδομάδα, ο έκτος κύκλος Game of Thrones έρχεται στην οθόνη σου αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema. Κάθε νέο επεισόδιο προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες.