Game of Thrones: Πόσο άθλιος ήταν πραγματικά ο ορίτζιναλ πιλότος της σειράς;
- 15 ΣΕΠ 2020
Γνωρίζαμε ως τώρα λοιπόν, πως δύο από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έγιναν μεταξύ του ορίτζιναλ πιλότου του ‘Game of Thrones’ και του επεισοδίου που τελικά είδαμε, ήταν η αντικατάσταση της Jennifer Ehle (Pride and Prejudice) με την Michelle Fairley στον ρόλο της Catelyn Stark και αυτή της Tamzin Merchant που μάθαμε στο ‘Tudors’ με τη φρέσκια από τη δραματική σχολή Emilia Clarke ως Daenerys Targaryen.
Ξέρουμε επίσης πως ο άμοιρος Jamie Campbell Bower (Camelot, Harry Potter) κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος loser του ‘Game of Thrones’, έχοντας αποτύχει να δει τον εαυτό του σε οποιαδήποτε σειρά του σύμπαντος – από τον ορίτζιναλ εκείνο πιλότο όπου υποδυόταν τον Ser Waymar Royce μέχρι το πρόσφατο prequel ‘Long Night’ που απέρριψε το HBO. Οι White Walkers, επιπλέον, μιλούσαν σε δική τους γλώσσα σε εκείνη τη βερσιόν, η πρώτη νύχτα γάμου της Daenerys με τον Khal Drogo θα κατέληγε σε συναινετική ερωτική πράξη και όχι σε βιασμό, η συγγενική σχέση του Jaime με τη Cersei Lannister δεν θα γινόταν εξαρχής σαφής, και ο Jon Snow θα γινόταν μπαούλο από τα ξύδια στη γιορτή του Winterfell προς τιμήν του βασιλιά.
Α, μην ξεχάσω και την cameo εμφάνιση του George R.R. Martin στο επεισόδιο, του αρχιτέκτονα του ‘A Song of Ice and Fire’ σύμπαντος.
Ο άνθρωπος έμοιαζε κάπως έτσι:
Φανταστικά όλα αυτά και μου αρκούν για να θέλω να δω το εγχείρημα, αλλά το πράγμα μπορεί να γίνει και καλύτερο.
Στο ‘Fire Cannot Kill a Dragon’, το επερχόμενο βιβλίο του συντάκτη του Entertainment Weekly James Hibberd όπου καταγράφεται η ανείπωτη ως τώρα ιστορία της δημιουργίας του ‘Game of Thrones’, οι δημιουργοί της σειράς, τα στελέχη της, το συνεργείο και το καστ μάς δίνουν μία πιο αντιπροσωπευτική εικόνα εκείνων των πρώτων ημερών της σειράς.
«Κανείς δεν ήξερε τι έκανε ή τι στον διάολο φτιάχναμε», δηλώνει ο Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister). «Θυμάμαι κατά τη διάρκεια της άφιξης του Βασιλιά Robert να βρίσκω γελοίο το όλο πράγμα. Τον παραλογισμό ενός παράλληλου σύμπαντος με αυτούς τους ευγενείς άντρες. Είναι πολύ λεπτή η ισορροπία μεταξύ σοβαρότητας, να το πιστεύεις, και το να κάνεις απλώς cosplay. Σίγουρα δεν υπήρχε καμία αίσθηση ότι [η σειρά] επρόκειτο να αλλάξει οτιδήποτε για τον οποιονδήποτε. Αλλά είχαμε περάσει ωραία».
Το καλύτερο visual όμως μας το δίνει η Lena Headey για την πρώτη της εμφάνιση ως Cersei: «Έμοιαζα με showgirl του Vegas στον ορίτζιναλ πιλότο – γούνες και πελώρια μαλλιά, σαν μεσαιωνική Dolly Parton. Όχι ότι παραπονιέμαι, τα είχα αγαπήσει».
Η σοβαρότητα του πρότζεκτ πάντως δεν θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα από την εικόνα που δίνει ο Bryan Cogman, ο τότε βοηθός του showrunner David Benioff που εξελίχθηκε στην πορεία σε executive producer. Ο Cogman πίτσαρε και αυτός το δικό του prequel στο HBO μετά το ‘Game of Thrones’, για να προχωρήσει τελικά στη σειρά ‘Lord of the Rings’ του Amazon όταν εκείνο απορρίφθηκε.
«Όταν γυρίσαμε τη σκηνή όπου οι Starks βρίσκουν τους ανταρόλυκους – αυτή είναι η βερσιόν που δεν είδατε ποτέ – το θαύμα του τι είναι ένας ανταρόλυκος δεν περνούσε ως μήνυμα. Δεν έμοιαζε αρκετά σημαντικό για τους χαρακτήρες. Εγώ σαν μικρός βοηθός Bryan έτρεχα από εδώ κι από εκεί στο σετ φωνάζοντας σε όποιον με άκουγε, ‘Αυτοί είναι ανταρόλυκοι! Δεν τους έχει δει κανένας ένα εκατομμύριο χρόνια τώρα! Είναι σαν να βλέπετε δεινόσαυρους! Δεν είναι σαν να βρήκατε κουτάβια!’. Και όλοι τους χασκογελούσαν».
Όταν τα γυρίσματα έφτασαν πια στο Μαρόκο, τα προβλήματα της παραγωγής φαίνονταν πια κατάφωρα. Τα χρήματα που είχαν δαπανηθεί για μία διαφορετική τοποθεσία δεν φαίνονταν καθόλου στο αποτέλεσμα. Όπως λέει ο Michael Lombardo, ο πρώην Πρόεδρος Προγραμματισμού του HBO, είχαν προσλάβει την καλύτερη σχεδιάστρια κοστουμιών και τον καλύτερο art director, είχαν κάνει γυρίσματα στη Βόρεια Ιρλανδία και το Μαρόκο, αλλά το εύρος στην κάμερα φαινόταν περιορισμένο. «Θυμάμαι η ατάκα ήταν, ‘θα μπορούσαμε να το είχαμε γυρίσει στο Burbank’», εξηγεί.
«Κάποιο μεγάλο κεφάλι του HBO είχε πει, ‘γιατί στον διάολο το γυρίσαμε στο Μαρόκο;’», θυμάται και ο Iain Glen (Jorah Mormont). «Δεν φαίνεται τίποτα στο γ@μημένο, θα μπορούσαμε να το είχαμε γυρίσει σε πάρκινγκ!».
Όσο για τον γάμο της Daenerys με τον Drogo, ο George R.R. Martin που ήταν παρών σε όλα εκείνα τα γυρίσματα ανακαλεί ότι χρειάστηκε να κόψουν μία σκηνή όπου το ασημένιο άλογο της Daenerys θα πηδούσε πάνω από μια φωτιά γιατί το άλογο δεν έκανε βήμα. Ήταν το ίδιο άλογο που είχε διεγερθεί κατά τη διάρκεια της ερωτικής σκηνής μεταξύ της Khaleesi και του Drogo.
«’Εδεσαν τα άλογα στα δέντρα και γυριζόταν η σκηνή αποπλάνησης δίπλα στο ποτάμι», θυμάται. «Ο Jason Momoa και η Tamzin είναι γυμνοί και ‘κάνουν σεξ’. Και ξαφνικά ο οπερατέρ αρχίζει να γελάει. Η ασημένια φοράδα δεν ήταν καθόλου φοράδα. Ήταν πουλάρι. Και είχε εμφανώς ερεθιστεί κοιτώντας τους δύο αυτούς ανθρώπους. Υπήρχε ένα άλογο στο background με μία τεράστια στύση. Οπότε ούτε αυτό είχε πάει καλά».
Μετά τις ευγενικές αλλά χλιαρές αντιδράσεις από το φιλικό περιβάλλον των δύο showrunners όταν τους παρουσίασαν το τελικό επεισόδιο, ο Benioff και ο Weiss ήξεραν ότι είχαν μπλέξει. Στο μίτινγκ που ακολούθησε με το HBO έκαναν σαφές το γεγονός ότι είχαν απόλυτη αίσθηση του κακού αποτελέσματος και ήταν πανέτοιμοι να κάνουν ουσιαστικές αλλαγές. Το κανάλι συμφώνησε επειδή μπορούσε να διακρίνει ότι ένα ανανεωμένο ‘Game of Thrones’ ήταν πολλά υποσχόμενο, και η η πρώτη αλλαγή έγινε με τον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Tom McCarthy που αντικαταστάθηκε με τον βετεράνο του HBO, Tim Van Patten.
Όταν η Ehle, η αρχική Catelyn που αναφέρθηκε παραπάνω, αποχώρησε από την παραγωγή επειδή δεν ήθελε τελικά να μετακομίσει στην Ιρλανδία, το μυαλό του Benioff πήγε απευθείας στη Fairley που τον είχε εντυπωσιάσει σε μία παράσταση του ‘Οθέλλου’ στο Λονδίνο. Η απομάκρυνση της Merchant ωστόσο από τον ρόλο της Daenerys με την αιτιολογία ότι δεν λειτουργούσε η χημεία της με τον Momoa, ήταν μία από τις δυσκολότερες αποφάσεις που ένιωσαν ότι χρειαζόταν να πάρουν, κυρίως επειδή είχαν μείνει απολύτως ικανοποιημένοι από την ηθοποιό.
Η ‘πρόβα 10 εκατομμυρίων δολαρίων’ όπως ονομάζει αστειευόμενος τον πρώτο πιλότο ο Harry Lloyd (Viserys) στο βιβλίο, οδήγησε σε μία δεύτερη ευκαιρία που με τη σειρά της οδήγησε στη μεγαλύτερη σειρά της περασμένης δεκαετίας στην τηλεόραση.
Το ‘Fire Cannot Kill a Dragon’ θα κυκλοφορήσει στις 6 Οκτωβρίου.
And Now Our Watch Has Ended! Ποιες εξελίξεις μας άρεσαν στο φινάλε του ‘Game of Thrones’ και ποιες πρόδωσαν τους χαρακτήρες της σειράς; Τι έμαθε και τι ξέχασε η σειρά από προηγούμενά της λάθη; Και τελικά, ποιο μήνυμα ήθελε να στείλει το ‘GoT’ για τον Τροχό που ήθελε να σπάσει;
Όλα αυτά και περισσότερα στην τελευταία μεγάλη ανάλυση του ‘Game of Thrones’ στο παρακάτω επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες!