Τι σημαίνουν οι αλλαγές στους τίτλους αρχής του ‘Game of Thrones’
Από το νέο κάστρο μέχρι την έμφαση στο Weiwood Tree, αναλύουμε τον συμβολισμό κάθε αλλαγής στα τελευταία credits της σειράς.
- 16 ΑΠΡ 2019
Οι τίτλοι αρχής του ‘Game of Thrones’ δεν ήταν το πρώτο πράγμα που είδαμε από τη σειρά-φαινόμενο. Αυτό ήταν το φονικό των ανδρών του Night’s Watch από ένα κοριτσάκι με παγωμένα μάτια. Ο αστρολάβος όμως που αμέσως μετά άρχισε να δονείται πριν αποκαλύψει ένα-ένα τα κάστρα του Westeros, έγινε πολύ σύντομα το κάλεσμά μας. Με το κοινό να έχει ξεσυνηθίσει τους τίτλους αρχής μεγαλύτερης διάρκειας – το 2011 οι σειρές ακολουθούσαν ακόμη το trend που είχαν θεσπίσει τα λακωνικά credits του ‘Lost’ – τα δύο λεπτά παρά κάτι δευτερόλεπτα που κάθε φορά αφιέρωνε η σειρά στην έναρξή της, για πολλούς ήταν αργόσυρτα και αναίτια. Προσωπικά δεν πάτησα ποτέ μου fast-forward. Λάτρευα να βλέπω τον κόσμο του George R.R. Martin που φανταζόμουν από τα βιβλία να αποκτά διαστάσεις. Ο χάρτης του συγγραφέα γινόταν έτσι πιο χειροπιαστός σε σχέση με την τρικυμία που επικρατούσε στο κεφάλι μου και νομίζω πως, για τους περισσότερους έστω, τα credits έγιναν σιγά-σιγά αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας.
Ξεκινούσαν πάντα με το King’s Landing και, καθώς τα πιόνια έπαιρναν τη θέση τους για το Παιχνίδι των Θρόνων, οι τίτλοι τα ακολουθούσαν. Από το Winterfell και το Τείχος μέχρι το Dorne και όποια περιοχή του Essos φιλοξενούσε τη Daenerys ανά σεζόν, κάθε χρόνο μάθαμε να περιμένουμε τις αλλαγές που μαρτυρούσαν τις επόμενες κινήσεις της σειράς.
Για την τελευταία σεζόν όμως, ο Angus Wall και ο Kirk Shintani της εταιρείας Elastic που επιμελείται τους τίτλους (έχουν κάνει τίτλους για Westworld, The Crown, True Detective), βρήκαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν μέρος ενός αρχικού τους οράματος που στο παρελθόν παραήταν περίπλοκο και χρονοβόρο. Σε συνεντεύξεις που έδωσαν στο Indiewire και το Buzzfeed, οι δύο καλλιτέχνες δήλωσαν ότι ήθελαν πάντοτε να εισχωρήσουν στο εσωτερικό των κατασκευών τους αλλά τους δέσμευε το κόνσεπτ των εναέριων πλάνων. Έτσι, πέρασαν από 21 συνολικά περιοχές του Γνωστού Κόσμου του Martin, αλλά δεν χτύπησαν την πόρτα σε καμία.
Τώρα όμως που οι ήρωες παίρνουν πια τις θέσεις μάχης τους σε συγκεκριμένα σημεία, οι δυο τους μπορούν να τα εξερευνήσουν. Μονάχα τρεις τοποθεσίες έχουμε φέτος στους τίτλους: Το Winterfell, το King’s Landing και το Last Hearth – το κάστρο του Οίκου των Umber.
Με εξαίρεση τα κάστρα του Night’s Watch, το Last Hearth είναι το βορειότερο κάστρο των Επτά Βασιλείων. Εκεί βρέθηκε το απέθαντο πτώμα του Ned Umber από τον Beric, τον Tormund και τον Edd του Night’s Watch στην πρεμιέρα ‘Winterfell’, λίγο πριν τον κάψουν. Ο νεαρός οπλαρχηγός είχε επιστρέψει στη βάση του για να μαζέψει τους εναπομείναντες στρατιώτες και υποστηρικτές, αλλά προφανώς τον πρόλαβε ο Night King και οι δυνάμεις του.
To Last Hearth κάνει την πιο γρήγορη εμφάνιση από τα υπόλοιπα στα credits, αλλά θα το δεις να αναδύεται μέσα από έναν λόφο σπειρωτού σχήματος που παραπέμπει στους White Walkers. Τα σπειροειδή σχήματα που αφήνουν συχνά πίσω τους οι WW έχουν παρουσιαστεί αρκετές φορές απ’ τον πιλότο και συχνά φτιάχνονται από πραγματικά, ανθρώπινα μέλη. Τα σύμβολα αυτά ανήκουν ιστορικά στα Παιδιά του Δάσους όπως μάθαμε στην 6η σεζόν, όμως το αιματηρό twist των WW φαίνεται να είναι δικής τους έμπνευσης.
Οι τίτλοι όμως ξεκινούν για πρώτη φορά από το Τείχος. Το ρημαγμένο Τείχος και το άνοιγμα που προκάλεσαν ο Night King και ο Viserion, διευκολύνοντας την είσοδο του στρατού των wights στον Βορρά. Αν ακούσεις προσεκτικά, θα προσέξεις και τον ήχο του πάγου να σπάει.
Στη συνέχεια προχωρούμε στο Winterfell με έμφαση στο πανάρχαιο δέντρο Weirwood που, εκτός από reunions, προσευχές και συχνά-πυκνά τον Bran, φιλοξενεί και την πιθανότητα να παίξει κάποιον ρόλο στο τέλος του πολέμου.
Τα δέντρα Weirwood που επιβιώνουν ακόμη είναι ελάχιστα σε σχέση με τον αρχικό πληθυσμό τους, αλλά είναι μέρος της λατρείας των Old Gods, έχουν χαραχτεί από τα Παιδιά του Δάσους και, με κάποιον τρόπο που δεν μας είναι ξεκάθαρος ακόμη, η περιοχή γύρω τους μπορεί να καταστρέψει τα wights. Σύμφωνα με ένα Παιδί του Δάσους, «δεν έχουν δύναμη εδώ».
Αμέσως μετά κατεβαίνουμε στις Κρύπτες του Winterfell, όπου ο Jon μόλις έμαθε την πραγματική του ταυτότητα από τον Sam. Την τελευταία φορά που ο Jon είδε τον Ned, ο δεύτερος του υποσχέθηκε πως όταν θα βρίσκονταν ξανά, θα μιλούσαν για τη Lyanna. Τη στιγμή που ο Sam του έλεγε την αλήθεια, το άγαλμα του Ned βρισκόταν πίσω από τον Jon. Η επιλογή των τίτλων όμως να μας οδηγήσουν εκεί, μαρτυρά πως ίσως αυτή δεν ήταν η τελευταία φορά που θα τις επισκεφθούμε.
Και καταλήγουμε τελικά στο King’s Landing και στην Αίθουσα του Θρόνου. Η πιο ακριβοθώρητη θέση για τους διεκδικητές του Στέμματος έλειπε παντελώς από τα credits τα οκτώ περασμένα χρόνια, αυτή τη φορά όμως είναι η τελευταία μας γεύση. Γι’ αυτόν τον Θρόνο ξεκίνησαν όλα. Ίσως εκεί θα καταλήξουν;
Προσωπική μου επιθυμία είναι να αποχαιρετήσουμε τελείως τον Σιδερένιο Θρόνο όπως τον ξέρουμε στο τέλος της σειράς, αλλά φαίνεται πολύ πιθανό να μην εκπληρωθεί.
Όσο για τον ίδιο τον αστρολάβο, αυτός πια δεν είναι χαραγμένος με την Επανάσταση του Robert και τη νίκη του, αλλά την ακόμη νεότερη ιστορία του Westeros.
Στο πρώτο πλάνο βλέπουμε τον Night King να καίει το Τείχος.
Στο 0.53, το Red Wedding συμβολίζεται από έναν αποκεφαλισμό μπροστά σε ένα λιοντάρι.
Στο 01.32 η Daenerys γεννά τους τρεις της δράκους και ο Κόκκινος Κομήτης από τη 2η σεζόν αναπαριστά το γεγονός.
Οι δημιουργοί των τίτλων πάντως εκμυστηρεύτηκαν ότι θα βλέπουμε μικροαλλαγές από επεισόδιο σε επεισόδιο. Ραντεβού στην ειδικά διαμορφωμένη μας σελίδα για την ανάλυσή τους.
* Το ‘Game of Thrones’ προβάλλεται κάθε Κυριακή στη Nova ταυτόχρονα με την Αμερική, και κάθε Δευτέρα Prime Time στις 22.00 στο Novacinema1HD. Για τα πάντα γύρω από το ‘Game of Thrones’, επισκέψου την ειδικά διαμορφωμένη μας σελίδα.
ΚΙ ΑΛΛΟ GAME OF THRONES: