Game of Thrones, ‘The Red Woman’: Μια ιστορία πολλών νεκρών
Όσα είδαμε στην πρεμιέρα της 6ης σεζόν “Game of Thrones”.
- 25 ΑΠΡ 2016
Στο 1o επεισόδιο της 6ης σεζόν, ο Ντάβος βρίσκει τον Τζον Σνόου νεκρό στο χιόνι, η Σάνσα κι ο Θίον τρέχουν για να ξεφύγουν, η Σέρσεϊ δέχεται μια άφιξη που πρόσμενε, κι η Μελισάνδρη κάνει μια αποκάλυψη.
Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο ‘The Red Woman’.
Ποια Μεγάλη Εβδομάδα; Εδώ ξεκινάει το Game of Thrones. Πρεμιέρα την Κυριακή 24 Απριλίου στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα στα κανάλια Novacinema και πάλι ταυτόχρονα με την Αμερική. Αν, βέβαια, δεν μπορείς να ξενυχτήσεις, με τη νέα λειτουργία εγγραφής μπορείς να την γράψεις και να την δείς όποτε εσύ θέλεις.
***
“Θυμάσαι την πρώτη φορά που είδες ένα νεκρό κορμί;”
Αυτά είναι τα λόγια της συντετριμμένης Σέρσεϊ προς τον Τζέιμι, λίγο αφού η άφιξη του αδερφού της σημαίνει πως έμαθε τα νέα για το θάνατο της Μυρσέλα. Είναι μια ερώτηση που θα μπορούσε να έχει απευθύνει σε κάθε χαρακτήρα του επεισοδίου.
Είναι μόνο συνεπές που ύστερα από μια 9μηνη off-season κυριευμένη από την αφήγηση μυστηρίου για το τι έγινε / θα γίνει με τον Τζον Σνόου, ύστερα δηλαδή από 9 μήνες συζήτησης σχεδόν αποκλειστικά για ένα πτώμα, το ‘Game of Thrones’ επιστρέφει με ένα στρατό από πτώματα. Σχεδόν κάθε ιστορία άνοιγε με τον δικό της νεκρό ή κατέληγε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να αφορά το πώς η σάρκα καταλήγει πάντα αδύναμη, να μας προδίδει.
Όσο αφορά αυτά τα επεισόδια-ανοίγματα, ετούτο εδώ είχε όπως πάντα πολύ έδαφος να καλύψει, μεταπηδώντας από ιστορία σε ιστορία σαν κάποιος να τίκαρε αντικείμενα από μια λίστα σούπερ μάρκετ. Όμως αυτό είναι αναπόφευκτο και, τουλάχιστον, αυτή η πρεμιέρα εκτέλεσε το καθήκον της με μια χάρη και μια διαρκή αίσθηση απειλής και τρόμου που πήγαζε από αυτό ακριβώς το θανατικό. Το επεισόδιο άνοιξε με τον άψυχο κορμί του Τζον Σνόου, συνέχισε με νεκρές κοπέλες, νεκρά κορμιά, νεκρές πόλεις, πριν καταλήξει στο ανατριχιαστικό σοκ του αποκαλυπτικού cliffhanger.
To γνωστό μας κεφάτο ‘Game of Thrones’ επέστρεψε!
Πάμε λοιπόν χωρίς να χαραμίσουμε άλλες γραμμές για να μιλήσουμε για όλα αυτά για τα οποία φυσιολογικά θέλουμε όλοι να μιλήσουμε, ας πούμε για την Άρυα Σταρκ.
*τζιτζίκια*
Ναι, όταν έσκασε η Άρυα εκεί προς το τέλος του επεισοδίου είχα πραγματικά ξεχάσει ότι δεν την είχαμε δει ακόμα και κατά βάση εκνευρίστηκα που πήγαμε εκεί, φοβήθηκα ότι δε θα προλαβαίναμε να επιστρέψουμε στο Τείχος, όπως ήλπιζα από την αρχή του επεισοδίου.
Τελοσπάντων, η Άρυα είναι ακόμα τυφλή, κάθεται σε κάτι σκαλάκια κοντά στο λιμάνι του Μπράαβος ελπίζοντας σε ελεημοσύνη, μέχρι που φτάνει εκεί η βοηθός του Μιγιάκεν και αρχίζει να την κοπανάει με το σκουπόξυλο. “Είμαι τυφλή!,” λέει η Άρυα, “δες όλα τα fucks που δε δίνω,” απαντά εκείνη συνεχίζοντας να κοπανά με το ξύλο το τυφλό ανήλικο μπροστά σε όλους τους περαστικούς οι οποίοι δεν αντιδρούν, σα να είναι extras στο background μάχης στο βιντεοπαιχνίδι ‘Street Fighter’.
Υποθέτω θα επανέλθουμε κάποια στιγμή σε αυτό, αλλά για την ώρα ας πιάσουμε το υπόλοιπο Νεκρικό World Tour αυτής της πρεμιέρας.
ALL NIGHT
To μπάτζετ για αυτή τη σεζόν έχει ανέβει αισθητά, κάθε επεισόδιο παίζει γύρω στα 10 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, φέρνοντας τη σεζόν πάνω από τα 100. Το λέω αυτό γιατί η σεζόν ανοίγει με ένα κατέβασμα της κάμερας του Τζέρεμι Ποντέσουα από τον ήρεμο νυχτερινό ουρανό του Γουέστερος χαμηλά, στο άψυχο κορμί του Τζον Σνόου- φυσικά και αυτό θα ήταν το πρώτο πλάνο της σεζόν.
Ο Ντάβος και οι λιγοστοί σκληροπυρηνικοί σύμμαχοι του Τζον Σνόου είναι οι πρώτοι που τον βρίσκουν νεκρό και παίρνουν το σώμα του μέσα, κλειδαμπαρώνοντας αυτό μαζί με τους εαυτούς τους μακριά από τον Σερ Άλισερ ο οποίος λογικά θα θέλει να τον κάψει, να τον μαχαιρώσει λίγο ακόμα, να τον κρεμάσει στην πλατεία του χωριού ή κάτι τέτοιο. Τουλάχιστον αυτό θα θέλει αν κρίνουμε από το όλο του attitude την επόμενη μέρα στη συνέλευση. Όταν κατηγορήθηκε πως εκείνος σκότωσε τον Lord Commander, ο Άλισερ ήταν σε φάση “ναι εγώ το έκανα ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΤΙ, ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΑ ΕΛΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΕ ΤΟ ΤΣΙΡΑΚΙ ΤΩΝ WILDLINGS ΤΟΝ ΠΡΟΔΟΤΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ”.
Μπροστά σε μια τέτοια αναιδή επίδειξη θράσους και ισχύος, όσοι επρόκειτο να κάνουν μανούρα για αυτή την πράξη ύστατης προδοσίας του Άλισερ, σώπασαν. Είτε συμφωνώντας είτε απλώς κάνοντας πίσω επειδή εμφανώς το λαϊκό αίσθημα στο Τείχος είναι υπέρ του Άλισερ “Τραμπ” Θορν και την ‘να υψώσουμε ένα Τείχος’ λογική του (ή τελοσπάντων να κρατήσουμε κλειστό το ήδη υπάρχον, καταλάβατε τι λέω τώρα). Ο Τζον Σνόου άνοιξε την αγκαλιά του στους ξένους και δολοφονήθηκε γι’αυτό- προφανώς και ο κόσμος δε θα σπεύσει να υπερασπιστεί το όραμά του για ένα μονιασμένο Γουέστερος.
Τελοσπάντων, έχει σημασία που ο Ντάβος έστησε μουρινιακό λεωφορείο ως γραμμή άμυνας για να κρατήσει το σώμα του Τζον ασφαλές έναντι των επιθέσεων του Άλισερ, επειδή όταν αναστηθεί ο Τζον θα ήταν χρήσιμο να έχει το σώμα του σχετικά ανέπαφο και να μη χρειάζεται να ηγηθεί ενός ολόκληρου στρατου ως ανθρώπινο αποκαϊδι.
Συγγνώμη, εννοούσα αν. Αν αναστηθεί. Επειδή δεν ξέρεις, μπορεί και να μην αναστηθεί. Λολ.
DADDY LESSONS
Στο King’s Landing η Σέρσεϊ, ταπεινωμένη από τον Αρχιεπίσκοπο Γουέστερος και τον ενθουσιασμένο όχλο, είδε τον Τζέιμι να έρχεται και βλέποντας από μακριά τα μούτρα του ως το πάτωμα κατάλαβε ότι τα νέα δε θα ήταν και τόσο ευχάριστα. Όχι και το καλύτερο Σαββατοκύριακο της ζωής της, γενικά. Εύχομαι να αρχίσει κάτι να της πηγαίνει καλά σύντομα.
Μάλλον δεν πολυπρόκειται. Η Σέρσεϊ θυμίζει στον Τζέιμι την προφητεία που είδαμε πέρσι στο άνοιγμα της σεζόν, σύμφωνα με την οποία θα αποκτούσε τρία παιδιά και θα πέθαιναν όλα τους. Ποιος θα γίνει βασιλιάς αν πεθάνει ο Τόμεν; Ρωτάω για ένα φίλο.
Μιλώντας για τον Τόμεν, η Μάργκερι πέρασε ένα ακόμα επεισόδιο στο μπουντρούμι, με μια καλόγρια να την κοπανάει στο κεφάλι με τη Βίβλο όσο εκείνη επέμενε να μην ομολογεί τις αμαρτίες της. Ο Αρχιεπίσκοπος Σπουργίτης διακόπτει τα βασανιστήρια για να ρωτήσει τη Μάργκερι πληροφορίες για τον Λόρας, τις οποίες εκείνη αρνείται να δώσει- αλλά για πόσο;
Είναι περίεργο που η ανεξέλεγκτη δράση αυτών των φανατικών με τρομάζει και εξοργίζει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ακρότητα σε αυτή τη σειρά; Ας γίνει κάτι τελοσπάντων, ας ξυπνήσει ένα πρωί ο Ζόμπι Βουνός κι ας τους θερίσει όλους να τελειώνουμε με αυτή την θεοκρατία.
Ως τότε, ο Τζέιμι απλώς το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παρηγορήσει τη Σέρσεϊ. “Γάμα την προφητεία!”, φωνάζει. Κανείς δεν ελέγχει από πριν τι θα μας συμβεί. Η μοίρα μας είναι στα χέρια μας. Ας πάρουμε εκδίκηση για την κόρη μας. Ναι. Ας πάρουν. Από όλους.
Περίμενε. Πότε στα κομμάτια κατάφερε η σειρά να με περιστρέψει στο σημείο που να υποστηρίζω αυτό το ζευγαράκι; Κατάρα. The things I’ll do for love, ε.
SANDCASTLES
Το απαραίτητο πτώμα στο Ντορν δεν παρουσιάζεται στην αρχή όπως στις περισσότερες άλλες ιστορίες του επεισοδίου, αλλά στο τέλος. Ο βασιλιάς Ντόραν κάθεται στο θρόνο του και κάνει χαλαρή κουβεντούλα με την Ελάρια η οποία το παίζει χαζή όλη την ώρα, χαχ! Ναι, τι καλά που τα λες βρε Ντόραν μου, ναι ναι, μέχρι που φτάνει το κρίσιμο τηλεγράφημα.
Μέχρι ο Ντόραν να συνειδητοποίησει τι σημαίνει ο θάνατος της Μυρσέλα, η Ελάρια του έχει ήδη καρφώσει το μαχαίρι, η Ταϊέν Σαντ (εκείνη που την έπεφτε στον Μπρον) ξεκάνει ένα φρουρό, και ξαφνικά όλοι στην βασιλική αυλή είναι υπέρ των Σαντ. Πραγματικά δεν είχε στήριξε ο Ντόραν, όχι αστεία. Στο μεταξύ, στο αμπάρι ενός πλοίου που ακόμα δεν έχει σαλπάρει για King’s Landing, οι άλλες δύο αδερφές Σαντ μαλώνουν μεταξύ τους (αλλά όχι πολύ) για το ποια θα σκοτώσει τον πρίγκηπα Τρύσταν.
Πίσω σου βρε βλάκα
Με τον σχεδόν ταυτόχρονο θάνατο των Μυράντα, Τρύσταν και Μυρσέλα, η μέρα αυτή καταγράφεται θα λέγαμε ως μια αληθινή εθνυκή τραγωδύα στο Γουέστερος.
Και, επί της ουσίας, αυτό που συνέβη είναι ότι οι Σαντ καθάρισαν τον τόπο από δειλούς άντρες που δεν ήθελαν (ή δεν ήξεραν πώς) να οδηγήσουν το Ντορν σε μια πιο ισχυρή θέση. Τώρα ο πόλεμος με τους Λάνιστερ μοιάζει ως επιθυμητός από όλες τις πλευρές.
PRAY YOU CATCH ME
Η επόμενη αμέσως σκηνή μετά την ατυχή ανακάλυψη του Ντάβος είναι πάντως στο κάστρο των Μπόλτον, με τον Ράμσεϊ πάνω από τη νεκρή Μυράντα. (Αυτή δε θα αναστηθεί.) Εκεί ο Ρους Μπόλτον μιλώντας στον Ράμσεϊ Μπόλτον σχεδόν κουοτάρει Μάικλ Μπόλτον και το ‘Go the Distance’ πρακτικά διατάζοντας το γιο του να κανονίσει να προλάβει τη Σάνσα και τον Θίον που απέδρασαν, αφήνοντάς τους απροστάτευτους, χωρίς συμμάχους στον Βορρά. Το μόνο πιο απολαυστικό πράγμα από αγχωμένους Μπόλτον είναι βέβαια οι σφαγμένοι στρατιώτες Μπόλτον, οπότε υπό αυτή την έννοια το επεισόδιο αυτό μας έδωσε μια πρώτη γεύση διπλής απόλαυσης.
Γιατί η δράση γρήγορα απομακρύνθηκε από το κάστρο και ακολούθησε τη Σάνσα και τον Θίον που τρέχουν στα χιόνι να ξεφύγουν από τους ανθρώπους του Ράμσεϊ μέσα από δάση και παγωμένες λίμνες. Φυσικά δεν πετυχαίνουν τίποτα, τα σκυλιά τους βρίσκουν κατευθείαν, κι εκεί που απορείς αν όλο αυτό έγινε για το τίποτα, τσουπ εμφανίζεται η Μπριέν από το πουθενά και τους αλλάζει τα φώτα. Ορκίζομαι είδα μια μικρή φλόγα να ανάβει μες στη μέση της χιονισμένης πεδιάδας.
Η Μπριέν είχε ένα από τα, θα λέγαμε, δυνατά απογεύματα της μοντέρνας ιστορίας του Γουέστερος, πρώτα σκοτώνοντας ολόκληρο Στάνις κι ύστερα ξεκληρίζοντας μια στρατιά ανθρώπων των Μπόλτον. Τίμια. Οι Σταρκς δε μπορούσαν να την έχουν εξαρχής για προστασία; Αν η Μπριέν ήταν εκεί στον πιλότο, το ‘Game of Thrones’ θα είχε κρατήσει 37 λεπτά.
Η ουσία είναι πως η Σάνσα είναι για την ώρα ασφαλής, η Μπριέν εκπλήρωσε υποσχέσεις και όρκους (*μπαίνει Ρέμος*), και τώρα με αυτή στο πλευρό της, η πολυπαθότερη των Σταρκ μοιάζει σχεδόν αναγεννημένη, έτοιμη να μην ξαναϋποταχθεί σε κανένα Γουεστέρικο κάθαρμα.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως το καινούριο ‘Star Wars’ είχε την Γκουέντολιν Κρίστι στο καστ και της έδωσε έναν ρόλο 3μιση λεπτών το 100% του οποίου την είχε να φορά κράνος.
DON’T HURT YOURSELF
Ο Ντάαριο κι ο Τζόρα, το πιο αμήχανο buddy action comedy ταίριασμα χαρακτήρων για φέτος στη σειρά, φτάνουν με μικρή καθυστέρηση στο σημείο που οι Ντοθράκοι συνέλαβαν την Ντενέρις. Ο Ντρόγκον δεν είναι ακόμα εκεί, αλλά ξέρουμε πως έκανε το πέρασμά του επειδή υπάρχουν κάτι άτακτα πεταμένοι σκελετοί προβάτων στον τριγύρω χώρο. Επίσης ο Τζόρα βρίσκει το δαχτυλίδι της Ντενέρις, το οποίο σηκώνει με το πετρωμένο χέρι του πριν ενημερώσει τον Ντάαριο πως την πήραν αιχμάλωτη.
Βαθύτερα κάπου στη Ντοθρακία, η Ντενέρις είναι όντως αιχμάλωτη, με τους πολεμιστές γύρω της να μιλάνε για αυτήν ασταμάτητα κι εκείνη να τους κοιτάζει σα να είναι μύξα κατσαρίδας. Την οδηγούν στον Καλ Μόρο, ο οποίος στην αρχή είναι όλο ‘θα σε δω γυμνή, θα σε βιάσω, πώς σου φαίνεται το ένα χοχο πώς σου φαίνεται το άλλο, μια όμορφη γυναίκα γυμνή είναι στα 5 καλύτερα πράγματα στη ζωή χοχοχ(*)’ αλλά όταν ακούει πως η Ντενέρις είναι η χήρα του Καλ Ντρόγκο του κόβονται τα γελάκια και τα χιχι και τα χουχου, καταπίνει τα αστεία του, μαζεύεται, και δηλώνει πως κανείς δεν επιτρέπεται να την πειράξει.
Το πρόβλημα για την Ντενέρις βέβαια είναι πως αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς δεν έρχεται επειδή ο Μόρο απέκτησε σεβασμό ξαφνικά, αλλά επειδή οι κανόνες της κοινωνίας των Ντοθράκι λένε πως οι χήρες πρέπει να μένουν όλες μαζί σε κάτι που πραγματικά μου ακούγεται σαν φυλακή αλλά αυτοί εδώ το ονομάζουν ναό.
Κι η Ντενέρις φυλακή άκουσε πάντως, αν κρίνω από το βλέμμα της.
(*Δύο πράγματα πάνω σε αυτό. Πρώτον, θέλω τόσο πολύ να μάθω ποια είναι τα άλλα 4. Δηλαδή αλήθεια. Δεύτερον, όποτε σκέφτομαι αυτό το διάλογο, μες στο κεφάλι μου ακούω τον Καλ Μόρο να μιλάει με κακή ρώσικη προφορά των αγγλικών σαν κακός από αμερικάνικη b-movie των ’80s. Δοκιμάστε το.)
FREEDOM
Α, έχουμε και τη Μερίν. Ναι. Σε αυτή την ιστορία το πτώμα είναι η ίδια η Μερίν, νομίζω. Ο Τύριον κι ο Βάρυς περπατούν ντυμένοι απλά, λαϊκά, στους δρόμους της πόλης ώστε να πάρουν μια αληθινή αίσθηση του τι συμβαίνει εκεί, και να μας δώσουν στο ενδιάμεσο τους πιο γεμάτους με exposition διαλόγους του επεισοδίου. Οι σκηνές τους είναι η ανθρώπινη ενσάρκωση του κουτιού MEANWHILE… των κόμικς.
“Δε μπορείς να διοικήσεις από ψηλά,” λέει ο Τύριον στον Βάρυς, αγγίζοντας μια πολύ σημαντική πτυχή της αποτυχίας της μοντέρνας πολιτικής γενικότερα. “Περπατάς σαν πλούσιος,” του απαντά ο Βάρυς, αγγίζοντας με τη σειρά του μια άλλη. Ο Τύριον έπειτα επιχειρεί να δώσει λεφτά σε μια μητέρα που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου με το μωρό της, μα δεν ξέρει καλά τη γλώσσα και δε μπορεί να επικοινωνήσει μαζί της. Εκείνη τρομάζει, πριν ο Βάρυς επέμβει.
Ξέρω πως το Μερίν-κομμάτι του επεισοδίου δεν πήγε πράγματα μπροστά και δεν ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό, αλλά αυτή η σκηνή κι αυτός ο διάλογος ήταν τα πάντα όλα.
FORMATION
Μιλώντας για τα πάντα όλα, ας επιστρέψουμε και στο Τείχος για το μεγάλο κλείσιμο του επεισοδίου.
Από την αρχή περίμενα πως θα γυρνούσα εδώ πριν το τέλος της ώρας, αλλά αυτό έγινε με άλλο τρόπο από ό,τι περίμενα. Αντί να δούμε πιθανώς wildlings ή κάποια παρόμοια συμμαχία που θα προστάτευε τον Ντάβος και την αρμάδα των Σνοου-ικών από τον Άλισερ, η σκηνή μας μεταφέρει στη Μελισάδρη.
Με το πτώμα του Τζον ακόμα στο τραπέζι, η κόκκινη μάγισσα περνά μια σπάνια στιγμή προσωπικής κρίσης. Ακόμα κι αυτή, η πιο παράλογα σίγουρη για τον εαυτό της ύπαρξη της σειράς, έχει και τα όρια της. Το διπλό χτύπημα της απώλειας του πουλέν της, του Στάνις, και του Τζον (“αφού τον είδα στις φλόγες να πολεμά για το Γουίντερφελ”) την κάνει να αμφισβητεί τα πάντα.
Στην τρομερά έντονη τελευταία σκηνή, η Μελισάνδρη στέκεται μπροστά από τον αντικατοπτρισμό της, γδύνεται, αφαιρεί το μενταγιόν από το λαιμό της, και αφήνει να φανεί κάτω από αυτό, την αληθινή της όψη: Είναι η αδύναμη όψη μιας γυναίκας υπεραιωνόβιας, που μένει ζωντανή μόνο χάρη στην ισχυρή της μαγεία.
Το σοκ αυτό υπογραμμίζει την έντονη μαγική διάσταση στο μύθο μιας σειράς που δεν έφερνε πάντα το φανταστικό στοιχείο στην πρώτη γραμμή, ειδικά όταν μιλάμε για μικρές στιγμές χαρακτήρων. Έξω από τα τείχη έχουμε τα ζόμπι από πάγο και έχουμε πανίσχυρους δράκους, αλλά στο παλαιό, ισχυρό Γουέστερος, εντός των τειχών, η μαγεία έχει πρακτικά εκλείψει. Η Μελισάνδρη πάντα έμοιαζε με ένα ον που προσπαθούσε να εμφανίζεται συγκρατημένο σε σχέση με τις αληθινές τις δυνατότητες. Τώρα ξέρουμε πως, μάλλον, ήταν εκεί από τότε που η μαγεία ήταν παντού, προτού εξαφανιστεί.
Και τώρα, κοιτάει γύρω της και βλέπει μόνο πτώματα. Πρέπει, κάπως, να πιστέψει ξανά.
Δεν ξέρω. Εγώ δε σταμάτησα να πιστεύω ποτέ.
Κάθε εβδομάδα, ο έκτος κύκλος Game of Thrones έρχεται στην οθόνη σου αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema. Κάθε νέο επεισόδιο προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες.
Κολλήσαμε! Ταξιδέψαμε στη Μόντενα και στα άδυτα της Panini. Ζήσαμε και είδαμε πράγματα που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε. Ελάτε και εσείς!