GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘The Wars to Come’: Ο τελευταίος των Μοϊκανών

Όσα είδαμε στην πρεμιέρα της 5ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 1o επεισόδιο της 5ης σεζόν, ο Τύριον πίνει για να ξεχάσει, η Ντενέρις προσπαθεί να κατανοήσει τους όρους της βασιλείας της, ο Στάνις ζητά από τον Μανς μια κίνηση υποταγής και οι Λάνιστερ που έχουν απομείνει θρηνούν τον Τάιγουιν. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο “The Wars to Come”.

Τα επεισόδια του πέμπτου κύκλου Game of Thrones προβάλλονται κάθε Κυριακή για πρώτη φορά ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00  μετά τα μεσάνυχτα και σε επανάληψη τη Δευτέρα το βράδυ στις 22:00 στα κανάλια Novacinema. Κάθε Δευτέρα βράδυ στις 23:00 θα είμαστε εδώ για να συζητάμε, περιμένοντας τα δικά σας σχόλια.

ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΠΟΪΛΕΡΣ. Όποιος κάνει σπόιλερ να ξέρει πως τον κρίνουν ακόμα κι οι Λάνιστερς.

***

Νά’μαστε πάλι εδώ. Θα έλεγα στα γνωστά λημερια, μα τα λημέρια δεν μοιάζουν καθόλου γνωστά. Πέρσι στο φινάλε της σεζόν η κεντρική ιδέα αφορούσε παιδιά που κάνουν την επανάστασή τους και φεύγουν από το σπίτι: η Άρυα άφησε Hound και Μπριέν να παλεύουν γι’αυτήν κι έφυγε για τα ξένα, ο Ντρόγκον πέταξε μακριά από την αγκαλιά της μητέρας των δράκων, η Σέρσεϊ αρνήθηκε να πραγματοποιήσει τα σχέδια του Τάιγουιν, ο Τύριον κυριολεκτικά σκότωσε τον πατέρα του και δραπέτευσε από το σπίτι.

Οπότε, θέλω να πω, όλα είναι κάπως φλου αυτή τη στιγμή. Όλοι τρέχουν προς τα κάπου, προς τα κάπου που δεν είναι το King’s Landing. Οι πάντες βρίσκονται σε κίνηση και ο χάρτης πληθυσμών του Γουέστερος ποτέ δεν έμοιαζε όσο ζωντανός και ανήσυχος είναι αυτή τη στιγμή. Ως εκ τούτου, αυτή η πρεμιέρα έχει συγκεκριμένες δουλειές να εξυπηρετήσει προτού περάσουμε, υποθέτει κανείς, στο ζουμί της σεζόν στα παρακάτω επεισόδια. Έτσι, αυτό που έχουμε σε πρώτη είναι μια αναγνωριστική ματιά στους περισσότερους από τους χαρακτήρες, ίσα για να θυμηθούμε πού βρίσκονται και υπό ποιες συνθήκες.

Μερικές σημειώσεις πριν περάσουμε στο ψητό.

Πρώτον, είδαμε, χάρη στα κανάλια Novacinema, την πρεμιέρα σε έναν κατάμεστο Δαναό, παρέα με την προβολή του περσινού φινάλε “The Children”. Το πιο αξιοσημείωτο μέρος της διπλής αυτής προβολής (την οποία επικροτούμε απόλυτα ως event και μακάρι να ξαναγίνει σε κάθε πρεμιέρα και φινάλε στο εξής) ήταν η σκηνή του θανάτου του Τάιγουιν. Σε κάθε ένα από τα δύο βέλη που έμπηξε ο Τύριον στο κορμί του πατέρα του, η αίθουσα σείστηκε με χειροκροτήματα και επευφημίες. Εύγε κι από την πλευρά μας.

Δεύτερον, λίγα λόγια για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή η σειρά. Με την παρούσα η σειρά φτάνει τα βιβλία και, ακόμα κι αν ο Μάρτιν προλάβει να βγάλει το επόμενο βιβλίο μες στους επόμενους 9 μήνες, είναι πρακτικά σίγουρο πως το 7ο και τελευταίο μέρος της σάγκα του θα το δούμε πρώτα στην οθόνη κι ύστερα στα βιβλιοπωλεία.

Ταυτόχρονα, ο Μάρτιν για πρώτη φορά δεν γράφει επεισόδιο σε σεζόν της σειράς, ενώ υπόσχεται ‘μια φοβερή αντροπή’ για τη συνέχεια της σάγκα, αλλά ΜΟΝΟ στα βιβλία: “θα τρελάνει τους αναγνώστες!”, υπόσχεται, ενώ διευκρινίζει πως “δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν στη σειρά, επειδή η σειρά πάνω σε αυτό τον χαρακτήρα έχει πάρει ήδη κάποιες αποφάσεις που το απαγορεύουν, ενώ εγώ δεν έχω πάρει αυτές τις αποφάσεις.” Εχμ, πρώτον, ψιλο-έξαλλος. Δεύτερον, αυτό σημαίνει πως όσο κι αν οι Μπένιοφ και Βάις γνωρίζουν το endgame της ιστορίας από την πρώτη στιγμή, εν τέλει κανείς δεν εγγυάται πως την τελευταία στιγμή οι δρόμοι τους δε θα χωρίσουν.

Θα έχει ενδιαφέρον. Αλλά θα το έχει αυτό το ενδιαφέρον σε τουλάχιστον μία σεζόν από τώρα, οπότε αρκετά τα είπαμε για το μέλλον, πάμε να δούμε τι συμβαίνει τώρα.

Προφητείες

Η σεζόν ανοίγει, περιέργως, με ένα φλασμπάκ, 2 κοριτσάκια στο δάσος να βρίσκουν μια καλύβα. Προς στιγμήν αναρωτήθηκα αν έβαλαν κατά λάθος επεισόδιο του “Lost” να παίξει, μα σύντομα καταλαβαίνουμε πως είναι η Σέρσεϊ μικρή, μαζί με μια φίλη της ε αναζήτηση μιας μάγισσας που μπορεί να τους πει το μέλλον του. Η Σέρσεϊ επιμένει να το ακούσει και πράγματι το ακούει.

“Όλοι θέλουμε να ακούσουμε το μέλλον μας μέχρι να ακούσουμε το μέλλον μας,” την προειδοποιεί εκείνη, πριν προχωρήσει για να παραδώσει τις πιο θλιμμένες προφητείες για το μέλλον που έχει ακούσει ανήλικο παιδί από τότε που ο Χάρι Πότερ έμαθε πώς πέθαναν στα αλήθεια οι γονείς του.

 

Έτσι, η μίνι-Σέρσεϊ μαθαίνει πως θα γίνει βασίλισσα αλλά μόνο για λίγο, γιατί μετά μια πιο όμορφη και πιο νέα θα έρθει να της τα πάρει όλα, κάτι που ουσιαστικά κάνει την Σέρσεϊ την Κακιά Μάγισσα και την Μάργκερι (ή όποια άλλη νυφούλα της φορτωθεί) κάτι σαν την Χιονάτη. Τώρα εξηγείται το ύφος αηδίας που κουβαλάει η Σέρσεϊ κάθε φορά που βλέπει τη Μάργκερι, αν υποθέσουμε πως δεν αρκούσε το γεγονός πως η Μάργκερι σκοπεύει να παντρευτεί ένα πεντάχρονο.

Επιπλέον, μαθαίνει πως θα παντρευτεί βασιλιά μα δεν θα κάνουν μαζί παιδιά, παρά θα κάνει εκείνη τρία. “Αυτό δεν βγάζει νόημα” απαντά η μικρή, “αυτό θα θέλαμε να μη βγάζει νόημα” σκεφτόμαστε εμείς από μέσα μας. Τελοσπάντων, αυτά τα ξέρουμε ήδη, το σοκ έρχεται με την πληροφορία πως και τα τρία της παιδιά θα φορέσουν χρυσά στέμματα, αλλά και χρυσά σάβανα. Είμαστε, τι; Στο 50% της προφητείας; Κάπως αρχίζουμε να συμπνούμε τη Σέρσεϊ και το άγχος της να βρίσκεται διαρκώς σε κατάσταση ελέγχου όσο αφορά τα παιδιά της.

 

Μεταφερόμαστε στο παρόν- ο θάνατος του Τάιγουιν διαταράζει τις ισορροπίες. Η Σέρσεϊ που μέχρι ένα επεισόδιο πριν ήταν σε φάση “Τζέιμι εγώ θα σ’αγαπώ και δε με νοιάζει ποιος το ξέρει!” τώρα τα ξαναζυγίζει λίγο τα πράγματα, όντας πλήρως ξενερωμένη με το γεγονός πως ουσιαστικά ο αδερφός-εραστής της ευθύνεται εμμέσως για το θάνατο του πατέρα τους, μιας και ήταν εκείνος που απελευθέρωσε τον Τύριον. “Αυτός μπορεί να είναι τέρας αλλά τουλάχιστον δεν σκότωσε το μπαμπά κατά λάθος,” φτύνει προς τον Τζέιμι φεύγοντας.

Όλα αυτά συμβαίνουν πάνω από αυτό:

 

Οκέι.

Μιλώντας για τον Τύριον,

Πίνω και μεθώ

Ο πρωταθλητής της καρδιάς μας αναπνέει ξανά καθαρό αέρα στο Πέντος, ένα νέο μέρος στον χάρτη των τίτλων αρχής, όπου τον έχει μεταφέρει ο Βάρυς επειδή εκεί έχει τα καλά, τα σωστά κονέ. Αλλά κι όχι μόνο: Είναι το pit stop τους πριν τον αληθινό τους προορισμό που είναι…

Μισό, θα επανέλθουμε σε αυτό.

Ας πούμε λίγο για τον Τύριον, ο οποίος περνά μια κρίση ταυτότητας, μειώνει διαρκώς τον εαυτό του και, βασικά, θέλει να πίνει από το πρωί ως το βράδυ για να ξεχάσει και να μην νιώθει. Υποθέτω το να σκοτώσεις τον πατέρα σου (και την γυναίκα που αγαπούσες) μπορεί να έχει ένα τέτοιο αποτέλεσμα στην ψυχοσύνθεσή σου.

Όπως και νά’χει, οι δυο τους έχουν απολαυστική χημεία, ακόμα κι όταν μιλάνε (κυριολεκτικά) για σκατά, και συγκεκριμένα αυτά που έκανε ο Τύριον στη διάρκεια του ταξιδιού. Ugh, μπορούμε να επιστρέψουμε στο αλκόόλ;

 

Ή μάλλον, ακόμα καλύτερα! Να επιστρέψουμε στον επόμενο προορισμό; Ο Βάρυς λοιπόν, ως άνθρωπος που ξέρει να ελίσσεται, ως αληθινός σκάουτερ βασιλικού ταλέντου, επιχειρεί να δώσει στον Τύριον στόχο και σκοπό. “Εσύ δε θα ανέβεις στον θρόνο,” συμφωνούν κι οι δύο για τον Τύριον, αλλά δεν υπάρχει λόγος να μην κινεί τα νήματα για τον επόμενο ικανό που θα ανέβει. Θέλουμε ένα βασιλικό ταλέντο που να φοβίζει τους από πάνω, να εμπνέει και τον κόσμο, να έχει και βασιλικό όνομα. Θέλουμε ένα ταλέντο που να μπορεί να βγάλει θανατηφόρα κάθετη μπαλιά αλλά να μπορεί να κόβει και τις αντεπιθέσεις. Σαν σκηνή από αθλητικό δράμα όπου ο κολλητός του ξοφλημένου κόουτς του βρίσκει μια ταλεντάρα που παίζει στο β’ τοπικό, καταφέρνοντας να τον ξεκολλήσει από τις παμπ και τα ξενύχτια, έτσι κι ο Βάρυς ρίχνει στο τραπέζι τη μεγάλη υπόσχεση που περιμέναμε 4 σεζόν τώρα:

Την Ντενέρις.

Είμαι ο μόνος που έχει κατενθουσιαστεί με αυτό; Ντενέρις στο γήπεδο με Τύριον στον πάγκο και Βάρυς μμε γυαλί ηλίου και καπαρντίνα κάπου στην εξέδρα; Αχτύπητο! Πάμε λοιπόν έτσι με το ενθουσιασμό μας να δούμε τι κάνει η μητέρα των δράκων…

Λίγη, τόση δα, δικαιοσύνη και για μένα

Εχμ, άκυρο, μπορούμε να πάμε πίσω στον Τύριον που μεθάει; Γιατί εδώ τα πράγματα δεν πάνε πολύ καλά. Ένας Άσπιλος βολτάρει στην Τρούμπα της Μερίν (“πες μου, Γκρη Σκουλήκη, γιατί πήγε ο Άσπιλος στον οίκο ανοχής;”, ρωτάει η Μισαντέι, σε κάτι που θυμίζει αρχή ανέκδοτου) και συναντά τη μοίρα του.

Από ό,τι φαίνεται υπάρχει μια επαναστατική οργάνωση πρώην προνομιούχων που αντιτίθεται σε όλα αυτά τα δικαιώματα που πάει να μοιράσει η Ντενέρις αριστερά και δεξιά (χάσταγκ #MeereenGate) το οποίο επαναφέρει τη γνωστή συζήτηση: Η Ντενέρις λέει εγώ δεν κατέλαβα κανέναν, απλά απελευθέρωσα, οι γύρω της είναι σε φάση “ναι Υψηλοτάτη αλλά κάποιος πρέπει να τους κυβερνήσει όλους αυτούς και την ΤΙΤΑΝΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ που συντελέστηκε ανάμεσα στα κοινωνικά στρώματα της πόλης”, ο ΝτΑΑΑριο ανάγει την πολιτική ανάλυση σε bed talk, και μετά από όλα αυτά η Ντενέρις αποφασίζει να απελευθερώσει ξανά τους δράκους της επειδή σα να άρχισε να ζορίζει η κατάσταση.

Το πρόβλημα, εκτός από οτιδήποτε έχει ήδη αναφερθεί, είναι πως οι δράκοι της (οι δύο, επειδή ο Ντρόγκον ακόμα περνάει τη φάση της επανάστασής του) δεν είναι ακριβώς ενθουσιασμένοι που την ξαναβλέπουν, το οποίο είναι κάπως λογικό γιατί τους έκλεισε σε ένα θεοσκότεινο μπουντρούμι χωρίς καν να έχουν κάνει κάτι. Τι φάση δηλαδή, κάποιος να καλέσει την πρόνοια.

Ή έστω τον Τύριον. Ναι, καλύτερα τον Τύριον.

Δε γονατίζω, δε λυγίζω στον καιρό

Κλείνοντας το Big Four του Γουέστερος, πάμε μια βόλτα και στο τείχος να δούμε τι γίνεται. Γιατί ωραία τα σχεδιάζει όλα ο Βάρυς αλλά εδώ έχουμε επίσης 2-3 βασιλιάδες να κοντράρονται. Ο Στάνις αφού ήρθε και περιμάζεψε τον Τζον και τον Μανς μαζί με το στρατό του των αγρίων, τώρα κάθονται και το κουβεντιάζουνε το θέμα.

Ο Στάνις είναι λοιπόν κάθετος, αυτός είναι ο βασιλιάς και κομμένα τα αστεία. Απαιτεί από τον Μανς να γονατίσει μπροστά του ώστε οι άγριοι να ενωθούν με τον στρατό μισθοφόρων που έχει μαζέψει λες και ήταν πετρελαιάς με βλέψεις στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Φυσικά ο Μανς προτιμά να πεθάνει παρά να υποβασθμίσει όλα αυτά που διακήρυττε για χρόνια ενώνοντας τους διάφορους λαούς και φύλα των ανθρώπων εκτός του τείχους, και γι’αυτό ο Στάνις αναθέτει στον Συμπαθή Τζον Σνόου να του πουλήσει το πακετάκι συνταξιοδότησης.

“Υψηλότατε… ο μπάσταρδος του Γουίντερφελ!” ανακοινώνει την άφιξη του Τζον η Μελισάνδρη, στο ατυχέστερο παρατσούκλι από τις εποχές που έπαιζε στους Raiders ο Λέστερ “The Molester” Χέιζ. Στη διαδρομή η Μελισάνδρη δεν υπήρξε ακριβώς διακριτική, κι ύστερα από 2-3 βλέμματα (όπως στο περσινό φινάλε, μέσα από τη φωτιά) τύπου ‘μμμμμ HELLO φρουρέ της νύχτας’ γυρνάει στον Τζον και, πιθανώς στην δεύτερη ή τρίτη φορά που του μιλούσε στη ζωή της τον ρωτάει “είσαι παρθένος;” στο οποίο ο Τζον σπαταλά ευκαιρία να της απαντήσει “δεν ξέρεις τίποτα, Μελισάνδρη”.

 

Η ουσία από όλα αυτά είναι πως ούτε καν ο Συμπαθής Τζον Σνόου δεν καταφέρνει να μεταπείσει τον Μανς, ο οποίος επιμένει στην θέση ηθικής ανωτερότητάς του, έστω κι αν αυτό σημαίνει πως η τελευταία φορά που οι ακόλουθοί του θα τον δουν, θα είναι όταν, περικυκλωμένος από τις φλόγες, ουσλιάζει και εκλιπαρεί να τελειώσει ο πόνος.

Έτσι γίνεται, ή τελοσπάντων έτσι πάει να γίνει, μόνο που ο Τζον είχε άλλη γνώμη και, σαν άλλος Ναθάνιελ λύτρωσε τον σεβάσμιό του αντίπαλο, πυροβολώντας τον από μακριά και βάζοντας πρόωρό τέλος στο άδοξό του τέλος. Μήπως αυτό τον κάνει εκ νέου αρεστό στους άγριους; Πάντως στη Φρουρά και στον Στάνις δεν ξέρω αν θα φανεί τόσο ωραίο.

Σ’ένα ανοιξιάτικο λιβάδι ήμασταν μόνοι

Έχω δει τόσο “Walking Dead” τις τελευταίες μέρες που πλέον δε μου φαίνεται καθόλου περίεγο όταν σε ένα αχανές πεδίο εξοχής δύο χαρακτήρες απλά τυχαίνει να συναντιούνται. Οπότε δε μου φάνηκε πάρα πολύ αστείο όταν, εκεί που η Μπριέν τεντωνόταν και χασμουριόταν κι ο Πόντρικ μουρμουρούσε πως δε θέλει να πάει ακόμα σχολείο, η κάμερα στρίβει λίγο και τσουπ!, στο δρόμο περνά η άμαξα του Μπέιλις και της Dark Sansa.

Δεν υπήρχε κάποιο follow-up σε αυτή την παρ’ολίγον διασταύρωση, αλλά μου φαίνεται είναι λίγο αργά για να αρχίσει η σειρά στην 5η σεζόν της να στοχάζεται πάνω στην τυχαιότητα, τη μοίρα και το πλέγμα διαδρομών και συναντήσεων της ζωής, οπότε θα υποθέσω πως απλά θα τρακαριστούν ξανά στο μέλλον.

Λίγο νωρίτερα ο Μπέιλις με την Dark Sansa παράτησαν τον Ρόμπιν στον παιδικό σταθμό της εξοχής του Γουέστερος και ξεκίνησαν το ταξίδι τους.

Ουάο, συνέβησαν όλα τα προηγούμενα στο επεισόδιο κι εγώ κατάφερα να κλείσω το recap, 2,000 λέξεις μετά, με αναφορά στον Ρόμπιν. Αδερφέ μου, αυτό είναι αδύναμο.

Πάρτε λίγο ακόμα Τρελομάτη Τάιγουιν για αποζημίωση.

 

Καλή μας σεζόν και είθε ο Τύριον να είναι μαζί μας.

*To Game of Thrones προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα, ταυτόχρονα με την Αμερική, στα κανάλια Novacinema, με την prime time προβολή του επεισοδίου κάθε Δευτέρα στις 22.00. Με τον αποκωδικοποιητή εγγραφής NovaBox+ δε χρειάζεται καν να ξενυχτίσεις. Γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ.

Exit mobile version