Γιατί τα φετινά Oscars ήταν η απόλυτη καταστροφή για Netflix και Apple TV
- 12 ΜΑΡ 2024
Αν και η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων έφερε πολλά χαμόγελα στις Streaming πλατφόρμες, εντούτοις στην απονομή των Όσκαρ το θετικό κλίμα δεν επιβεβαιώθηκε. Ή μάλλον, όχι απλά δεν επιβεβαιώθηκε, αλλά έφερε την απόλυτη πανωλεθρία για Netflix και Apple TV, που τα προηγούμενα χρόνια σημείωσαν τις πρώτες τους σημαντικές νίκες στον θεσμό. Το αποτέλεσμα των 32 υποψηφιοτήτων των παραγωγών των δυο τους, ήταν μόλις μία νίκη και μάλιστα για ταινία μικρού μήκους.
Ο Wes Anderson έσωσε την παρτίδα αλλά δεν εμφανίστηκε
Το Netflix συγκέντρωσε τη μοναδική νίκη του για το The Wonderful Story of Henry Sugar του Wes Anderson, μια διασκευή μιας ιστορίας του Roald Dahl, στην κατηγορία των ταινιών μικρού μήκους. Η ταινία διάρκειας 40 λεπτών, με ένα καστ που περιλαμβάνει τους Benedict Cumberbatch, Dev Patel, Ben Kingsley και Ralph Fiennes, χάρισε το πρώτο Όσκαρ στον Anderson, ο οποίος ωστόσο δεν παρευρέθηκε καν στην απονομή.
Στον δρόμο για την 96η απονομή των βραβείων Όσκαρ την Κυριακή, το Netflix ήταν πρώτο σε όλα τα στούντιο και τις πλατφόρμες με 19 υποψηφιότητες για 11 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων 7 για το Maestro του Bradley Cooper, το οποίο έμεινε με «άδεια χέρια». Το Apple TV από την άλλη, είχε συγκεντρώσει 13 υποψηφιότητες, με 10 από αυτές να είναι για το Killers of the Flower Moon του Martin Scorsese, το οποίο επίσης δεν απέσπασε τελικά τίποτα.
Οι ήττες για Netflix και Apple TV
Από το 2017, το Netflix έχει κερδίσει συνολικά 23 Όσκαρ. Αλλά το βραβείο καλύτερης ταινίας συνεχίζει να διαφεύγει από τον γίγαντα του streaming, καθώς το Maestro έχασε από τo Oppenheimer. Επίσης, το Netflix δεν έχει κερδίσει στις κατηγορίες των πρωταγωνιστών ή των ηθοποιών, μένοντας φέτος άσφαιρο μετά από τέσσερις υποψηφιότητες (Cooper και Carey Mulligan για το Maestro, Colman Domingo για το Rustin και Annette Bening για το Nyad).
Η Apple εκτιμάται ότι ξόδεψε 215 εκατομμύρια δολάρια για το τρεισήμισι ωρών Killers of the Flower Moon του Scorsese, με πρωταγωνιστές τους Lily Gladstone, Leonardo DiCaprio και Robert De Niro και παρά το γεγονός πώς η πρωταγωνίστρια ήταν το φαβορί για τον Α’ Γυναικείο Ρόλο, δεν κατάφερε να κερδίσει καμία κατηγορία. Επίσης, η πλατφόρμα ξόδεψε περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια για το Napoleon του Ridley Scott με τον Joaquin Phoenix, το οποίο ήταν υποψήφιο για σχεδιασμό παραγωγής, ενδυματολογία και οπτικά εφέ και έφυγε με επίσης μηδέν νίκες.
Οι προηγούμενες νίκες των streaming πλατφορμών
Το άσχημο φετινό αποτέλεσμα φαίνεται ακόμη πιο αρνητικό, αν αναλογιστούμε τα αποτελέσματα των προηγούμενων σεζόν για τις πλατφόρμες. Γα παράδειγμα, το Apple TV ήταν η πρώτη υπηρεσία streaming που κέρδισε την καλύτερη ταινία, το 2022 για το CODA, το οποίο απέσπασε επίσης νίκες για τους Tory Kotsur (Β’ Ανδρικός Ρόλος) και Siân Heder (διασκευασμένο σενάριο). Η Apple απέσπασε άλλο ένα Όσκαρ το 2023, για το The Boy, the Mole, the Fox and the Horse στην κατηγορία animation μικρού μήκους. Φέτος, όμως, έμεινε στο μηδέν.
Η μοναδική νίκη του Netflix στα φετινά Όσκαρ ήρθε μετά την κατάκτηση 6 βραβείων πέρυσι και των 7 του 2021. Για να μη θυμηθούμε τι είχε γίνει το 2019 με το Roma του Alfonso Cuarón. Βεβαίως, η κατηγορία των Awards Nominees μεγαλώνει στην πλατφόρμα, αλλά όχι και εκείνη των νικητήριων.